Art. 40. - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
Art. 40
2.b) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pe toate sursele finanţate, respectiv capitolele 61.01, 68.01 şi pe fonduri europene aflate în derulare, asistenţă tehnică şi acţiunile de monopol finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, proiecte finanţate din Programul operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative», implementate la nivelul I.G.I.;
7.g) elaborează documentaţiile de atribuire în baza caietelor de sarcini şi a specificaţiilor tehnice întocmite de structurile de specialitate ale I.G.I. în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările propuse a se achiziţiona;
13.m) înştiinţează Unitatea de coordonare şi verificare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre declanşarea procedurilor de achiziţie care nu impun publicarea unui anunţ/invitaţie de participare în sistemul electronic şi în cazul organizării procedurii de negociere fără publicarea unui anunţ de participare;
26.z) întocmeşte documentele constatatoare pentru fiecare contract atribuit în baza documentelor de recepţie transmise de structurile de specialitate ale I.G.I., în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările care fac obiectul contractului atribuit;
31.ae) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de experţi, în funcţie de specificul proiectului;
32.af) organizează şi derulează proceduri de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor finanţate din componentele de asistenţă tehnică prevăzute în PGSOLID şi programul naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare.
Biroul achiziţii are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor identificate şi fundamentate la nivelul celorlalte structurii ale I.G.I., în funcţie de fondurile şi de proiectele aprobate;
2.b) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pe toate sursele finanţate, respectiv capitolele 61.01, 68.01 şi pe fonduri europene aflate în derulare, asistenţă tehnică şi acţiunile de monopol finanţate din fondurile acordate României în cadrul PGSOLID şi Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, proiecte finanţate din Programul operaţional «Dezvoltarea capacităţii administrative», implementate la nivelul I.G.I.;3.c) operează modificări sau completări ulterioare în programul anual al achiziţiilor, când situaţia o impune, cu aprobarea inspectorului general şi avizul structurii Financiar;
4.d) elaborează calendarul procedurilor de atribuire necesar pentru planificarea procesului de achiziţii publice, evitarea suprapunerilor şi întârzierilor şi monitorizarea internă a procesului de achiziţii, ţinând seama de termenele legale prevăzute pentru publicarea anunţurilor, depunerea candidaturilor/ofertelor, duratele previzionate pentru examinarea şi evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum şi de orice alte termene care pot influenţa procedurile;
5.e) elaborează notele justificative în toate situaţiile în care procedura de atribuire propusă pentru a fi aplicată este alta decât licitaţia deschisă sau cea restrânsă, cu aprobarea conducătorului instituţiei şi cu avizul Serviciului juridic;
6.f) elaborează notele justificative privind criteriul de atribuire pentru contracte, notele justificative privind îndeplinirea cerinţelor minime referitoare la situaţia economică şi financiară şi la capacitatea tehnică şi profesională solicitate, notele justificative privind determinarea valorii estimate;
7.g) elaborează documentaţiile de atribuire în baza caietelor de sarcini şi a specificaţiilor tehnice întocmite de structurile de specialitate ale I.G.I. în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările propuse a se achiziţiona;8.h) asigură activitatea de informare şi de publicare privind pregătirea şi organizarea procedurilor de achiziţii, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii care să edifice respectarea principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţii publice;
9.i) desfăşoară activităţile de organizare a competiţiei, publică anunţul de participare, pune la dispoziţie documentaţia de atribuire, solicită şi întocmeşte răspunsuri la clarificările solicitate, stabileşte reguli de participare şi de evitare a conflictului de interese;
10.j) asigură publicarea anunţurilor şi a invitaţiilor de participare în Sistemul electronic de achiziţii publice;
11.k) transmite în format electronic documentaţiile de atribuire în vederea validării acestora de către Agenţia Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice, denumită în continuare A.N.R.M.A.P.;
12.l) transmite în format electronic anunţurile/invitaţiile de participare în vederea validării şi publicării acestora de către A.N.R.M.A.P.;
13.m) înştiinţează Unitatea de coordonare şi verificare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre declanşarea procedurilor de achiziţie care nu impun publicarea unui anunţ/invitaţie de participare în sistemul electronic şi în cazul organizării procedurii de negociere fără publicarea unui anunţ de participare;14.n) propune componenţa comisiilor de evaluare pentru fiecare contract care urmează a fi atribuit;
15.o) persoana responsabilă de atribuirea contractului coordonează activitatea comisiilor de evaluare pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică care urmează a fi încheiate de I.G.I., iar comisia de evaluare întocmeşte rapoarte intermediare, adrese de clarificare, grile de evaluare şi verificare a criteriilor de calificare, a propunerilor tehnice şi financiare, rapoartele procedurilor şi documentele privind transmiterea rezultatelor procedurilor;
16.p) înregistrează contestaţiile şi le comunică operatorilor economici implicaţi în procedură, întocmeşte punctele de vedere cu privire la contestaţiile depuse şi le transmite Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi contestatarului;
17.q) constituie şi păstrează dosarele de achiziţie publică;
18.r) întocmeşte proiectele de contracte de furnizare, servicii şi lucrări, transmite contractele de furnizare, servicii şi lucrări structurilor beneficiare, care vor urmări derularea contractelor respective;
19.s) prospectează piaţa în vederea realizării de achiziţii prin cumpărare directă;
20.t) face propuneri de modificare sau completare a reglementărilor privind achiziţiile publice;
21.u) coordonează şi controlează modul în care se organizează şi se desfăşoară achiziţiile publice în cadrul structurilor subordonate care au calitatea de ordonator terţiar de credite, privind respectarea legalităţii achiziţiilor, şi urmăreşte modul de îndeplinire a măsurilor stabilite în urma constatărilor efectuate;
22.[textul din Art. 40, punctul 22. din capitolul V, sectiunea 8 a fost abrogat la 16-apr-2015 de Art. I, punctul 15. din Ordinul 28/2015]
23.w) asigură procurarea de bilete de avion, asigurări medicale şi rezervări pentru cazare, pe baza documentaţiei aferente deplasării personalului I.G.I. în misiuni externe;
24.x) întocmeşte şi transmite către A.N.R.M.A.P. un raport anual privind contractele de atribuire, în format electronic, până la data de 31 martie a fiecărui an pentru anul precedent;
25.y) întocmeşte şi publică anunţurile de atribuire pentru procedurile finalizate;
26.z) întocmeşte documentele constatatoare pentru fiecare contract atribuit în baza documentelor de recepţie transmise de structurile de specialitate ale I.G.I., în competenţa cărora se află bunurile, serviciile şi lucrările care fac obiectul contractului atribuit;27.aa) pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, are relaţii de cooperare cu toate compartimentele structurale ale I.G.I.;
28.ab) elaborează, pe baza legislaţiei nou-apărute, tematici de pregătire profesională, pe care le trimite la centrele din subordine în vederea utilizării în procesul pregătirii de specialitate;
29.ac) întocmeşte materiale de sinteză cu privire la îndeplinirea activităţilor pe linie de specialitate;
30.ad) asigură utilizarea legală şi eficientă a fondurilor băneşti din surse bugetare şi cofinanţare.
31.ae) participă cu personal în cadrul echipelor de proiect desemnate pentru implementarea proiectelor cu finanţare externă, în calitate de experţi, în funcţie de specificul proiectului;
32.af) organizează şi derulează proceduri de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor finanţate din componentele de asistenţă tehnică prevăzute în PGSOLID şi programul naţional al Fondului pentru azil, migraţie şi integrare.