Secţiunea 4 - 4.2.1.4. Ocuparea forţei de muncă şi productivitatea - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 4:4.2.1.4. Ocuparea forţei de muncă şi productivitatea
(740)Productivitatea a fost recalculată pe baza cifrelor revizuite ale producţiei Uniunii, aşa cum se explică la considerentul 726. în consecinţă, în cursul perioadei examinate, ocuparea forţei de muncă şi productivitatea au evoluat după cum urmează:
Tabelul 8: Ocuparea forţei de muncă şi productivitatea

2014

2015

2016

Perioada de anchetă

Număr de angajaţi

38 445

36 478

34 959

34 188

Indice 2014 = 100

100

95

91

89

Productivitate (unitate/angajat) (1)

546

558

590

618

Indice 2014 = 100

100

102

108

113

(1) Productivitatea (unitate/angajat) a fost stabilită, în mod provizoriu, la: 2014: 539; 2015: 554; 2016: 586; Perioada de anchetă: 610.

Sursa: Răspunsuri verificate la chestionar, primite de la producătorii din Uniune incluşi în eşantion; observaţii primite de la furnizorii de bandă de rulare şi de la ETRMA.

(741)S-au pierdut peste 4 257 de locuri de muncă directe pe parcursul perioadei examinate, această situaţie afectând atât IMM-urile, în cazul cărora cel puţin 85 de producători situaţi pe întreg teritoriul Uniunii au oprit producţia, cât şi întreprinderile mari, care au închis mai multe fabrici.
(742)După comunicarea documentului de informare, Asociaţia Italiană a Reşapatorilor (AIRP) a susţinut că sectorul reşapării din Uniune reprezintă aproximativ 13 000 de locuri de muncă, la nivel de producţie şi distribuţie. Activitatea de reşapare este o activitate cu utilizare mai degrabă intensivă a forţei de muncă, iar o anvelopă reşapată sprijină de 3 până la 4 ori mai multe locuri de muncă decât o anvelopă nouă. Potrivit AIRP, mai multe societăţi asociate îşi reduc, în prezent, personalul sau fac uz masiv de fondurile de asigurări de şomaj.
(743)Grupul China National Tire şi Pirelli au afirmat că ocuparea forţei de muncă, pentru care Comisia a identificat o scădere de 11 %, se referă exclusiv la industria de reşapare. în schimb, dezvoltarea productivităţii se poate explica prin faptul că industria Uniunii a trecut recent printr-o perioadă de restructurare şi raţionalizare.
(744)Afirmaţia referitoare la scăderea ocupării forţei de muncă este incorectă din punct de vedere factual, întrucât aproximativ jumătate din aceasta provine de la marii producători. Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(745)Heuver a solicitat ca numele celor 85 de IMM-uri menţionate la considerentul 809 să fie comunicate.
(746)Pe baza listei de clienţi puse la dispoziţie de furnizorii de bandă de rulare în cadrul anchetei, Comisia concluzionase că existau cel puţin 85 de producători care sistaseră producţia. Comisia a acordat un tratament confidenţial identităţii clienţilor şi volumului de vânzări per client, întrucât acestea reprezintă informaţii comerciale sensibile. Mai mult, părţile interesate nu au obligaţia să ofere un rezumat pentru acest tip de document. Furnizorii de bandă de rulare au oferit un rezumat al documentelor depuse, care poate fi consultat în dosarul deschis. Prin urmare, Comisia a concluzionat că părţile au dispus de suficiente informaţii pentru a-şi exercita drepturile la apărare.
(747)CRIA şi CCCMC au afirmat că ipoteza Comisiei conform căreia toate vânzările de anvelope reşapate la rece sunt efectuate de IMM-uri este eronată, deoarece multe societăţi mari utilizează metoda reşapării la rece. Acestea au concluzionat că estimarea rezultată privind ocuparea forţei de muncă şi productivitatea nu era, prin urmare, fiabilă.
(748)Aşa cum s-a menţionat la considerentul 708, Comisia a constatat că producţia societăţilor mari care utilizează procesul de reşapare la rece este destul de limitată şi nu poate, ca atare, să contrazică estimarea făcută de Comisie cu privire la ocuparea forţei de muncă şi la productivitate. în plus, productivitatea este legată în principal de tipul de producţie (şi anume, reşapare sau fabricare de anvelope noi). Prin urmare, afirmaţia respectivă a fost respinsă.
(749)În plus, CRIA şi CCCMC au afirmat că lista clienţilor pusă la dispoziţie de un furnizor de bandă de rulare arăta că un client fusese menţionat ca fiind inactiv, în timp ce situaţiile sale financiare depuse la autorităţile locale arătau că societatea era încă activă în 2017. în nota sa la dosar (117), Comisia a explicat că lista a fost elaborată prin agregarea informaţiilor privind vânzările, comunicate de opt furnizori de benzi de rulare. în scopul anchetei, s-a considerat că un reşapator şi-a încetat producţia atunci când nu a mai achiziţionat benzi de rulare. Prin urmare, nu este posibil să se stabilească cu certitudine dacă un reşapator este sau nu activ exclusiv pe baza listei de furnizori unici şi/sau pe baza situaţiilor financiare depuse la dosar. în plus, deşi este adevărat că societatea menţionată de CCCMC nu a fost închisă, aceasta a confirmat Comisiei că nu mai exploatează atelierul său de reşapare. Prin urmare, Comisia a continuat să utilizeze lista, astfel cum fusese stabilită.
(117)Notă la dosar (număr de referinţă t18.007994).