Capitolul 1 - 2.1. Produsul în cauză - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 1:2.1. Produsul în cauză
(76)Produsul în cauză este reprezentat de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din RPC, încadrate în prezent la codurile NC 4011 20 90 şi ex 4012 12 00 (cod TARIC 4012 12 00 10). Aceste coduri NC şi TARIC sunt menţionate doar cu titlu informativ.
(77)Produsul în cauză cuprinde atât anvelopele pneumatice noi, cât şi anvelopele pneumatice reşapate care sunt utilizate pentru autobuze sau camioane şi care au aceleaşi caracteristici esenţiale fizice, chimice şi tehnice.
(78)Ambele tipuri de produs în cauză sunt fabricate din aceleaşi materii prime (chiar dacă pot exista diferenţe la nivelul tehnologiei utilizate) şi au o structură similară. Variaţiile la nivelul materiilor prime şi al structurii au ca rezultat caracteristici de performanţă diferite.
(79)Procesul de fabricaţie al anvelopelor noi de camioane şi autobuze implică: 1) amestecarea şi malaxarea cauciucului; 2) prepararea componentelor anvelopei; 3) fabricarea anvelopei (verzi); 4) prelucrarea termică (vulcanizarea) şi 5) inspecţia finală. Toate anvelopele de camioane şi autobuze sunt fabricate din aceleaşi materii prime de bază, şi anume cauciuc natural, cauciuc sintetic, oţel, negru de fum, alte substanţe chimice şi uleiuri, precum şi materiale textile; ele au aceleaşi componente, şi anume banda de rulare, flancurile, carcasa interioară, taloanele, benzile de oţel, pliurile carcasei, chiar dacă între diferiţii producători ai acestui produs există anumite diferenţe.
(80)S-a constatat, de asemenea, că procesul de fabricaţie a anvelopelor noi de camioane şi autobuze implică tehnologii variate, fapt care nu a afectat însă constatările generale privind interschimbabilitatea.
(81)Reşaparea este, în esenţă, un proces de reciclare cu ajutorul căruia anvelopele uzate sunt renovate prin înlocuirea benzii de rulare pe o carcasă veche. Carcasele sunt elemente principale ale procesului de reşapare şi, prin urmare, o parte substanţială a activităţii reşapatorilor o reprezintă selectarea şi achiziţionarea de carcase adecvate pentru reşapare. Astfel, carcasele sunt principala materie primă a procesului de producţie şI constituie - în funcţie de calitatea lor - fie un adevărat produs "semifinit", fie un deşeu.
(82)Din nou, acest proces poate implica tehnologii variate, fără impact asupra constatărilor Comisiei privind interschimbabilitatea.
(83)Anvelopele de camioane şi autobuze sunt produse într-o mare varietate de tipuri şi dimensiuni şi pot fi întâlnite pe o gamă largă de vehicule comerciale, de la camioane şi autobuze pentru transportul local în contexte urbane sau regionale, la camioane şi autobuze pentru transportul pe distanţe lungi, în funcţie de dimensiunile şi de specificaţiile lor privind indicele de sarcină. Ele nu sunt adecvate nici pentru utilizarea în cazul vehiculelor de călători sau al altor vehicule utilitare uşoare, nici pentru vehiculele exclusiv de teren, cum ar fi tractoarele agricole.
(84)Anvelopele pentru camioane sau autobuze sunt comercializate sub două tipuri şi în patru categorii: Anvelopa de tip cu cameră este o opţiune mai tradiţională; aceasta are o cameră interioară cu valvă proprie, amplasată în interiorul anvelopei. în cazul anvelopelor de tip fără cameră, anvelopa şi janta roţii formează un sigiliu etanş, valva fiind montată direct pe jantă. Majoritatea covârşitoare a anvelopelor pentru camioane sau autobuze vândute în Uniune sunt anvelope fără cameră. Cele patru categorii de anvelope pentru camioane sau autobuze sunt: pentru roţile directoare, pentru roţile motoare, pentru remorcă şi multipoziţie. Anvelopele pentru roţile directoare sunt concepute pentru a fi utilizate pe axa faţă pentru a ajuta la controlul direcţiei, dar pot fi utilizate pentru toate poziţiile pe camioane sau autobuze, în funcţie de utilizarea vehiculului. Anvelopele pentru roţile motoare sunt concepute pentru sistemul de transmisie şi asigură o tracţiune mai bună. Anvelopele pentru remorci sunt concepute pentru a fi montate pe remorci, în timp ce anvelopele multipoziţie sunt concepute pentru a fi utilizate pe un vehicul în toate poziţiile, în funcţie de utilizarea acestuia.
(85)Anvelopele, noi sau reşapate, sunt supuse aceloraşi cerinţe de siguranţă pe piaţa Uniunii, astfel cum se prevede în Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului (20).
(20)Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective (JO L 263, 9.10.2007, p. 1).