Capitolul vii - Consiliile şi comisiile care funcţionează în cadrul spitalului - Regulament din 2024 de organizare şi funcţionare a Spitalului de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni-Grajduri

M.Of. 1217

În vigoare
Versiune de la: 4 Decembrie 2024
CAPITOLUL VII:Consiliile şi comisiile care funcţionează în cadrul spitalului
Art. 44
Pentru analiza unor probleme complexe care interesează activitatea spitalului, în cadrul acestuia, conform prevederilor legale în vigoare, funcţionează următoarele comitete, consilii şi comisii:
1.Consiliul medical;
2.Consiliul etic;
3.Comitetul de sănătate şi securitate în muncă;
4.Comisia medicamentului;
5.Comisia de biocide şi materiale sanitare necesare prevenirii IAAM;
6.Echipa de gestionare a riscurilor;
7.Comisia de cercetare disciplinară;
8.Comisia de analiză a deceselor;
9.Comisia de farmacovigilenţă;
10.Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
11.Comisia de inventariere;
12.Comisia de mediere;
13.Comisia de monitorizare a controlului intern managerial;
14.Echipa de coordonare a implementării standardelor de acreditare ale ANMCS;
15.Comisia de analiză a rezultatelor utilizării protocoalelor şi ghidurilor de practică;
16.Comisia tehnică pentru situaţii speciale;
17.Comisia de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru angajare/promovare;
18.Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 45
(1)Consiliul medical este constituit conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi are în principal următoarele atribuţii:
a)îmbunătăţirea standardelor clinice şi a modelelor de practică în scopul acordării de servicii medicale de calitate şi creşterii gradului de satisfacţie a pacienţilor;
b)monitorizarea şi evaluarea activităţii medicale desfăşurate în spital, analizarea rezultatelor utilizării protocoalelor şi ghidurilor de practică adoptate în unitate, în scopul creşterii performanţelor profesionale şi utilizării eficiente a resurselor alocate;
c)propunerea către Comitetul director de măsuri pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei şi conform ghidurilor şi protocoalelor de practică medicală;
d)alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
(2)Preşedintele Consiliului medical este directorul medical.
(3)Modul de desfăşurare a activităţii Consiliului medical este reglementat de legislaţia în vigoare în domeniul sanitar. Consiliul medical se întruneşte cel puţin o dată pe lună sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau cel puţin a 2/3 din membrii acestuia, şi ia hotărâri cu majoritatea simplă a celor prezenţi.
Art. 46
(1)Consiliul etic este constituit conform legislaţiei aplicabile pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului etic ce funcţionează în cadrul spitalului. Este alcătuit din 7 membri, cu următoarea reprezentare:
a)4 reprezentanţi aleşi ai corpului medical al spitalului;
b)2 reprezentanţi aleşi ai asistenţilor medicali din spital;
c)un reprezentant ales al asociaţiilor de pacienţi.
(2)Consilierul juridic va asigura suportul legislativ pentru activitatea Consiliului etic al spitalului.
(3)Secretarul Consiliului etic este un angajat cu studii superioare, desemnat prin decizia managerului să sprijine activitatea Consiliului etic. Secretarul şi consilierul juridic au obligaţia participării la toate şedinţele Consiliului etic, fără a avea drept de vot.
(4)Consiliul etic are următoarele atribuţii:
a)promovarea valorilor etice medicale şi organizaţionale în rândul personalului medico-sanitar, auxiliar şi administrativ al spitalului;
b)identificarea şi analizarea vulnerabilităţilor etice şi propunerea către manager a adoptării şi implementării măsurilor de prevenţie a acestora la nivelul spitalului;
c)primirea din partea managerului spitalului a sesizărilor adresate direct Consiliului etic şi a altor sesizări transmise spitalului care conţin speţe ce cad în atribuţiile consiliului;
d)analizarea, cu scopul de a determina existenţa unui incident de etică sau a unei vulnerabilităţi etice, a speţelor ce privesc:
(i)cazurile de încălcare a principiilor morale sau deontologice în relaţia pacient-cadru medico-sanitar şi auxiliar din cadrul spitalului, prevăzute în legislaţia specifică;
(ii)încălcarea drepturilor pacienţilor de către personalul medico-sanitar şi auxiliar, prevăzute în legislaţia specifică;
(iii)abuzuri săvârşite de către pacienţi sau personalul medical asupra personalului medico-sanitar şi auxiliar, prevăzute în legislaţia specifică;
(iv)nerespectarea demnităţii umane;
e)emiterea de avize etice, ca urmare a analizei situaţiilor definite de lit. d);
f)sesizarea organelor abilitate ale statului ori de câte ori consideră că aspectele unei speţe pot face obiectul unei infracţiuni, dacă acestea nu au fost sesizate de reprezentanţii spitalului sau de către petent;
g)sesizarea Colegiului Medicilor din România ori de câte ori consideră că aspectele unei speţe pot face obiectul unei situaţii de malpraxis;
h)asigurarea informării managerului şi a Compartimentului de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii privind conţinutul avizului etic. Managerul poartă răspunderea punerii în aplicare a soluţiilor stabilite de avizul etic;
i)întocmirea conţinutului comunicărilor adresate petenţilor, ca răspuns la sesizările acestora;
j)emiterea de hotărâri cu caracter general ce vizează spitalul;
k)aprobarea conţinutului rapoartelor întocmite semestrial şi anual de secretarul Consiliului etic;
l)analizarea rezultatelor implementării mecanismului de feedback al pacientului;
m)analizarea şi avizarea regulamentului de ordine interioară al spitalului şi emiterea de propuneri pentru îmbunătăţirea acestuia;
n)analizarea din punctul de vedere al vulnerabilităţilor etice şi de integritate şi al respectării drepturilor pacienţilor şi oferirea unui aviz consultativ Comisiei de etică din cadrul spitalului, pentru fiecare studiu clinic desfăşurat în cadrul spitalului;
o)oferirea, la cerere, de consiliere etică pacienţilor, aparţinătorilor, personalului medico-sanitar şi auxiliar.
(5)Consiliul etic poate solicita documente şi informaţii în legătură cu cauza supusă analizei şi poate invita la şedinţele sale persoane care pot să contribuie la soluţionarea speţei prezentate.
(6)Consiliul etic se întruneşte lunar sau ori de câte ori apar noi sesizări ce necesită analiză de urgenţă, la convocarea managerului, a preşedintelui Consiliului etic sau a cel puţin 4 dintre membrii acestuia.
Art. 47
Comitetul de securitate şi sănătate în muncă are în principal următoarele atribuţii:
a)analizarea şi întocmirea de propuneri privind politica de securitate şi sănătate în muncă şi planul de prevenire şi protecţie, conform regulamentului intern sau regulamentului de organizare şi funcţionare;
b)urmărirea realizării planului de prevenire şi protecţie, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării prevederilor lui şi eficienţa acestora din punctul de vedere al îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
c)analizarea introducerii de noi tehnologii, precum şi alegerea echipamentelor, luând în considerare consecinţele asupra securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, şi efectuarea de propuneri în situaţia constatării anumitor deficienţe;
d)analizarea alegerii, cumpărării, întreţinerii şi utilizării echipamentelor de muncă, a echipamentelor de protecţie colectivă şi individuală;
e)analizarea modului de îndeplinire a atribuţiilor ce revin serviciului extern de prevenire şi protecţie, precum şi menţinerea sau, dacă este cazul, înlocuirea acestuia;
f)propunerea de măsuri de amenajare a locurilor de muncă, ţinând seama de prezenţa grupurilor sensibile la riscuri specifice;
g)analizarea cererilor formulate de lucrători privind condiţiile de muncă şi modul în care îşi îndeplinesc atribuţiile persoanele desemnate şi/sau serviciul extern;
h)urmărirea modului în care se aplică şi se respectă reglementările legale privind securitatea şi sănătatea în muncă, măsurile dispuse de inspectorul de muncă şi inspectorii sanitari;
i)analizarea propunerilor lucrătorilor privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale, precum şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi propunerea introducerii acestora în planul de prevenire şi protecţie;
j)analizarea cauzelor producerii accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale şi a altor evenimente şi propunerea de măsuri tehnice în completarea măsurilor dispuse în urma cercetării;
k)efectuarea de verificări proprii privind aplicarea instrucţiunilor proprii şi a celor de lucru şi emiterea unui raport scris privind constatările făcute;
l)dezbaterea raportului scris, prezentat Comitetului de securitate şi sănătate în muncă de către conducătorul unităţii cel puţin o dată pe an, cu privire la situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, la acţiunile care au fost întreprinse şi la eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie ce se va realiza în anul următor.
Art. 48
Comisia medicamentului are următoarele atribuţii:
a)stabilirea unei liste de medicamente de bază, obligatorii, care să fie în permanenţă accesibile în farmacia spitalului;
b)stabilirea unei liste de medicamente care se achiziţionează doar în mod facultativ, pentru cazuri bine selecţionate şi documentate medical, pe bază de referat; acestea din urmă trebuie să prezinte criteriile pe baza cărora se face recomandarea, susţinute cu buletine de analiză şi recomandate de medicii specialişti;
c)analizarea referatelor de necesitate trimise conducerii în vederea aprobării şi avizării lor de către medicii specialişti, corespunzător profilului de acţiune al medicamentului solicitat;
d)asigurarea verificării continue a stocului de medicamente de bază, pentru a preveni disfuncţiile în asistenţa medicală;
e)asigurarea verificării ritmice a cheltuielilor pentru medicamente şi analiza lor, cu raportarea lunară a situaţiei financiare;
f)solicitarea de rapoarte periodice de la şefii de secţie privind administrarea de medicamente în funcţie de incidenţa diferitelor afecţiuni;
g)analizarea consumului de medicamente pe secţii, pe spital şi propunerea de măsuri pentru reducerea sau suplimentarea consumului de anumite produse medicamentoase;
h)asigurarea întocmirii fişelor pentru raportarea spontană a reacţiilor adverse la medicamente;
i)controlarea şi asigurarea, la nivelul spitalului, a prescrierii şi a justei utilizări a medicamentelor şi evitarea polipragmaziei;
j)urmărirea eliberării de medicamente din farmacia spitalului doar pe bază de condici de prescripţii medicamente.
Art. 49
Comisia de biocide şi materiale sanitare necesare prevenirii IAAM este compusă din medicul epidemiolog şi asistenţii medicali şefi de secţie şi are următoarele atribuţii:
a)verificarea modului de folosire a biocidelor;
b)coordonarea activităţilor de organizare şi control al instruirii personalului la nivelul întregului spital;
c)stabilirea strategiei de achiziţii de biocide şi materiale sanitare în funcţie de necesarul fiecărei secţii şi al fiecărui compartiment şi de bugetul alocat;
d)controlarea periodică a respectării normelor de igienă în spital;
e)verificarea periodică a calităţii şi a valabilităţii produselor şi materialelor eliberate de magazia spitalului;
f)verificarea periodică a modului de respectare a normelor de igienă privind transportul şi depozitarea biocidelor şi materialelor sanitare;
g)verificarea periodică a Registrului de biocide şi propunea înlocuirii produselor care nu mai sunt avizate cu altele similare;
h)consultarea listei produselor biocide avizate din Registrul naţional al produselor biocide şi deciderea asupra tipului de produse biocide necesare unităţii sanitare în funcţie de riscul epidemiologic;
i)analizarea fişelor tehnice de securitate ale produselor biocide;
j)elaborarea instrucţiunilor de lucru pentru utilizarea biocidelor în spital;
k)monitorizarea şi verificarea utilizării corecte a biocidelor conform instrucţiunilor de lucru;
l)monitorizarea consumului de materiale sanitare;
m)participarea la recepţia produselor biocide şi a materialelor pentru prevenirea IAAM, cu verificarea calităţii (ambalaj, etichetare, termen de valabilitate, număr, lot etc.);
n)analizarea consumului de biocide în diferite situaţii cu risc epidemiologic;
o)verificarea eficienţei substanţelor dezinfectante (autocontrol bacteriologic).
Art. 50
Echipa de gestionare a riscurilor este numită prin decizie a managerului spitalului şi are următoarele atribuţii:
a)aplicarea procedurii privind identificarea, analizarea, controlul şi tratarea riscurilor la nivelul spitalului;
b)evaluarea şi propunerea riscurilor identificate la nivelul entităţii publice, pe care le înscrie în Registrul de riscuri;
c)monitorizarea modului de implementare a măsurilor de control al riscurilor, precum şi a eficienţei acestora la nivelul entităţii publice;
d)elaborarea rapoartelor privind gestionarea riscurilor la nivelul entităţii publice;
e)revizuirea şi raportarea periodică, la solicitarea preşedintelui echipei de gestionare a riscurilor, a situaţiei privind implementarea măsurilor de control al riscurilor la nivelul entităţii publice;
f)întocmirea şi actualizarea Registrului de riscuri al spitalului.
Art. 51
(1)Comisia de cercetare disciplinară este alcătuită din membri numiţi prin decizie de către managerul unităţii. În vederea asigurării legalităţii procedurii de cercetare disciplinară, din Comisia de cercetare disciplinară face parte în calitate de membru, în mod obligatoriu, consilierul juridic al unităţii.
(2)Comisia de cercetare disciplinară respectă cu stricteţe prevederile legislaţiei în vigoare cu privire la răspunderea disciplinară a salariaţilor.
(3)Atribuţiile Comisiei de cercetare disciplinară sunt:
a)efectuarea cercetării disciplinare prealabile;
b)convocarea, în scris, a salariatului care a săvârşit abaterea disciplinară, precizând obiectul convocării, data, ora şi locul întrevederii;
c)analizarea încălcării prevederilor din prezentul regulament, din regulamentul intern, din fişa de post, din contractul individual de muncă, din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din legislaţia în vigoare;
d)analizarea şi stabilirea împrejurărilor în care a fost săvârşită fapta sesizată conducerii, încadrată drept abatere disciplinară;
e)analizarea gradului de vinovăţie a salariatului, precum şi a consecinţelor abaterii disciplinare;
f)verificarea eventualelor sancţiuni disciplinare dispuse anterior salariatului;
g)asigurarea dreptului salariatului de a formula şi de a susţine toate apărările şi înregistrarea tuturor probelor şi motivaţiilor pe care acesta le consideră necesare în apărarea sa;
h)întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor;
i)întocmirea unui referat de concluzii şi propuneri, adresat conducerii unităţii, în care comisia indică faptele care au fost comise de salariat şi argumentele pentru care aceste fapte sunt considerate abateri disciplinare, indică normele interne încălcate de către salariat, apărările salariatului şi propune o sancţiune disciplinară.
(4)Angajatorul este cel care stabileşte sancţiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, ţinând cont de următoarele aspecte:
a)împrejurările în care fapta a fost săvârşită;
b)gradul de vinovăţie a salariatului;
c)consecinţele abaterii disciplinare;
d)comportamentul general în serviciu al salariatului.
Art. 52
Comisia de analiză a deceselor este stabilită prin act administrativ al managerului şi are următoarele atribuţii:
a)analizarea şi cercetarea cauzelor deceselor din spital, precum şi a calităţii serviciilor şi îngrijirilor medicale acordate până la deces;
b)verificarea respectării prevederilor procedurii aprobate;
c)în cazul în care constată deficienţe în ceea ce priveşte acordarea asistenţei medicale înainte şi după deces, sesizează conducerea unităţii în vederea dispunerii măsurilor legale ce se impun.
Art. 53
(1)Comisia de farmacovigilenţă este stabilită prin act administrativ al managerului şi este formată din medici din cadrul spitalului şi farmacist.
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de farmacovigilenţă sunt următoarele:
a)identificarea şi cuantificarea reacţiilor adverse necunoscute;
b)identificarea subgrupurilor de pacienţi ce prezintă un risc particular pentru apariţia reacţiilor adverse;
c)monitorizarea frecvenţei reacţiilor adverse cunoscute;
d)monitorizarea continuă a siguranţei unui medicament, analiza şi diseminarea informaţiilor necesare prescrierii corecte a reglementării circulaţiei produselor medicamentoase.
Art. 54
(1)Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale este compus din medicul epidemiolog din cadrul serviciului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, medicul responsabil de politica de utilizare a antibioticelor, directorul medical, farmacistul, şi medicii şefi de secţie.
(2)Comitetul este condus de medicul epidemiolog din cadrul Serviciului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale şi are obligaţia de a se întâlni trimestrial sau la nevoie pentru analiza situaţiei epidemiologice şi elaborarea de propuneri către Comitetul director.
(3)Principalele atribuţii ale Comitetului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale (IAAM) sunt:
a)analizarea trimestrială sau la necesitate a factorilor de risc infecţios identificaţi în activitatea medicală a unităţii, stabilind reperele de ţinere sub control a acestora şi necesitatea luării tuturor măsurilor ce se impun pentru prevenirea constituirii şi evoluţiei infecţiei asociate asistenţei medicale;
b)analizarea rezultatelor autocontrolului microbiologic de la nivelul unităţii;
c)verificarea elaborării şi implementarea procedurilor operaţionale specifice SPIAAM;
d)verificarea consumului şi utilizarea antibioticelor.
Art. 55
Comisia de inventariere este stabilită prin act administrativ al managerului şi are următoarele atribuţii:
a)efectuarea inventarierii patrimoniului unităţii potrivit planului anual de inventariere;
b)efectuarea inventarierii inopinate la gestiunile unităţii cu respectarea prevederilor legale;
c)efectuarea inventarierii bunurilor primite cu chirie, în folosinţă sau în custodie;
d)întocmirea situaţiei comparative împreună cu persoanele care ţin evidenţa gestiunilor, stabilind situaţia scăzămintelor legale şi a compensărilor, pe care le supun aprobării;
e)determinarea minusurilor şi plusurilor de gestiune conform reglementărilor legale;
f)întocmirea procesului-verbal privind rezultatele inventarierii şi supunerea acestuia spre aprobare;
g)întocmirea de propuneri de soluţionare a diferenţelor constatate la inventariere;
h)întocmirea situaţiilor privind degradările, scoaterea din uz sau valorificarea unor bunuri existente în gestiuni şi informarea asupra unor bunuri fără mişcare, cu mişcare lentă sau neutilizabile.
Art. 56
Comisia de mediere este stabilită prin act administrativ al managerului şi are următoarele atribuţii:
a)încercarea de soluţionare pe cale amiabilă a neînţelegerilor şi conflictelor apărute la nivelul spitalului între două sau mai multe părţi;
b)depunerea tuturor diligenţelor pentru ca părţile să ajungă la un acord reciproc convenabil, într-un termen rezonabil;
c)conducerea procesului de mediere în mod nepărtinitor şi asigurarea păstrării permanente a echilibrului între părţi;
d)păstrarea confidenţialităţii informaţiilor de care ia cunoştinţă în cursul activităţii sale de mediere, precum şi cu privire la documentele întocmite sau care i-au fost predate de către părţi pe parcursul medierii;
e)în exercitarea atribuţiilor sale, Comisia de mediere nu are putere de decizie în privinţa conţinutului înţelegerii la care vor ajunge părţile, dar le poate îndruma să verifice corectitudinea şi legalitatea acesteia;
f)asigurarea medierii se realizează cu respectarea libertăţii, demnităţii şi a vieţii private a părţilor implicate în conflict.
Art. 57
Comisia de monitorizare a controlului intern managerial are următoarele atribuţii:
a)coordonarea procesului de actualizare a obiectivelor generale şi specifice, a activităţilor procedurale, a procesului de gestionare a riscurilor, a sistemului de monitorizare a performanţelor, a situaţiei procedurilor şi a sistemului de monitorizare şi de raportare, respectiv informare către managerul spitalului;
b)elaborarea Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial, care se actualizează anual la nivelul spitalului;
c)analizarea şi prioritizarea riscurilor semnificative, care pot afecta atingerea obiectivelor spitalului, prin stabilirea profilului de risc şi a limitei de toleranţă la risc, anual, aprobate de către conducerea spitalului.
Art. 58
Echipa de coordonare a implementării standardelor de acreditare ale ANMCS are următoarele atribuţii:
a)întocmirea punctajului aferent criteriilor de calitate şi urmărirea lunară a reactualizării acestuia;
b)prezentarea propunerilor de îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale furnizate asiguraţilor, pentru fiecare secţie şi global pe unitate, conducerii;
c)înaintarea către Consiliul medical de propuneri privind programul de acreditare a tuturor serviciilor oferite în cadrul unităţii, pe baza procedurilor operaţionale specifice fiecărei secţii, fiecărui laborator etc. şi a standardelor de calitate;
d)întocmirea de propuneri fundamentate care susţin implementarea strategiilor şi obiectivelor referitoare la managementul calităţii declarate de managerul spitalului;
e)susţinerea în permanenţă a structurii de management al calităţii serviciilor medicale în atingerea obiectivelor/activităţilor care privesc reacreditarea spitalului, monitorizarea postacreditare, implementarea şi dezvoltarea continuă a conceptului de calitate;
f)întocmirea de propuneri privind luarea măsurilor necesare în vederea respectării principiilor şi valorilor calităţii, conform misiunii asumate de către spital, şi preocuparea privind implementarea şi dezvoltarea culturii calităţii în spital;
g)monitorizarea condiţiilor de obţinere/menţinere a tuturor certificatelor de calitate specifice activităţilor de desfăşurare în toate sectoarele de activitate ale spitalului.
Art. 59
Comisia de analiză a rezultatelor utilizării protocoalelor şi ghidurilor de bună practică este constituită prin decizie a managerului unităţii şi are următoarele atribuţii principale:
a)efectuarea de analize privind rezultatele protocoalelor şi ghidurilor de bună practică adoptate de spital;
b)întocmirea unui plan de măsuri pentru remedierea deficienţelor apărute în utilizarea protocoalelor şi ghidurilor de bună practică adoptate de spital.
Art. 60
Comisia tehnică pentru situaţii speciale este constituită prin decizie a managerului unităţii şi are următoarele atribuţii principale:
a)se organizează şi funcţionează în vederea gestionării situaţiilor speciale, pentru asigurarea şi coordonarea resurselor umane, materiale, financiare şi de altă natură necesare restabilirii stării de normalitate;
b)acţionarea în timp oportun, împreună cu structurile specializate, în scopul prevenirii agravării situaţiei speciale, limitării sau înlăturării, după caz, a consecinţelor acesteia;
c)asigurarea managementului situaţiilor speciale, dispunând de infrastructura şi de resursele necesare în vederea continuării activităţii spitalului.
Art. 61
Comisia de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru angajare/promovare are următoarele atribuţii:
a)selectarea dosarelor de concurs/examen ale candidaţilor;
b)stabilirea subiectelor pentru proba scrisă;
c)stabilirea planului interviului şi realizarea interviului;
d)stabilirea planului probei practice şi asigurarea condiţiilor necesare realizării ei;
e)stabilirea modului de acordare a punctajului pentru probele scrise şi pentru interviu;
f)notarea pentru fiecare candidat a fiecărei probe a concursului/examenului;
g)transmiterea către secretarul comisiei a rezultatelor concursului/examenului pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 62
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:
a)soluţionarea contestaţiilor depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului/examenului;
b)transmiterea către secretariatul comisiei a rezultatelor contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.