Subcapitolul 1 - 1.5.1. Producători din Uniune - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 1:1.5.1. Producători din Uniune
(24)În avizul de deschidere, Comisia a declarat că selectase în mod preliminar un eşantion de producători din Uniune pe baza celor mai mari volume reprezentative de producţie şi de vânzări, asigurând în acelaşi timp o repartizare geografică. Ea a invitat părţile interesate să prezinte observaţii în legătură cu eşantionul provizoriu.
(25)Patru părţi interesate au transmis observaţii în legătură cu eşantionul provizoriu (Grupul China National Tire; Grupul Giti; CRIA şi CCCMC). în particular, acestea au considerat că segmentarea pieţei pe trei niveluri nu se reflecta în mod corespunzător în eşantionul provizoriu şi că eşantionul ar fi trebui să reflecte cât mai îndeaproape procentajul producţiei şi al vânzărilor nivelurilor 1, 2 şi 3 din totalul producţiei şi al vânzărilor Uniunii.
(26)Ca urmare a acestei observaţii, la 25 septembrie 2017, Comisia a solicitat producătorilor din Uniune să furnizeze informaţii suplimentare privind nivelurile, în vederea stabilirii unui eşantion revizuit al producătorilor din Uniune.
(27)Producătorii cooperanţi din Uniune care au răspuns la chestionarul privind constituirea eşantionului includ întreprinderile mici şi mijlocii ("IMM-uri") (12) şi reprezintă peste 50 % din totalul estimat al producţiei şi al vânzărilor Uniunii.
(12)A se vedea Recomandarea din 6 mai 2003 a Comisiei privind definiţia microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii (2003/361/CE).
(28)Pentru a stabili eşantionul definitiv, Comisia a luat în considerare fragmentarea sectorului anvelopelor pe diferite niveluri, asigurându-se că toate cele trei niveluri erau acoperite de societăţile incluse în eşantion. în plus, pentru a se asigura că situaţia IMM-urilor se reflectă în mod adecvat în analiza prejudiciului, având în vedere că acestea reprezintă aproximativ 15 % din totalul vânzărilor în Uniune realizate de producătorii din Uniune, Comisia a considerat că IMM-urile ar trebui să fie şi ele reprezentate în eşantion.
(29)Unsprezece producători din Uniune au fost incluşi în eşantion, pe baza:
- reprezentativităţii generale din punctul de vedere al volumului producţiei şi al vânzărilor de produs în cauză în anul 2016;
- a reprezentativităţii nivelurilor din punctul de vedere al volumului producţiei de produs în cauză în anul 2016;
- a repartizării geografice şi
- a reprezentativităţii producătorilor din Uniune din punctul de vedere al dimensiunii, mai exact între IMM-uri şi întreprinderile de dimensiuni mai mari.
(30)Producătorii din Uniune incluşi în eşantion cuprind atât întreprinderi mari, cât şi IMM-uri. Producătorii selectaţi din Uniune aveau sediul în şase state membre care, împreună, reprezentau peste 36 % din producţia şi vânzările Uniunii raportate de producătorii cooperanţi din Uniune.
(31)La 22 decembrie 2017, unul dintre producătorii din Uniune incluşi în eşantion, producătorul polonez Geyer&Hosaja, a informat Comisia că luase decizia să înceteze cooperarea în cadrul anchetei. Procentele menţionate la considerentul 30 de mai sus nu sunt afectate de retragerea acestui producător, întrucât producţia sa reprezintă mai puţin de 0,1 % din totalul producţiei Uniunii. Prin urmare, Comisia a concluzionat că eşantionul final rămâne reprezentativ pentru industria Uniunii.
(32)În fine, Grupul Giti a susţinut că prezenta anchetă ar fi trebuit să fie închisă imediat de Comisie, din cauza preselectării eronate din punct de vedere procedural a eşantionului de producători din Uniune. Comisia a reamintit faptul că selectarea provizorie a unui eşantion de producători din Uniune este posibilă din punct de vedere juridic şi propice desfăşurării unei anchete eficace, în condiţiile unor termene strânse. După cum s-a demonstrat la considerentele 26-30, eşantionul provizoriu a fost modificat ca urmare a observaţiilor primite de la părţile interesate. Prin urmare, cererea a fost respinsă.