Subcapitolul 2 - 2.1.2. Utilizări şi tipuri de anvelope - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 2:2.1.2. Utilizări şi tipuri de anvelope
(83)Anvelopele de camioane şi autobuze sunt produse într-o mare varietate de tipuri şi dimensiuni şi pot fi întâlnite pe o gamă largă de vehicule comerciale, de la camioane şi autobuze pentru transportul local în contexte urbane sau regionale, la camioane şi autobuze pentru transportul pe distanţe lungi, în funcţie de dimensiunile şi de specificaţiile lor privind indicele de sarcină. Ele nu sunt adecvate nici pentru utilizarea în cazul vehiculelor de călători sau al altor vehicule utilitare uşoare, nici pentru vehiculele exclusiv de teren, cum ar fi tractoarele agricole.
(84)Anvelopele pentru camioane sau autobuze sunt comercializate sub două tipuri şi în patru categorii: Anvelopa de tip cu cameră este o opţiune mai tradiţională; aceasta are o cameră interioară cu valvă proprie, amplasată în interiorul anvelopei. în cazul anvelopelor de tip fără cameră, anvelopa şi janta roţii formează un sigiliu etanş, valva fiind montată direct pe jantă. Majoritatea covârşitoare a anvelopelor pentru camioane sau autobuze vândute în Uniune sunt anvelope fără cameră. Cele patru categorii de anvelope pentru camioane sau autobuze sunt: pentru roţile directoare, pentru roţile motoare, pentru remorcă şi multipoziţie. Anvelopele pentru roţile directoare sunt concepute pentru a fi utilizate pe axa faţă pentru a ajuta la controlul direcţiei, dar pot fi utilizate pentru toate poziţiile pe camioane sau autobuze, în funcţie de utilizarea vehiculului. Anvelopele pentru roţile motoare sunt concepute pentru sistemul de transmisie şi asigură o tracţiune mai bună. Anvelopele pentru remorci sunt concepute pentru a fi montate pe remorci, în timp ce anvelopele multipoziţie sunt concepute pentru a fi utilizate pe un vehicul în toate poziţiile, în funcţie de utilizarea acestuia.
(85)Anvelopele, noi sau reşapate, sunt supuse aceloraşi cerinţe de siguranţă pe piaţa Uniunii, astfel cum se prevede în Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului (20).
(20)Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective (JO L 263, 9.10.2007, p. 1).