Secţiunea 6 - 3.4.4.6. Grupul Xingyuan - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 6:3.4.4.6. Grupul Xingyuan
(284)Grupul Xingyuan s-a prezentat într-o situaţie financiară în generală dificilă, conform propriilor sale conturi financiare. Principala societate din grup, care este şi principalul producător-exportator, a înregistrat pierderi în întreaga perioadă 2014-2016. La sfârşitul anului 2016, societatea avea un capital negativ, deoarece raportul dintre datorii şi active depăşea 100 %, iar pierderile sale acumulate erau mai mari decât capitalul subscris şi vărsat.
(285)În cursul vizitei de verificare, Comisia a constatat, de asemenea, existenţa mai multor împrumuturi revolving printre împrumuturile incluse în eşantion şi a remarcat că societatea întâmpina dificultăţi în rambursarea dobânzilor şi a capitalului aferente împrumuturilor. Mai multe împrumuturi fuseseră rambursate cu întârziere, iar unele împrumuturi care au expirat în cursul perioadei de anchetă nu fuseseră încă rambursate după mai multe luni.
(286)În plus, raportul de credit al întreprinderii, elaborat de PBOC pentru societatea respectivă, arăta că aceasta avea datorii semnificative în afara bilanţului, deoarece oferise garanţii pentru împrumuturi acordate unor părţi terţe neafiliate din sectorul anvelopelor din regiune. Mai mult, în raportul de credit al întreprinderii, 31 % din împrumuturile sale restante erau clasificate în categoria "problematice".
(287)În fine, Comisia a constatat că societatea întâmpina dificultăţi în a-şi plăti furnizorul principal de materii prime şi că avea o importantă sumă restantă de plată calificată drept "împrumut" cu acest furnizor.
(288)În schimb, comerciantul exportator afiliat a înregistrat un uşor profit în perioada examinată. Deşi nu înregistra pierderi, nivelurile de rentabilitate erau în general slabe, ceea ce expunea societatea la modificările nefavorabile ale condiţiilor comerciale, financiare sau economice. Societatea avea un raport datorii/active ridicat, dar nu contractase niciun împrumut revolving.
(289)În pofida acestei situaţii, Grupului Xingyuan i s-a acordat un rating de credit naţional AA în cursul perioadei de anchetă de către o agenţie chineză de rating de credit. Prin urmare, având în vedere denaturarea totală a ratingurilor de credit chineze menţionată la considerentele 237-242 de mai sus, precum şi elementele de probă identificate în cursul vizitei de verificare, Comisia nu a luat în considerare ratingul de credit chinez acordat Grupului Xingyuan.
(290)Având în vedere situaţia de ansamblu menţionată mai sus, Comisia a considerat că este necesar să găsească o valoare de referinţă pentru diversele societăţi din cadrul grupului.
(291)Comisia a concluzionat că, la nivelul producătorului-exportator, situaţia era de aşa natură încât această societate nu ar fi avut acces la alte împrumuturi în cursul perioadei de anchetă, în absenţa sprijinului acordat de stat. Prin urmare, avantajul primit de aceste societăţi 1-a depăşit pe cel conferit de împrumuturile acordate cu o majorare obişnuită a ratei dobânzii. Pe parcursul perioadei de anchetă, avantajul a fost mai curând obţinut din împrumuturile acordate, de care nu ar fi putut beneficia în absenţa unui sprijin din partea statului, având în vedere situaţia financiară de ansamblu a societăţii. În acest sens, Comisia a constatat că Grupul Xingyuan era indicat ca fiind una dintre cele şapte întreprinderi strategice producătoare de anvelope din regiune în Planul executiv pentru transformarea şi modernizarea industriei anvelopelor din provincia Shandong.
(292)Prin urmare, în conformitate cu Orientările din 1998 secţiunea E litera (b) punctul V, Comisia a decis să trateze sumele restante de plată aferente acestor împrumuturi din cursul perioadei de anchetă drept grant acordat în vederea punerii în aplicare a politicilor de stat. Pe baza informaţiilor disponibile, Comisia a instituit măsuri compensatorii doar în ceea ce priveşte împrumuturile acordate în cursul perioadei de anchetă.
(293)Pentru împrumuturile acordate producătorului-exportator înainte de perioada de anchetă şi având în vedere existenţa împrumuturilor revolving la nivelul acestei societăţi, Comisia a revenit la valoarea de referinţă stabilită la considerentul 275 de mai sus pentru toate împrumuturile cu scadenţa de maximum 2 ani. Pentru orice alte împrumuturi cu scadenţa de minimum 2 ani, Comisia a revenit la valoarea de referinţă generală, acordând cel mai înalt rating pentru obligaţiunile "non-investment grade", astfel cum se explică la considerentul 251.
(294)Pentru celelalte societăţi din Grupul Xingyuan, Comisia a concluzionat, pe baza informaţiilor disponibile, că putea utiliza valoarea de referinţă generală, acordând cel mai înalt rating pentru obligaţiunile "non-investment grade", astfel cum se explică la considerentul 251.