Art. 84. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 84
Atribuţiile şi responsabilităţile asistentului coordonator din camera de gardă sunt în principal:
1.a) îşi exercită profesia de asistenţă medicală în mod responsabil şi conform pregătirii profesionale;
2.b) stabileşte atribuţiile de serviciu ale întregului personal din subordine, pe care le poate modifica, informând medicul coordonator al liniilor de gardă şi directorul medical;
3.c) coordonează, controlează şi răspunde de îndeplinirea promptă şi corectă a atribuţiilor de muncă;
4.d) coordonează, controlează şi răspunde de calitatea activităţii desfăşurate de personalul din subordine, de respectarea de către acesta a normelor de protecţie a muncii, precum şi a normelor de etică şi deontologie;
5.e) răspunde de respectarea deciziilor, a prevederilor cuprinse în fişa postului şi regulamentul de organizare şi funcţionare de către personalul aflat în subordine;
6.f) respectă şi asigură respectarea deciziilor luate în cadrul serviciului de medicul coordonator sau locţiitorul acestuia de către personalul aflat în subordine;
7.g) are responsabilitatea asigurării şi respectării confidenţialităţii îngrijirilor medicale, secretului profesional şi a unui climat etic faţă de bolnav;
8.h) coordonează şi controlează activitatea personalului mediu în preluarea promptă a bolnavilor de la camera de gardă, monitorizează activităţile de îngrijiri medicale, organizează activităţile de tratament, efectuează monitorizarea scriptică în foile de observaţie ale bolnavilor;
9.i) asigură respectarea drepturilor pacienţilor conform prevederilor legale;
10.j) participă la predarea-preluarea turei în tot compartimentul;
11.k) organizează şi conduce şedinţele (raport) de lucru ale asistenţilor medicali, participă la raportul de gardă cu medicii şi raportul organizat de unitate;
12.l) controlează zilnic condica de prezenţă şi o contrasemnează;
13.m) asigură funcţionalitatea aparaturii medicale;
14.n) asigură stocul de medicamente şi materiale disponibile şi nedisponibile, precum şi aprovizionarea cu acestea;
15.o) controlează modul în care medicamentele, materialele şi soluţiile sunt preluate de la farmacie, păstrate, distribuite şi administrate corespunzător, precum şi corectitudinea decontărilor;
16.p) răspunde de aprovizionarea departamentului cu instrumentar, lenjerie, alte materiale sanitare necesare şi de întreţinerea şi înlocuirea acestora conform normelor metodologice stabilite de unitate;
17.q) realizează inventarierea periodică a dotării secţiei, conform normelor stabilite, şi deleagă persoana care răspunde de aceasta faţă de administraţia instituţiei;
18.r) participă la întocmirea fişelor de evaluare a personalului din subordine;
19.s) evaluează şi apreciază, ori de câte ori este necesar, individual şi global, activitatea personalului din compartiment;
20.ş) organizează, împreună cu medicul coordonator şi cu consultarea reprezentantului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R.), testări profesionale periodice şi acordă calificativele anuale, pe baza calităţii activităţii şi a rezultatelor obţinute la testare;
21.t) participă la selectarea asistenţilor medicali şi a personalului auxiliar prin concurs şi interviu, propune criterii de salarizare pentru personalul din subordine, potrivit reglementărilor legale;
22.ţ) supraveghează şi asigură acomodarea şi integrarea personalului nou-încadrat în vederea respectării atribuţiilor din fişa postului şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
23.u) controlează activitatea de educaţie, analizează şi propune nevoile de perfecţionare pentru categoriile de personal din subordine şi le comunică medicului coordonator şi asistentului-şef de unitate sanitară;
24.v) organizează instruirile periodice ale întregului personal din subordine prin respectarea normelor de protecţie a muncii;
25.w) coordonează organizarea şi realizarea instruirii voluntarilor;
26.x) întocmeşte graficul de lucru, graficul concediilor de odihnă, răspunde de respectarea acestora şi asigură înlocuirea pe perioada concediului;
27.y) aduce la cunoştinţa medicului-şef absenţa temporară a personalului în vederea suplinirii acestuia potrivit reglementărilor în vigoare;
28.z) coordonează, controlează şi răspunde de aplicarea şi respectarea normelor de prevenire şi combatere a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
29.aa) respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului, prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie, orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este supusă procedurilor judiciare;
30.ab) participă la cursurile de perfecţionare, la examenele finale şi instruieşte personalul subordonat, zilnic şi cu ocazia cursurilor special organizate;
31.ac) este informat în permanenţă de starea de indisponibilitate a personalului din subordine;
32.ad) controlează permanent ţinuta corectă, folosirea echipamentului de protecţie şi comportamentul personalului din subordine;
33.ae) are atribuţii prevăzute de lege în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
34.af) respectă prevederile legale aplicabile în unităţi sanitare.