Subcapitolul 3 - 1.5.3. Producători-exportatori - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 3:1.5.3. Producători-exportatori
(34)Pentru a decide dacă era necesară constituirea eşantionului şi, în caz afirmativ, pentru a selecta un eşantion, Comisia a solicitat tuturor producătorilor-exportatori din RPC să furnizeze informaţiile specificate în avizul de deschidere. De asemenea, ea a solicitat autorităţilor din RPC să identifice şi/sau să contacteze alţi producători-exportatori, după caz, care ar putea fi interesaţi să participe la anchetă.
(35)44 de producători-exportatori/grupuri de producători-exportatori din ţara în cauză au furnizat informaţiile solicitate şi au fost de acord să fie incluşi în eşantion. în conformitate cu articolul 27 alineatul (1) litera (b) din regulamentul de bază, Comisia a selectat următorul eşantion de patru grupuri de producători-exportatori pe baza celui mai mare volum reprezentativ de exporturi către Uniune care a putut fi examinat în mod rezonabil în intervalul de timp disponibil:
- Grupul China National Tire, China;
- Grupul Giti, China;
- Grupul Hankook, China;
- Grupul Xingyuan, China.
(36)Grupurile de producători-exportatori incluse în eşantion reprezentau peste 50 % din totalul importurilor de produs în cauză în Uniune.
(37)În conformitate cu articolul 27 alineatul (2) din regulamentul de bază, toţi producătorii-exportatori cunoscuţi în cauză, precum şi GC, au fost consultaţi cu privire la selectarea eşantionului.
(38)Asociaţia industriei europene de reşapare ("BIPAVER") a prezentat observaţii privind eşantionul propus, în care se afirma că eşantionul selectat în mod definitiv ar putea conduce la un dezechilibru major al gamei de produse între anvelopele de nivelul 2 şi cele de nivelul 3. în opinia asociaţiei, exista posibilitatea ca preţurile medii de import să nu reflecte cu acurateţe acea parte a volumelor de importuri care cauzează cele mai mari prejudicii industriei din Uniune. Prin urmare, aceasta a solicitat insistent Comisiei să reevalueze şi să modifice eşantionul.
(39)Comisia a evaluat măsura în care mărirea în continuare a eşantionului ar fi fezabilă din punct de vedere practic. Ea a subliniat că grupurile de producători-exportatori incluşi în eşantion constau în: (1) 13 entităţi juridice care erau implicate în producţia şi vânzarea internă a produsului în cauză; (2) doi exportatori afiliaţi situaţi în afara Uniunii şi (3) peste zece importatori afiliaţi situaţi în Uniune. Datele furnizate de fiecare dintre aceste entităţi trebuiau să fie prelucrate şi verificate. Prin urmare, Comisia a considerat că, în intervalul de timp disponibil, nu puteau fi anchetaţi în mod rezonabil mai mulţi producători-exportatori.
(40)BIPAVER a considerat, de asemenea, că două dintre societăţile incluse în eşantion nu erau destinatari reprezentativi ai subvenţiilor care pot face obiectul unor măsuri compensatorii, deoarece sediul central şi unele unităţi de producţie ale acestora se situau în afara RPC.
(41)Comisia a remarcat că faptul că posibilitatea ca o societate individuală să nu fi primit un anumit tip de presupusă subvenţie în mod direct nu însemna că eşantionul nu era reprezentativ, întrucât scopul eşantionului era de a reprezenta industria anvelopelor din RPC în ansamblul său în ceea ce priveşte eligibilitatea pentru toate tipurile de presupuse subvenţii. Cele patru grupuri de producători-exportatori incluse în eşantion erau reprezentative în ceea ce priveşte eligibilitatea pentru presupusele subvenţiile menţionate în plângere. Prin urmare, Comisia a considerat că eşantionul selectat reprezintă un temei adecvat pentru a examina existenţa şi amploarea subvenţionării presupuse.
(42)Eşantionul propus este deci conform cu dispoziţiile articolului 27 alineatul (1) litera (b) din regulamentul de bază. în consecinţă, Comisia a decis să reţină eşantionul propus ca eşantion final.
(43)Pe lângă cei patru producători-exportatori incluşi în eşantion, şase producători-exportatori au declarat că, în cazul în care nu sunt selectaţi pentru a face parte din eşantion, ar dori să primească un chestionar şi alte formulare de cerere pentru a solicita o examinare individuală în temeiul articolului 27 alineatul (3) din regulamentul de bază. Comisia s-a conformat cererii şi a trimis chestionare celor şase producători-exportatori, însă niciunul dintre ei nu a răspuns la acestea.