Subcapitolul 2 - 4.4.2. Preţurile importurilor din ţara în cauză - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 2:4.4.2. Preţurile importurilor din ţara în cauză
(649)Comisia a stabilit preţurile importurilor pe baza datelor Eurostat. Subcotarea preţurilor importurilor a fost stabilită pe baza producătorilor-exportatori chinezi incluşi în eşantion.
(650)Preţul mediu al importurilor în Uniune din ţara în cauză a evoluat după cum urmează:
Tabelul 3 Preţuri de import (EUR/articol)

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

RPC

144,4

144,3

127,7

128,8

Indice 2014 = 100

100

99,9

88,4

89,1

Sursa: baza de date Comext a Eurostat

(651)În cursul perioadei examinate, preţurile importurilor chineze în Uniune au scăzut cu 11 %.
(652)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut că analiza Comisiei nu conţinea trimiteri la segmentarea pieţei şi că raporta doar cifre ale Eurostat, fară a face trimitere la cifrele de import colectate de la producătorii-exportatori incluşi în eşantion.
(653)După cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, iar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici-cheie, ea a fost analizată pe niveluri, dată fiind segmentarea pieţei Uniunii. Cu toate acestea, în calculele subcotării, preţurile practicate de producătorii- exportatori incluşi în eşantion au fost comparate, într-adevăr, cu preţurile producătorilor din Uniune, ţinându-se seama de nivelul specific de care aparţineau.
(654)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut în plus că preţurile de import au fost afectate în mod semnificativ de fluctuaţiile cursului de schimb valutar. Comisia nu a considerat că rata schimbului valutar este relevantă, întrucât toate preţurile utilizate pentru comparaţie în calculul marjei de prejudiciu sunt denominate în EURO. Astfel, fluctuaţia dintre USD şi EUR nu a avut niciun rol în stabilirea subcotării şi nici în stabilirea nivelului măsurilor. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(655)Unele părţi interesate (Pirelli, Grupul Giti) au susţinut că, potrivit Eurostat, preţurile de import chineze (aferente în principal anvelopelor de nivelul 3) au scăzut în ultimii trei ani doar datorită scăderii preţurilor la materiile prime (cu 15,6 EUR pe articol). Părţile au afirmat că preţurile materiilor prime (cauciuc natural şi petrol) au scăzut semnificativ, având un impact puternic asupra preţurilor de import din timpul perioadei de anchetă.
(656)Evoluţia preţului mediu al importurilor în Uniune din ţara în cauză şi evoluţia preţurilor principalelor materii prime au fost următoarele:
Tabelul 4: Evoluţia preţului de import şi a preţului principalelor materii prime

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

Preţul de import din RPC (EUR/articol)

144,4

144,3

127,7

128,8

Indice 2014 = 100

100

100

88

89

Cauciuc natural:

SGX RSS3 USD/tonă

1 957

1 560

1 641

2 050

Indice 2014 = 100

100

80

84

105

SGX TSR20 USD/tonă

1 710

1 370

1 378

1 660

Indice 2014 = 100

100

80

81

97

Butadienă, cenţi USD pe livră

59,0

34,0

37,2

62,5

Indice 2014 = 100

100

58

63

106

Indicatorul Brent, USD per baril

99,7

53,4

43,6

49,6

Indice 2014 = 100

100

54

44

50

Sursa: Eurostat Comext şi plângerea

(657)Pe parcursul perioadei examinate, preţurile de import chineze nu au reflectat evoluţia preţurilor materiilor prime, în vreme ce preţurile de import chineze au rămas stabile între 2014 şi 2015, preţul principalelor materii prime a scăzut semnificativ, cu 20 % în cazul cauciucului natural şi cu aproximativ 45 % în cazul butadienei şi al indicatorilor Brent. în vreme ce preţurile de import chineze au scăzut cu 12 % între 2015 şi 2016, preţurile materiilor prime au rămas destul de stabile. în fine, pentru perioada 2016 şi perioada de anchetă - în care majoritatea preţurilor materiilor prime au crescut în mod semnificativ începând din cel de-al doilea trimestru al anului 2016 şi până în primul trimestru al anului 2017 - preţurile de import chineze au rămas stabile. Comisia a concluzionat că preţurile de import chineze nu erau legate de evoluţia preţurilor materiilor prime. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.