Art. 38. - Serviciul implementare programe, pe linia gestionării fondurilor instituite în cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", are următoarele atribuţii: - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
Art. 38
(3)Serviciul implementare programe, pe linia gestionării Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, îndeplineşte atribuţiile privind gestionarea Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, delegate prin art. 7 alin. 2 lit. a)-f) şi j)-q) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2015.
(1)Serviciul implementare programe, pe linia gestionării fondurilor instituite în cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează propuneri de programe multianuale şi programe anuale, în colaborare cu direcţiile de resort ale I.G.I., pe care le transmite Comisiei Europene prin D.A.E.R.I;
2.b) dacă se impune, revizuieşte programele multianuale şi programele anuale, în colaborare cu direcţiile de resort ale I.G.I., pe care le transmite Comisiei Europene prin autoritatea responsabilă;
3.c) asigură publicitatea fondurilor, precum şi a programelor multianuale, programelor anuale şi proiectelor finanţate din aceste fonduri;
4.d) organizează selecţii de proiecte în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism de atribuire, în conformitate cu prevederile naţionale aplicabile şi criteriile minime prevăzute la nivelul UE;
5.e) elaborează anunţuri şi instrucţiuni necesare potenţialilor solicitanţi în vederea participării la selecţiile de proiecte, precum şi alte informaţii relevante, pe care le publică prin intermediul mijloacelor de informare, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
6.f) desemnează comisii de evaluare la nivelul I.G.I. în cadrul selecţiilor de proiecte aferente programelor anuale şi participă cu personal în cadrul acestora;
7.g) întreprinde demersuri pentru încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă şi măsurile premergătoare implementării activităţilor de către beneficiari, ca urmare a încheierii selecţiilor de proiecte;
8.h) analizează solicitările beneficiarilor în vederea îmbunătăţirii procesului de implementare a proiectelor prin stabilirea de măsuri concrete sau amendarea contractelor de finanţare nerambursabilă, după caz;
9.i) asigură legătura dintre beneficiari şi specialiştii direcţiilor de resort competente, în scopul clarificării unor aspecte ce ţin de competenţa acestor direcţii;
10.j) monitorizează proiectele implementate de către beneficiari în cadrul schemelor de grant prin analizarea rapoartelor periodice de progres şi vizite în teren efectuate la sediul beneficiarilor sau în locaţiile în care se derulează activităţile proiectelor;
11.k) raportează autorităţii responsabile stadiul de implementare a schemelor de grant, pe baza informaţiilor transmise de beneficiari şi a selecţiilor de proiecte derulate;
12.l) efectuează analize de risc privind proiectele atribuite, planifică misiunii de control pe baza acestor analize, monitorizează riscurile şi aplicarea măsurilor corective;
13.m) organizează misiuni de control planificat sau la sesizarea unor nereguli, în vederea respectării prevederilor contractuale de către beneficiari în cadrul schemelor de grant;
14.n) propune măsuri corective în sarcina beneficiarilor şi urmăreşte modul de implementare a acestora, propune structurii Financiar recuperarea creanţelor bugetare, după caz;
15.o) analizează cererile de plată, rapoartele de progres intermediare/finale şi documentele justificative aferente, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor efectuate de către beneficiari în cadrul schemelor de grant, a gradului de realizare a obiectivelor proiectelor şi oportunităţii acordării tranşelor de plată;
16.p) întocmeşte documentele pentru ordonanţarea plăţilor către beneficiari şi notifică beneficiarilor aprobarea cererilor de plată, rapoartelor intermediare/finale, după caz;
17.q) asigură instruirea şi îndrumarea beneficiarilor finanţărilor nerambursabile cu privire la aplicarea regulilor de implementare a schemelor de grant;
18.r) analizează solicitările şi justificările transmise de beneficiari, sub aspectul necesităţii, propunând măsuri în acest sens;
19.s) verifică punerea în aplicare de către beneficiarii proiectelor atribuite a regulilor de asigurare a vizibilităţii fondurilor şi a proiectelor implementate;
20.t) gestionează din punct de vedere tehnic componentele de asistenţă tehnică aferente programelor anuale, planificând activităţi eligibile şi urmărind derularea acestora în conformitate cu prevederile normelor aprobate la nivelul UE;
21.u) elaborează specificaţii tehnice pentru achiziţiile prevăzute a se efectua în cadrul componentelor de asistenţă tehnică aferente programelor anuale;
22.v) asigură gestionarea tehnică a contractelor finanţate din fonduri de asistenţă tehnică;
23.w) implementează activităţi de asistenţă tehnică, în cadrul programelor anuale, în colaborare cu alte structuri ale I.G.I., autorităţi de resort sau firme specializate contractate;
24.x) păstrează toate documentele privind implementarea programelor sau schemelor de grant, în conformitate cu cerinţele menţionate în deciziile UE aplicabile pentru a asigura o pistă de audit adecvată;
25.y) asigură autorităţilor competente, în scopul desfăşurării misiunilor de audit, toate informaţiile necesare privind procedurile de gestionare utilizate, proiectele şi activităţile de asistenţă tehnică finanţate în cadrul programelor anuale;
26.z) elaborează şi transmite Direcţiei Schengen date şi informaţii la zi, necesare elaborării rapoartelor intermediare şi finale privind punerea în aplicare a programelor anuale;
27.aa) desfăşoară activităţi de informare şi consultare cu beneficiarii şi beneficiarii potenţiali ai schemelor de grant, precum şi cu alte organisme relevante pentru gestionarea Programului general;
28.ab) elaborează şi derulează proiecte în colaborare cu structurile de resort, în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism executiv, dacă implicarea sa în proiecte este compatibilă cu celelalte atribuţii stabilite;
29.ac) asigură îndrumarea personalului care derulează proiecte în situaţiile în care I.G.I. acţionează ca organism executiv;
30.ad) avizează declaraţiile de cheltuieli elaborate la nivelul structurii Financiar;
31.ae) elaborează analize şi rapoarte de progres intermediare şi finale privind implementarea programelor anuale, în conformitate cu prevederile deciziilor UE aplicabile;
32.af) efectuează evaluări ale programelor multianuale în conformitate cu prevederile UE aplicabile.
(2)Pe linia gestionării fondurilor de preaderare şi de tranziţie ale Uniunii Europene, Serviciul implementare programe asigură autorităţilor competente informaţii şi documente cu privire la proiectele care au fost derulate la nivelul structurilor competente în domeniul migraţiei şi azilului, finanţate din fondurile de preaderare şi de tranziţie ale UE.
(3)Serviciul implementare programe, pe linia gestionării Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, îndeplineşte atribuţiile privind gestionarea Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, delegate prin art. 7 alin. 2 lit. a)-f) şi j)-q) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2015.