Secţiunea 3 - Organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare efectivă - Regulament din 2019 privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor

M.Of. 768

În vigoare
Versiune de la: 9 Aprilie 2021 până la: 2 Mai 2023
SECŢIUNEA 3:Organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare efectivă
SUBSECŢIUNEA 1:Comisiile de concurs
Art. 33
(1)Comisia de organizare a concursului de promovare efectivă este condusă de un preşedinte, care este directorul Institutului Naţional al Magistraturii. În cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către acesta, comisia este condusă de directorul adjunct al Institutului Naţional al Magistraturii, care are calitatea de judecător.
(2)Dispoziţiile art. 8 alin. (2) şi (3) se aplică în mod corespunzător.
(3)În cadrul comisiei de organizare, preşedintele acestei comisii poate desemna, la solicitarea curţilor de apel, una sau două persoane din cadrul instanţelor de judecată pentru a contribui la buna desfăşurare a activităţii comisiei de evaluare constituită la nivelul curţii de apel, în funcţie de numărul candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs.

Art. 34
(1)Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
1.centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi publică lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi publică lista finală a candidaţilor;
2.controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului;
3.publică punctajele obţinute de candidaţi ca urmare a evaluării;
4.publică rezultatul contestaţiilor;
5.întocmeşte listele finale şi asigură publicarea lor simultană pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
6.analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Secţiei pentru judecători;
7.informează de îndată Secţia pentru judecători cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament;
8.propune Secţiei pentru judecători eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
9.îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.
(2)Membrii comisiei de organizare a concursului îşi desfăşoară activitatea în timpul programului normal de lucru de la Institutul Naţional al Magistraturii sau, după caz, Consiliul Superior al Magistraturii. În mod excepţional, în situaţii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului îşi pot desfăşura activitatea şi în afara programului normal de lucru, cu aprobarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 35
(1)Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare aducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 34.
(2)Dispoziţiile art. 10 alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.
Art. 36
(1)Pentru evaluarea activităţii şi conduitei candidaţilor din ultimii 3 ani, la nivelul fiecărei curţi de apel în cadrul căreia s-au stabilit posturi vacante scoase la concurs, luând în considerare şi instanţele din circumscripţia acesteia, se constituie o comisie de evaluare numită prin hotărâre a Secţiei pentru judecători.
(2)Comisia de evaluare este alcătuită din preşedintele curţii de apel, care este şi preşedintele comisiei, şi 4 membri din rândul judecătorilor de la curtea de apel, cu specializarea corespunzătoare secţiilor în cadrul cărora sunt posturile vacante scoase la concurs, propuşi de colegiul de conducere al curţii de apel.
(3)Dacă apreciază necesar, la propunerea colegiului de conducere al curţii de apel, Secţia pentru judecători poate constitui atât o comisie de evaluare a candidaţilor pentru promovarea la curtea de apel, cât şi o comisie de evaluare a candidaţilor pentru promovarea la tribunalele din circumscripţia curţii de apel. În acest caz, comisia de evaluare a candidaţilor pentru promovarea la curtea de apel este alcătuită potrivit dispoziţiilor alin. (2), iar comisia de evaluare a candidaţilor pentru promovarea la tribunale este alcătuită din preşedintele curţii de apel, care este şi preşedintele comisiei, şi 4 membri din rândul judecătorilor de la curtea de apel sau de la tribunalele din circumscripţia acesteia, cu specializarea corespunzătoare secţiilor în cadrul cărora sunt posturile vacante scoase la concurs, propuşi de colegiul de conducere al curţii de apel. Membrii comisiei de evaluare care au calitatea de judecători la tribunale sunt propuşi de colegiul de conducere al curţii de apel, la recomandarea colegiilor de conducere ale tribunalelor în cadrul cărora funcţionează.
(4)În situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3), în cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către preşedintele curţii de apel, comisia de evaluare este condusă de vicepreşedintele curţii de apel sau, după caz, de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de Secţia pentru judecători. În cazul imposibilităţii constituirii comisiei de evaluare cu numărul de membri prevăzut la alin. (2) şi (3), la propunerea colegiului de conducere al curţii de apel, Secţia pentru judecători poate stabili un număr mai mic de membri în cazul respectiv.

(5)Institutul Naţional al Magistraturii solicită colegiilor de conducere ale curţilor de apel să transmită propunerile pentru desemnarea membrilor comisiilor, pe care le înaintează Secţiei pentru judecători.
(6)În cazul prevăzut la alin. (1), comisia de evaluare constituită la nivelul curţii de apel realizează atât evaluarea activităţii şi conduitei candidaţilor pentru promovarea la curtea de apel, cât şi evaluarea activităţii şi conduitei candidaţilor pentru promovarea la tribunalele din circumscripţia acesteia.
(7)Preşedintele comisiei de evaluare, alături de atribuţiile care îi revin în calitate de membru al comisiei, coordonează activitatea acesteia.
(8)Dispoziţiile art. 8 alin. (3), art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (6) şi ale art. 12 alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător. În situaţia prevăzută la alin. (3), dispoziţiile art. 12 alin. (2) nu sunt aplicabile preşedintelui comisiilor de evaluare.
(9)În situaţia prevăzută la alin. (3), în cazul în care un membru al comisiei de evaluare a fost evaluat anterior, la un concurs de promovare efectivă, de o comisie de evaluare din care a făcut parte unul dintre candidaţi, acesta are obligaţia să se retragă din comisia de evaluare şi să comunice această situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
(10)La solicitarea preşedintelui comisiei de evaluare, componenţa acesteia poate fi modificată prin hotărâre a Secţiei pentru judecători, în cazul în care candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs nu au formulat opţiuni pentru una sau mai multe dintre specializările corespunzătoare secţiilor în cadrul cărora sunt posturile vacante scoase la concurs, dispoziţiile alin. (5) fiind aplicabile în mod corespunzător.

SUBSECŢIUNEA 2:Desfăşurarea concursului de promovare efectivă
Art. 37
Centralizarea cererilor de înscriere la concurs şi verificarea îndeplinirii condiţiilor legale de participare se realizează de comisia de organizare a concursului. Dispoziţiile art. 15 alin. (2)-(5) se aplică în mod corespunzător.
Art. 38
Concursul de promovare efectivă constă în susţinerea unei probe având ca obiect evaluarea activităţii şi conduitei candidaţilor din ultimii 3 ani de activitate efectiv desfăşurată.

Art. 39
(1)În cadrul probei prevăzute la art. 38, pentru evaluarea activităţii sunt avute în vedere hotărârile judecătoreşti redactate de candidaţi în perioada supusă evaluării.

(2)Hotărârile judecătoreşti prevăzute la alin. (1) trebuie să fie relevante pentru activitatea profesională a candidatului, să aibă obiecte diferite şi să fie întocmite în faze procesuale diferite, în măsura în care este posibil.
(3)Printre actele prevăzute la alin. (1) se pot regăsi şi hotărâri judecătoreşti desfiinţate sau casate, urmând a fi ataşate şi deciziile pronunţate în căile de atac.
(4)Pentru evaluarea activităţii, de îndată după publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii listele hotărârilor judecătoreşti pronunţate şi redactate de către aceştia în ultimii 3 ani de activitate efectiv desfăşurată, cu evidenţierea datei şi numărului hotărârii, a numărului de dosar în care aceasta a fost pronunţată, a obiectului cauzei, a stadiului procesual, a tipului hotărârii, a soluţiei pronunţate şi cu menţiunea că aceasta a fost desfiinţată/casată, dacă este cazul. Listele sunt generate exclusiv în format electronic.

(5)În cazul candidaţilor care în perioada supusă evaluării şi-au desfăşurat activitatea în cadrul mai multor instanţe, listele hotărârilor judecătoreşti pronunţate şi redactate de către aceştia sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instanţe.

(6)De îndată după primirea listelor prevăzute la alin. (4), comisia de evaluare stabileşte criterii unitare pe fiecare specializare pentru selectarea aleatorie a câte 10 hotărâri judecătoreşti pentru fiecare candidat, ce vor fi supuse evaluării. La stabilirea criteriilor de selecţie, comisia de evaluare va ţine seama şi de dispoziţiile alin. (2).
(7)Nu vor fi avute în vedere hotărârile judecătoreşti prin care se ia act de renunţarea la judecată, de renunţarea la drept sau de retragerea unei căi de atac, se pronunţă suspendarea judecării procesului, se constată perimarea ori cererea este anulată, precum şi hotărârile judecătoreşti care consfinţesc tranzacţia intervenită între părţi sau care au ca obiect încuviinţarea executării silite, confirmarea renunţării la urmărirea penală ori acordul de recunoaştere a vinovăţiei. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toţi candidaţii pe care îi evaluează, şi alte categorii de hotărâri care nu vor fi avute în vedere la realizarea selecţiei.

(8)Pe baza criteriilor stabilite potrivit alin. (6) şi (7), comisia de evaluare realizează selecţia hotărârilor judecătoreşti, cu sprijinul comisiei de organizare şi al Serviciului informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, prin intermediul aplicaţiei informatice furnizate de Consiliu.

(9)După selecţia realizată potrivit alin. (8), comisia de evaluare solicită de la instanţele în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii hotărârile selectate.
(10)Instanţele transmit comisiei de evaluare hotărârile judecătoreşti solicitate în termen de 5 zile de la primirea adreselor. Hotărârile sunt înaintate şi în format electronic, împreună cu fişele ECRIS ale dosarelor în care au fost pronunţate.
(11)În situaţia în care comisia de evaluare apreciază că nu toate hotărârile judecătoreşti selectate sunt relevante pentru activitatea candidatului, aceasta va realiza, în completare, o nouă selecţie, dispoziţiile alin. (8) fiind aplicabile în mod corespunzător.

(12)Odată cu cererea de înscriere la concurs, candidatul poate transmite comisiei de evaluare cel mult 5 hotărâri judecătoreşti redactate în perioada supusă evaluării, indiferent de materia în care au fost pronunţate şi de obiectul acestora, care vor fi avute în vedere la evaluarea activităţii.

(13)Dacă apreciază necesar, comisia de evaluare poate analiza, pentru toţi candidaţii, şi modul în care aceştia respectă jurisprudenţa unitară a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau a instanţelor superioare, solicitând în acest sens informaţiile pe care le apreciază necesare de la instanţele în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii.
Art. 40
(1)De îndată după publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii transmiterea documentelor necesare pentru verificarea respectării termenelor de soluţionare a lucrărilor, cu privire la întreaga perioadă supusă evaluării.
(2)În vederea verificării respectării termenelor rezonabile de soluţionare a cauzelor şi de redactare a hotărârilor ori de efectuare a altor lucrări, se solicită date statistice sau orice documente necesare privind:
a)activitatea candidatului, precum: numărul de şedinţe de judecată, numărul de cauze la care a participat la judecată, numărul de cauze soluţionate, numărul de hotărâri redactate, numărul de hotărâri nemotivate în termen, numărul mediu de zile cu care a fost depăşit acest termen, perioada medie de soluţionare a cauzelor de către candidat, alte activităţi desfăşurate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
b)activitatea instanţei la secţia la care a funcţionat judecătorul, precum: încărcătura medie de cauze pe judecător, numărul mediu de participări în şedinţe de judecată, timpul mediu de soluţionare pe tipuri de cauze, numărul mediu de hotărâri redactate de judecători, numărul mediu de hotărâri neredactate în termen.
(3)Primind solicitarea comisiei de evaluare prevăzută la alin. (1), preşedintele instanţei în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea candidatul ia măsurile necesare pentru strângerea informaţiilor prevăzute la alin. (2) şi pentru transmiterea de îndată a acestora.
(4)În cazul candidaţilor care în perioada supusă evaluării şi-au desfăşurat activitatea în cadrul mai multor instanţe, documentele necesare pentru verificarea respectării termenelor de soluţionare a lucrărilor sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instanţe.

(5)Pentru verificarea respectării termenelor rezonabile de soluţionare a cauzelor, comisia de evaluare va avea în vedere şi fişele ECRIS ale dosarelor prevăzute la art. 39 alin. (10), analizând informaţiile din sistemul ECRIS referitoare la fiecare dintre aceste dosare.
Art. 41
Dispoziţiile art. 39 şi ale art. 40 se aplică în mod corespunzător judecătorului de supraveghere a privării de libertate. Lista încheierilor pronunţate de judecătorul de supraveghere a privării de libertate şi informaţiile necesare pentru verificarea respectării termenelor de soluţionare a lucrărilor se transmit comisiei de evaluare de către preşedintele instanţei de la care provine judecătorul de supraveghere a privării de libertate, pe baza datelor din registrele în care este evidenţiată activitatea acestuia.
Art. 42
(1)De îndată după publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, comisiile de evaluare solicită, cu privire la fiecare candidat, opinia motivată a secţiei corespunzătoare specializării candidatului de la instanţa ierarhic superioară celei la care funcţionează acesta. În acest scop, preşedintele de secţie consultă judecătorii secţiei cu respectarea confidenţialităţii opiniilor exprimate şi consemnează rezultatul într-un referat, semnat şi datat, care se transmite comisiei de evaluare.
(2)În cazul în care la instanţa ierarhic superioară celei la care funcţionează candidatul există mai multe secţii cu specializare comună, se procedează la consultarea tuturor secţiilor cu specializare comună, fiind întocmit un referat unic semnat de preşedinţii secţiilor respective.
(3)Opinia secţiei sau a secţiilor corespunzătoare specializării candidatului are rol consultativ pentru comisia de evaluare.
Art. 43
(1)Comisia prevăzută la art. 36 efectuează evaluarea activităţii în funcţie de următoarele criterii:
a)capacitate de analiză şi sinteză, coerenţă în exprimare;
b)argumentaţie sub aspectul clarităţii şi logicii, analiza argumentată a cererilor şi apărărilor formulate de părţi, respectarea jurisprudenţei unitare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a curţilor de apel;
c)respectarea termenelor rezonabile de soluţionare a cauzelor şi de redactare a hotărârilor, ţinând seama de volumul de activitate rezultat din datele prevăzute la art. 40 alin. (2).
(2)Criteriile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) privesc evaluarea hotărârilor judecătoreşti.
(3)Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării activităţii este de 60 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1) putând fi acordate cel mult 20 de puncte.
(4)Comisia acordă un singur punctaj total pentru fiecare candidat, preşedintele comisiei asigurând medierea în caz de divergenţe între membrii comisiei.
Art. 44
(1)Evaluarea conduitei candidaţilor din ultimii 3 ani de activitate efectiv desfăşurată se face, prin prisma criteriilor prevăzute la art. 45, pe baza înregistrărilor unor şedinţe de judecată în care completul a fost condus de candidat, a opiniei secţiei ori, după caz, a instanţei la care a funcţionat candidatul în perioada supusă evaluării, a datelor existente la dosarul profesional şi a informaţiilor solicitate de la Inspecţia Judiciară referitoare la eventualele abateri disciplinare şi încălcări ale Codului deontologic al judecătorilor şi procurorilor aferente perioadei supuse evaluării, precum şi a oricăror alte informaţii despre candidat care pot fi verificate.
(2)În acest scop, de îndată după publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită instanţelor în cadrul cărora aceştia şi-au desfăşurat activitatea în perioada supusă evaluării, Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare informaţiile necesare pentru evaluarea conduitei candidaţilor.
(3)Comisia de evaluare stabileşte un număr relevant de şedinţe de judecată în care completul a fost condus de candidaţi, în privinţa cărora va solicita înregistrările de la instanţele în cadrul cărora aceştia şi-au desfăşurat activitatea în perioada supusă evaluării. Comisia de evaluare poate proceda la ascultarea prin sondaj a înregistrărilor primite.
(4)Pentru obţinerea opiniei secţiei sau a instanţei, dacă nu există secţii, la care funcţionează candidatul, un membru al comisiei de evaluare desemnat de preşedintele acesteia consultă personalul secţiei sau, după caz, al instanţei, cu respectarea confidenţialităţii opiniilor exprimate, şi consemnează rezultatul într-un referat semnat şi datat, care cuprinde informaţii verificabile. În cazul în care candidatul funcţionează la o instanţă din circumscripţia altei curţi de apel, consultarea se realizează de către un membru al comisiei de evaluare constituite în vederea promovării pentru instanţa la care funcţionează candidatul. Dacă pentru această instanţă nu a fost constituită o comisie de evaluare, consultarea se realizează de un judecător de la curtea de apel în circumscripţia căreia funcţionează candidatul, desemnat de preşedintele acelei curţi de apel.
(5)În cazul candidaţilor care în perioada supusă evaluării au desfăşurat activitate la mai multe instanţe, pentru realizarea consultării sunt avute în vedere toate instanţele, dispoziţiile alin. (4) fiind aplicabile în mod corespunzător.
(6)Dispoziţiile prezentului articol se aplică în mod corespunzător pentru evaluarea conduitei judecătorului de supraveghere a privării de libertate.

Art. 45
(1)Comisia prevăzută la art. 36 efectuează evaluarea conduitei candidaţilor în funcţie de următoarele criterii:
a)atitudinea corespunzătoare în relaţia cu justiţiabilii, avocaţii, experţii, interpreţii în timpul şedinţei de judecată şi în îndeplinirea altor îndatoriri profesionale, folosirea unui ton adecvat, politicos, evitarea manifestărilor şi atitudinilor arogante sau dispreţuitoare, capacitatea de a gestiona situaţiile ivite în sala de judecată;
b)capacitatea de a colabora cu ceilalţi membri care compun, respectiv constituie completul de judecată, precum şi comportamentul şi comunicarea cu ceilalţi judecători şi cu personalul din cadrul propriei instanţe sau din cadrul instanţelor superioare ori inferioare ierarhic.

(2)Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării conduitei este de 40 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1) putând fi acordate cel mult 20 de puncte.
(3)Comisia acordă un singur punctaj total pentru fiecare candidat, preşedintele comisiei asigurând medierea în caz de divergenţe între membrii comisiei.
Art. 46
(1)Comisiile de evaluare întocmesc un proiect de raport motivat, în care se arată punctajele obţinute potrivit art. 43 alin. (3) şi art. 45 alin. (2) şi punctajul total obţinut de candidat.
(2)Proiectul de raport prevăzut la alin. (1) se transmite candidatului, sub semnătură.
Art. 47
(1)După comunicarea proiectului de raport, candidatul susţine un interviu în faţa comisiei de evaluare în legătură cu aspectele reţinute în proiectul de raport. În cazul în care are obiecţiuni în legătură cu aspectele reţinute în proiectul de raport, candidatul trebuie să le prezinte în cadrul interviului. Obiecţiunile sunt formulate în scris de candidat şi se păstrează împreună cu celelalte documente de concurs.
(2)Interviul se înregistrează cu mijloace tehnice audio.
Art. 48
(1)După susţinerea interviului, comisia de evaluare analizează eventualele obiecţiuni formulate de candidat şi celelalte aspecte rezultate din susţinerea interviului şi întocmeşte raportul de evaluare final, motivat, în care sunt consemnate punctajele obţinute potrivit art. 43 alin. (3) şi art. 45 alin. (2) şi punctajul total obţinut de candidat. În raportul de evaluare final se vor consemna şi eventualele obiecţiuni formulate de candidat, precum şi poziţia argumentată a comisiei de evaluare cu privire la acestea.
(2)Raportul de evaluare se comunică de către comisia de evaluare candidatului, sub semnătură, şi un exemplar se transmite comisiei de organizare.

(3)Punctajul total obţinut de fiecare candidat se publică pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 49
(1)Împotriva punctajului obţinut la evaluare candidatul poate face contestaţie în termen de 48 de ore de la publicare, expunând argumentele pentru care critică punctajul acordat. În susţinerea contestaţiei nu pot fi invocate critici care nu au fost formulate de candidat prin obiecţiunile prevăzute la art. 47 alin. (1), dacă acesta avea posibilitatea să le invoce pe baza proiectului de raport comunicat potrivit art. 46 alin. (2).
(2)Contestaţia se transmite prin fax sau e-mail ori se depune la Institutul Naţional al Magistraturii, conform indicaţiilor din anunţul privind posibilitatea depunerii contestaţiilor, şi se înaintează spre soluţionare Secţiei pentru judecători, în termenul prevăzut de calendarul concursului.
(3)În vederea soluţionării contestaţiilor, la cererea comisiei de organizare, comisia de evaluare transmite, de îndată, Secţiei pentru judecători mapa candidatului, care conţine toate documentele care au stat la baza evaluării şi raportul motivat al comisiei.
(31)Secţia pentru judecători analizează contestaţia, în raport cu criticile formulate şi cu documentele prevăzute la alin. (3), şi, dacă apreciază că se impune admiterea acesteia, procedează la o nouă evaluare a candidatului pe baza criteriilor şi punctajelor prevăzute la art. 43 şi 45. Pe o fişă de evaluare nominală, fiecare membru al Secţiei pentru judecători acordă punctajele corespunzătoare, potrivit art. 43 alin. (3) şi art. 45 alin. (2). În acest caz, în urma reevaluării candidatului, niciun punctaj acordat nu poate fi mai mic decât cel obţinut la evaluarea iniţială. Punctajul total obţinut ca urmare a admiterii contestaţiei este definitiv şi se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii Secţiei pentru judecători prezenţi.
(32)În cazul în care, în raport cu criticile formulate şi cu documentele prevăzute la alin. (3), Secţia pentru judecători apreciază că se impune respingerea contestaţiei, nu se mai face o nouă evaluare a candidatului pe baza criteriilor şi punctajelor prevăzute la art. 43 şi 45.

(4)Secţia pentru judecători se pronunţă prin hotărâre definitivă.
(5)[textul din Art. 49, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3, subsectiunea 2 a fost abrogat la 09-apr-2021 de Art. I, punctul 14. din Hotarirea 426/2021]
(6)Dispoziţiile art. 14 alin. (10) şi (11) se aplică în mod corespunzător şi membrilor comisiilor prevăzute la art. 36 în cazul admiterii contestaţiilor împotriva punctajului obţinut la evaluare.
Art. 50
(1)După soluţionarea contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista cu rezultatele finale ale concursului, care se publică în condiţiile art. 26 alin. (2).
(2)Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie să obţină un punctaj total de cel puţin 70 de puncte.
Art. 51
(1)[textul din Art. 51, alin. (1) din capitolul III, sectiunea 3, subsectiunea 2 a fost abrogat la 09-apr-2021 de Art. I, punctul 15. din Hotarirea 426/2021]
(2)Rezultatele finale se prezintă Secţiei pentru judecători, în vederea validării.
(3)Secţia pentru judecători poate invalida, în tot sau în parte, concursul de promovare în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau că există dovada săvârşirii unei fraude.
(4)În termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Secţia pentru judecători dispune, prin hotărâre, promovarea judecătorilor declaraţi admişi.
(5)Promovarea efectivă se realizează în ordinea punctajelor obţinute, în limita numărului de posturi aprobate, în raport cu opţiunea candidatului. În cazul în care candidaţii au formulat mai multe opţiuni în condiţiile art. 32 alin. (4), se va ţine seama de ordinea de preferinţă indicată de aceştia.

(6)La punctaje egale au prioritate candidaţii care au vechime mai mare în funcţia de judecător, iar în cazul în care egalitatea se păstrează după aplicarea acestui criteriu vor fi avute în vedere în următoarea ordine: vechimea în gradul profesional deţinut, nota obţinută la concursul de promovare pe loc.
(7)În circumscripţiile instanţelor unde o minoritate naţională are o pondere de cel puţin 50% din numărul locuitorilor, la medii egale au prioritate candidaţii cunoscători ai limbii acelei minorităţi.
Art. 52
(1)Judecătorii care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 50 alin. (2), dar care nu au fost promovaţi ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi promovaţi în posturile ce se vacantează la instanţele pentru care au optat la înscriere, în termen de 6 luni de la data validării concursului.
(2)Dispoziţiile art. 51 alin. (5)-(7) se aplică în mod corespunzător.
(3)Promovarea în condiţiile alin. (1) şi (2) se poate dispune doar la solicitarea preşedintelui instanţei la care este vacant postul, dacă acest post nu a fost ocupat la prima sesiune de transferuri organizată în termenul de 6 luni prevăzut la alin. (1). Dacă în termenul prevăzut la alin. (1) nu este organizată o sesiune de transferuri, postul poate fi ocupat în condiţiile alin. (1) şi (2).