Capitolul iii - PLANURILE DE REDRESARE ŞI REZILIENŢA - Regulamentul 241/12-feb-2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă

Acte UE

Jurnalul Oficial 57L

În vigoare
Versiune de la: 1 Martie 2024
CAPITOLUL III:PLANURILE DE REDRESARE ŞI REZILIENŢA
Art. 17: Eligibilitate
(1)În cadrul domeniului de aplicare stabilit la articolul 3 şi în vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite la articolul 4, statele membre elaborează planuri naţionale de redresare şi rezilienţă. Aceste planuri stabilesc agenda statului membru în cauză în materie de reforme şi investiţii. Planurile de redresare şi rezilienţă eligibile pentru finanţare în temeiul mecanismului cuprind măsuri de implementare a reformelor şi a investiţiilor publice prin intermediul unui pachet cuprinzător şi coerent, care pot include şi programe publice destinate să încurajeze investiţiile private.
(2)Măsurile iniţiate începând cu 1 februarie 2020 sunt eligibile cu condiţia să respecte cerinţele prevăzute în prezentul regulament.
Cu toate acestea, noile reforme şi investiţii menţionate la articolul 21c alineatul (1) sunt eligibile doar dacă acestea sunt iniţiate începând cu 1 februarie 2022.

(3)Planurile de redresare şi rezilienţă sunt în concordanţă cu provocările şi priorităţile relevante specifice fiecărei ţări identificate în contextul semestrului european, precum şi cu cele identificate în cea mai recentă recomandare a Consiliului privind politica economică a zonei euro pentru statele membre a căror monedă este euro. Planurile de redresare şi rezilienţă sunt în concordanţă şi cu informaţiile incluse de statele membre în programele naţionale de reformă din cadrul semestrului european, în planurile lor naţionale privind energia şi clima şi în actualizările acestora în temeiul Regulamentului (UE) 2018/1999, în planurile teritoriale pentru o tranziţie justă din cadrul unui regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a Fondului pentru o tranziţie justă ("Fondul pentru o tranziţie justă"), în planurile de implementare a garanţiei pentru tineret, precum şi în acordurile de parteneriat şi în programele operaţionale din cadrul fondurilor Uniunii.
(4)Planurile de redresare şi rezilienţă respectă principiile orizontale stabilite în temeiul articolului 5.
(5)În cazul în care un stat membru este scutit de monitorizare şi evaluare în contextul semestrului european în temeiul articolului 12 din Regulamentul (UE) nr. 472/2013 sau face obiectul procedurii de verificare în temeiul Regulamentului (CE) nr. 332/2002, prezentul regulament se aplică statului membru în cauză în ceea ce priveşte provocările şi priorităţile identificate de măsurile prevăzute în regulamentele respective.
Art. 18: Planul de redresare şi rezilienţă
(1)Un stat membru care doreşte să primească o contribuţie financiară în conformitate cu articolul 12 transmite Comisiei un plan de redresare şi rezilienţă, astfel cum este definit la articolul 17 alineatul (1).
(2)După ce Comisia pune la dispoziţie pentru alocare cuantumul menţionat la articolul 12 alineatul (3), un stat membru poate actualiza şi transmite planul de redresare şi rezilienţă menţionat la alineatul (1) de la prezentul articol pentru a ţine seama de contribuţia financiară maximă actualizată calculată în conformitate cu articolul 11 alineatul (2).
(3)Planul de redresare şi rezilienţă prezentat de statul membru poate fi transmis într-un singur document integrat împreună cu programul său naţional de reformă şi este transmis în mod oficial de regulă până la 30 aprilie. Statele membre pot transmite un proiect de plan de redresare şi rezilienţă începând cu data de 15 octombrie a anului precedent.
(4)Planul de redresare şi rezilienţă este motivat şi justificat în mod corespunzător. Acesta prezintă, în special, următoarele elemente:
a)o explicaţie a modului în care planul de redresare şi rezilienţă, luând în considerare măsurile incluse în acesta, reprezintă un răspuns cuprinzător şi echilibrat în mod adecvat la situaţia economică şi socială a statului membru, contribuind astfel în mod corespunzător la toţi pilonii menţionaţi la articolul 3, ţinând seama de provocările specifice statului membru în cauză;
b)o explicaţie a modului în care planul de redresare şi rezilienţă contribuie la abordarea în mod eficace a tuturor provocărilor sau a unei părţi semnificative a provocărilor identificate în recomandările relevante specifice fiecărei ţări, inclusiv a aspectelor lor fiscale, şi, după caz, în recomandările adoptate în temeiul articolului 6 din Regulamentul (UE) nr. 1176/2011, adresate statului membru în cauză, sau a provocărilor identificate în alte documente relevante adoptate oficial de Comisie în contextul semestrului european;
c)o explicaţie detaliată a modului în care planul de redresare şi rezilienţă întăreşte potenţialul de creştere, crearea de locuri de muncă şi rezilienţa economică, socială şi instituţională a statului membru în cauză, inclusiv prin promovarea politicilor în favoarea copiilor şi a tinerilor, şi atenuează impactul economic şi social al crizei provocate de COVID-19, contribuind la punerea în aplicare a pilonului european al drepturilor sociale, şi consolidează astfel coeziunea şi convergenţa economică, socială şi teritorială în Uniune;
c1)o explicaţie a modului în care capitolul privind REPowerEU contribuie la combaterea sărăciei energetice, inclusiv, după caz, acordând o prioritate adecvată nevoilor celor afectaţi de sărăcie energetică, precum şi reducerii vulnerabilităţilor în timpul următoarelor ierni;

d)o explicaţie a modului în care planul de redresare şi rezilienţă asigură faptul că nicio măsură de implementare a reformelor şi a investiţiilor incluse în planul de redresare şi rezilienţă nu prejudiciază în mod semnificativ obiectivele de mediu în sensul articolului 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 (principiul "de a nu prejudicia în mod semnificativ");
e)o explicaţie calitativă a modului în care se preconizează că măsurile din planul de redresare şi rezilienţă vor contribui la tranziţia verde, inclusiv la biodiversitate, sau la abordarea provocărilor generate de această tranziţie, dacă măsurile respective corespund unui cuantum care reprezintă cel puţin 37 % din alocarea totală a planului de redresare şi rezilienţă şi dacă măsurile de acest tip din capitolul privind REPowerEU corespund unui cuantum care reprezintă cel puţin 37 % din costurile totale estimate ale măsurilor incluse în capitolul respectiv, pe baza metodologiei pentru urmărirea cheltuielilor legate de climă, prevăzută în anexa VI; metodologia respectivă se utilizează în consecinţă pentru măsurile care nu pot fi atribuite direct unui domeniu de intervenţie inclus în anexa VI; coeficienţii pentru sprijinul acordat obiectivelor climatice pot fi majoraţi până la un cuantum total de 3 % din alocarea planului de redresare şi rezilienţă pentru investiţii individuale spre a ţine seama de măsurile de reformă conexe care le sporesc în mod credibil impactul asupra obiectivelor climatice, astfel cum se explică în planul de redresare şi rezilienţă;

f)o explicaţie a modului în care se preconizează că măsurile din planul de redresare şi rezilienţă vor contribui la tranziţia digitală sau la abordarea provocărilor generate de aceasta şi dacă acestea reprezintă cel puţin 20 % din alocarea totală a planului de redresare şi rezilienţă, bazată pe metodologia de marcare digitală stabilită în anexa VII; metodologia respectivă se utilizează în consecinţă pentru măsurile care nu pot fi atribuite direct unui domeniu de intervenţie inclus în anexa VII; coeficienţii pentru sprijinul acordat obiectivelor digitale pot fi majoraţi pentru investiţii individuale spre a ţine seama de măsurile de reformă conexe care le sporesc impactul asupra obiectivelor digitale;
g)după caz, pentru investiţiile în capacităţile digitale şi în conectivitate, o autoevaluare a securităţii bazată pe criterii obiective comune, care identifică orice problemă de securitate şi detaliază modul în care vor fi abordate aceste aspecte pentru a respecta dreptul relevant al Uniunii şi cel intern;
h)o indicare a faptului dacă măsurile incluse în planul de redresare şi rezilienţă cuprind proiecte transfrontaliere sau multinaţionale, o explicaţie a modului în care măsurile relevante din capitolul privind REPowerEU, inclusiv măsurile care abordează provocările identificate în cea mai recentă evaluare a nevoilor efectuată de către Comisie, au o dimensiune sau un efect transfrontalier sau multinaţional şi indicarea faptului dacă costurile totale ale acestor măsuri corespund unui cuantum reprezentând cel puţin 30 % din costurile estimate ale capitolului privind REPowerEU;

i)jaloanele şi ţintele preconizate şi un calendar indicativ pentru implementarea reformelor şi a investiţiilor care trebuie încheiate până în data de 31 august 2026;
j)proiectele de investiţii preconizate şi perioada de investiţii aferentă;
k)costurile totale estimate ale reformelor şi ale investiţiilor care fac obiectul planului de redresare şi rezilienţă transmis (denumite şi "costurile totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă"), însoţite de o justificare corespunzătoare şi de explicaţii privind modul în care acesta este în concordanţă cu principiul eficienţei din punctul de vedere al costurilor şi proporţional cu impactul economic şi social la nivel naţional preconizat;
l)după caz, informaţii privind finanţarea existentă sau planificată acordată de Uniune;
m)măsurile de însoţire care pot fi necesare;
n)o justificare a coerenţei planului de redresare şi rezilienţă; şi o explicaţie a coerenţei sale cu principiile, planurile şi programele menţionate la articolul 17;
o)o explicaţie a modului în care se preconizează că măsurile din planul de redresare şi rezilienţă vor contribui la egalitatea de gen şi la egalitatea de şanse pentru toţi, precum şi la integrarea acestor obiective, în conformitate cu principiile 2 şi 3 ale pilonului european al drepturilor sociale, cu obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 5 al ONU şi cu strategia naţională privind egalitatea de gen, după caz;
p)măsurile de monitorizare şi implementare eficace a planului de redresare şi rezilienţă de către statul membru în cauză, inclusiv jaloanele şi ţintele propuse şi indicatorii aferenţi;
q)pentru pregătirea şi, după caz, pentru implementarea planului de redresare şi rezilienţă, un rezumat al procesului de consultare, desfăşurat în conformitate cu cadrul juridic naţional, a autorităţilor locale şi regionale, a partenerilor sociali, a organizaţiilor societăţii civile, a organizaţiilor de tineret şi a altor părţi interesate relevante, precum şi al modului în care contribuţiile părţilor interesate se reflectă în planul de redresare şi rezilienţă, rezumatul respectiv urmând să fie completat, atunci când capitolul privind REPowerEU a fost inclus, prin stabilirea părţilor interesate consultate, printr-o descriere a rezultatului procesului de consultare cu privire la respectivul capitol şi printr-o prezentare a modului în care contribuţiile primite au fost reflectate în acesta;

r)o explicaţie a sistemului statelor membre de prevenire, depistare şi corectare a corupţiei, fraudei şi conflictelor de interese la utilizarea fondurilor puse la dispoziţie în cadrul mecanismului şi măsurile care vizează evitarea dublei finanţări din cadrul mecanismului şi al altor programe ale Uniunii;
s)după caz, cererea de sprijin sub formă de împrumut şi jaloanele suplimentare prevăzute la articolul 14 alineatele (2) şi (3) şi elementele acestora; şi
t)orice alte informaţii relevante.
(5)Atunci când elaborează planul lor de redresare şi rezilienţă, statele membre pot solicita Comisiei să organizeze un schimb de bune practici pentru ca statele membre solicitante să poată beneficia de experienţa altor state membre. Statele membre pot solicita, de asemenea, sprijin tehnic în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic. Statele membre sunt încurajate să promoveze sinergii cu planurile de redresare şi rezilienţă ale altor state membre.
Art. 19: Evaluarea Comisiei
(1)Comisia evaluează planul de redresare şi rezilienţă sau, după caz, versiunea actualizată a acestuia, transmisă de statul membru în conformitate cu articolul 18 alineatul (1) sau (2), în termen de două luni de la data transmiterii oficiale, şi elaborează o propunere de decizie de punere în aplicare a Consiliului în conformitate cu articolul 20 alineatul (1).Atunci când efectuează evaluarea, Comisia acţionează în strânsă cooperare cu statul membru în cauză. Comisia poate face observaţii sau solicita informaţii suplimentare. Statul membru în cauză furnizează informaţiile suplimentare solicitate şi poate revizui planul de redresare şi rezilienţă, dacă este necesar, inclusiv după transmiterea oficială a planului de redresare şi rezilienţă. Statul membru în cauză şi Comisia pot stabili de comun acord să prelungească termenul pentru evaluare cu o perioadă rezonabilă, dacă este necesar.
(2)Atunci când evaluează planul de redresare şi rezilienţă şi stabileşte cuantumul care urmează să îi fie alocat statului membru în cauză, Comisia ţine seama de informaţiile analitice privind statul membru în cauză disponibile în contextul semestrului european, precum şi de justificarea şi de elementele furnizate de statul membru respectiv, astfel cum se prevede la articolul 18 alineatul (4), precum şi de orice alte informaţii relevante, cum ar fi, în special, informaţiile incluse în programul naţional de reformă şi în planul naţional privind energia şi clima al respectivului stat membru, în planurile teritoriale pentru o tranziţie justă din cadrul Regulamentului privind Fondul pentru o tranziţie justă, în planurile de implementare a garanţiei pentru tineret, precum şi, dacă sunt relevante, informaţiile referitoare la sprijinul tehnic primit prin intermediul Instrumentului de sprijin tehnic.
(3)Comisia evaluează relevanţa. eficacitatea, eficienţa şi coerenţa planului de redresare şi rezilienţă şi, în acest scop, ţine seama de următoarele criterii care se aplică în conformitate cu anexa V:
Relevanţa:
a)dacă planul de redresare şi rezilienţă reprezintă un răspuns cuprinzător şi echilibrat în mod adecvat la situaţia economică şi socială, contribuind astfel în mod corespunzător la toţi cei şase piloni menţionaţi la articolul 3, ţinând seama de provocările specifice şi de alocarea financiară a statului membru în cauză;
b)dacă se preconizează că planul de redresare şi rezilienţă va contribui la abordarea în mod eficace a tuturor provocărilor sau a unei părţi semnificative a provocărilor identificate în recomandările relevante specifice fiecărei ţări, inclusiv în ceea ce priveşte aspectele lor fiscale, şi, după caz, în recomandările adoptate în temeiul articolului 6 din Regulamentul (UE) nr. 1176/2011, adresate statului membru în cauză, sau a provocărilor identificate în alte documente relevante adoptate oficial de Comisie în cadrul contextul semestrului european;
c)dacă se preconizează că planul de redresare şi rezilienţă va contribui în mod eficace la întărirea potenţialului de creştere, la crearea de locuri de muncă şi la rezilienţa economică, socială şi instituţională a statului membru, contribuind la punerea în aplicare a pilonului european al drepturilor sociale, inclusiv prin promovarea politicilor în favoarea copiilor şi a tinerilor, şi la atenuarea impactului economic şi social al crizei provocate de COVID-19, consolidând astfel coeziunea şi convergenţa economică, socială şi teritorială în cadrul Uniunii;
d)dacă se preconizează că planul de redresare şi rezilienţă va garanta că nicio măsură de implementare a reformelor şi a proiectelor de investiţii incluse în planul de redresare şi rezilienţă nu prejudiciază în mod semnificativ obiectivele de mediu în sensul articolului 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 (principiul "de a nu prejudicia în mod semnificativ"); Comisia oferă statelor membre orientări tehnice în acest sens;
d1)dacă capitolul privind REPowerEU conţine reformele şi investiţiile menţionate la articolul 21c care contribuie în mod eficace la securitatea energetică, la diversificarea aprovizionării cu energie a Uniunii, la o creştere a gradului de utilizare a surselor regenerabile de energie şi la eficienţa energetică, la o creştere a capacităţilor de stocare a energiei sau la reducerea necesară a dependenţei de combustibilii fosili înainte de 2030;
d2)dacă capitolul privind REPowerEU conţine reformele şi investiţiile menţionate la articolul 21c care se preconizează că vor avea o dimensiune sau un efect transfrontalier sau multinaţional;

e)dacă planul de redresare şi rezilienţă conţine măsuri care contribuie în mod eficace la tranziţia verde, inclusiv la biodiversitate, sau la abordarea provocărilor generate de această tranziţie, dacă măsurile respective corespund unui cuantum care reprezintă cel puţin 37 % din alocarea totală a planului de redresare şi rezilienţă şi dacă aceste măsuri din capitolul privind REPowerEU corespund unui cuantum care reprezintă cel puţin 37 % din costurile totale estimate ale măsurilor incluse în capitolul respectiv, pe baza metodologiei pentru urmărirea cheltuielilor legate de climă, prevăzută în anexa VI; metodologia respectivă se utilizează în consecinţă pentru măsurile care nu pot fi atribuite direct unui domeniu de intervenţie inclus în anexa VI; coeficienţii pentru sprijinul acordat obiectivelor climatice pot fi majoraţi până la un cuantum total de 3 % din alocarea planului de redresare şi rezilienţă pentru investiţii individuale spre a ţine seama de măsurile de reformă conexe care le sporesc în mod credibil impactul asupra obiectivelor climatice, sub rezerva acordului Comisiei;

f)dacă planul de redresare şi rezilienţă conţine măsuri care contribuie în mod eficace la tranziţia digitală sau la abordarea provocărilor generate de aceasta şi dacă măsurile respective corespund unui cuantum care reprezintă cel puţin 20 % din alocarea totală a planului de redresare şi rezilienţă, pe baza metodologiei de marcare digitală prevăzută în anexa VII; metodologia respectivă se utilizează în consecinţă pentru măsurile care nu pot fi atribuite direct unui domeniu de intervenţie inclus în anexa VII; coeficienţii pentru sprijinul acordat obiectivelor digitale pot fi majoraţi pentru investiţii individuale spre a ţine seama de măsurile de reformă conexe care le sporesc impactul asupra obiectivelor digitale;
Eficacitatea:
g)dacă se preconizează că planul de redresare şi rezilienţă va avea un impact de durată asupra statului membru în cauză;
h)dacă se preconizează că măsurile propuse de statele membre în cauză vor asigura o monitorizare şi o implementare eficace a planului de redresare şi rezilienţă, inclusiv a calendarului, a jaloanelor şi a ţintelor prevăzute şi a indicatorilor aferenţi;
Eficienţa:
i)dacă justificarea furnizată de statul membru cu privire la valoarea costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă este rezonabilă şi plauzibilă şi este coerentă cu principiul eficienţei din punctul de vedere al costurilor şi proporţională cu impactul economic şi social naţional preconizat;
j)dacă se preconizează că măsurile propuse de statele membre în cauză vor duce la prevenirea, depistarea şi corectarea corupţiei, fraudei şi conflictelor de interese la utilizarea fondurilor puse la dispoziţie în cadrul mecanismului inclusiv măsurile care vizează evitarea dublei finanţări din cadrul mecanismului şi al altor programe ale Uniunii;
Coerenţa:
k)dacă planul de redresare şi rezilienţă conţine măsuri de implementare a unor proiecte de reforme şi de investiţii publice care reprezintă acţiuni coerente.
(4)În cazul în care statul membru în cauză a solicitat un împrumut, astfel cum se prevede la articolul 14, Comisia evaluează dacă cererea de împrumut îndeplineşte criteriile stabilite la articolul 15 alineatul (1) şi în special dacă reformele şi investiţiile suplimentare cu privire la care a fost introdusă cererea respectivă îndeplinesc criteriile de evaluare prevăzute la alineatul (3).
(5)În cazul în care Comisia evaluează negativ un plan de redresare şi rezilienţă, aceasta comunică o evaluare justificată în mod corespunzător în termenul prevăzut la alineatul (1).
(6)În scopul evaluării planurilor de redresare şi rezilienţă transmise de statele membre, Comisia poate beneficia de asistenţă furnizată de experţi.
Art. 20: Propunerea Comisiei şi decizia de punere în aplicare a Consiliului
(1)Pe baza unei propuneri din partea Comisiei, Consiliul aprobă, prin intermediul unei decizii de punere în aplicare, evaluarea planului de redresare şi rezilienţă transmis de statul membru în conformitate cu articolul 18 alineatul (1) sau, după caz, evaluarea versiunii actualizate a planului respectiv transmise în conformitate cu articolul 18 alineatul (2).
(2)În cazul în care Comisia evaluează pozitiv un plan de redresare şi rezilienţă, propunerea Comisiei de decizie de punere în aplicare a Consiliului stabileşte reformele şi proiectele de investiţii care trebuie implementate de statul membru, inclusiv jaloanele şi ţintele, şi contribuţiile financiare calculate în conformitate cu articolul 11.
(3)În cazul în care statul membru în cauză solicită un sprijin sub formă de împrumut, propunerea Comisiei de decizie de punere în aplicare a Consiliului stabileşte, de asemenea, cuantumul sprijinului sub formă de împrumut, astfel cum se prevede la articolul 14 alineatele (4) şi (6), precum şi reformele şi proiectele de investiţii suplimentare care trebuie implementate de statul membru care beneficiază de respectivul împrumut, inclusiv jaloanele şi ţintele suplimentare.
(4)Contribuţia financiară menţionată la alineatul (2) se stabileşte pe baza costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă propus de statul membru în cauză, astfel cum au fost evaluate în temeiul criteriilor stabilite la articolul 19 alineatul (3). Cuantumul contribuţiei financiare se stabileşte după cum urmează:
a)în cazul în care planul de redresare şi rezilienţă îndeplineşte în mod satisfăcător criteriile stabilite la articolul 19 alineatul (3), iar cuantumul costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă este egal cu sau mai mare decât contribuţia financiară maximă calculată pentru respectivul stat membru în conformitate cu articolul 11, contribuţia financiară alocată statului membru în cauză este egală cu cuantumul total al contribuţiei financiare maxime calculate pentru respectivul stat membru în conformitate cu articolul 11;
b)în cazul în care planul de redresare şi rezilienţă îndeplineşte în mod satisfăcător criteriile stabilite la articolul 19 alineatul (3), iar cuantumul costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă este mai mic decât contribuţia financiară maximă calculată pentru respectivul stat membru în conformitate cu articolul 11, contribuţia financiară alocată statului membru este egală cu cuantumul costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă;
c)în cazul în care planul de redresare şi rezilienţă nu îndeplineşte în mod satisfăcător criteriile stabilite la articolul 19 alineatul (3), statului membru în cauză nu i se alocă nicio contribuţie financiară.
(5)Propunerea Comisiei menţionată la alineatul (2) stabileşte, de asemenea:
a)contribuţia financiară care urmează să fie plătită în tranşe după ce statul membru a atins în mod satisfăcător jaloanele şi ţintele relevante identificate în ceea ce priveşte implementarea planului de redresare şi rezilienţă;
b)contribuţia financiară şi, după caz, cuantumul sprijinului sub formă de împrumut care urmează să fie plătit ca prefinanţare în conformitate cu articolul 13, după aprobarea planului de redresare şi rezilienţă;
c)descrierea reformelor şi a proiectelor de investiţii şi cuantumul costurilor totale estimate ale planului de redresare şi rezilienţă;
c1)un rezumat al măsurilor propuse în capitolul privind REPowerEU care au o dimensiune sau un efect transfrontalier sau multinaţional, inclusiv măsurile care abordează provocările identificate în cea mai recentă evaluare a nevoilor efectuată de către Comisie; în cazul în care costurile estimate ale respectivelor măsuri corespund unui cuantum care reprezintă mai puţin de 30 % din costurile estimate ale tuturor măsurilor incluse în capitolul privind REPowerEU, o explicaţie a motivelor care au determinat acest lucru, în special o demonstraţie că alte măsuri incluse în capitolul privind REPowerEU abordează mai bine obiectivele stabilite la articolul 21c alineatul (3) sau că nu există suficiente proiecte realiste disponibile care au o dimensiune sau efect transfrontalier sau multinaţional, în special având în vedere durata de viaţă a mecanismului;

d)termenul, care nu ar trebui să fie mai târziu de 31 august 2026, până la care trebuie atinse jaloanele şi ţintele finale atât pentru proiectele de investiţii, cât şi pentru reforme;
e)măsurile şi calendarul de monitorizare şi implementare a planului de redresare şi rezilienţă, inclusiv, după caz, măsurile necesare pentru asigurarea conformităţii cu articolul 22;
f)indicatorii relevanţi referitori la atingerea jaloanelor şi a ţintelor preconizate;
g)măsurile prin care se asigură accesul deplin al Comisiei la datele subiacente relevante; şi
h)după caz, cuantumul împrumutului care urmează să fie plătit în tranşe şi jaloanele şi ţintele suplimentare aferente plăţii împrumutului.
(6)Măsurile şi calendarul de monitorizare şi de implementare prevăzute la alineatul (5) litera (e), indicatorii relevanţi referitori la atingerea jaloanelor şi a ţintelor preconizate, prevăzute la alineatul (5) litera (f), măsurile prin care se asigură accesul deplin Comisiei la datele subiacente prevăzute la alineatul (5) litera (g) şi, după caz, jaloanele şi ţintele suplimentare aferente plăţii împrumutului prevăzute la alineatul (5) litera (h) sunt prezentate în detaliu în acorduri de tip operaţional care urmează să fie convenite de statul membru în cauză şi de Comisie după adoptarea deciziei prevăzute la alineatul (1).
(7)Consiliul adoptă deciziile de punere în aplicare prevăzute la alineatul (1), de regulă, în termen de patru săptămâni de la adoptarea propunerii Comisiei.
(8)Consiliul, pe baza unei propuneri din partea Comisiei, îşi modifică, fără întârzieri nejustificate, decizia de punere în aplicare adoptată în conformitate cu articolul 20 alineatul (1) pentru a include contribuţia financiară maximă actualizată, calculată în conformitate cu articolul 11 alineatul (2).
Art. 21: Modificarea planului de redresare şi rezilienţă al unui stat membru
(1)În cazul în care planul de redresare şi rezilienţă, inclusiv jaloanele şi ţintele relevante, nu mai poate fi îndeplinit, în totalitate sau parţial, de către statul membru în cauză ca urmare a unor circumstanţe obiective, statul membru în cauză poate înainta Comisiei o cerere motivată ca aceasta să elaboreze o propunere de modificare sau de înlocuire a deciziilor de punere în aplicare ale Consiliului prevăzute la articolul 20 alineatele (1) şi (3). În acest scop, statul membru poate propune un plan de redresare şi rezilienţă modificat sau un nou plan. Statele membre pot solicita sprijin tehnic pentru pregătirea unei astfel de propuneri în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic.
(11)Cu unicul scop de a profita de posibilitatea prevăzută la articolul 7 alineatul (3) din prezentul regulament şi la articolul 4 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2024/795, statele membre pot adresa Comisiei o cerere motivată pentru a prezenta o propunere de modificare a deciziei de punere în aplicare a Consiliului menţionate la articolul 20 alineatele (1) şi (3) din prezentul regulament pentru a include măsuri care sprijină obiectivele Regulamentului (UE) 2024/795 fără a aduce atingere dispoziţiilor prezentului regulament.

(2)În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză justifică o modificare a respectivului plan de redresare şi rezilienţă, Comisia evaluează planul de redresare şi rezilienţă nou sau modificat în conformitate cu articolul 19 şi elaborează o propunere pentru o nouă decizie de punere în aplicare a Consiliului în conformitate cu articolul 20 alineatul (1) în termen de două luni de la transmiterea oficială a cererii. Statul membru în cauză şi Comisia pot stabili de comun acord să prelungească respectivul termen cu o perioadă rezonabilă, dacă este necesar. Consiliul adoptă noua decizie de punere în aplicare, de regulă, în termen de patru săptămâni de la adoptarea propunerii Comisiei.
(3)În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză nu justifică o modificare a respectivului plan de redresare şi rezilienţă, Comisia respinge cererea în termenul menţionat la alineatul (2), după ce a dat statului membru în cauză posibilitatea de a-şi prezenta observaţiile în termen de o lună de la comunicarea concluziilor Comisiei.