Subcapitolul 1 - 4.4.1. Volumul şi cota de piaţă a importurilor din ţara în cauză - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 1:4.4.1. Volumul şi cota de piaţă a importurilor din ţara în cauză
(644)Comisia a stabilit volumul importurilor pe baza datelor Eurostat.
(645)Importurile în Uniune din ţara în cauză şi cota de piaţă determinată pe baza calculului revizuit al consumului Uniunii conform considerentului 626 au evoluat după cum urmează:
Tabelul 2: Volumul importurilor (articole) şi cota de piaţă

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

Volumul importurilor din RPC (articole)

3 471 997

3 840 290

4 420 368

4 596 098

Indice 2014 = 100

100

110,6

127,3

132,4

Cotă de piaţă

16,9 %

18,3 %

20,5 %

21,1 %

Indice 2014 = 100

100

108,2

120,8

124,8

Sursa: baza de date Comext a Eurostat

(646)Conform Eurostat, volumele importurilor din RPC au crescut cu 32 % în cursul perioadei examinate, de la circa 3,5 milioane de anvelope în 2014, la aproximativ 4,6 milioane de anvelope în perioada de anchetă. Această evoluţie a condus la o creştere a cotei de piaţă a importurilor din China, pe o piaţă în creştere, de la 16,9 % la 21,1 %.
(647)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut că, în analiza sa, Comisia ar fi trebuit să ia în considerare creşterea consumului Uniunii şi că ar fi trebuit să furnizeze o analiză separată pentru cele trei niveluri. Părţile au susţinut că, în ceea ce priveşte nivelurile 1 şi 2, importurile din China au scăzut cu 2,7 % şi, respectiv, 2 %, în vreme ce importurile de pe nivelul 3 au crescut cu 3,9 % din 2015 şi 2016. în concluzie, acestea au susţinut că orice presupusă creştere a importurilor (în termeni absoluţi sau relativi) din timpul perioadei de anchetă nu a fost substanţială şi nu a cauzat un prejudiciu industriei din Uniune.
(648)După cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, ceea ce a inclus o analiză a importurilor. Având în vedere segmentarea pieţei Uniunii, analiza suplimentară în funcţie de niveluri a fost realizată doar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici importanţi. Volumele importurilor de produs în cauză din RPC au crescut. Pe baza statisticilor de import furnizate de baza de date Comext a Eurostat (care, aşa cum se explică la considerentele 623 şi 624, ar putea fi subestimate), o astfel de creştere a volumului importurilor din RPC a fost substanţială, atât în termeni absoluţi, cât şi în termeni relativi.