Secţiunea 8 - Direcţia logistică - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări

M.Of. 316

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Aprilie 2015
SECŢIUNEA 8:Direcţia logistică
Art. 36
Direcţia logistică are următoarele atribuţii:
a)coordonează şi controlează activitatea structurilor teritoriale din subordinea I.G.I. pe liniile de muncă specifice;
b)coordonează activitatea de asigurare cu bunuri materiale de resortul logisticii în cadrul tuturor structurilor I.G.I.;
c)coordonează activitatea structurilor proprii pe linia gestionării programelor finanţate din ERF, RF, IF, a componentei de asistenţă tehnică din cadrul programului anual 2013 aferent Fondului pentru frontierele externe, precum şi a programului naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare.

d)coordonează activitatea privind dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize la nivel central şi teritorial, care include Sistemul naţional de evidenţă a străinilor, Sistemul visa on-line şi Sistemul informatic pentru azil, precum şi toate sistemele informatice ale I.G.I.;
e)coordonează activitatea de achiziţii în cadrul I.G.I.
f)coordonează activitatea structurilor proprii pe linia implementării proiectelor cu finanţare externă.

Art. 37
(1)Serviciul administrativ are următoare atribuţii:
a)organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea logistică la nivelul tuturor structurilor I.G.I.;
b)analizează nevoile de asigurare cu bunuri materiale de resortul logisticii înaintate de structurile aparatului central şi structurile subordonate care nu au calitatea de ordonator de credite, cu excepţia structurilor judeţene pentru străini, care sunt asigurate material de către inspectoratele judeţene de poliţie, pe baza cărora elaborează programul anual de asigurare tehnico-materială şi financiară;
c)organizează şi verifică modul în care se gestionează şi se efectuează inventarierea bunurilor materiale aflate în evidenţă, formulează propuneri privind îmbunătăţirea dotării cu mijloace tehnice;
d)constituie bazele de date proprii privind necesarul şi existentul de bunuri materiale la nivelul tuturor structurilor I.G.I., în funcţie de prevederile tabelei de înzestrare, normelor de înzestrare şi de consum aprobate;
e)actualizează bazele de date proprii privind necesarul şi existentul la nivelul tuturor structurilor I.G.I. de mijloace tehnice şi materiale, în funcţie de prevederile tabelei de înzestrare, normelor de înzestrare şi de consum aprobate, precum şi ale situaţiilor privind existentul scriptic la sfârşitul anului, stabilit cu ocazia inventarierii patrimoniului I.G.I.;
f)analizează, elaborează şi înaintează ierarhic propuneri, după caz, de declasare, scoatere din funcţiune sau disponibilizare a bunurilor materiale din dotarea unităţii şi execută, atunci când se impune, casarea acestora;
g)organizează, coordonează şi controlează desfăşurarea activităţii de administrare a patrimoniului imobiliar la nivelul I.G.I.;
h)coordonează şi controlează activitatea privind respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiului şi protecţia mediului la nivelul I.G.I.;
i)asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare, pe linia de competenţă;
j)organizează, coordonează şi monitorizează activităţile de asigurare tehnică de autovehicule pentru structurile asigurate;
k)planifică, coordonează şi organizează executarea reviziilor şi întreţinerii tehnicii de armament, geniu, chimic, foto-cinema, audiovideo, cazarmare etc.;
l)verifică documentele justificative, pe linia de competenţă, întocmite de personalul din cadrul centrelor ai căror şefi nu au calitatea de ordonator de credite;
m)asigură întocmirea legală şi la timp a documentelor justificative privind mişcarea bunurilor şi predarea acestora la structura Financiar;
n)coordonează şi controlează activitatea gestionarilor din cadrul structurilor I.G.I.;
o)elaborează procedurile de lucru specifice activităţilor desfăşurate;
p)coordonează activitatea structurii Suport din subordinea nemijlocită a I.G.I.
q)participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;
r)întocmeşte specificaţiile tehnice şi caietele de sarcini pentru achiziţionarea bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene, alocate proiectelor implementate la nivelul I.G.I., precum şi componentelor de asistenţă tehnică, şi le înaintează pentru avizare direcţiilor de specialitate din M.A.I., după caz;
s)derulează contracte pe linia de competenţă, cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene;
t)participă cu personal în comisiile de recepţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi alte fonduri europene;
v)verifică contractele de finanţare nerambursabilă finanţate din fondurile PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare în ceea ce priveşte modul de efectuare a achiziţiilor şi derularea contractelor aferente şi stabileşte corecţii în consecinţă.

(2)Pe linie tehnică, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
a)desfăşoară activităţi de organizare, coordonare, executare, îndrumare şi control al activităţilor, măsurilor şi acţiunilor în vederea îndepliniri misiunilor specifice la nivelul I.G.I.;
b)întocmeşte, periodic, materiale de sinteză cu privire la îndeplinirea activităţilor pe linie de specialitate;
c)solicită, verifică şi centralizează cererile de echipament în natură şi întocmeşte documentele de plată reprezentând contravaloarea cotelor de echipare şi a eventualelor diferenţe, pentru aparatul propriu şi structurile subordonate care nu au calitatea de ordonator de credite, cu excepţia structurilor judeţene pentru imigrări, care sunt asigurate material de către centrele regionale de cazare şi proceduri pentru solicitanţii de azil din teritoriu;
d)organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de modul de aplicare în cadrul I.G.I. a prevederilor legale în domeniul supravegherii tehnice a instalaţiilor sub presiune şi de ridicat;
e)asigură şi controlează, conform ordinelor şi dispoziţiilor în vigoare, alocarea la drepturile de hrană şi echipare a efectivelor I.G.I.;
f)verifică, avizează din punct de vedere tehnic şi supune aprobării listele cu propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale, altele decât mijloacele fixe şi listele cu mijloacele fixe propuse pentru scoaterea din funcţiune, prezentate de ordonatorii terţiari de credite, şi participă, prin delegaţi, la casări când este cazul;
g)coordonează, îndrumă şi controlează modul în care se organizează activitatea de valorificare a mijloacelor fixe scoase din funcţiune şi a bunurilor materiale disponibilizate;
h)participă în comisiile de cercetare administrativă pentru bunurile materiale constatate lipsă sau degradate înainte de termen;
i)ţine evidenţa verificărilor/controalelor periodice efectuate de personalul I.G.I. care conduce autovehicule din dotare, conform reglementărilor în domeniu, şi comunică datele necesare structurii deţinătoare de parc auto;
j)participă, la ordin, la verificările privind starea tehnică şi de funcţionare a autovehiculelor utilizate şi colaborează cu structura de specialitate a M.A.I. care asigură, pe linie de mobilitate, misiunile I.G.I.;
k)este responsabil cu activitatea de asigurare cu bunuri materiale de resortul armament şi tehnică specială, conform prevederilor legale în vigoare;
l)execută controale tematice şi inopinate la structurile subordonate şi participă la controalele efectuate de Serviciul control, urmărind modul de desfăşurare a activităţii specifice;
m)centralizează solicitările de formulare - tipărituri de la structurile subordonate, întocmeşte şi înaintează Direcţiei generale logistică "Planul de tipărituri şi imprimate" necesar instituţiei.
(3)Pe linie de administrare a patrimoniului imobiliar, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
a)reglementează, monitorizează şi controlează condiţiile de lucru şi cazare pentru personal, depozitarea tehnicii şi bunurilor materiale;
b)organizează evidenţa de cadastru pentru toate terenurile şi clădirile aflate în administrarea sau în folosinţa I.G.I.;
c)alocă la drepturi spaţiile aflate în administrare;
d)asigură executarea lucrărilor de întreţinere şi refacere a modernizărilor şi investiţiilor la construcţii şi instalaţii;
e)verifică şi coordonează asigurarea dotării sediilor cu mobilier, obiecte de inventar şi mijloace fixe necesare bunei funcţionări;
f)gestionează şi controlează evidenţa de cadastru pentru toate terenurile şi clădirile aflate în administrarea I.G.I.;
g)verifică, analizează şi promovează propunerile structurilor subordonate pentru lucrări de refacere, modernizări şi investiţii, în funcţie de oportunitatea realizării acestora, şi stabileşte priorităţile, reprezintă I.G.I., în vederea avizării şi aprobării acestora, în Consiliul tehnico-economic al M.A.I. şi Comisia tehnico-economică a M.A.I.;
h)îndrumă şi participă, după caz, la organizarea şi derularea procedurilor de închiriere de imobile şi de atribuire a contractelor pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de întreţinere, refacere, modernizare şi investiţii în construcţii;
i)certifică documentele care se prezintă la viza de control financiar preventiv propriu, cum ar fi cereri pentru deschiderea de credite bugetare, evidenţa creditelor, angajamente legale din care rezultă direct sau indirect obligaţiile de plată, ordonanţarea cheltuielilor ş.a:
j)ţine evidenţa fondurilor băneşti, pe articole bugetare, pentru cheltuielile efectuate la nivelul serviciului, în calitate de administrator de credite;
k)ţine evidenţa facturilor emise de furnizorii de utilităţi, verifică exactitatea şi corectitudinea datelor înscrise, urmăreşte încadrarea în normele de consum şi ia măsuri de corectare a situaţiilor litigioase când constată depăşirea acestora;
l)asigură condiţiile necesare bunei desfăşurări a inventarierii anuale a patrimoniului şi a celor periodice la nivelul instituţiei;
m)derulează contractele de furnizare a bunurilor materiale şi prestări de servicii, specifice domeniului de activitate.
(4)Pe linie de programe şi norme logistice, protecţia mediului şi prevenirea şi stingerea incendiilor, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
1.a) întocmeşte programul logistic pe baza indicatorilor prevăzuţi, a normelor în vigoare şi a tabelelor de înzestrare, asigură introducerea în dotare a prevederilor acestuia şi urmăreşte punerea în aplicare, în limita fondurilor aprobate;
2.b) fundamentează necesarul de fonduri, pe linia de competenţă, în vederea includerii în bugetul de venituri şi cheltuieli;
3.c) asigură şi urmăreşte îndeplinirea programelor de asigurare tehnico-materială, în condiţiile aprobate;
4.d) asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare, pe linia de competenţă;
5.e) face propuneri de dotare cu bunuri materiale a I.G.I.;
6.f) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea responsabililor de mediu şi a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terţiari de credite;
7.g) supraveghează respectarea normelor de protecţie a mediului de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite;
8.h) coordonează activitatea de pregătire a persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din cadrul structurilor subordonate, prin elaborarea tematicilor de pregătire şi organizarea de convocări/simpozioane de specialitate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
9.i) controlează şi aplică sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încălcarea de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acestora, precum şi în zonele de responsabilitate, unde acestea desfăşoară activităţi specifice, conform prevederilor Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţii de protecţie a mediului în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor;
10.j) participă, pe linie de specialitate, în comisiile de examinare la examenele de carieră susţinute în domeniul protecţiei mediului de personalul ce îndeplineşte funcţii pe această linie, din structurile subordonate ordonatorului secundar de credite;
11.k) participă la cercetarea accidentelor ecologice produse, conform competenţelor;
12.l) verifică, centralizează şi elaborează Raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului pentru unitatea din care face parte, precum şi pentru structurile subordonate acesteia, după caz, şi îl înaintează Direcţiei generale logistice până la data de 15 februarie, pentru anul precedent;
13.m) întocmeşte, după caz, documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului aferente unităţii din care face parte, prevăzute în anexa nr. 4 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
14.n) întocmeşte documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului menţionate în lista prevăzută în anexa nr. 5 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
15.o) verifică pe teren documentaţia înaintată de structurile care deţin surse de poluare, subordonate ordonatorului secundar, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terţiari de credite, în vederea avizării programelor de conformare ale acestora;
16.p) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru structurile din subordine, în conformitate cu prevederile art. 15 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
17.q) gestionează şi actualizează datele şi informaţiile conţinute în dosarele de mediu;
18.r) întocmeşte şi înaintează la eşaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
19.s) are acces liber, permanent şi fără înştiinţare prealabilă în toate unităţile I.G.I., pentru controlul activităţilor specifice;
20.t) coordonează, monitorizează şi controlează activitatea specifică de instruire în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
21.u) propune atribuţii şi răspunderi, în domeniul apărării împotriva incendiilor, ce revin personalului corespunzător funcţiilor exercitate, precum şi asistenţă tehnică în domeniul apărării împotriva incendiilor;
22.v) ţine permanent legătura cu celelalte structuri ale I.G.I., respectiv Financiar, Serviciul implementare programe etc., în vederea întocmirii şi actualizării Programului de investiţii al I.G.I. ce cuprinde toate cheltuielile de capital finanţate atât din bugetul de stat, cât şi din fonduri externe;
23.w) solicită, analizează şi centralizează datele necesare fundamentării proiectului de buget pentru cheltuielile de capital, conform prevederilor Legii finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
24.x) prioritizează obiectivele şi acţiunile de investiţii în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 980/2005, în vederea repartizării bugetului alocat pe naturi de cheltuieli;
25.y) gestionează bugetul alocat I.G.I. pentru cheltuieli de capital la titlul XII "Active nefinanciare", înaintând Direcţiei generale logistică atât propuneri privind repartizarea pe articole şi alineate a creditelor bugetare alocate, cât şi propuneri privind redistribuirea/suplimentarea/diminuarea fondurilor alocate, în funcţie de evoluţia procesului investiţional;
26.z) întocmeşte şi actualizează fişele obiectivelor şi acţiunilor de investiţii pe naturi de cheltuieli şi le înaintează Direcţiei generale logistică în vederea cuprinderii în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
27.aa) elaborează propuneri privind întocmirea listelor obiectivelor şi acţiunilor de investiţii/dotare pe anul în curs cu finanţare integrală sau parţială de la bugetul de stat şi le transmite Direcţiei generale logistică, în vederea obţinerii aprobării ordonatorului principal de credite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
28.ab) monitorizează utilizarea fondurilor alocate pentru cheltuieli de capital la titlul XII "Active nefinanciare", centralizează datele cu cele obţinute de la celelalte structuri ale I.G.I. şi le raportează Direcţiei generale logistică;
29.ac) urmăreşte utilizarea creditelor de angajament alocate prin legea bugetului de stat pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii aprobate;
30.ad) solicită actualizarea valorii obiectivelor şi acţiunilor de investiţii/dotare în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei în vigoare privind actualizarea devizului general;
31.ae) propune şi actualizează programele sectoriale din domeniul de competenţă ce cuprind cheltuieli de capital;
32.af) evaluează şi monitorizează permanent necesarul de fonduri pentru cofinanţarea programelor sau proiectelor cu finanţare externă;
33.ag) elaborează şi actualizează baza de date referitoare la investiţiile publice.
Art. 38
(1)Serviciul implementare programe, pe linia gestionării fondurilor instituite în cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează propuneri de programe multianuale şi programe anuale, în colaborare cu direcţiile de resort ale I.G.I., pe care le transmite Comisiei Europene prin D.A.E.R.I;
2.b) dacă se impune, revizuieşte programele multianuale şi programele anuale, în colaborare cu direcţiile de resort ale I.G.I., pe care le transmite Comisiei Europene prin autoritatea responsabilă;
3.c) asigură publicitatea fondurilor, precum şi a programelor multianuale, programelor anuale şi proiectelor finanţate din aceste fonduri;
4.d) organizează selecţii de proiecte în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism de atribuire, în conformitate cu prevederile naţionale aplicabile şi criteriile minime prevăzute la nivelul UE;
5.e) elaborează anunţuri şi instrucţiuni necesare potenţialilor solicitanţi în vederea participării la selecţiile de proiecte, precum şi alte informaţii relevante, pe care le publică prin intermediul mijloacelor de informare, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
6.f) desemnează comisii de evaluare la nivelul I.G.I. în cadrul selecţiilor de proiecte aferente programelor anuale şi participă cu personal în cadrul acestora;
7.g) întreprinde demersuri pentru încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă şi măsurile premergătoare implementării activităţilor de către beneficiari, ca urmare a încheierii selecţiilor de proiecte;
8.h) analizează solicitările beneficiarilor în vederea îmbunătăţirii procesului de implementare a proiectelor prin stabilirea de măsuri concrete sau amendarea contractelor de finanţare nerambursabilă, după caz;
9.i) asigură legătura dintre beneficiari şi specialiştii direcţiilor de resort competente, în scopul clarificării unor aspecte ce ţin de competenţa acestor direcţii;
10.j) monitorizează proiectele implementate de către beneficiari în cadrul schemelor de grant prin analizarea rapoartelor periodice de progres şi vizite în teren efectuate la sediul beneficiarilor sau în locaţiile în care se derulează activităţile proiectelor;
11.k) raportează autorităţii responsabile stadiul de implementare a schemelor de grant, pe baza informaţiilor transmise de beneficiari şi a selecţiilor de proiecte derulate;
12.l) efectuează analize de risc privind proiectele atribuite, planifică misiunii de control pe baza acestor analize, monitorizează riscurile şi aplicarea măsurilor corective;
13.m) organizează misiuni de control planificat sau la sesizarea unor nereguli, în vederea respectării prevederilor contractuale de către beneficiari în cadrul schemelor de grant;
14.n) propune măsuri corective în sarcina beneficiarilor şi urmăreşte modul de implementare a acestora, propune structurii Financiar recuperarea creanţelor bugetare, după caz;
15.o) analizează cererile de plată, rapoartele de progres intermediare/finale şi documentele justificative aferente, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor efectuate de către beneficiari în cadrul schemelor de grant, a gradului de realizare a obiectivelor proiectelor şi oportunităţii acordării tranşelor de plată;
16.p) întocmeşte documentele pentru ordonanţarea plăţilor către beneficiari şi notifică beneficiarilor aprobarea cererilor de plată, rapoartelor intermediare/finale, după caz;
17.q) asigură instruirea şi îndrumarea beneficiarilor finanţărilor nerambursabile cu privire la aplicarea regulilor de implementare a schemelor de grant;
18.r) analizează solicitările şi justificările transmise de beneficiari, sub aspectul necesităţii, propunând măsuri în acest sens;
19.s) verifică punerea în aplicare de către beneficiarii proiectelor atribuite a regulilor de asigurare a vizibilităţii fondurilor şi a proiectelor implementate;
20.t) gestionează din punct de vedere tehnic componentele de asistenţă tehnică aferente programelor anuale, planificând activităţi eligibile şi urmărind derularea acestora în conformitate cu prevederile normelor aprobate la nivelul UE;
21.u) elaborează specificaţii tehnice pentru achiziţiile prevăzute a se efectua în cadrul componentelor de asistenţă tehnică aferente programelor anuale;
22.v) asigură gestionarea tehnică a contractelor finanţate din fonduri de asistenţă tehnică;
23.w) implementează activităţi de asistenţă tehnică, în cadrul programelor anuale, în colaborare cu alte structuri ale I.G.I., autorităţi de resort sau firme specializate contractate;
24.x) păstrează toate documentele privind implementarea programelor sau schemelor de grant, în conformitate cu cerinţele menţionate în deciziile UE aplicabile pentru a asigura o pistă de audit adecvată;
25.y) asigură autorităţilor competente, în scopul desfăşurării misiunilor de audit, toate informaţiile necesare privind procedurile de gestionare utilizate, proiectele şi activităţile de asistenţă tehnică finanţate în cadrul programelor anuale;
26.z) elaborează şi transmite Direcţiei Schengen date şi informaţii la zi, necesare elaborării rapoartelor intermediare şi finale privind punerea în aplicare a programelor anuale;
27.aa) desfăşoară activităţi de informare şi consultare cu beneficiarii şi beneficiarii potenţiali ai schemelor de grant, precum şi cu alte organisme relevante pentru gestionarea Programului general;
28.ab) elaborează şi derulează proiecte în colaborare cu structurile de resort, în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism executiv, dacă implicarea sa în proiecte este compatibilă cu celelalte atribuţii stabilite;
29.ac) asigură îndrumarea personalului care derulează proiecte în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism executiv;
30.ad) avizează declaraţiile de cheltuieli elaborate la nivelul structurii Financiar;
31.ae) elaborează analize şi rapoarte de progres intermediare şi finale privind implementarea programelor anuale, în conformitate cu prevederile deciziilor UE aplicabile;
32.af) efectuează evaluări ale programelor multianuale în conformitate cu prevederile UE aplicabile.
(2)Pe linia gestionării fondurilor de preaderare şi de tranziţie ale Uniunii Europene, Serviciul implementare programe asigură autorităţilor competente informaţii şi documente cu privire la proiectele care au fost derulate la nivelul structurilor competente în domeniul migraţiei şi azilului, finanţate din fondurile de preaderare şi de tranziţie ale UE.
(3)Serviciul implementare programe, pe linia gestionării Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, îndeplineşte atribuţiile privind gestionarea Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, delegate prin art. 7 alin. 2 lit. a)-f) şi j)-q) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2015.

Art. 39
(1)Centrul de comunicaţii şi informatică este organizat la nivel de serviciu şi are următoarele atribuţii:
a)dezvoltă şi administrează Sistemul informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize, la nivel central şi teritorial;
b)asigură disponibilitatea permanentă a Sistemului informatic integrat pentru managementul migraţiei, azilului şi vizelor, la nivel central şi teritorial;
c)asigură disponibilitatea permanentă a conectivităţii Sistemului informatic integrat al I.G.I. cu S.I.N.S. (Sistemul informatic naţional de semnalări), S.N.I.V. (Sistemul informatic naţional al vizelor), precum şi alte sisteme din M.A.I.;
d)asigură menţinerea funcţionării tuturor echipamentelor terminale de radiocomunicaţii din dotarea I.G.I.;
e)elaborează şi pune în practică politica de securitate la nivelul sistemelor informatice în cadrul I.G.I., în conformitate cu normele INFOSEC şi cu celelalte reglementări în vigoare;
f)desfăşoară activităţi de studii şi documentare tehnică şi informatică, în scopul cunoaşterii celor mai noi tehnologii în domeniul informatic şi a posibilităţilor de implementare a acestora în cadrul Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize;
g)asigură repartizarea şi folosirea judicioasă a tehnicii de calcul din dotarea I.G.I.;
h)colaborează cu specialişti din cadrul Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, denumită în continuare D.C.T.I., în vederea asigurării bunei funcţionări a nodurilor Reţeaua de comunicaţie voce-date, denumită în continuare RCVD, la nivel central şi teritorial;
i)elaborează necesarul de achiziţii de echipamente de tehnică de calcul şi comunicaţii în conformitate cu proiectele aprobate şi cu normativele tehnice în vigoare;
j)colaborează cu specialiştii structurilor informatice interconectate la bazele de date comune ale M.A.I., în vederea asigurării utilizării datelor în conformitate cu prevederile legale;
k)execută activităţi de prelucrare a datelor şi furnizare a informaţiilor rezultate în urma exploatării pe calculator a programelor de aplicaţii;
l)se ocupă de toate activităţile informatice premergătoare trecerii la noi generaţii de documente emise de către I.G.I.;
m)execută activităţi de prelucrare a datelor şi furnizare a informaţiilor necesare personalizării documentelor al căror emitent este I.G.I., precum şi a permiselor de trecere locală a frontierei în regimul micului trafic de frontieră emise de către M.A.E;
n)elaborează documentaţii de analiză, proiectare, programare şi exploatare pentru aplicaţiile informatice pe care le dezvoltă, pe care le supune avizului de specialitate al D.C.T.I.;
o)îndeplineşte, la nivelul I.G.I., sarcinile ce revin din planurile de acţiune întocmite la nivelul M.A.I. pe linia informatizării activităţii şi armonizării sistemelor informatice;
p)coordonează activitatea pe linie de informatică la nivelul I.G.I. şi al structurilor teritoriale;
q)coordonează activitatea administratorilor de baze de date de la structurile judeţene pentru imigrări unde sunt prevăzute asemenea funcţii;
r)participă la întocmirea materialelor de evaluare a activităţii I.G.I.;
s)participă, potrivit activităţilor specifice, la efectuarea controalelor de fond, sprijin şi îndrumare la structurile teritoriale ale I.G.I.;
t)participă la activitatea de pregătire a personalului I.G.I. în domeniul de activitate specific;
u)participă la reuniunile comitetelor/grupurilor de lucru de la Comisia Europeană/Consiliul UE în domeniul de activitate specific;
v)coordonează activitatea structurilor judeţene pentru imigrări cu privire la sarcinile pe linie de comunicaţii şi informatică care revin acestora cu ocazia organizării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale;
w)întocmeşte listele electorale complementare şi copiile de pe listele electorale complementare în vederea participării cetăţenilor UE la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile stabilite de lege;
x)întocmeşte listele cu date de identificare ale cetăţenilor UE cu drept de vot pentru alegerile pentru Parlamentul European;
y)asigură activităţile de conducere în secret şi comunicaţii operative la nivelul I.G.I.
z)participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;

(2)Pe linie de comunicaţie şi inginerie sistem, Centrul de comunicaţii şi informatică are următoarele atribuţii:
a)participă la realizarea măsurilor ce decurg din planurile întocmite la nivelul M.A.I. pe linia informatizării activităţii şi armonizării sistemelor informatice, conform competenţelor;
b)întocmeşte planurile anuale de înzestrare, asigurare materială, reparaţii şi întreţinere a tehnicii de calcul şi de comunicaţii din dotare şi le înaintează spre avizare organului logistic în competenţa căruia se află;
c)întocmeşte specificaţii tehnice şi caietele de sarcini, participă la procedurile de achiziţie şi derulează contracte de achiziţii ale bunurilor şi serviciilor de resortul comunicaţiilor şi informaticii, prevăzute în componentele de asistenţă tehnică ale programelor aferente fondurilor acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, precum şi în proiectele cu finanţare externă implementate la nivelul I.G.I.;

d)administrează reţeaua şi domeniul Sistemului informatic integrat pentru managementul migraţiei şi azilului, nivel central şi teritorial;
e)administrează şi întreţine reţelele de telefonie de incintă din sediile I.G.I. şi colaborează cu specialiştii D.C.T.I. pentru administrarea echipamentelor de comunicaţie telefonică şi Tetra din dotarea I.G.I.;
f)administrează sistemul intranet, platforma de mesagerie internă şi pagina de web a I.G.I.;
g)administrează reţeaua de internet din cadrul I.G.I.;
h)administrează reţeaua de poştă electronică securizată din cadrul I.G.I.;
i)stabileşte, implementează şi administrează politica de securitate şi de utilizatori în cadrul Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize la nivelul domeniului, bazei de date şi al aplicaţiei;
j)stabileşte, implementează şi administrează politica de securitate şi de utilizatori în cadrul reţelei de calculatoare internet din cadrul I.G.I.;
k)elaborează documentaţii de instalare şi configurare a tuturor echipamentelor din compunerea sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize;
l)execută operaţii de instalare a sistemelor de operare şi a software-ului de bază pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic al I.G.I., precum şi pe celelalte echipamente aflate în exploatarea acesteia, la nivel central şi teritorial, şi participă la depanarea şi repunerea în funcţiune a echipamentelor de calcul din dotarea I.G.I. împreună cu specialiştii firmei care asigură asistenţa tehnică în cadrul contractelor de service al echipamentelor de calcul, de comunicaţie şi software;
m)răspunde de gestiunea operării, a performanţelor şi a problemelor ce apar în reţelele proprii;
n)gestionează şi preia/transmite traficul ce îi este adresat ori pe care îl generează;
o)desfăşoară activităţi de studii şi documentare tehnică în scopul cunoaşterii celor mai noi tehnologii în domeniu şi a posibilităţilor de implementare a acestora;
p)participă la pregătirea şi perfecţionarea continuă a personalului propriu şi a celor din unitatea din care face parte, asigurând specialişti în domeniu, suport tehnic şi bibliografia necesară studiului, şi acordă asistenţă pentru exploatarea echipamentelor de calcul şi de comunicaţie din dotarea I.G.I., precum şi pentru exploatarea aplicaţiilor informatice realizate;
q)asigură respectarea strictă a normelor de protecţie - securitate a datelor la nivel de sistem;
r)întreţine şi actualizează biblioteca de software de bază şi de aplicaţie a I.G.I. şi ţine evidenţa şi gestionează memoriile externe magnetice şi optice, în scopul asigurării copiilor de siguranţă şi utilizării acestora, conform metodologiilor de lucru;
s)asigură respectarea strictă a măsurilor de protecţie a muncii;
t)gestionează bunurile de resort din cadrul I.G.I.;
u)realizează managementul infrastructurii de chei publice (Public Key Infrastructure) a I.G.I.
(3)Pe linie de analiză-programare, Centrul de comunicaţii şi informatică are următoarele atribuţii:
a)participă la realizarea măsurilor ce decurg din planurile întocmite la nivelul M.A.I. pe linia informatizării activităţii şi armonizării sistemelor informatice, conform competenţelor;
b)desfăşoară activităţi de analiză-programare pentru realizarea de noi module de aplicaţie ale sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize, pentru modificarea celor existente sau pentru dezvoltarea de noi aplicaţii în conformitate cu cerinţele celorlalte structuri ale I.G.I. şi cu modificările legislaţiei în vigoare şi răspunde de funcţionarea pachetelor de programe de aplicaţie la parametrii proiectaţi;
c)asigură funcţionarea corectă şi modificarea modulelor de aplicaţie din sistemul de vize necesare emiterii permiselor de mic trafic;
d)elaborează documentaţii de analiză, programare şi exploatare pentru aplicaţiile informatice pe care le dezvoltă;
e)colaborează cu celelalte servicii ale I.G.I. în scopul stabilirii şi îmbunătăţirii cerinţelor funcţionale ale sistemului informatic;
f)execută operaţii de instalare a software-ului de aplicaţie pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic al I.G.I., precum şi pe celelalte echipamente aflate în exploatarea acesteia, la nivel central;
g)desfăşoară activităţi de studii şi documentare tehnică (informatică), în scopul cunoaşterii celor mai noi tehnologii în domeniul informatic şi a posibilităţilor de implementare a acestora în cadrul Sistemul informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize;
h)participă la pregătirea şi perfecţionarea continuă a personalului propriu şi a celui din unitatea din care face parte, asigurând specialişti în domeniu, suport tehnic şi bibliografia necesară;
i)asigură respectarea strictă a normelor de protecţie - securitate a datelor la nivel de aplicaţie;
j)participă la controalele de fond şi tematice.
(4)Pe linie de baze de date, Centrul de comunicaţii şi informatică are următoarele atribuţii:
a)participă la realizarea măsurilor ce decurg din planurile întocmite la nivelul M.A.I. pe linia informatizării activităţii şi armonizării sistemelor informatice, conform competenţelor;
b)gestionează baza de date a Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize şi asigură integritatea funcţională a acesteia;
c)realizează teste de coerenţă asupra bazei de date;
d)asigură, împreună cu compartimentul analiză-programare, funcţionarea corectă şi modificarea modulelor de aplicaţie din sistemul de vize necesare emiterii permiselor de mic trafic, monitorizând acţiunile de introducere/update/ştergere a datelor dinspre/către aceste module;
e)colaborează cu specialiştii compartimentului analiză proiectare programe pentru actualizarea structurii bazei dedate în conformitate cu cerinţele aplicaţiilor;
f)colaborează cu specialiştii structurilor informatice interconectate la bazele de date comune ale M.A.I., în vederea asigurării utilizării datelor în conformitate cu prevederile legale;
g)stabileşte politica de salvare şi recuperare a datelor, planifică şi execută operaţiunile de back-up ale bazei de date a Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize;
h)realizează copiile de siguranţă ale bazei de date a Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize;
i)monitorizează performanţele bazei de date a Sistemului informatic integrat pe probleme de migraţie, azil şi vize şi efectuează operaţiuni de optimizare a acestora;
j)desfăşoară activităţi de studii şi documentare tehnică în scopul cunoaşterii celor mai noi tehnologii în domeniul informatic şi a posibilităţilor de implementare a acestora;
k)participă la pregătirea şi perfecţionarea continuă a personalului propriu şi a celui din unitatea din care face parte, asigurând specialişti în domeniu, suport tehnic şi bibliografia necesară studiului, şi acordă asistenţă pentru exploatarea echipamentelor de calcul şi de comunicaţie din dotarea I.G.I., precum şi pentru exploatarea aplicaţiilor informatice realizate;
l)asigură respectarea strictă a normelor de protecţie - securitate a datelor la nivel de baze de date;
m)asigură realizarea şi actualizarea sistemului intranet şi a paginii de internet a I.G.I.
(5)Pe linie de dispecerat tehnic, Centrul de comunicaţii şi informatică are următoarele atribuţii:
a)acordă sprijin utilizatorilor sistemelor informatice gestionate;
b)generează şi transmite loturi de date pentru permisele de trecere locală a frontierei în regimul unicului trafic de frontieră către Compania Naţională "Imprimeria Naţională", denumită în continuare C.N.I.N.;
c)generează şi transmite loturi de date pentru cărţile de rezidenţă către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date;
d)verifică, prelucrează, gestionează loturile de producţie şi le transmite către Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice pentru permisele de şedere şi paşapoartele electronice pentru persoane fără cetăţenie;
e)actualizează baza de date a S.I.M.S. cu consemne la frontieră;
f)personalizează titluri de călătorie;
g)efectuează verificări în sistemele informatice gestionate;
h)supraveghează modul de funcţionare a echipamentelor din sala serverelor;
i)în cazul căderii liniilor de comunicaţie, preia indicatorii informatizaţi ai situaţiei operative de la structurile pentru imigrări deconectate;
j)semnalează la dispeceratele Reţelei de comunicaţii integrate voce-date şi Reţelei naţionale de voce ale M.A.I. din cadrul D.C.T.I. problemele de comunicaţie;
k)gestionează traficul de rapoarte şi consemne între I.G.I. şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare I.G.P.F., şi ţine evidenţa strictă a acestuia;
l)efectuează salvări ale bazei de date;
m)asigură paza şi accesul în spaţiile ocupate de I.G.I. din imobilul din strada Eforie nr. 3-5.
Art. 40
Biroul achiziţii are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor identificate şi fundamentate la nivelul celorlalte structurii ale I.G.I., în funcţie de fondurile şi de proiectele aprobate;
2.b) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pe toate sursele finanţate, respectiv capitolele 61.01, 68.01 şi pe fonduri europene aflate în derulare, asistenţă tehnică şi acţiunile de monopol finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, proiecte finanţate din Programul operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative», implementate la nivelul I.G.I.;

3.c) operează modificări sau completări ulterioare în programul anual al achiziţiilor, când situaţia o impune, cu aprobarea inspectorului general şi avizul structurii Financiar;
4.d) elaborează calendarul procedurilor de atribuire necesar pentru planificarea procesului de achiziţii publice, evitarea suprapunerilor şi întârzierilor şi monitorizarea internă a procesului de achiziţii, ţinând seama de termenele legale prevăzute pentru publicarea anunţurilor, depunerea candidaturilor/ofertelor, duratele previzionate pentru examinarea şi evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum şi de orice alte termene care pot influenţa procedurile;
5.e) elaborează notele justificative în toate situaţiile în care procedura de atribuire propusă pentru a fi aplicată este alta decât licitaţia deschisă sau cea restrânsă, cu aprobarea conducătorului instituţiei şi cu avizul Serviciului juridic;
6.f) elaborează notele justificative privind criteriul de atribuire pentru contracte, notele justificative privind îndeplinirea cerinţelor minime referitoare la situaţia economică şi financiară şi la capacitatea tehnică şi profesională solicitate, notele justificative privind determinarea valorii estimate;
7.g) elaborează documentaţiile de atribuire în baza caietelor de sarcini şi a specificaţiilor tehnice întocmite de structurile de specialitate ale I.G.I. în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările propuse a se achiziţiona;

8.h) asigură activitatea de informare şi de publicare privind pregătirea şi organizarea procedurilor de achiziţii, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii care să edifice respectarea principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţii publice;
9.i) desfăşoară activităţile de organizare a competiţiei, publică anunţul de participare, pune la dispoziţie documentaţia de atribuire, solicită şi întocmeşte răspunsuri la clarificările solicitate, stabileşte reguli de participare şi de evitare a conflictului de interese;
10.j) asigură publicarea anunţurilor şi a invitaţiilor de participare în Sistemul electronic de achiziţii publice;
11.k) transmite în format electronic documentaţiile de atribuire în vederea validării acestora de către Agenţia Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice, denumită în continuare A.N.R.M.A.P.;
12.l) transmite în format electronic anunţurile/invitaţiile de participare în vederea validării şi publicării acestora de către A.N.R.M.A.P.;
13.m) înştiinţează Unitatea de coordonare şi verificare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre declanşarea procedurilor de achiziţie care nu impun publicarea unui anunţ/invitaţie de participare în sistemul electronic şi în cazul organizării procedurii de negociere fără publicarea unui anunţ de participare;

14.n) propune componenţa comisiilor de evaluare pentru fiecare contract care urmează a fi atribuit;
15.o) persoana responsabilă de atribuirea contractului coordonează activitatea comisiilor de evaluare pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică care urmează a fi încheiate de I.G.I., iar comisia de evaluare întocmeşte rapoarte intermediare, adrese de clarificare, grile de evaluare şi verificare a criteriilor de calificare, a propunerilor tehnice şi financiare, rapoartele procedurilor şi documentele privind transmiterea rezultatelor procedurilor;
16.p) înregistrează contestaţiile şi le comunică operatorilor economici implicaţi în procedură, întocmeşte punctele de vedere cu privire la contestaţiile depuse şi le transmite Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi contestatarului;
17.q) constituie şi păstrează dosarele de achiziţie publică;
18.r) întocmeşte proiectele de contracte de furnizare, servicii şi lucrări, transmite contractele de furnizare, servicii şi lucrări structurilor beneficiare, care vor urmări derularea contractelor respective;
19.s) prospectează piaţa în vederea realizării de achiziţii prin cumpărare directă;
20.t) face propuneri de modificare sau completare a reglementărilor privind achiziţiile publice;
21.u) coordonează şi controlează modul în care se organizează şi se desfăşoară achiziţiile publice în cadrul structurilor subordonate care au calitatea de ordonator terţiar de credite, privind respectarea legalităţii achiziţiilor, şi urmăreşte modul de îndeplinire a măsurilor stabilite în urma constatărilor efectuate;
22.[textul din Art. 40, punctul 22. din capitolul V, sectiunea 8 a fost abrogat la 16-apr-2015 de Art. I, punctul 15. din Ordinul 28/2015]
23.w) asigură procurarea de bilete de avion, asigurări medicale şi rezervări pentru cazare, pe baza documentaţiei aferente deplasării personalului I.G.I. în misiuni externe;
24.x) întocmeşte şi transmite către A.N.R.M.A.P. un raport anual privind contractele de atribuire, în format electronic, până la data de 31 martie a fiecărui an pentru anul precedent;
25.y) întocmeşte şi publică anunţurile de atribuire pentru procedurile finalizate;
26.z) întocmeşte documentele constatatoare pentru fiecare contract atribuit în baza documentelor de recepţie transmise de structurile de specialitate ale I.G.I., în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările care fac obiectul contractului atribuit;

27.aa) pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, are relaţii de cooperare cu toate compartimentele structurale ale I.G.I.;
28.ab) elaborează, pe baza legislaţiei nou-apărute, tematici de pregătire profesională, pe care le trimite la centrele din subordine în vederea utilizării în procesul pregătirii de specialitate;
29.ac) întocmeşte materiale de sinteză cu privire la îndeplinirea activităţilor pe linie de specialitate;
30.ad) asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare şi cofinanţare.
31.ae) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de experţi, în funcţie de specificul proiectului;
32.af) organizează şi derulează proceduri de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor finanţate din componentele de asistenţă tehnică prevăzute în PGSOLID şi programul naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare.