Art. 37. - Serviciul administrativ are următoare atribuţii: - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
Art. 37
(1)Serviciul administrativ are următoare atribuţii:
q)participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;
r)întocmeşte specificaţiile tehnice şi caietele de sarcini pentru achiziţionarea bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene, alocate proiectelor implementate la nivelul I.G.I., precum şi componentelor de asistenţă tehnică, şi le înaintează pentru avizare direcţiilor de specialitate din M.A.I., după caz;
s)derulează contracte pe linia de competenţă, cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene;
t)participă cu personal în comisiile de recepţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi alte fonduri europene;
v)verifică contractele de finanţare nerambursabilă finanţate din fondurile PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare în ceea ce priveşte modul de efectuare a achiziţiilor şi derularea contractelor aferente şi stabileşte corecţii în consecinţă.
a)organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea logistică la nivelul tuturor structurilor I.G.I.;
b)analizează nevoile de asigurare cu bunuri materiale de resortul logisticii înaintate de structurile aparatului central şi structurile subordonate care nu au calitatea de ordonator de credite, cu excepţia structurilor judeţene pentru străini, care sunt asigurate material de către inspectoratele judeţene de poliţie, pe baza cărora elaborează programul anual de asigurare tehnico-materială şi financiară;
c)organizează şi verifică modul în care se gestionează şi se efectuează inventarierea bunurilor materiale aflate în evidenţă, formulează propuneri privind îmbunătăţirea dotării cu mijloace tehnice;
d)constituie bazele de date proprii privind necesarul şi existentul de bunuri materiale la nivelul tuturor structurilor I.G.I., în funcţie de prevederile tabelei de înzestrare, normelor de înzestrare şi de consum aprobate;
e)actualizează bazele de date proprii privind necesarul şi existentul la nivelul tuturor structurilor I.G.I. de mijloace tehnice şi materiale, în funcţie de prevederile tabelei de înzestrare, normelor de înzestrare şi de consum aprobate, precum şi ale situaţiilor privind existentul scriptic la sfârşitul anului, stabilit cu ocazia inventarierii patrimoniului I.G.I.;
f)analizează, elaborează şi înaintează ierarhic propuneri, după caz, de declasare, scoatere din funcţiune sau disponibilizare a bunurilor materiale din dotarea unităţii şi execută, atunci când se impune, casarea acestora;
g)organizează, coordonează şi controlează desfăşurarea activităţii de administrare a patrimoniului imobiliar la nivelul I.G.I.;
h)coordonează şi controlează activitatea privind respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiului şi protecţia mediului la nivelul I.G.I.;
i)asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare, pe linia de competenţă;
j)organizează, coordonează şi monitorizează activităţile de asigurare tehnică de autovehicule pentru structurile asigurate;
k)planifică, coordonează şi organizează executarea reviziilor şi întreţinerii tehnicii de armament, geniu, chimic, foto-cinema, audiovideo, cazarmare etc.;
l)verifică documentele justificative, pe linia de competenţă, întocmite de personalul din cadrul centrelor ai căror şefi nu au calitatea de ordonator de credite;
m)asigură întocmirea legală şi la timp a documentelor justificative privind mişcarea bunurilor şi predarea acestora la structura Financiar;
n)coordonează şi controlează activitatea gestionarilor din cadrul structurilor I.G.I.;
o)elaborează procedurile de lucru specifice activităţilor desfăşurate;
p)coordonează activitatea structurii Suport din subordinea nemijlocită a I.G.I.
q)participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de manageri şi/sau experţi, în funcţie de specificul proiectului;
r)întocmeşte specificaţiile tehnice şi caietele de sarcini pentru achiziţionarea bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene, alocate proiectelor implementate la nivelul I.G.I., precum şi componentelor de asistenţă tehnică, şi le înaintează pentru avizare direcţiilor de specialitate din M.A.I., după caz;
s)derulează contracte pe linia de competenţă, cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare şi alte fonduri europene;
t)participă cu personal în comisiile de recepţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor de resort, achiziţionate cu finanţare atât de la buget, cât şi din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi alte fonduri europene;
v)verifică contractele de finanţare nerambursabilă finanţate din fondurile PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare în ceea ce priveşte modul de efectuare a achiziţiilor şi derularea contractelor aferente şi stabileşte corecţii în consecinţă.(2)Pe linie tehnică, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
a)desfăşoară activităţi de organizare, coordonare, executare, îndrumare şi control al activităţilor, măsurilor şi acţiunilor în vederea îndepliniri misiunilor specifice la nivelul I.G.I.;
b)întocmeşte, periodic, materiale de sinteză cu privire la îndeplinirea activităţilor pe linie de specialitate;
c)solicită, verifică şi centralizează cererile de echipament în natură şi întocmeşte documentele de plată reprezentând contravaloarea cotelor de echipare şi a eventualelor diferenţe, pentru aparatul propriu şi structurile subordonate care nu au calitatea de ordonator de credite, cu excepţia structurilor judeţene pentru imigrări, care sunt asigurate material de către centrele regionale de cazare şi proceduri pentru solicitanţii de azil din teritoriu;
d)organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de modul de aplicare în cadrul I.G.I. a prevederilor legale în domeniul supravegherii tehnice a instalaţiilor sub presiune şi de ridicat;
e)asigură şi controlează, conform ordinelor şi dispoziţiilor în vigoare, alocarea la drepturile de hrană şi echipare a efectivelor I.G.I.;
f)verifică, avizează din punct de vedere tehnic şi supune aprobării listele cu propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale, altele decât mijloacele fixe şi listele cu mijloacele fixe propuse pentru scoaterea din funcţiune, prezentate de ordonatorii terţiari de credite, şi participă, prin delegaţi, la casări când este cazul;
g)coordonează, îndrumă şi controlează modul în care se organizează activitatea de valorificare a mijloacelor fixe scoase din funcţiune şi a bunurilor materiale disponibilizate;
h)participă în comisiile de cercetare administrativă pentru bunurile materiale constatate lipsă sau degradate înainte de termen;
i)ţine evidenţa verificărilor/controalelor periodice efectuate de personalul I.G.I. care conduce autovehicule din dotare, conform reglementărilor în domeniu, şi comunică datele necesare structurii deţinătoare de parc auto;
j)participă, la ordin, la verificările privind starea tehnică şi de funcţionare a autovehiculelor utilizate şi colaborează cu structura de specialitate a M.A.I. care asigură, pe linie de mobilitate, misiunile I.G.I.;
k)este responsabil cu activitatea de asigurare cu bunuri materiale de resortul armament şi tehnică specială, conform prevederilor legale în vigoare;
l)execută controale tematice şi inopinate la structurile subordonate şi participă la controalele efectuate de Serviciul control, urmărind modul de desfăşurare a activităţii specifice;
m)centralizează solicitările de formulare - tipărituri de la structurile subordonate, întocmeşte şi înaintează Direcţiei generale logistică "Planul de tipărituri şi imprimate" necesar instituţiei.
(3)Pe linie de administrare a patrimoniului imobiliar, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
a)reglementează, monitorizează şi controlează condiţiile de lucru şi cazare pentru personal, depozitarea tehnicii şi bunurilor materiale;
b)organizează evidenţa de cadastru pentru toate terenurile şi clădirile aflate în administrarea sau în folosinţa I.G.I.;
c)alocă la drepturi spaţiile aflate în administrare;
d)asigură executarea lucrărilor de întreţinere şi refacere a modernizărilor şi investiţiilor la construcţii şi instalaţii;
e)verifică şi coordonează asigurarea dotării sediilor cu mobilier, obiecte de inventar şi mijloace fixe necesare bunei funcţionări;
f)gestionează şi controlează evidenţa de cadastru pentru toate terenurile şi clădirile aflate în administrarea I.G.I.;
g)verifică, analizează şi promovează propunerile structurilor subordonate pentru lucrări de refacere, modernizări şi investiţii, în funcţie de oportunitatea realizării acestora, şi stabileşte priorităţile, reprezintă I.G.I., în vederea avizării şi aprobării acestora, în Consiliul tehnico-economic al M.A.I. şi Comisia tehnico-economică a M.A.I.;
h)îndrumă şi participă, după caz, la organizarea şi derularea procedurilor de închiriere de imobile şi de atribuire a contractelor pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de întreţinere, refacere, modernizare şi investiţii în construcţii;
i)certifică documentele care se prezintă la viza de control financiar preventiv propriu, cum ar fi cereri pentru deschiderea de credite bugetare, evidenţa creditelor, angajamente legale din care rezultă direct sau indirect obligaţiile de plată, ordonanţarea cheltuielilor ş.a:
j)ţine evidenţa fondurilor băneşti, pe articole bugetare, pentru cheltuielile efectuate la nivelul serviciului, în calitate de administrator de credite;
k)ţine evidenţa facturilor emise de furnizorii de utilităţi, verifică exactitatea şi corectitudinea datelor înscrise, urmăreşte încadrarea în normele de consum şi ia măsuri de corectare a situaţiilor litigioase când constată depăşirea acestora;
l)asigură condiţiile necesare bunei desfăşurări a inventarierii anuale a patrimoniului şi a celor periodice la nivelul instituţiei;
m)derulează contractele de furnizare a bunurilor materiale şi prestări de servicii, specifice domeniului de activitate.
(4)Pe linie de programe şi norme logistice, protecţia mediului şi prevenirea şi stingerea incendiilor, Serviciul administrativ are următoarele atribuţii:
1.a) întocmeşte programul logistic pe baza indicatorilor prevăzuţi, a normelor în vigoare şi a tabelelor de înzestrare, asigură introducerea în dotare a prevederilor acestuia şi urmăreşte punerea în aplicare, în limita fondurilor aprobate;
2.b) fundamentează necesarul de fonduri, pe linia de competenţă, în vederea includerii în bugetul de venituri şi cheltuieli;
3.c) asigură şi urmăreşte îndeplinirea programelor de asigurare tehnico-materială, în condiţiile aprobate;
4.d) asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare, pe linia de competenţă;
5.e) face propuneri de dotare cu bunuri materiale a I.G.I.;
6.f) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea responsabililor de mediu şi a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terţiari de credite;
7.g) supraveghează respectarea normelor de protecţie a mediului de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite;
8.h) coordonează activitatea de pregătire a persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din cadrul structurilor subordonate, prin elaborarea tematicilor de pregătire şi organizarea de convocări/simpozioane de specialitate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
9.i) controlează şi aplică sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încălcarea de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acestora, precum şi în zonele de responsabilitate, unde acestea desfăşoară activităţi specifice, conform prevederilor Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţii de protecţie a mediului în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor;
10.j) participă, pe linie de specialitate, în comisiile de examinare la examenele de carieră susţinute în domeniul protecţiei mediului de personalul ce îndeplineşte funcţii pe această linie, din structurile subordonate ordonatorului secundar de credite;
11.k) participă la cercetarea accidentelor ecologice produse, conform competenţelor;
12.l) verifică, centralizează şi elaborează Raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului pentru unitatea din care face parte, precum şi pentru structurile subordonate acesteia, după caz, şi îl înaintează Direcţiei generale logistice până la data de 15 februarie, pentru anul precedent;
13.m) întocmeşte, după caz, documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului aferente unităţii din care face parte, prevăzute în anexa nr. 4 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
14.n) întocmeşte documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului menţionate în lista prevăzută în anexa nr. 5 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
15.o) verifică pe teren documentaţia înaintată de structurile care deţin surse de poluare, subordonate ordonatorului secundar, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terţiari de credite, în vederea avizării programelor de conformare ale acestora;
16.p) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru structurile din subordine, în conformitate cu prevederile art. 15 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
17.q) gestionează şi actualizează datele şi informaţiile conţinute în dosarele de mediu;
18.r) întocmeşte şi înaintează la eşaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010;
19.s) are acces liber, permanent şi fără înştiinţare prealabilă în toate unităţile I.G.I., pentru controlul activităţilor specifice;
20.t) coordonează, monitorizează şi controlează activitatea specifică de instruire în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
21.u) propune atribuţii şi răspunderi, în domeniul apărării împotriva incendiilor, ce revin personalului corespunzător funcţiilor exercitate, precum şi asistenţă tehnică în domeniul apărării împotriva incendiilor;
22.v) ţine permanent legătura cu celelalte structuri ale I.G.I., respectiv Financiar, Serviciul implementare programe etc., în vederea întocmirii şi actualizării Programului de investiţii al I.G.I. ce cuprinde toate cheltuielile de capital finanţate atât din bugetul de stat, cât şi din fonduri externe;
23.w) solicită, analizează şi centralizează datele necesare fundamentării proiectului de buget pentru cheltuielile de capital, conform prevederilor Legii finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
24.x) prioritizează obiectivele şi acţiunile de investiţii în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 980/2005, în vederea repartizării bugetului alocat pe naturi de cheltuieli;
25.y) gestionează bugetul alocat I.G.I. pentru cheltuieli de capital la titlul XII "Active nefinanciare", înaintând Direcţiei generale logistică atât propuneri privind repartizarea pe articole şi alineate a creditelor bugetare alocate, cât şi propuneri privind redistribuirea/suplimentarea/diminuarea fondurilor alocate, în funcţie de evoluţia procesului investiţional;
26.z) întocmeşte şi actualizează fişele obiectivelor şi acţiunilor de investiţii pe naturi de cheltuieli şi le înaintează Direcţiei generale logistică în vederea cuprinderii în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
27.aa) elaborează propuneri privind întocmirea listelor obiectivelor şi acţiunilor de investiţii/dotare pe anul în curs cu finanţare integrală sau parţială de la bugetul de stat şi le transmite Direcţiei generale logistică, în vederea obţinerii aprobării ordonatorului principal de credite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
28.ab) monitorizează utilizarea fondurilor alocate pentru cheltuieli de capital la titlul XII "Active nefinanciare", centralizează datele cu cele obţinute de la celelalte structuri ale I.G.I. şi le raportează Direcţiei generale logistică;
29.ac) urmăreşte utilizarea creditelor de angajament alocate prin legea bugetului de stat pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii aprobate;
30.ad) solicită actualizarea valorii obiectivelor şi acţiunilor de investiţii/dotare în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei în vigoare privind actualizarea devizului general;
31.ae) propune şi actualizează programele sectoriale din domeniul de competenţă ce cuprind cheltuieli de capital;
32.af) evaluează şi monitorizează permanent necesarul de fonduri pentru cofinanţarea programelor sau proiectelor cu finanţare externă;
33.ag) elaborează şi actualizează baza de date referitoare la investiţiile publice.