Capitolul 4 - 4.4. Importurile din ţara în cauză - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 4:4.4. Importurile din ţara în cauză
(644)Comisia a stabilit volumul importurilor pe baza datelor Eurostat.
(645)Importurile în Uniune din ţara în cauză şi cota de piaţă determinată pe baza calculului revizuit al consumului Uniunii conform considerentului 626 au evoluat după cum urmează:
Tabelul 2: Volumul importurilor (articole) şi cota de piaţă

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

Volumul importurilor din RPC (articole)

3 471 997

3 840 290

4 420 368

4 596 098

Indice 2014 = 100

100

110,6

127,3

132,4

Cotă de piaţă

16,9 %

18,3 %

20,5 %

21,1 %

Indice 2014 = 100

100

108,2

120,8

124,8

Sursa: baza de date Comext a Eurostat

(646)Conform Eurostat, volumele importurilor din RPC au crescut cu 32 % în cursul perioadei examinate, de la circa 3,5 milioane de anvelope în 2014, la aproximativ 4,6 milioane de anvelope în perioada de anchetă. Această evoluţie a condus la o creştere a cotei de piaţă a importurilor din China, pe o piaţă în creştere, de la 16,9 % la 21,1 %.
(647)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut că, în analiza sa, Comisia ar fi trebuit să ia în considerare creşterea consumului Uniunii şi că ar fi trebuit să furnizeze o analiză separată pentru cele trei niveluri. Părţile au susţinut că, în ceea ce priveşte nivelurile 1 şi 2, importurile din China au scăzut cu 2,7 % şi, respectiv, 2 %, în vreme ce importurile de pe nivelul 3 au crescut cu 3,9 % din 2015 şi 2016. în concluzie, acestea au susţinut că orice presupusă creştere a importurilor (în termeni absoluţi sau relativi) din timpul perioadei de anchetă nu a fost substanţială şi nu a cauzat un prejudiciu industriei din Uniune.
(648)După cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, ceea ce a inclus o analiză a importurilor. Având în vedere segmentarea pieţei Uniunii, analiza suplimentară în funcţie de niveluri a fost realizată doar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici importanţi. Volumele importurilor de produs în cauză din RPC au crescut. Pe baza statisticilor de import furnizate de baza de date Comext a Eurostat (care, aşa cum se explică la considerentele 623 şi 624, ar putea fi subestimate), o astfel de creştere a volumului importurilor din RPC a fost substanţială, atât în termeni absoluţi, cât şi în termeni relativi.
(649)Comisia a stabilit preţurile importurilor pe baza datelor Eurostat. Subcotarea preţurilor importurilor a fost stabilită pe baza producătorilor-exportatori chinezi incluşi în eşantion.
(650)Preţul mediu al importurilor în Uniune din ţara în cauză a evoluat după cum urmează:
Tabelul 3 Preţuri de import (EUR/articol)

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

RPC

144,4

144,3

127,7

128,8

Indice 2014 = 100

100

99,9

88,4

89,1

Sursa: baza de date Comext a Eurostat

(651)În cursul perioadei examinate, preţurile importurilor chineze în Uniune au scăzut cu 11 %.
(652)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut că analiza Comisiei nu conţinea trimiteri la segmentarea pieţei şi că raporta doar cifre ale Eurostat, fară a face trimitere la cifrele de import colectate de la producătorii-exportatori incluşi în eşantion.
(653)După cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, iar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici-cheie, ea a fost analizată pe niveluri, dată fiind segmentarea pieţei Uniunii. Cu toate acestea, în calculele subcotării, preţurile practicate de producătorii- exportatori incluşi în eşantion au fost comparate, într-adevăr, cu preţurile producătorilor din Uniune, ţinându-se seama de nivelul specific de care aparţineau.
(654)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut în plus că preţurile de import au fost afectate în mod semnificativ de fluctuaţiile cursului de schimb valutar. Comisia nu a considerat că rata schimbului valutar este relevantă, întrucât toate preţurile utilizate pentru comparaţie în calculul marjei de prejudiciu sunt denominate în EURO. Astfel, fluctuaţia dintre USD şi EUR nu a avut niciun rol în stabilirea subcotării şi nici în stabilirea nivelului măsurilor. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(655)Unele părţi interesate (Pirelli, Grupul Giti) au susţinut că, potrivit Eurostat, preţurile de import chineze (aferente în principal anvelopelor de nivelul 3) au scăzut în ultimii trei ani doar datorită scăderii preţurilor la materiile prime (cu 15,6 EUR pe articol). Părţile au afirmat că preţurile materiilor prime (cauciuc natural şi petrol) au scăzut semnificativ, având un impact puternic asupra preţurilor de import din timpul perioadei de anchetă.
(656)Evoluţia preţului mediu al importurilor în Uniune din ţara în cauză şi evoluţia preţurilor principalelor materii prime au fost următoarele:
Tabelul 4: Evoluţia preţului de import şi a preţului principalelor materii prime

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

Preţul de import din RPC (EUR/articol)

144,4

144,3

127,7

128,8

Indice 2014 = 100

100

100

88

89

Cauciuc natural:

SGX RSS3 USD/tonă

1 957

1 560

1 641

2 050

Indice 2014 = 100

100

80

84

105

SGX TSR20 USD/tonă

1 710

1 370

1 378

1 660

Indice 2014 = 100

100

80

81

97

Butadienă, cenţi USD pe livră

59,0

34,0

37,2

62,5

Indice 2014 = 100

100

58

63

106

Indicatorul Brent, USD per baril

99,7

53,4

43,6

49,6

Indice 2014 = 100

100

54

44

50

Sursa: Eurostat Comext şi plângerea

(657)Pe parcursul perioadei examinate, preţurile de import chineze nu au reflectat evoluţia preţurilor materiilor prime, în vreme ce preţurile de import chineze au rămas stabile între 2014 şi 2015, preţul principalelor materii prime a scăzut semnificativ, cu 20 % în cazul cauciucului natural şi cu aproximativ 45 % în cazul butadienei şi al indicatorilor Brent. în vreme ce preţurile de import chineze au scăzut cu 12 % între 2015 şi 2016, preţurile materiilor prime au rămas destul de stabile. în fine, pentru perioada 2016 şi perioada de anchetă - în care majoritatea preţurilor materiilor prime au crescut în mod semnificativ începând din cel de-al doilea trimestru al anului 2016 şi până în primul trimestru al anului 2017 - preţurile de import chineze au rămas stabile. Comisia a concluzionat că preţurile de import chineze nu erau legate de evoluţia preţurilor materiilor prime. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(658)Comisia a determinat subcotarea preţurilor în cursul perioadei de anchetă, comparând:
(1)preţurile de vânzare medii ponderate pe tip de produs şi pe segment, practicate de producătorii din Uniune incluşi în eşantion, percepute de la clienţii neafiliaţi de pe piaţa Uniunii, ajustate la nivel franco fabrică; şi
(2)preţurile medii ponderate corespunzătoare, pe tip de produs şi pe segment, ale importurilor provenite de la producătorii-exportatori chinezi incluşi în eşantion şi destinate primului client independent de pe piaţa Uniunii, stabilite pe bază de cost, asigurare şi navlu (CIF), cu ajustări corespunzătoare pentru taxele vamale şi pentru costurile ulterioare importului.
(659)Preţurile au fost comparate în funcţie de tip, pentru tranzacţii efectuate la acelaşi nivel comercial, şi au fost ajustate în mod adecvat, după caz, şi după deducerea rabaturilor şi a reducerilor. Rezultatul comparaţiei a fost exprimat ca procent din cifra de afaceri a producătorilor din Uniune incluşi în eşantion, înregistrată în cursul perioadei de anchetă. Acesta a arătat o marjă de subcotare medie ponderată situată între 18 % şi 24 % pentru importurile de produs în cauză din ţara în cauză pe piaţa Uniunii. în plus, s-a constatat că marja de subcotare medie ponderată de pe cele trei niveluri era semnificativă: între 18 % şi 20 % pentru nivelul 1 şi între 22 % şi 24 % pentru nivelul 2 şi nivelul 3. Nivelul substanţial al subcotării demonstrează efectul pronunţat al importurilor subvenţionate în acest caz.
(660)Mai multe părţi interesate au susţinut că calculele subcotării preţurilor ar trebui stabilite printr-o analogie cu metodologia utilizată pentru calculul marjei de dumping pe baza unei comparaţii între preţurile de vânzare medii ponderate per tip de produs şi per segment ale producătorilor din Uniune incluşi în eşantion, percepute de la clienţi neafiliaţi, cu o medie ponderată a preţurilor tuturor tranzacţiilor de export comparabile. După comunicarea constatărilor finale, mai multe părţi au reiterat afirmaţii similare. Mai mult, CRIA şi CCCMC au susţinut că Comisia ar trebui să majoreze preţurile chineze sau să ajusteze descrescător preţurile din Uniune pentru anvelopele reşapate, pentru a se asigura că preţurile comparate reflectă un kilometraj asemănător şi pentru serviciile post-vânzare şi de garanţie furnizate de producătorii din Uniune care comercializează anvelope reşapate, în special pentru nivelul 3, întrucât producătorii chinezi nu prestau astfel de servicii. După comunicarea constatărilor finale, părţile au reiterat afirmaţii similare.
(661)Aşa cum s-a explicat la considerentele 658 şi 659, metodologia comparaţiei subcotării preţurilor a luat în considerare preţul de vânzare mediu per tip de produs (NCP) şi per segment. Subcotarea preţurilor a fost calculată pe bază unor tranzacţii comparabile prin trimitere la tipul de produs sau tip cu tip. Dat fiind faptul că, pe fiecare nivel, anvelopele sunt considerate a fi similare din punctul de vedere al kilometrajului, nu este necesară efectuarea niciunei ajustări globale. Acelaşi lucru este valabil pentru serviciile de garanţie, cu excepţia nivelului 3, pentru care, spre deosebire de producătorii chinezi, producătorii din Uniune pot într-adevăr să ofere servicii post-vânzare şi de garanţie. în consecinţă, Comisia a ajustat preţurile producătorilor din Uniune incluşi în eşantion pentru serviciile post-vânzare şi de garanţie pentru nivelul 3, acolo unde acest lucru a fost necesar. Marjele de subcotare a preţurilor şi a preţurilor indicative au fost stabilite fără a se recurge la vreo pondere în sensul considerentului 692 de mai jos.
(662)Referitor la afirmaţia privind analogia dintre calcularea dumpingului şi calcularea prejudiciului, Comisia a remarcat faptul că, într-adevăr, calcularea dumpingului necesită luarea în considerare a "tuturor tranzacţiilor de export comparabile" pentru calcularea marjelor de dumping pentru produsul similar în totalitatea sa (101). În schimb, "o autoritate de anchetă nu este nevoită [...] să stabilească existenţa subcotării preţurilor pentru fiecare tip de produse care face obiectul anchetei, sau în ceea ce priveşte întreaga gamă de produse care constituie produsul similar intern. Acestea fiind spuse, o autoritate de anchetă are obligaţia de a examina obiectiv efectul importurilor care fac obiectul unui dumping asupra preţurilor interne (102)". în cazul de faţă, Comisia s-a declarat satisfăcută de nivelul foarte ridicat de corelare dintre tipurile de produse comercializate pe piaţa Uniunii de producătorii din Uniune şi de producătorii- exportatori (corelarea globală variază între 80 % şi 90 %). Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(101)Raportul de conformitate al Organului de apel în cauza WT/DS397/AB/RW, CE - Elemente de fixare, punctul 5.265.
(102)Raportul Organului de apel în cauzele WT/DS454/AB/R şi WT/DS460/AB/R, China - HP-SSST (Japonia)/China - HP-SSST (UE), punctul 5.180.
(663)CRIA şi CCCMC au susţinut că Comisia ar trebui să facă publice informaţii suplimentare cu privire la caracteristicile fizice ale tipurilor de anvelope care au fost utilizate pentru comparaţie, deoarece este foarte probabil să existe diferenţe care nu se reflectă în NCP-uri, dar care merită o ajustare. Ele au susţinut că au fost în imposibilitatea practică de a identifica aceste diferenţe, deoarece nu deţin informaţii cu privire la produsele vândute de producătorii din Uniune incluşi în eşantion. Părţile au susţinut în continuare că Raportul Organului de apel al OMC în cauza CE - Elemente de fixare (103) vine în sprijinul acestei abordări.
(103)Raportul de conformitate al organului de apel în cauza WT/DS397/AB/RW, CE - Elemente de fixare, punctul 5.189.
(664)Comisia nu a acceptat acest argument. Comisia a subliniat faptul că raportul Organului de apel menţionat anterior se referă la nefurnizarea informaţiilor necesare privind caracteristicile unui anumit produs care a fost utilizat pentru stabilirea valorii normale. Aceasta a condus la o situaţie în care producătorii nu au fost în măsură să decidă dacă era sau nu necesar să solicite ajustări în funcţie de nivelul de comercializare pentru a putea garanta o comparaţie echitabilă în temeiul articolului 2 alineatul (10) din regulamentul antidumping de bază în contextul calculelor privind dumpingul. Cu toate acestea, raportul grupului special în aceeaşi cauză prevedea că, "deşi este clar faptul că cerinţele generale privind o examinare obiectivă şi elementele de probă pozitive de la articolul 3 alineatul (2) din regulamentul de bază limitează gradul de libertate al unei autorităţi de anchetă în desfăşurarea unei analize privind subcotarea preţurilor, aceasta nu înseamnă că sunt aplicabile cerinţele articolului 2 alineatul (10) din regulamentul de bază referitoare la obligaţia de a lua în considerare în mod corespunzător diferenţele care afectează comparabilitatea preţurilor (104)". Prin urmare, această jurisprudenţă nu poate fî invocată în cazul de faţă, în care CRIA şi CCCMC emit speculaţii privind lipsa comunicării de informaţii referitoare la "orice alte caracteristici relevante" şi la diferenţe care nu sunt reflectate în NCP-uri în scopul calculării subcotării şi a prejudiciului. Mai mult, Comisia a efectuat calculul subcotării în conformitate cu metoda sa obişnuită care asigură o comparaţie echitabilă în cadrul căreia NCP-urile reflectă în mod suficient atât diferenţele de ordin fizic, cât şi toate celelalte diferenţe dintre tipurile de produse vândute de producătorii din Uniune şi de producătorii-exportatori. în plus, în cazul în care producătorii - exportatori ar fi considerat că produsele lor au caracteristici specifice care sunt diferite de caracteristicile produselor din Uniune şi care, în opinia lor, nu sunt reflectate în NCP, ei ar fi reclamat acest lucru în timp util, fapt care nu se întâmplase. Prin urmare, afirmaţia a fost respinsă.
(104)Raportul grupului special în cauza WT/DS397/R, CE - Elemente de fixare (China), punctul 7.328; a se vedea, de asemenea, Raportul grupului special în cauza WT/DS219/R, EC - Garnituri pentru tuburi sau ţevi, punctul 7.292.
(665)Unele părţi interesate au susţinut că Comisia nu a stabilit subcotarea pentru întreaga perioadă examinată. Calculul aprofundat al subcotării a fost efectuat doar pentru perioada de anchetă. în vreme ce preţurile medii ale produselor importate din China în perioadele anterioare pot fi comparate cu preţurile de vânzare ale industriei din Uniune, o astfel de comparaţie este, în esenţă, lipsită de sens, întrucât (i) nu sunt disponibile date separate pentru preţurile de import chineze per nivel; şi (ii) aceste preţuri medii nu ţin cont de posibilitatea ca gama de produse să se fi schimbat în decursul perioadei.
(666)Raportul Organului de apel al OMC în cauza China - HP-SSST (UE) (105) a solicitat ca o autoritate de anchetă să evalueze importanţa subcotării preţurilor prin importurile care fac obiectul dumpingului în raport cu proporţia producţiei interne pentru care nu s-a identificat o subcotare a preţurilor. Părţile au considerat că Comisia nu a efectuat această evaluare.
(105)Raportul Organului de apel al OMC în cauza WT/DS460/AB/R, China - HP-SSST (UE), punctul 5.180.
(667)Aşa cum s-a menţionat la considerentul 658, în conformitate cu jurisprudenţă aplicabilă, Comisia a efectuat calculele pe baza datelor verificate pentru perioada de anchetă, per NCP şi per nivel. Toate calculele relevante au fost comunicate părţilor interesate, cu respectarea drepturilor procedurale ale acestora. Nivelul general al subcotării preţurilor în cursul perioadei de anchetă a fost de aproximativ 21 %, procent pe care Comisia îl consideră semnificativ. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(668)Cu toate acestea, CRIA şi CCCMC au considerat că este probabil ca Comisia să fi constatat existenţa unei subcotări doar pentru un subset redus de vânzări ale producătorilor din Uniune incluşi în eşantion. în opinia acestora, Comisia trebuie să evalueze eventuala presiune asupra preţurilor pe care importurile chineze ar putea să o exercite asupra restului vânzărilor industriei din Uniune pentru care nu a identificat subcotări.
(669)Afirmaţia respectivă a fost respinsă, deoarece volumul vânzărilor producătorilor din Uniune incluşi în eşantion care corespundea importurilor producătorilor-exportatori chinezi este semnificativ (între 80 % şi 90 %). în plus, s-a constatat că marja de subcotare medie ponderată de la cele trei niveluri era semnificativă, între 18 % şi 24 %.
(670)Grupul China National Tire şi Heuver au solicitat ca preţurile CIF ale Aeolus să fie revizuite pentru a reflecta costurile ulterioare importului, suportate de Heuver. Pirelli a susţinut că Comisia trebuie să ia în considerare costurile suplimentare ale societăţii atunci când compară anvelopele Pirelli cu alte anvelope produse şi vândute de industria din Uniune şi cu anvelopele vânzătorilor (independenţi) cu amănuntul.
(671)Comisia a constatat că Heuver nu era afiliată Grupului China National Tire. Prin urmare, nu se justifica efectuarea niciunei ajustări. Referitor la Pirelli, preţul mediu ponderat CIF a fost stabilit în conformitate cu articolul 2 alineatul (9) din regulamentul antidumping de bază, după cum se specifică la considerentul 118 din regulamentul antidumping provizoriu. După cum se explică la considerentele 673-678 de mai jos, Comisia a considerat că este adecvat să aplice articolul 2 alineatul (9) din regulamentul antidumping de bază, prin analogie, la calcularea subcotării preţurilor de vânzare şi a preţurilor indicative în cazurile antisubvenţie, având în vedere Declaraţia privind soluţionarea diferendelor în conformitate cu acordul privind punerea în aplicare a articolului VI din Acordul General pentru Tarife şi Comerţ 1994 sau cu partea V din Acordul privind SMC, ceea ce sugerează un tratament coerent al ambelor cazuri, atât cel antidumping, cât şi cel antisubvenţie. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(672)Mai multe părţi au susţinut că Comisia nu se poate baza pe preţuri de export construite atunci când face analiza subcotării preţurilor şi când determină nivelul prejudiciului şi că metodologia utilizată contravine prevederilor articolului 8 alineatul (1) litera (a) şi ale articolului 8 alineatul (2) din regulamentul de bază. Mai mult, Grupul Hankook a susţinut că ar trebui să fie tratat drept entitate economică unică pentru calculul marjei de prejudiciu.
(673)În primul rând, articolul 8 alineatul (1) din regulamentul de bază se referă la efectul importurilor subvenţionate care pot cauza prejudicii producătorilor din Uniune şi nu la preţul de revânzare al unei societăţi (importator afiliat) din Uniune către un alt client.
(674)În al doilea rând, în ceea ce priveşte subcotarea, regulamentul de bază nu prevede nicio metodologie specifică pentru acest calcul. Comisia beneficiază, prin urmare, de o marjă largă de apreciere în evaluarea acestui factor de prejudiciu. Această apreciere este limitată de necesitatea de a baza concluziile pe elemente de probă pozitive şi de a efectua o examinare obiectivă, în conformitate cu articolul 8 alineatul (1) din regulamentul de bază.
(675)În ceea ce priveşte elementele luate în considerare pentru calcularea subcotării (în special preţul de export), Comisia trebuie să identifice primul punct în care concurenţa cu producătorii din Uniune are (sau poate avea) loc pe piaţa Uniunii. Acest punct reprezintă, de fapt, preţul de cumpărare al primului importator neafiliat, deoarece societatea în cauză are, în principiu, opţiunea de a se aproviziona fie de la industria din Uniune, fie de la clienţi din străinătate. Pe de altă parte, examinarea preţurilor de revânzare ale importatorilor neafiliaţi nu reflectă punctul în care are loc concurenţa reală. Acesta este doar punctul în care structura de vânzare stabilită de exportator încearcă să găsească clienţi, dar el se află deja după punctul în care a fost luată decizia de a importa, într-adevăr, odată ce exportatorul şi-a stabilit sistemul de societăţi afiliate din Uniune, aceştia au decis deja că sursa mărfurilor lor se va afla în străinătate. Prin urmare, punctul de comparaţie ar trebui să se situeze imediat după ce bunul respectiv traversează frontiera Uniunii şi nu într-o etapă ulterioară din lanţul de distribuţie, de exemplu atunci când are loc vânzarea produsului către utilizatorul final.
(676)Această abordare asigură, de asemenea, coerenţa în cazurile în care un producător-exportator vinde bunurile direct unui client neafiliat (importator sau utilizator final), deoarece conform acestui scenariu, preţurile de revânzare nu ar fi utilizate prin definiţie. O abordare diferită ar conduce la o discriminare între producătorii- exportatori, bazată exclusiv pe canalul de vânzări utilizat de aceştia. în plus, această abordare garantează, de asemenea, rezultate consecvente în cazul unor anchete antidumping şi antisubvenţie paralele.
(677)În acest caz, preţul de import nu poate fi luat la valoarea nominală, deoarece producătorul-exportator şi importatorul sunt afiliaţi. Prin urmare, pentru a stabili un preţ de import fiabil în condiţii de concurenţă deplină, acest preţ trebuie să fie constituit prin utilizarea ca punct de plecare a preţului de revânzare practicat de importatorul afiliat către primul client independent. Pentru a realiza această reconstituire, normele privind constituirea preţului de export prevăzute la articolul 2 alineatul (9) din regulamentul antidumping de bază sunt pertinente şi sunt aplicate prin analogie, la fel cum sunt pertinente şi pentru determinarea preţului de export în scopul stabilirii dumpingului. Aplicarea prin analogie a articolului 2 alineatul (9) din regulamentul antidumping de bază permite obţinerea unui preţ pe deplin comparabil cu preţul CIF (la frontiera Uniunii), care este utilizat atunci când se examinează vânzările efectuate către clienţi neafiliaţi.
(678)Prin urmare, pentru a permite o comparaţie echitabilă, se justifică deducerea costurilor VAG şi a profitului din preţul de revânzare către clienţii independenţi al importatorului afiliat pentru a se ajunge la un preţ CIF fiabil.
(679)Mai multe părţi au solicitat Comisiei să comunice natura anumitor costuri ulterioare importurilor şi procentul aplicat, cu indicarea sursei. Mai mult, Grupul Xingyuan a susţinut că aceste costuri fixe ar trebui să fie alocate ca sumă fixă per anvelopă în loc de alocarea ca procent, care va penaliza pe nedrept exportatorii ale căror preţuri se situează la limita inferioară a scalei.
(680)Comisia a subliniat faptul că a majorat valoarea CIF cu 3,2 % pentru costurile ulterioare importurilor (din care transportul reprezenta 60 %, manipularea 32 %, iar cheltuielile vamale 8 %). Procentajele au fost calculate pe baza costurilor ulterioare importurilor, verificate per bucată şi, ulterior, au fost exprimate sub formă de procent din preţul CIF al importatorilor neafiliaţi verificaţi.
(681)CCCMC şi CRIA au susţinut că diferenţele dintre anvelopele noi şi cele reşapate ar trebui să fie luate în considerare în vederea unei comparaţii echitabile în cadrul anchetei în scopul stabilirii subcotării preţurilor de vânzare şi a preţurilor indicative.
(682)Aşa cum se menţionează la considerentul 117, anvelopele noi şi anvelopele reşapate au aceleaşi caracteristici fizice de bază, precum şi aceleaşi utilizări de bază. Prin urmare, această afirmaţie a fost respinsă.
(683)Grupul Hankook a constatat o discrepanţă între marja de profit raportată pentru nivelul 1 şi marja profitului-ţintă utilizată pentru a stabili marja de subcotare a preţurilor indicative.
(684)Comisia a analizat marjele de subcotare a preţurilor indicative şi a constatat o eroare materială la stabilirea marjei de subcotare a preţurilor indicative pentru nivelurile 1 şi 2. Prin urmare, Comisia a corectat calculul marjei de subcotare a preţurilor indicative.
(685)În urma unei cereri din partea Grupului Hankook, Comisia a comunicat informaţii suplimentare cu privire la costurile VAG deduse din preţul pentru primul client independent pentru a ajunge la un nivel franco fabrică. Comisia a confirmat că aceste costuri deduse vizau: transporturile, costurile de asigurare, manipularea, încărcarea şi alte costuri asociate, ambalarea, creditul, reducerile şi comisioanele. Deducerile practicate de Comisie nu au vizat preţurile de vânzare indirecte ale producătorilor din Uniune, cercetarea şi dezvoltarea, finanţele, marketingul şi nici profitul.