Capitolul 1 - Dispoziţii generale - Decizia 2004/676/CE/24-sep-2004 privind statutul agenţilor din cadrul Agenţiei Europene de Apărare

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 29 Ianuarie 2007
CAPITOLUL 1:Dispoziţii generale
Art. 2
În sensul prezentului statut, "agenţii temporari" reprezintă agenţii angajaţi în vederea ocupării, cu titlu temporar, a unor posturi incluse pe lista de posturi anexată la bugetul agenţiei.
Art. 3
Agenţii temporari nu se angajează pe o perioadă mai mare de patru ani, dar perioada de încadrare în muncă poate fi mai scurtă. Contractele agenţilor se pot reînnoi o singură dată, pe o perioadă de maximum doi ani, cu condiţia ca posibilitatea de reînnoire să fi fost prevăzută în contractul iniţial şi în limitele prevăzute în respectivul contract. După încheierea perioadei menţionate anterior, raporturile de muncă ale acestora în calitate de agenţi temporari încetează în mod obligatoriu în sensul prezentelor dispoziţii.
Art. 4
Agenţii temporari nu pot fi angajaţi în alte scopuri decât pentru a ocupa, în conformitate cu prezentul statut, posturile vacante incluse pe lista de posturi anexată la bugetul agenţiei.
Art. 5
(1)La punerea în aplicare a prezentului statut, se interzice orice discriminare pe bază de sex, origine rasială, culoare, origine etnică sau socială, caracteristici genetice, limbă, religie sau convingeri, opinii politice sau de orice altă natură, apartenenţa la o minoritate naţională, avere, naştere, handicap, vârstă sau orientare sexuală.
În sensul prezentului statut, cuplurile necăsătorite sunt tratate la fel ca cele căsătorite, sub rezerva îndeplinirii tuturor condiţiilor prevăzute la articolul 1 alineatul (2) litera (c) din anexa V.
(2)Pentru a asigura în mod concret deplina egalitate dintre bărbaţi şi femei în viaţa profesională, fapt ce constituie un element esenţial de care trebuie să se ţină seama la punerea în aplicare a tuturor aspectelor din prezentul statut, principiul egalităţii de tratament nu împiedică agenţia să menţină sau să adopte măsuri care prevăd avantaje specifice destinate să faciliteze exercitarea unei activităţi profesionale de către sexul subreprezentat sau să prevină ori să compenseze dezavantajele din cariera profesională.
(3)După consultarea comitetului personalului, agenţia stabileşte măsuri şi acţiuni de promovare a şanselor egale pentru bărbaţi şi femei în domeniile reglementate de prezentul statut şi adoptă dispoziţii adecvate, în special în vederea remedierii inegalităţilor de facto care afectează şansele femeilor în domeniile respective.
(4)În sensul alineatului (1) din prezentul articol, se consideră că o persoană suferă de un handicap în cazul în care prezintă un handicap fizic sau mintal permanent sau care este posibil să fie permanent. Handicapul se stabileşte în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 37.
O persoană cu handicap îndeplineşte condiţiile prevăzute la articolul 36 alineatul (2) litera (d) în cazul în care poate îndeplini principalele funcţii ale postului, printr-o gestionare adecvată a situaţiei.
"Gestionarea adecvată" în raport cu principalele funcţii ale postului reprezintă măsurile adecvate, după caz, ce permit unei persoane cu handicap să aibă acces, să participe sau să avanseze în post sau să beneficieze de formare profesională, cu excepţia cazului în care astfel de măsuri ar crea angajatorului dificultăţi disproporţionate.
(5)În cazul în care persoanele reglementate prin prezentul statut, care se consideră nedreptăţite ca urmare a faptului că nu li s-a aplicat principiul tratamentului egal, astfel cum a fost definit anterior, stabilesc fapte din care se poate presupune existenţa unei discriminări directe sau indirecte, agenţia are responsabilitatea de a dovedi că nu a existat nici o încălcare a principiului tratamentului egal. Prezenta dispoziţie nu se aplică în procedurile disciplinare.
(6)Respectând principiul nediscriminării şi principiul proporţio-nalităţii, orice limitare a punerii în aplicare a acestor principii trebuie justificată în mod obiectiv şi rezonabil şi trebuie să răspundă unor obiective legitime de interes general în cadrul politicii privind personalul.
Art. 6
(1)Agenţii temporari activi au acces la măsurile cu caracter social adoptate de agenţie şi la serviciile furnizate de comitetul personalului. Foştii agenţi temporari pot avea acces la măsuri speciale limitate cu caracter social.
(2)Agenţii temporari activi beneficiază de condiţii de lucru corespunzătoare, care respectă standarde de sănătate şi securitate cel puţin echivalente cu cerinţele minime aplicabile în temeiul măsurilor adoptate în acest domeniu în conformitate cu tratatele.
Art. 7
(1)Posturile reglementate de prezentul statut se clasifică, în funcţie de natura şi importanţa funcţiilor la care se raportează, într-o grupă de funcţii de administratori (denumită în continuare "AD") şi o grupă de funcţii de asistenţi (denumită în continuare "AST").
(2)Grupa de funcţii AD cuprinde 12 grade, corespunzătoare funcţiilor de conducere, de consiliere, precum şi funcţiilor de natură lingvistică şi ştiinţifică. Grupa de funcţii AST cuprinde 11 grade, corespunzătoare funcţiilor de execuţie, tehnice şi sarcinilor administrative.
(3)Orice numire în funcţie necesită minimum:
a)pentru grupa de funcţii AST:
(i)studii superioare absolvite cu diplomă sau
(ii)studii medii absolvite cu diplomă care să asigure accesul la învăţământul superior şi o experienţă profesională corespunzătoare de minimum trei ani sau
(iii)în cazul în care acest lucru se justifică în interes de serviciu, formare profesională sau experienţă profesională la un nivel echivalent.
b)pentru gradele 5 şi 6 din grupa de funcţii AD:
(i)un nivel de studii care să corespundă unui ciclu complet de studii universitare de cel puţin trei ani absolvite cu diplomă sau
(ii)în cazul în care acest lucru se justifică în interes de serviciu, formare profesională la un nivel echivalent;
c)pentru gradele 7-16 din grupa de funcţii AD:
(i)un nivel de studii care să corespundă unui ciclu complet de studii universitare absolvite cu diplomă, în cazul în care durata normală a respectivelor studii este de patru ani sau mai mult sau
(ii)un nivel de studii care să corespundă unui ciclu complet de studii universitare absolvite cu diplomă şi experienţă profesională corespunzătoare de cel puţin un an, în cazul în care durata normală a studiilor universitare este de cel puţin trei ani sau
(iii)în cazul în care acest lucru se justifică în interes de serviciu, formare profesională la un nivel echivalent.
(4)În anexa VII este prezentat un tabel descriptiv al diferitelor tipuri de posturi. Pe baza acestui tabel, agenţia stabileşte sarcinile şi atribuţiile aferente fiecărui tip de post, după consultarea comitetului personalului.
Art. 8
(1)Acţionând exclusiv în interes de serviciu şi fără a ţine seama de cetăţenie, AAIC atribuie, prin numire sau prin transfer, fiecărui agent temporar un post din grupa de funcţii corespunzătoare gradului său.
Agentul temporar poate solicita transferul în cadrul agenţiei.
(2)Agentul temporar poate fi invitat să ocupe provizoriu un post din grupa sa de funcţii care corespunde unui grad superior gradului său. începând cu a patra lună a interimatului, primeşte o indemnizaţie diferenţiată egală cu diferenţa dintre indemnizaţia aferentă gradului şi treptei sale şi remuneraţia de care ar beneficia pentru treapta în care ar fi încadrat în cazul în care ar fi numit în gradul corespunzător postului pentru care asigură interimatul.
Durata interimatului este de maximum un an, cu excepţia cazului în care, în mod direct sau indirect, acesta are ca obiect înlocuirea unui agent temporar detaşat în alt post în interes de serviciu, chemat să satisfacă serviciul militar ori aflat în concediu de boală de lungă durată.
Art. 9
(1)Contractul agentului temporar trebuie să precizeze gradul şi treapta de încadrare a acestuia.
(2)Numirea unui agent temporar într-un post căruia îi corespunde un grad superior celui în care fusese angajat se consemnează într-un act adiţional la contractul de angajare.