Capitolul ii - Sistemul Integrat de Administrare şi Control - Regulamentul 1306/17-dec-2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial 347L
În vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2023
CAPITOLUL II:Sistemul Integrat de Administrare şi Control
Art. 67: Domeniul de aplicare şi termenii utilizaţi
(1)Fiecare stat membru instituie şi utilizează un sistem integrat de administrare şi control (denumit în continuare"sistemul integrat").
(2)Sistemul integrat se aplică schemelor de sprijin enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 şi sprijinului acordat în conformitate cu articolul 21 alineatul (1) literele (a) şi (b), articolele 28 - 31, articolul 33, articolul 34 şi articolul 40 din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013, precum şi, după caz, în conformitate cu articolul 35 alineatul (1) literele (b) şi (c) din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013.
Cu toate acestea, prezentul capitol nu se aplică măsurilor menţionate la articolul 28 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013. De asemenea, nu se aplică nici măsurilor prevăzute la articolul 21 alineatul (1) literele (a) şi (b) din regulamentul respectiv, în ceea ce priveşte costul de instalare.
(3)În măsura în care este necesar, sistemul integrat se aplică şi controlului privind ecocondiţionalitatea prevăzut la titlul VI.
(4)În înţelesul prezentului capitol:
a)"parcelă agricolă" înseamnă o suprafaţă continuă de pământ, care face obiectul unei declaraţii din partea unui singur fermier, pe care se cultivă o singură grupă de culturi; cu toate acestea, în cazul în care se solicită o declaraţie separată privind utilizarea unei suprafeţe care face parte dintr-o singură grupă de culturi în temeiul Regulamentului (UE) nr. 1307/2013, utilizarea respectivă limitează suplimentar, dacă este necesar, suprafaţa respectivă; statele membre pot să prevadă criterii suplimentare pentru delimitarea parcelelor agricole;
b)«plată directă pe suprafaţă» înseamnă schema de plată de bază, schema de plată unică pe suprafaţă şi plata redistributivă, astfel cum sunt menţionate la titlul III capitolele 1 şi 2 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013; plăţile pentru practicile agricole benefice pentru climă şi mediu menţionate la titlul III capitolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013; plăţile pentru zonele cu constrângeri naturale menţionate la titlul III capitolul 4 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013; plăţile pentru tinerii fermieri menţionate la titlul III capitolul 5 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013; sprijinul cuplat facultativ menţionat la titlul IV capitolul 1, atunci când sprijinul este plătit per hectar, plata specifică pentru cultura de bumbac menţionată la titlul IV capitolul 2, schema pentru micii fermieri menţionată la titlul V din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013; măsurile specifice din domeniul agriculturii pentru regiunile ultraperiferice ale Uniunii, menţionate la capitolul IV din Regulamentul (UE) nr. 228/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (1), atunci când sprijinul este plătit per hectar; precum şi măsurile specifice din domeniul agriculturii în favoarea insulelor mici din Marea Egee, menţionate la capitolul IV din Regulamentul (CE) nr. 229/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (2), atunci când sprijinul este plătit per hectar.
(1)Regulamentul (UE) nr. 228/2013 al Parlamentului European şi al
(2)Regulamentul (CE) nr. 229/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 martie 2013 privind măsurile specifice din domeniul agriculturii în favoarea insulelor mici din Marea Egee şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1405/2006 al Consiliului (JO L 78, 20.3.2013, p. 41).
Art. 68: Elementele sistemului integrat
(1)Sistemul integrat conţine următoarele elemente:
a)o bază de date electronică;
b)un sistem de identificare a parcelelor agricole;
c)un sistem de identificare şi de înregistrare a drepturilor la plată;
d)cereri de ajutor şi cereri de plată;
e)un sistem integrat de control;
f)un sistem unic pentru înregistrarea identităţii fiecărui beneficiar al sprijinului menţionat la articolul 67 alineatul (2) care depune o cerere de ajutor sau de plată.
(2)După caz, sistemul integrat cuprinde un sistem de identificare şi de înregistrare a animalelor stabilit în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1760/2000 al Parlamentului European şi al Consiliului (3) şi cu Regulamentul (CE) nr. 21/2004 al Consiliului (4).
(3)Regulamentul (CE) nr. 1760/2000 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 iulie 2000 de stabilire a unui sistem de identificare şi înregistrare a bovinelor şi privind etichetarea cărnii de vită şi mânzat şi a produselor din carne de vită şi mânzat şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 820/97 al Consiliului (JO L 204, 11.8.2000, p. 1).
(4)Regulamentul (CE) nr. 21/2004 al Consiliului din 17 decembrie 2003 de stabilire a unui sistem de identificare şi de înregistrare a animalelor din speciile ovină şi caprină şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1782/2003 şi a Directivelor 92/102/CEE şi 64/432/CEE (JO L 5, 9.1.2004, p. 8).
(3)Fără a aduce atingere responsabilităţilor statelor membre privind punerea în aplicare şi implementarea sistemului integrat, Comisia poate să facă apel la serviciile unor organisme sau persoane specializate, pentru a facilita instituirea, monitorizarea şi utilizarea sistemului integrat, în special în scopul de a acorda, la cerere, consultanţă tehnică autorităţilor competente ale statelor membre.
(4)Statele membre iau toate măsurile suplimentare care se impun pentru buna aplicare a sistemului integrat şi îşi acordă reciproc asistenţa necesară în vederea efectuării controalelor necesare în temeiul prezentului regulament.
Art. 69: Baza de date electronică
(1)Baza de date electronică (denumită în continuare "baza de date") înregistrează, pentru fiecare beneficiar al sprijinului menţionat la articolul 67 alineatul (2), datele obţinute din cererile de ajutor şi de plată.
Baza de date respectivă permite în special consultarea, prin intermediul autorităţii competente a statului membru, a datelor privind anul calendaristic şi/sau de comercializare în curs şi cei zece astfel de ani anteriori. Atunci când nivelul sprijinului pentru fermieri este afectat de datele referitoare la primii ani calendaristici şi/sau de comercializare, începând din anul 2000, baza de date permite, de asemenea, consultarea datelor respective. De asemenea, baza de date permite consultarea directă şi imediată a datelor referitoare la cel puţin cei patru ani calendaristici consecutivi anteriori şi a datelor referitoare la "păşunile permanente", astfel cum sunt definite la articolul 2 litera (c) din versiunea iniţială a Regulamentului(CE) nr. 1120/2009 al Comisiei (1) şi, de la data aplicării acestuia, datele referitoare la "pajiştile permanente şi păşunile permanente", astfel cum sunt definite la articolul 4 alineatul (1) litera (h) din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013, referitoare la cel puţin cei cinci ani calendaristici consecutivi anteriori.
(1)Regulamentul (CE) nr. 1120/2009 al Comisiei din 29 octombrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a schemei de plată unică prevăzute în titlul III din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori (JO L 316, 2.12.2009, p. 1).
Prin derogare de la al doilea paragraf, statele membre care au aderat la Uniune în sau după 2004 sunt obligate să asigure consultarea datelor doar începând cu anul aderării lor.
(2)Statele membre pot crea baze de date descentralizate cu condiţia ca acestea şi procedurile administrative privind înregistrarea şi accesarea datelor să fie concepute în mod omogen pe întreg teritoriul statului membru şi să fie compatibile între ele pentru a permite controale încrucişate.
Art. 70: Sistemul de identificare a parcelelor agricole
(1)Sistemul de identificare a parcelelor agricole se instituie pe baza hărţilor, a documentelor de registru cadastral sau a altor referinţe cartografice. Se utilizează tehnici computerizate bazate pe sistemul de informaţii geografice, inclusiv ortofotoplanuri aeriene sau spaţiale care respectă un standard uniform ce garantează o precizie cel puţin echivalentă cu cea oferită de cartografierea la o scară de 1:10 000 şi, începând cu 2016, la o scară de 1:5 000, ţinând cont de forma şi starea parcelei. Acest lucru se stabileşte în conformitate cu standardele existente ale Uniunii.
În pofida primului paragraf, statele membre pot continua să utilizeze tehnici precum ortofotoplanuri aeriene sau spaţiale care respectă un standard uniform ce garantează o precizie cel puţin echivalentă cu cea oferită de cartografierea la o scară de 1:10 000 începând cu 2016, atunci când au fost achiziţionate pe baza unor contracte pe termen lung asupra cărora s-a convenit înainte de noiembrie 2012.
(2)Statele membre se asigură că sistemul de identificare a parcelelor agricole conţine un nivel de referinţă care să se aplice zonelor de interes ecologic. Nivelul de referinţă respectiv vizează, în special, angajamentele specifice relevante şi/sau sistemele de certificare ecologică menţionate la articolul 43 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 echivalente cu practicile menţionate la articolul 46 din respectivul regulament înainte ca formularele de cerere menţionate la articolul 72 din prezentul regulament pentru acordarea de plăţi pentru practicile agricole benefice pentru climă şi mediu menţionate la articolele 43 - 46 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 să fie puse la dispoziţie cel târziu pentru anul de cerere 2018.
Art. 71: Sistemul de identificare şi înregistrare a drepturilor la plată
(1)Sistemul de identificare şi înregistrare a drepturilor la plată permite verificarea drepturilor şi controalele încrucişate privind cererile de ajutor şi sistemul de identificare a parcelelor agricole.
(2)Sistemul menţionat la alineatul (1) permite consultarea directă şi imediată, prin intermediul autorităţii competente a statului membru, a datelor privind cel puţin cei patru ani calendaristici consecutivi anteriori.
Art. 72: Cererile de ajutor şi de plată
(1)În fiecare an, beneficiarul sprijinului menţionat la articolul 67 alineatul (2) depune o cerere pentru plăţi directe sau, respectiv, o cerere de plată pentru suprafaţa în cauză şi pentru măsurile de dezvoltare rurală legate de animale, indicând, după caz:
a)toate parcelele agricole ale exploataţiei agricole, precum şi suprafaţa neagricolă pentru care se solicită sprijinul menţionat la articolul 67 alineatul (2);
b)drepturile la plată declarate în vederea activării;
c)orice altă informaţie prevăzută în prezentul regulament sau necesară în vederea aplicării legislaţiei agricole sectoriale relevante sau solicitată de statul membru în cauză.
În ceea ce priveşte plata directă pe suprafaţă, fiecare stat membru stabileşte dimensiunea minimă a parcelelor agricole pentru care se pot depune cereri. Totuşi, dimensiunea minimă nu poate depăşi 0,3 hectare.
(2)Prin derogare de la alineatul (1) litera (a) de la prezentul articol, statele membre pot decide că:
a)parcelele agricole cu o suprafaţă de până la 0,1 ha pentru care nu se face o cerere de plată nu trebuie declarate, cu condiţia ca suprafaţa totală a respectivelor parcele să nu depăşească 1 ha, şi/sau că fermierul care nu depune cerere pentru nicio plată directă bazată pe suprafaţă nu are obligaţia de a-şi declara parcelele agricole dacă suprafaţa totală nu depăşeşte 1 ha. În toate cazurile, fermierul indică în cererea sa că are la dispoziţie parcele agricole şi, la cererea autorităţilor competente, indică localizarea acestora;
b)fermierii care participă la schema pentru micii fermieri astfel cum se menţionează în titlul V din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 nu au obligaţia de a-şi declara parcelele agricole pentru care nu depun cerere de plată, cu excepţia cazului în care o astfel de declaraţie este necesară pentru obţinerea unui alt tip de ajutor sau sprijin.
(3)Statele membre furnizează, printre altele prin mijloace electronice, formulare prestabilite, bazate pe suprafeţele stabilite în anul precedent, precum şi documente grafice pentru localizarea suprafeţelor în cauză.
Statul membru poate decide că cererea de ajutor şi cererea de plată:
a)sunt valabile dacă beneficiarul confirmă absenţa modificărilor cu privire la cererea de ajutor şi la cererea de plată depuse în anul precedent,
b)trebuie să conţină doar modificările faţă de cererea de ajutor şi faţă de cererea de plată depuse pentru anul precedent.
Totuşi, în ceea ce priveşte schema pentru micii fermieri prevăzută la titlul V din Regulamentul (UE) nr. 13072013, această posibilitate trebuie oferită tuturor fermierilor în cauză.
(4)Statul membru poate decide că o singură cerere se referă la mai multe dintre sau la toate schemele de sprijin şi măsurile menţionate la articolul 67 sau la alte scheme de sprijin şi măsuri.
(5)Prin derogare de la Regulamentul (CEE, Euratom) nr. 1182/71 al Consiliului (1), calculul datei depunerii sau modificării unei cereri de ajutor, a unei cereri de plată sau a oricăror documente justificative, contracte sau declaraţii în temeiul prezentului capitol se adaptează la cerinţele specifice ale sistemului integrat. Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 115 în ceea ce priveşte normele aplicabile termenelor, datelor şi expirării termenelor în cazul în care data finală pentru depunerea cererilor sau a modificărilor este o sărbătoare legală, o sâmbătă sau o duminică.
(1)Regulamentul (CEE, Euratom) nr. 1182/71 al Consiliului din 3 iunie 1971 privind stabilirea regulilor care se aplică termenelor, datelor şi expirării termenelor (JO L 124, 8.6.1971, p. 1).
Art. 73: Sistemul de identificare a beneficiarilor
Sistemul unic pentru înregistrarea identităţii fiecărui beneficiar al sprijinului menţionat la articolul 67 alineatul (2) garantează că toate cererile de ajutor şi de plată depuse de acelaşi beneficiar pot fi identificate ca atare.
Art. 74: Verificarea condiţiilor de eligibilitate şi reducerile
(1)În conformitate cu articolul 59, statele membre desfăşoară, prin intermediul agenţiilor de plăţi sau al organismelor pe care le-au autorizat să acţioneze în numele acestora, controale administrative privind cererile de ajutor pentru a verifica îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate pentru acordarea ajutorului. Controalele respective sunt completate de controale la faţa locului.
(2)În scopul controalelor la faţa locului, statele membre elaborează un plan de eşantionare a exploataţiilor agricole şi/sau a beneficiarilor.
(3)Statele membre pot utiliza tehnici de teledetecţie şi sistemul global de navigaţie prin satelit (GNSS) pentru efectuarea de controale la faţa locului în privinţa parcelelor agricole.
(4)În cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate, se aplică articolul 63.
Art. 75: Plăţile către beneficiari
(1)Plăţile din cadrul schemelor de sprijin şi al măsurilor menţionate la articolul 67 alineatul (2) se fac în perioada 1 decembrie - 30 iunie a anului calendaristic următor.
Plăţile se fac în maximum două tranşe, în perioada menţionată.
În pofida primului şi celui de al doilea paragraf de la prezentul alineat, statele membre pot:
a)înaintea datei de 1 decembrie, dar nu înainte de 16 octombrie, să plătească avansuri de până la 50 % în cazul plăţilor directe;
b)înaintea datei de 1 decembrie, să plătească avansuri de până la 75 % în cazul sprijinului acordat în cadrul dezvoltării rurale menţionat la articolul 67 alineatul (2).
În ceea ce priveşte sprijinul acordat în cadrul dezvoltării rurale, astfel cum este menţionat la articolul 67 alineatul (2), primul şi al doilea paragraf de la prezentul alineat se aplică în legătură cu cererile de ajutor sau cererile de plată prezentate începând cu anul de cerere 2019.
[textul din Art. 75, alin. (1) din titlul V, capitolul II a fost abrogat la 01-ian-2018 de Art. 2, punctul 7. din Regulamentul 2393/13-dec-2017]
(2)Plăţile menţionate la alineatul (1) nu se fac înainte de finalizarea verificării condiţiilor de eligibilitate, care trebuie efectuată de statele membre în temeiul articolului 74.
Prin derogare de la primul paragraf, avansurile pentru sprijinul acordat în cadrul dezvoltării rurale menţionat la articolul 67 alineatul (2) pot fi plătite după finalizarea controalelor administrative în conformitate cu articolul 59 alineatul (1).
(3)În cazuri urgente, Comisia adoptă actele de punere în aplicare necesare şi justificate pentru soluţionarea în regim de urgenţă a unor probleme specifice, în legătură cu aplicarea prezentului articol. Respectivele acte de punere în aplicare pot deroga de la dispoziţiile alineatelor (1) şi (2), dar numai în măsura şi pentru perioada în care acest lucru este strict necesar.
Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 116 alineatul (3).
Art. 76: Competenţe delegate
(1)Pentru a se garanta că sistemul integrat prevăzut în prezentul capitol este aplicat într-un mod eficient, coerent şi nediscriminatoriu, care protejează interesele financiare ale Uniunii, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 115 în ceea ce priveşte:
a)definiţiile specifice necesare pentru a se asigura punerea în aplicare armonizată a sistemului integrat, în plus faţă de cele prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 şi de Regulamentul (UE) nr. 1305/2013;
b)în ceea ce priveşte articolele 67 - 75, normele privind măsurile ulterioare necesare pentru a asigura conformarea cu cerinţele de control prevăzute în prezentul regulament sau în legislaţia agricolă sectorială care trebuie luate de statele membre cu privire la producători, servicii, organisme, organizaţii sau alţi operatori, precum abatoarele sau asociaţiile implicate în procedura de acordare a ajutoarelor, în cazul în care prezentul regulament nu prevede sancţiuni administrative corespunzătoare; aceste măsuri urmează, pe cât posibil, mutatis mutandis, dispoziţiile privind sancţiunile stabilite la articolul 77 alineatele (1) - (5).
(2)Pentru a se asigura distribuirea corectă a fondurilor rezultate în urma cererilor de ajutor prevăzute la articolul 72 către beneficiarii care au acest drept şi pentru a se permite verificarea îndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor aferente, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 115 privind:
a)caracteristicile de bază, normele tehnice, inclusiv cele privind actualizarea parcelelor de referinţă, marjele de toleranţă corespunzătoare, ţinând cont de forma şi starea parcelei, inclusiv norme privind includerea particularităţilor peisajului aflat în imediata apropiere a unei parcele şi cerinţele de calitate pentru sistemul de identificare a parcelelor agricole prevăzut la articolul 70 şi pentru identificarea beneficiarilor, astfel cum este prevăzut la articolul 73;
b)caracteristicile de bază, normele tehnice şi cerinţele de calitate referitoare la sistemul de identificare şi de înregistrare a drepturilor la plată prevăzut la articolul 71;
c)normele prin care se stabileşte definiţia bazei de calcul a ajutoarelor, inclusiv normele privind modalitatea de abordare a anumitor cazuri în care zonele eligibile includ particularităţi peisagistice sau arbori; astfel de norme permit statelor membre, în cazul pajiştilor permanente, să considere particularităţile peisagistice şi arborii izolaţi a căror suprafaţă totală nu depăşeşte un anumit procent din parcela de referinţă ca făcând parte în mod automat din suprafaţa eligibilă fără a necesita cartografierea lor în acest scop.
Art. 77: Aplicarea sancţiunilor administrative
(1)În ceea ce priveşte sancţiunile administrative menţionate la articolul 63 alineatul (2), prezentul articol se aplică în cazul neconformităţii cu criteriile de eligibilitate, cu angajamentele sau cu alte obligaţii care rezultă din aplicarea normelor privind sprijinul menţionat la articolul 67 alineatul (2).
(2)Nu se aplică sancţiuni administrative:
a)în cazul în care neconformitatea este cauzată de forţa majoră;
b)în cazul în care neconformitatea este cauzată de erori evidente, astfel cum este prevăzut la articolul 59 alineatul (6);
c)în cazul în care neconformitatea este cauzată de o eroare a autorităţii competente sau a unei alte autorităţi şi dacă eroarea nu ar fi putut fi detectată în mod rezonabil de persoana vizată de sancţiunea administrativă;
d)în cazul în care persoana vizată poate demonstra într-un mod considerat satisfăcător de către autoritatea competentă că nu este răspunzătoare pentru nerespectarea obligaţiilor menţionate la alineatul (1), sau dacă autoritatea competentă stabileşte într-un alt mod că persoana vizată nu este răspunzătoare în acest sens;
e)în cazul în care neconformitatea este minoră, inclusiv în cazul în care aceasta priveşte un prag, care urmează să fie stabilit de Comisie în conformitate cu alineatul (7) litera (b);
f)alte cazuri în care nu se impune aplicarea unei sancţiuni, care urmează să fie definite de Comisie în conformitate cu alineatul (7) litera (b).
(3)Sancţiunile administrative pot fi impuse beneficiarului ajutorului sau sprijinului, inclusiv grupurilor sau asociaţiilor de beneficiari, care trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în normele menţionate la alineatul (1).
(4)Sancţiunile administrative pot lua următoarele forme:
a)reducerea valorii ajutorului sau a sprijinului acordat ori care urmează să fie acordat în legătură cu cererile de ajutor sau de plată afectate de neconformitate şi/sau în legătură cu cereri de ajutor sau de plată pentru ani anteriori sau ulteriori;
b)plata unui cuantum calculat în funcţie de valoarea şi/sau durata neconformităţii;
c)excluderea de la dreptul de a participa la schema de ajutor sau la măsura de sprijin vizată.
(5)Sancţiunile administrative sunt proporţionale şi se aplică în trepte, în funcţie de gravitatea, amploarea, durata şi caracterul repetitiv al neconformităţii constatate şi respectă următoarele limite:
a)cuantumul sancţiunii administrative pentru un anumit an, astfel cum este menţionat la alineatul (4) litera (a) nu depăşeşte 100 % din valoarea cererilor de ajutor sau a cererilor de plată;
b)cuantumul sancţiunii administrative pentru un anumit an, astfel cum este menţionat la alineatul (4) litera (b) nu depăşeşte 100 % din valoarea cererilor de ajutor sau a cererilor de plată la care se aplică sancţiunea;
c)excluderea menţionată la alineatul (4) litera (c) poate fi stabilită pentru o perioadă de cel mult trei ani consecutivi, care poate fi reînnoită în cazul unei noi neconformităţi.
(6)În pofida alineatelor (4) şi (5), în ceea ce priveşte plata menţionată la titlul III capitolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 sancţiunile administrative iau forma unei reduceri a cuantumului plăţilor efectuate sau care urmează să fie efectuate în temeiul respectivului regulament.
Sancţiunile administrative menţionate la prezentul alineat sunt proporţionale şi adaptate în funcţie de gravitatea, amploarea, durata şi caracterul repetitiv al neconformităţii vizate.
Cuantumul respectivelor sancţiuni administrative pentru un anumit an nu depăşeşte 0 % pentru primii doi ani de aplicare a titlului III capitolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 (anii de cerere 2015 şi 2016), 20 % pentru cel de al treilea an de aplicare (anul de cerere 2017) şi 25 % începând cu cel de al patrulea an de aplicare (anul de cerere 2018) din cuantumul plăţii menţionate la titlul III capitolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 la care ar avea dreptul fermierul vizat dacă acesta îndeplineşte condiţiile pentru respectiva plată.
(7)Pentru a ţine cont de efectul de descurajare al sancţiunilor care urmează a fi impuse, pe de o parte, şi de particularităţile fiecărei scheme de ajutor sau ale fiecărei măsuri de sprijin menţionate la articolul 67 alineatul (2), pe de altă parte, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 115 prin care:
a)identifică, pentru fiecare schemă de ajutor sau măsură de sprijin şi pentru fiecare persoană vizată, astfel cum se menţionează la alineatul (3), sancţiunea administrativă şi rata specifică care urmează să fie aplicată de statele membre din lista prevăzută la alineatul (4) şi în limitele stabilite la alineatele (5) şi (6), inclusiv în cazuri de neconformitate necuantificabilă;
b)identifică, cazurile în care nu se aplică sancţiuni administrative, astfel cum se menţionează la alineatul (2) litera (f).
(8)Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care stabileşte norme procedurale şi tehnice detaliate în vederea armonizării punerii în aplicare a prezentului articol, în special:
a)norme privind aplicarea şi calcularea respectivelor sancţiuni administrative;
b)norme detaliate pentru identificarea unei neconformităţi ca fiind minoră, inclusiv stabilirea unui prag cantitativ exprimat ca valoare nominală sau ca procentaj din valoarea eligibilă a ajutorului sau sprijinului, care nu este mai mic de 0,5 %;
Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 116 alineatul (3).
Art. 78: Competenţe de executare
Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care stabileşte:
a)caracteristicile de bază, normele tehnice şi cerinţele de calitate referitoare la baza de date electronică prevăzută la articolul 69;
b)norme privind cererile de ajutor şi de plată prevăzute la articolul 72 şi cererile de alocare a drepturilor la plată, inclusiv termenul de depunere a cererilor, cerinţele referitoare la informaţiile minime care trebuie furnizate în cereri, dispoziţii privind modificarea sau retragerea cererilor de ajutor, scutirea de obligaţia de a depune cereri de ajutor şi dispoziţii care permit statelor membre să aplice proceduri simplificate sau să corecteze erorile evidente;
c)norme privind efectuarea de controale pentru a se verifica îndeplinirea obligaţiilor şi corectitudinea şi exhaustivitatea informaţiilor furnizate în cererea de ajutor sau de plată, inclusiv norme privind toleranţele măsurătorilor în cazul controalelor la faţa locului;
d)specificaţiile tehnice necesare pentru aplicarea uniformă a prezentului capitol;
e)norme privind situaţiile de transfer al exploataţiilor agricole însoţit de transferul oricărei obligaţii referitoare la eligibilitate pentru ajutorul în cauză care încă trebuie îndeplinită;
f)norme privind plata avansurilor menţionate la articolul 75.
Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 116 alineatul (3).