Secţiunea 1 - Responsabilităţile statelor membre - Regulamentul 1198/27-iul-2006 privind Fondul European pentru Pescuit
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Decembrie 2011
Secţiunea 1:Responsabilităţile statelor membre
Art. 70: Management şi control
(1)Statele membre sunt responsabile de asigurarea managementului şi controlului programelor operaţionale, în special prin următoarele măsuri:
a)asigurarea instituirii sistemelor de management şi control pentru programul operaţional, în conformitate cu articolele 57-61, precum şi funcţionarea eficientă a acestora;
b)prevenirea, identificarea şi corectarea neregulilor şi recuperarea sumelor plătite necuvenit, împreună cu dobânzile de întârziere, dacă este cazul. Statele membre adresează Comisiei o notificare cu privire la acestea şi o informează cu privire la evoluţia procedurilor administrative şi judiciare.
(2)Atunci când nu se pot recupera sumele plătite în mod necuvenit unui beneficiar, statul membru este responsabil de rambursarea sumelor pierdute la bugetul general al Uniunii Europene, atunci când se stabileşte că pierderea a fost suportată în urma greşelii sau neglijenţei sale.
Art. 71: Instituirea sistemelor de management şi control
(1)Înainte de depunerea primei cereri de plată intermediară sau cel târziu în termen de 12 luni de la aprobarea programului operaţional, statele membre prezintă Comisiei o descriere a sistemelor, vizând în special organizarea şi procedurile:
a)autorităţilor de gestionare şi certificare şi ale organismelor intermediare;
b)autorităţii de audit şi oricăror alte organisme care efectuează audituri sub responsabilitatea sa.
(2)Descrierea prevăzută la alineatul (1) este însoţită de un raport care prezintă rezultatele unei evaluări a instituirii sistemelor şi oferă un aviz asupra conformităţii acestora cu articolele 57-61. În cazul în care avizul conţine rezerve, raportul indică gravitatea deficienţelor. Statul membru informează Comisia cu privire la măsurile corective care urmează a fi luate şi la calendarul de punere în aplicare a acestora şi confirmă ulterior punerea în aplicare a măsurilor şi retragerea rezervelor corespunzătoare.
Raportul prevăzut la primul paragraf este considerat ca fiind acceptat şi prima plată intermediară este efectuată în următoarele împrejurări:
a)în termen de trei luni de la data primirii raportului, atunci când pentru avizul prevăzut la primul paragraf nu se formulează rezerve şi observaţii din partea Comisiei;
b)în cazul în care avizul conţine rezerve, atunci când Comisia primeşte confirmarea aplicării măsurilor corective vizând elemente principale ale sistemelor şi a retragerii rezervelor corespunzătoare, iar, în absenţa observaţiilor Comisiei, în termen de trei luni de la data confirmării.
Atunci când rezervele se referă numai la o singură axă prioritară, prima plată intermediară se efectuează pentru celelalte axe prioritare ale programului operaţional pentru care nu sunt rezerve.
(3)Raportul şi avizul prevăzute la alineatul (2) sunt elaborate de autoritatea de audit sau de către un organism public sau privat care funcţionează independent de autorităţile de gestionare şi certificare, care îşi desfăşoară lucrările luând în considerare standardele de audit acceptate pe plan internaţional.