Subcapitolul 3 - 3.10.3. Scutirea de impozit aferentă folosinţei terenurilor - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 3:3.10.3. Scutirea de impozit aferentă folosinţei terenurilor
(529)O organizaţie sau o persoană care are în folosinţă terenuri în municipii, oraşe şi localităţi administrative, precum şi în zone industriale şi miniere va plăti în mod normal impozitul pe folosinţa terenului urban. Impozitul pe folosinţa terenurilor este colectat de autorităţile fiscale locale din zona în care este utilizat terenul. Cu toate acestea, anumite categorii de terenuri, cum ar fi terenurile care au fost recuperate din mare, terenurile date în folosinţa instituţiilor guvernamentale, a organizaţiilor populare şi unităţilor militare pentru uzul propriu, în vederea utilizării de către instituţii finanţate prin alocări de la Ministerul Finanţelor, terenurile utilizate de temple religioase, parcurile publice, siturile publice istorice sau cu caracter pitoresc, străzile, drumurile, pieţele publice, peluzele şi alte terenuri publice urbane sunt scutite de impozitul pe folosinţa terenului.
(530)Temeiul juridic al acestui program este:
- Reglementările interimare Republicii Populare Chineze privind impozitul pe bunurile imobile [Guo Fa (1986) nr. 90, cu modificările din 2011]; şi
- Reglementările interimare ale Republicii Populare Chineze privind impozitul pe folosinţa terenurilor urbane [Ordinul nr. 645 al Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze (2013)].
(531)Două dintre societăţile incluse în eşantion au beneficiat de reduceri sau scutiri de la plata taxelor pentru folosinţa terenurilor din partea Biroului local de resurse funciare, deşi acestea nu intrau în niciuna dintre categoriile scutite de impozit, astfel cum sunt stabilite de legislaţia naţională menţionată mai sus.
(532)Comisia consideră că scutirea de impozite în cauză constituie o subvenţie în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, deoarece există o contribuţie financiară sub forma unor venituri la care renunţă guvernul RPC, ceea ce conferă societăţilor în cauză un avantaj. Avantajul pentru beneficiari este egal cu impozitul care nu mai trebuie plătit. Această subvenţie este specifică în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) din regulamentul de bază, deoarece societăţile au beneficiat de o reducere a impozitelor, deşi ele nu se încadrau în niciunul dintre aceste criterii obiective menţionate la considerentul 529.
(533)Valoarea subvenţiei care poate face obiectul unor măsuri compensatorii a fost calculată din punctul de vedere al avantajului acordat beneficiarilor în cursul perioadei de anchetă. Acest avantaj a fost calculat ca diferenţa dintre totalul impozitelor care trebuie plătite în conformitate cu cota normală de impozitare şi totalul impozitelor plătite efectiv în cursul perioadei de anchetă.
(534)În urma comunicării documentului de informare, Grupul Hankook a afirmat că restituirea impozitului pe folosinţa terenului pe care o primise nu putea face obiectul unor măsuri compensatorii, deoarece ea fusese primită înaintea perioadei de anchetă. După o nouă analiză, Comisia a acceptat acest argument, deoarece ultima restituire a impozitul pe folosinţa terenului fusese într-adevăr contabilizată înainte de începutul perioadei de anchetă, în iunie 2016, iar după această dată nu se mai efectuaseră plăţi.
(535)În plus, Grupul Giti a susţinut că impozitul pe folosinţa terenului nu se plăteşte, în general, pentru anumite tipuri de clădiri (clădiri rezidenţiale şi şcoli), aşa cum o demonstrează un aviz privind scutirile de impozitul pe folosinţă terenului din 1988. Comisia a constatat că respectivul aviz nu mai era valabil, deoarece "Reglementările interimare ale Republicii Populare Chineze privind impozitul pe folosinţa terenurilor urbane", menţionate la considerentul 530 de mai sus, nu mai includ şcolile şi clădirile rezidenţiale în categoriile exceptate. Prin urmare, această afirmaţie a fost respinsă.
(536)În fine, Grupul Giti a afirmat că două dintre societăţile din grup plătiseră într-adevăr impozitele pe folosinţa terenului legate de perioada de anchetă, prin compensare cu plăţi anterioare. în consecinţă, pentru aceste două societăţi nu au existat avantaje. Comisia a fost de acord cu aceste afirmaţii şi a modificat calculul subvenţiei în mod corespunzător. În consecinţă, pentru Grupul Giti, valoarea subvenţiei în legătură cu acest regim specific a fost de 0,01 %.