Art. 39. - Regulament din 2019 privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor

M.Of. 768

În vigoare
Versiune de la: 9 Aprilie 2021 până la: 2 Mai 2023
Art. 39
(1)În cadrul probei prevăzute la art. 38, pentru evaluarea activităţii sunt avute în vedere hotărârile judecătoreşti redactate de candidaţi în perioada supusă evaluării.

(2)Hotărârile judecătoreşti prevăzute la alin. (1) trebuie să fie relevante pentru activitatea profesională a candidatului, să aibă obiecte diferite şi să fie întocmite în faze procesuale diferite, în măsura în care este posibil.
(3)Printre actele prevăzute la alin. (1) se pot regăsi şi hotărâri judecătoreşti desfiinţate sau casate, urmând a fi ataşate şi deciziile pronunţate în căile de atac.
(4)Pentru evaluarea activităţii, de îndată după publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii listele hotărârilor judecătoreşti pronunţate şi redactate de către aceştia în ultimii 3 ani de activitate efectiv desfăşurată, cu evidenţierea datei şi numărului hotărârii, a numărului de dosar în care aceasta a fost pronunţată, a obiectului cauzei, a stadiului procesual, a tipului hotărârii, a soluţiei pronunţate şi cu menţiunea că aceasta a fost desfiinţată/casată, dacă este cazul. Listele sunt generate exclusiv în format electronic.

(5)În cazul candidaţilor care în perioada supusă evaluării şi-au desfăşurat activitatea în cadrul mai multor instanţe, listele hotărârilor judecătoreşti pronunţate şi redactate de către aceştia sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instanţe.

(6)De îndată după primirea listelor prevăzute la alin. (4), comisia de evaluare stabileşte criterii unitare pe fiecare specializare pentru selectarea aleatorie a câte 10 hotărâri judecătoreşti pentru fiecare candidat, ce vor fi supuse evaluării. La stabilirea criteriilor de selecţie, comisia de evaluare va ţine seama şi de dispoziţiile alin. (2).
(7)Nu vor fi avute în vedere hotărârile judecătoreşti prin care se ia act de renunţarea la judecată, de renunţarea la drept sau de retragerea unei căi de atac, se pronunţă suspendarea judecării procesului, se constată perimarea ori cererea este anulată, precum şi hotărârile judecătoreşti care consfinţesc tranzacţia intervenită între părţi sau care au ca obiect încuviinţarea executării silite, confirmarea renunţării la urmărirea penală ori acordul de recunoaştere a vinovăţiei. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toţi candidaţii pe care îi evaluează, şi alte categorii de hotărâri care nu vor fi avute în vedere la realizarea selecţiei.

(8)Pe baza criteriilor stabilite potrivit alin. (6) şi (7), comisia de evaluare realizează selecţia hotărârilor judecătoreşti, cu sprijinul comisiei de organizare şi al Serviciului informatică şi statistică judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, prin intermediul aplicaţiei informatice furnizate de Consiliu.

(9)După selecţia realizată potrivit alin. (8), comisia de evaluare solicită de la instanţele în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii hotărârile selectate.
(10)Instanţele transmit comisiei de evaluare hotărârile judecătoreşti solicitate în termen de 5 zile de la primirea adreselor. Hotărârile sunt înaintate şi în format electronic, împreună cu fişele ECRIS ale dosarelor în care au fost pronunţate.
(11)În situaţia în care comisia de evaluare apreciază că nu toate hotărârile judecătoreşti selectate sunt relevante pentru activitatea candidatului, aceasta va realiza, în completare, o nouă selecţie, dispoziţiile alin. (8) fiind aplicabile în mod corespunzător.

(12)Odată cu cererea de înscriere la concurs, candidatul poate transmite comisiei de evaluare cel mult 5 hotărâri judecătoreşti redactate în perioada supusă evaluării, indiferent de materia în care au fost pronunţate şi de obiectul acestora, care vor fi avute în vedere la evaluarea activităţii.

(13)Dacă apreciază necesar, comisia de evaluare poate analiza, pentru toţi candidaţii, şi modul în care aceştia respectă jurisprudenţa unitară a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau a instanţelor superioare, solicitând în acest sens informaţiile pe care le apreciază necesare de la instanţele în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii.