Secţiunea 1 - VI.7.1. Îmbunătăţirea managementului siguranţei infrastructurii rutiere - Strategie din 2016 naţională pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020
M.Of. 902 bis
În vigoareTipul de intervenţie | Condiţii de implementare |
Măsuri de siguranţă la intrarea în localitate (insule, marcaje orizontale şi verticale) | Localităţi rurale |
Trecere de la 4 benzi de circulaţie la 2 la intrarea în localitate (insule/borduri ieşite în relief/înalte şi marcaje) | Localităţi rurale |
Benzi rezonatoare | Localităţi rurale |
Benzi mediane continue cu borduri | Zonele urbane şi zonele rurale în care predomină accidentele cu impact frontal |
Separatoare mediane din plastic | Zone în care nu sunt instalate nici parapete New Jersey, nici benzi mediane cu borduri |
Refugiu pentru pietoni | În zonele cu număr redus de accidente cu pietoni |
Limitatoare de viteză din plastic | Localităţi rurale cu drumuri cu o singură bandă |
Trotuare | În localităţile rurale unde nu sunt instalate |
Treceri de pietoni cu semnalizare controlată | În zonele cu număr mare de accidente pe drumuri cu o singură bandă în care sunt implicaţi pietoni |
Benzi dedicate pentru viraje la stânga (marcaje verticale + insule) | În zonele în care se înregistrează un număr mare de coliziuni laterale |
Alveole pentru autobuz/parcări locale | Localităţi rurale |
Iluminat stradal | În zonele cu număr mare de accidente cu pietoni |
Sisteme video de monitorizare a traficului (radare) | În zonele cu număr mare de accidente cauzate de viteze mari/condus imprudent, şi/sau coliziuni faţă-spate |
Parapete New Jersey pe căi de rulare interurbane alăturate cu 2 benzi pe sens | În zonele rurale în care drumul are patru benzi |
Pasarele/pasaje subterane pietonale | În zonele cu un număr mare de accidente cu pietoni, iar drumul are 4 benzi sau are separatoare de sensuri |
Parapete de siguranţă (acostament) | în zonele în care se înregistrează un număr mare de accidente cu vehicule care părăsesc carosabilul |