Art. 85. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 85
Atribuţiile şi responsabilităţile asistentului medical din camera de gardă sunt în principal:
a)exercită profesia de asistenţă medicală în mod responsabil şi conform pregătirii profesionale;
b)răspunde de îndeplinirea promptă şi corectă a atribuţiilor de muncă;
c)răspunde de calitatea activităţii desfăşurate de personalul aflat în subordine, de respectarea de către acesta a normelor de protecţie a muncii, precum şi a normelor etice şi deontologice;
d)răspunde de îndeplinirea deciziilor, a prevederilor din fişa postului, precum şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
e)respectă deciziile luate în cadrul serviciului de personalul căruia i se subordonează şi asigură îndeplinirea acestora;
f)respectă confidenţialitatea îngrijirilor medicale;
g)asigură preluarea bolnavului în camera de stabilizare şi în celelalte camere ale compartimentului, monitorizarea acestuia, ajută/efectuează manevrele invazive sau neinvazive pe care le solicită medicul;
h)asigură supravegherea continuă a bolnavilor, efectuarea tratamentului şi examenelor paraclinice prescrise de către medic, anunţarea acestuia despre evoluţia bolnavilor, precum şi monitorizarea scriptică în fişe de observaţie clinică speciale ale bolnavilor;
i)asigură pregătirea psihică şi fizică a bolnavilor pentru examinările necesare, organizează transportul lor şi îi însoţeşte în caz de nevoie;
j)respectă drepturile pacienţilor conform dispoziţiilor legale;
k)participă la predarea/preluarea turei în tot departamentul şi participă cu medicul şef de tură la vizitele periodice;
l)răspunde de starea aparaturii medicale, a materialelor cu care lucrează;
m)asigură verificarea medicamentelor, materialelor, a stării de funcţionare a aparaturii medicale la preluarea turei, notarea acestora în condici speciale şi informarea asistentei-şefe cu privire la acest lucru;
n)cunoaşte permanent rulajul pacienţilor din cadrul camerei de gardă, ca: orele de sosire şi plecare, cazuistică, conduită terapeutică etc.;
o)răspunde de predarea corectă a hainelor şi valorilor pacienţilor;
p)răspunde de păstrarea şi predarea materialelor folosite în compartiment, cum ar fi lenjeria de pat, pături etc.;
q)respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora, iar în cazul părăsirii serviciului, prin desfacerea contractului de muncă, transfer, detaşare sau demisie, orice declaraţie publică cu referire la fostul loc de muncă este supusă procedurilor judiciare;
r)participă la cursurile de perfecţionare la examenele finale şi instruieşte personalul subordonat zilnic şi cu ocazia cursurilor special organizate;
s)răspunde în timp util în cazul alarmei generale;
ş)aduce la cunoştinţa responsabilului cu mobilizarea indisponibilitatea sa pe o perioadă anume;
t)se deplasează conform planurilor la locurile prestabilite în maximum 20 de minute în caz de alarmă generală şi este obligat să comunice telefonic în maximum 15 minute de la primirea apelului;
ţ)are atribuţii prevăzute de lege în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
u)respectă prevederile legale aplicabile în unităţi sanitare.