Secţiunea 3 - Atribuţii şi responsabilităţi ale personalului din camera de gardă - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 3:Atribuţii şi responsabilităţi ale personalului din camera de gardă
Art. 84
Atribuţiile şi responsabilităţile asistentului coordonator din camera de gardă sunt în principal:
1.a) îşi exercită profesia de asistenţă medicală în mod responsabil şi conform pregătirii profesionale;
2.b) stabileşte atribuţiile de serviciu ale întregului personal din subordine, pe care le poate modifica, informând medicul coordonator al liniilor de gardă şi directorul medical;
3.c) coordonează, controlează şi răspunde de îndeplinirea promptă şi corectă a atribuţiilor de muncă;
4.d) coordonează, controlează şi răspunde de calitatea activităţii desfăşurate de personalul din subordine, de respectarea de către acesta a normelor de protecţie a muncii, precum şi a normelor de etică şi deontologie;
5.e) răspunde de respectarea deciziilor, a prevederilor cuprinse în fişa postului şi regulamentul de organizare şi funcţionare de către personalul aflat în subordine;
6.f) respectă şi asigură respectarea deciziilor luate în cadrul serviciului de medicul coordonator sau locţiitorul acestuia de către personalul aflat în subordine;
7.g) are responsabilitatea asigurării şi respectării confidenţialităţii îngrijirilor medicale, secretului profesional şi a unui climat etic faţă de bolnav;
8.h) coordonează şi controlează activitatea personalului mediu în preluarea promptă a bolnavilor de la camera de gardă, monitorizează activităţile de îngrijiri medicale, organizează activităţile de tratament, efectuează monitorizarea scriptică în foile de observaţie ale bolnavilor;
9.i) asigură respectarea drepturilor pacienţilor conform prevederilor legale;
10.j) participă la predarea-preluarea turei în tot compartimentul;
11.k) organizează şi conduce şedinţele (raport) de lucru ale asistenţilor medicali, participă la raportul de gardă cu medicii şi raportul organizat de unitate;
12.l) controlează zilnic condica de prezenţă şi o contrasemnează;
13.m) asigură funcţionalitatea aparaturii medicale;
14.n) asigură stocul de medicamente şi materiale disponibile şi nedisponibile, precum şi aprovizionarea cu acestea;
15.o) controlează modul în care medicamentele, materialele şi soluţiile sunt preluate de la farmacie, păstrate, distribuite şi administrate corespunzător, precum şi corectitudinea decontărilor;
16.p) răspunde de aprovizionarea departamentului cu instrumentar, lenjerie, alte materiale sanitare necesare şi de întreţinerea şi înlocuirea acestora conform normelor metodologice stabilite de unitate;
17.q) realizează inventarierea periodică a dotării secţiei, conform normelor stabilite, şi deleagă persoana care răspunde de aceasta faţă de administraţia instituţiei;
18.r) participă la întocmirea fişelor de evaluare a personalului din subordine;
19.s) evaluează şi apreciază, ori de câte ori este necesar, individual şi global, activitatea personalului din compartiment;
20.ş) organizează, împreună cu medicul coordonator şi cu consultarea reprezentantului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R.), testări profesionale periodice şi acordă calificativele anuale, pe baza calităţii activităţii şi a rezultatelor obţinute la testare;
21.t) participă la selectarea asistenţilor medicali şi a personalului auxiliar prin concurs şi interviu, propune criterii de salarizare pentru personalul din subordine, potrivit reglementărilor legale;
22.ţ) supraveghează şi asigură acomodarea şi integrarea personalului nou-încadrat în vederea respectării atribuţiilor din fişa postului şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
23.u) controlează activitatea de educaţie, analizează şi propune nevoile de perfecţionare pentru categoriile de personal din subordine şi le comunică medicului coordonator şi asistentului-şef de unitate sanitară;
24.v) organizează instruirile periodice ale întregului personal din subordine prin respectarea normelor de protecţie a muncii;
25.w) coordonează organizarea şi realizarea instruirii voluntarilor;
26.x) întocmeşte graficul de lucru, graficul concediilor de odihnă, răspunde de respectarea acestora şi asigură înlocuirea pe perioada concediului;
27.y) aduce la cunoştinţa medicului-şef absenţa temporară a personalului în vederea suplinirii acestuia potrivit reglementărilor în vigoare;
28.z) coordonează, controlează şi răspunde de aplicarea şi respectarea normelor de prevenire şi combatere a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
29.aa) respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului, prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie, orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este supusă procedurilor judiciare;
30.ab) participă la cursurile de perfecţionare, la examenele finale şi instruieşte personalul subordonat, zilnic şi cu ocazia cursurilor special organizate;
31.ac) este informat în permanenţă de starea de indisponibilitate a personalului din subordine;
32.ad) controlează permanent ţinuta corectă, folosirea echipamentului de protecţie şi comportamentul personalului din subordine;
33.ae) are atribuţii prevăzute de lege în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
34.af) respectă prevederile legale aplicabile în unităţi sanitare.
Art. 85
Atribuţiile şi responsabilităţile asistentului medical din camera de gardă sunt în principal:
a)exercită profesia de asistenţă medicală în mod responsabil şi conform pregătirii profesionale;
b)răspunde de îndeplinirea promptă şi corectă a atribuţiilor de muncă;
c)răspunde de calitatea activităţii desfăşurate de personalul aflat în subordine, de respectarea de către acesta a normelor de protecţie a muncii, precum şi a normelor etice şi deontologice;
d)răspunde de îndeplinirea deciziilor, a prevederilor din fişa postului, precum şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
e)respectă deciziile luate în cadrul serviciului de personalul căruia i se subordonează şi asigură îndeplinirea acestora;
f)respectă confidenţialitatea îngrijirilor medicale;
g)asigură preluarea bolnavului în camera de stabilizare şi în celelalte camere ale compartimentului, monitorizarea acestuia, ajută/efectuează manevrele invazive sau neinvazive pe care le solicită medicul;
h)asigură supravegherea continuă a bolnavilor, efectuarea tratamentului şi examenelor paraclinice prescrise de către medic, anunţarea acestuia despre evoluţia bolnavilor, precum şi monitorizarea scriptică în fişe de observaţie clinică speciale ale bolnavilor;
i)asigură pregătirea psihică şi fizică a bolnavilor pentru examinările necesare, organizează transportul lor şi îi însoţeşte în caz de nevoie;
j)respectă drepturile pacienţilor conform dispoziţiilor legale;
k)participă la predarea/preluarea turei în tot departamentul şi participă cu medicul şef de tură la vizitele periodice;
l)răspunde de starea aparaturii medicale, a materialelor cu care lucrează;
m)asigură verificarea medicamentelor, materialelor, a stării de funcţionare a aparaturii medicale la preluarea turei, notarea acestora în condici speciale şi informarea asistentei-şefe cu privire la acest lucru;
n)cunoaşte permanent rulajul pacienţilor din cadrul camerei de gardă, ca: orele de sosire şi plecare, cazuistică, conduită terapeutică etc.;
o)răspunde de predarea corectă a hainelor şi valorilor pacienţilor;
p)răspunde de păstrarea şi predarea materialelor folosite în compartiment, cum ar fi lenjeria de pat, pături etc.;
q)respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului, prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie, orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este supusă procedurilor judiciare;
r)participă la cursurile de perfecţionare la examenele finale şi instruieşte personalul subordonat zilnic şi cu ocazia cursurilor special organizate;
s)răspunde în timp util în cazul alarmei generale;
ş)aduce la cunoştinţa responsabilului cu mobilizarea indisponibilitatea sa pe o perioadă anume;
t)se deplasează conform planurilor la locurile prestabilite în maximum 20 de minute în caz de alarmă generală şi este obligat să comunice telefonic în maximum 15 minute de la primirea apelului;
ţ)are atribuţii prevăzute de lege în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
u)respectă prevederile legale aplicabile în unităţi sanitare.
Art. 86
Atribuţiile şi responsabilităţile registratorului sunt în principal următoarele:
a)exercită profesia în mod responsabil şi conform pregătirii profesionale;
b)răspunde de îndeplinirea promptă şi corectă a atribuţiilor de muncă;
c)respectă normele igienico-sanitare şi de protecţie a muncii;
d)completează baza de date cu pacienţii la zi, în timp real, odată cu sosirea pacienţilor;
e)este singura persoană responsabilă şi autorizată cu realizarea copiilor fişelor pacienţilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
f)oferă informaţii tuturor celor care solicită, direcţionând-i la persoanele responsabile în exercitarea actului medical;
g)se asigură că toate echipamentele avute în dotare sunt funcţionale;
h)anunţă conducerea unităţii în cazul în care echipamentele sunt defecte sau dacă apar disfuncţionalităţi în exploatarea acestora;
i)nu oferă informaţii cuprinse în fişa medicală a pacienţilor decât în prezenţa unui cadru medical specializat şi autorizat;
j)păstrează confidenţialitatea datelor cu privire la pacienţi introduse în baza de date a Spitalului;
k)răspunde de respectarea deciziilor, a prevederilor din fişa postului, precum şi a regulamentului de funcţionare;
l)participă la instruirile periodice ale întregului personal;
m)respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului, prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie, orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este atacabilă juridic;
n)respectă regulamentul de organizare şi funcţionare al Spitalului;
o)participă la toate şedinţele de lucru ale personalului angajat;
p)îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Spitalului în limita competenţei, în condiţiile legii.