Capitolul 5 - 1.5. Constituirea eşantionului - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163
Acte UE
Jurnalul Oficial 283L
În vigoare Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 5:1.5. Constituirea eşantionului
(23)În avizul de deschidere, Comisia a afirmat că ar putea constitui un eşantion al părţilor interesate în conformitate cu articolul 27 din regulamentul de bază.
(24)În avizul de deschidere, Comisia a declarat că selectase în mod preliminar un eşantion de producători din Uniune pe baza celor mai mari volume reprezentative de producţie şi de vânzări, asigurând în acelaşi timp o repartizare geografică. Ea a invitat părţile interesate să prezinte observaţii în legătură cu eşantionul provizoriu.
(25)Patru părţi interesate au transmis observaţii în legătură cu eşantionul provizoriu (Grupul China National Tire; Grupul Giti; CRIA şi CCCMC). în particular, acestea au considerat că segmentarea pieţei pe trei niveluri nu se reflecta în mod corespunzător în eşantionul provizoriu şi că eşantionul ar fi trebui să reflecte cât mai îndeaproape procentajul producţiei şi al vânzărilor nivelurilor 1, 2 şi 3 din totalul producţiei şi al vânzărilor Uniunii.
(26)Ca urmare a acestei observaţii, la 25 septembrie 2017, Comisia a solicitat producătorilor din Uniune să furnizeze informaţii suplimentare privind nivelurile, în vederea stabilirii unui eşantion revizuit al producătorilor din Uniune.
(27)Producătorii cooperanţi din Uniune care au răspuns la chestionarul privind constituirea eşantionului includ întreprinderile mici şi mijlocii ("IMM-uri") (12) şi reprezintă peste 50 % din totalul estimat al producţiei şi al vânzărilor Uniunii.
(12)A se vedea Recomandarea din 6 mai 2003 a Comisiei privind definiţia microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii (2003/361/CE).
(28)Pentru a stabili eşantionul definitiv, Comisia a luat în considerare fragmentarea sectorului anvelopelor pe diferite niveluri, asigurându-se că toate cele trei niveluri erau acoperite de societăţile incluse în eşantion. în plus, pentru a se asigura că situaţia IMM-urilor se reflectă în mod adecvat în analiza prejudiciului, având în vedere că acestea reprezintă aproximativ 15 % din totalul vânzărilor în Uniune realizate de producătorii din Uniune, Comisia a considerat că IMM-urile ar trebui să fie şi ele reprezentate în eşantion.
(29)Unsprezece producători din Uniune au fost incluşi în eşantion, pe baza:
- reprezentativităţii generale din punctul de vedere al volumului producţiei şi al vânzărilor de produs în cauză în anul 2016;
- a reprezentativităţii nivelurilor din punctul de vedere al volumului producţiei de produs în cauză în anul 2016;
- a repartizării geografice şi
- a reprezentativităţii producătorilor din Uniune din punctul de vedere al dimensiunii, mai exact între IMM-uri şi întreprinderile de dimensiuni mai mari.
(30)Producătorii din Uniune incluşi în eşantion cuprind atât întreprinderi mari, cât şi IMM-uri. Producătorii selectaţi din Uniune aveau sediul în şase state membre care, împreună, reprezentau peste 36 % din producţia şi vânzările Uniunii raportate de producătorii cooperanţi din Uniune.
(31)La 22 decembrie 2017, unul dintre producătorii din Uniune incluşi în eşantion, producătorul polonez Geyer&Hosaja, a informat Comisia că luase decizia să înceteze cooperarea în cadrul anchetei. Procentele menţionate la considerentul 30 de mai sus nu sunt afectate de retragerea acestui producător, întrucât producţia sa reprezintă mai puţin de 0,1 % din totalul producţiei Uniunii. Prin urmare, Comisia a concluzionat că eşantionul final rămâne reprezentativ pentru industria Uniunii.
(32)În fine, Grupul Giti a susţinut că prezenta anchetă ar fi trebuit să fie închisă imediat de Comisie, din cauza preselectării eronate din punct de vedere procedural a eşantionului de producători din Uniune. Comisia a reamintit faptul că selectarea provizorie a unui eşantion de producători din Uniune este posibilă din punct de vedere juridic şi propice desfăşurării unei anchete eficace, în condiţiile unor termene strânse. După cum s-a demonstrat la considerentele 26-30, eşantionul provizoriu a fost modificat ca urmare a observaţiilor primite de la părţile interesate. Prin urmare, cererea a fost respinsă.
(33)Pentru a decide dacă era necesară constituirea eşantionului şi, în caz afirmativ, pentru a selecta un eşantion, Comisia a solicitat unor importatori neafiliaţi să furnizeze informaţiile specificate în avizul de deschidere. Cinci importatori s-au făcut cunoscuţi, aceştia importând aproximativ 430 000 de unităţi de importuri din RPC. Două societăţi au fost incluse în eşantion, reprezentând [70 % - 90 %] din importatorii care au prezentat un formular de includere în eşantion.
(34)Pentru a decide dacă era necesară constituirea eşantionului şi, în caz afirmativ, pentru a selecta un eşantion, Comisia a solicitat tuturor producătorilor-exportatori din RPC să furnizeze informaţiile specificate în avizul de deschidere. De asemenea, ea a solicitat autorităţilor din RPC să identifice şi/sau să contacteze alţi producători-exportatori, după caz, care ar putea fi interesaţi să participe la anchetă.
(35)44 de producători-exportatori/grupuri de producători-exportatori din ţara în cauză au furnizat informaţiile solicitate şi au fost de acord să fie incluşi în eşantion. în conformitate cu articolul 27 alineatul (1) litera (b) din regulamentul de bază, Comisia a selectat următorul eşantion de patru grupuri de producători-exportatori pe baza celui mai mare volum reprezentativ de exporturi către Uniune care a putut fi examinat în mod rezonabil în intervalul de timp disponibil:
- Grupul China National Tire, China;
- Grupul Giti, China;
- Grupul Hankook, China;
- Grupul Xingyuan, China.
(36)Grupurile de producători-exportatori incluse în eşantion reprezentau peste 50 % din totalul importurilor de produs în cauză în Uniune.
(37)În conformitate cu articolul 27 alineatul (2) din regulamentul de bază, toţi producătorii-exportatori cunoscuţi în cauză, precum şi GC, au fost consultaţi cu privire la selectarea eşantionului.
(38)Asociaţia industriei europene de reşapare ("BIPAVER") a prezentat observaţii privind eşantionul propus, în care se afirma că eşantionul selectat în mod definitiv ar putea conduce la un dezechilibru major al gamei de produse între anvelopele de nivelul 2 şi cele de nivelul 3. în opinia asociaţiei, exista posibilitatea ca preţurile medii de import să nu reflecte cu acurateţe acea parte a volumelor de importuri care cauzează cele mai mari prejudicii industriei din Uniune. Prin urmare, aceasta a solicitat insistent Comisiei să reevalueze şi să modifice eşantionul.
(39)Comisia a evaluat măsura în care mărirea în continuare a eşantionului ar fi fezabilă din punct de vedere practic. Ea a subliniat că grupurile de producători-exportatori incluşi în eşantion constau în: (1) 13 entităţi juridice care erau implicate în producţia şi vânzarea internă a produsului în cauză; (2) doi exportatori afiliaţi situaţi în afara Uniunii şi (3) peste zece importatori afiliaţi situaţi în Uniune. Datele furnizate de fiecare dintre aceste entităţi trebuiau să fie prelucrate şi verificate. Prin urmare, Comisia a considerat că, în intervalul de timp disponibil, nu puteau fi anchetaţi în mod rezonabil mai mulţi producători-exportatori.
(40)BIPAVER a considerat, de asemenea, că două dintre societăţile incluse în eşantion nu erau destinatari reprezentativi ai subvenţiilor care pot face obiectul unor măsuri compensatorii, deoarece sediul central şi unele unităţi de producţie ale acestora se situau în afara RPC.
(41)Comisia a remarcat că faptul că posibilitatea ca o societate individuală să nu fi primit un anumit tip de presupusă subvenţie în mod direct nu însemna că eşantionul nu era reprezentativ, întrucât scopul eşantionului era de a reprezenta industria anvelopelor din RPC în ansamblul său în ceea ce priveşte eligibilitatea pentru toate tipurile de presupuse subvenţii. Cele patru grupuri de producători-exportatori incluse în eşantion erau reprezentative în ceea ce priveşte eligibilitatea pentru presupusele subvenţiile menţionate în plângere. Prin urmare, Comisia a considerat că eşantionul selectat reprezintă un temei adecvat pentru a examina existenţa şi amploarea subvenţionării presupuse.
(42)Eşantionul propus este deci conform cu dispoziţiile articolului 27 alineatul (1) litera (b) din regulamentul de bază. în consecinţă, Comisia a decis să reţină eşantionul propus ca eşantion final.
(43)Pe lângă cei patru producători-exportatori incluşi în eşantion, şase producători-exportatori au declarat că, în cazul în care nu sunt selectaţi pentru a face parte din eşantion, ar dori să primească un chestionar şi alte formulare de cerere pentru a solicita o examinare individuală în temeiul articolului 27 alineatul (3) din regulamentul de bază. Comisia s-a conformat cererii şi a trimis chestionare celor şase producători-exportatori, însă niciunul dintre ei nu a răspuns la acestea.