Capitolul xi - Structura resurse umane şi formare profesională - Regulament din 2011 de organizare şi funcţionare a penitenciarelor-spital

M.Of. 622

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 25 Iunie 2015
CAPITOLUL XI:Structura resurse umane şi formare profesională
Art. 44
Structura resurse umane şi formare profesională are ca obiect de activitate aplicarea legislaţiei în vigoare cu privire la încadrarea, avansarea, evaluarea performanţelor profesionale, formarea profesională, salarizarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu/muncă ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual din unitate.
Art. 45
Structura resurse umane şi formare profesională îndeplineşte atribuţii în următoarele domenii de activitate:
a)resurse umane;
b)evidenţă personal;
c)formare profesională;
d)organizare-mobilizare.
Art. 46
Structura resurse umane şi formare profesională are următoarele atribuţii în domeniul resurselor umane:
a)asigură încadrarea statului de organizare al unităţii cu personalul necesar, pe baza dinamicii de personal, prin modalităţile şi în condiţiile stabilite de reglementările în vigoare;
b)întocmeşte situaţiile statistice privind efectivele de personal, fluctuaţia personalului, dinamica de personal şi situaţia centralizatoare privind posturile prevăzute, încadrate şi vacante, pe corpuri profesionale;
c)organizează şi coordonează, în conformitate cu prevederile legale, procedurile din aria de competenţă privind concursurile de ocupare a posturilor vacante prin avansarea în funcţii a personalului, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi prin încadrarea din sursă externă şi întocmeşte documentele necesare pentru derularea acestora, precum şi dosarele de concurs ale candidaţilor;
d)întocmeşte documentaţia şi deciziile de personal, stabilind baza legală, conform competenţelor legale, pentru încadrările din sursă externă, transferuri, mutări, împuterniciri, avansări în funcţie, schimbări şi destituiri din funcţie, puneri la dispoziţie, suspendări din funcţie, detaşări, delegări, acordarea drepturilor salariale şi a altor drepturi funcţionarilor publici cu statut special, precum şi personalului contractual, întocmind dosarul de încadrare conform prevederilor legale;
e)asigură recrutarea şi selecţionarea candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ care pregătesc personalul necesar sistemului administraţiei penitenciare şi întocmeşte dosarele de concurs ale acestora;
f)asigură implementarea la nivelul unităţii a politicilor şi strategiilor privind dezvoltarea şi valorificarea capitalului de resurse umane, prin programe pe termen scurt, mediu şi lung, stabilite de conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
g)elaborează proiecte de regulamente, metodologii, instrucţiuni, proceduri şi decizii ale directorului unităţii sau la solicitarea conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
h)realizează periodic analize, rapoarte, sinteze şi situaţii cu privire la structura personalului încadrat şi necesarul de personal, în conformitate cu normativele de personal stabilite pentru funcţionarea unităţilor sanitare;
i)planifică şi ţine evidenţa personalului unităţii pentru evaluarea psihologică periodică;
j)analizează cererile, petiţiile şi solicitările persoanelor fizice şi juridice repartizate de conducerea unităţii privind domeniul resurselor umane, prezintă propuneri pentru soluţionarea acestora şi formulează răspunsul către petiţionari, în termenul prevăzut de lege;
k)urmăreşte respectarea disciplinei de stat de către structurile unităţii şi întocmeşte, la propunerea acestora, proiectele deciziilor zilnice pe unitate, cu privire la mişcarea temporară a personalului, pentru asigurarea necesarului de resurse umane în sectoarele deficitare.
Art. 47
Structura resurse umane şi formare profesională are următoarele atribuţii în domeniul evidenţei de personal:
a)verifică şi actualizează în statul de organizare al unităţii mişcările de personal şi modificările intervenite în evoluţia carierei profesionale;
b)stabileşte baza legală şi verifică îndeplinirea condiţiilor şi a criteriilor prevăzute de actele normative în vigoare pentru avansarea în grade profesionale, conferirea de ordine şi medalii şi acordarea altor drepturi de personal, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru personalul unităţii, întocmind documentaţia şi deciziile necesare, conform competenţelor;
c)stabileşte legalitatea şi întocmeşte deciziile pentru acordarea drepturilor salariale şi a altor drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare aplicabilă funcţionarilor publici cu statut special şi personalului contractual: creşteri salariale, gradaţii, spor de vechime în muncă şi alte sporuri (fidelitate, confidenţialitate, pericol deosebit, prevenţie, primă de stabilitate), concedii/indemnizaţii/stimulente pentru creşterea copilului, compensaţia lunară pentru chirie etc.;
d)actualizează permanent în documentele de evidenţă nominală aparţinând personalului unităţii datele cu caracter personal şi profesional de la încadrare până la încetarea raporturilor de serviciu/muncă ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual;
e)asigură întocmirea, actualizarea şi păstrarea documentelor de evidenţă nominală a personalului unităţii: fişe de evidenţă, fişe matricole, dosare profesionale, carnete de muncă, registrul general de evidenţă a salariaţilor contractuali;
f)eliberează şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu, a adeverinţelor provizorii şi a cartelelor de acces pentru personalul unităţii şi efectuează periodic controlul asupra existenţei şi stării acestora;
g)asigură implementarea prevederilor legale privind depunerea declaraţiilor de avere şi interese de către personalul unităţii, ţine evidenţa acestora şi asigură realizarea procedurilor de contact şi corespondenţă cu Agenţia Naţională de Integritate;
h)întocmeşte deciziile şi documentaţia pentru încetarea raporturilor de serviciu/muncă sau pentru modificările intervenite în raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual, în condiţiile şi cazurile prevăzute de legislaţia aplicabilă acestor categorii de personal;
i)întocmeşte şi înaintează la casele de pensii dosarele de pensionare ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual, în conformitate cu reglementările în vigoare specifice sistemelor de pensii;
j)întocmeşte dosarele de rezervist pentru funcţionarii publici cu statut special cărora le-au încetat raporturile de serviciu, în condiţiile legii, şi le trimite centrelor militare zonale;
k)ţine evidenţa abaterilor comise, a sancţiunilor aplicate, precum şi a recompenselor acordate personalului unităţii şi emite deciziile de sancţionare, care sunt de competenţa directorului unităţii;
l)întocmeşte contractele individuale de muncă ale candidaţilor admişi la concursurile de încadrare a posturilor de personal contractual;
m)întocmeşte informările şi actele adiţionale de modificare a unor elemente din contractele individuale de muncă încheiate cu salariaţii contractuali, în condiţiile şi cazurile prevăzute de Legea nr. 53/2003, republicată;
n)completează, actualizează şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă modificările intervenite în registrul general de evidenţă a salariaţilor, conform aplicaţiei informatice;
o)stabileşte salariile de bază individuale pentru personalul contractual, cu respectarea prevederilor legale privind competenţa de gestiune a resurselor umane, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege; în cazul promovării în funcţie, la reluarea activităţii din concediul de creştere a copilului sau ca urmare a creşterilor salariale acordate prin lege, întocmeşte deciziile pentru alocarea la aceste drepturi;
p)întocmeşte documentaţia cu privire la structura organizatorică pe categorii de personal şi specialităţi medicale;
q)întocmeşte analiza indicatorilor de management al resurselor umane, conform metodologiei de calcul al indicatorilor de performanţă ai managementului penitenciarului-spital;
r)întocmeşte periodic situaţii, informări şi raportări statistice privind gestiunea resurselor umane, la solicitarea direcţiei medicale din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, direcţiei de sănătate publică şi a altor instituţii care monitorizează activitatea medicală a penitenciarelor-spital;
s)la solicitarea personalului unităţii, eliberează adeverinţe privind vechimea în muncă şi în specialitate, încadrarea în condiţii de muncă, precum şi alte elemente cu privire la activitatea desfăşurată în sistemul penitenciar;
t)asigură securitatea şi protecţia datelor de personal gestionate împotriva accesului neautorizat şi păstrează confidenţialitatea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii.
Art. 48
Structura resurse umane şi formarea profesională are următoarele atribuţii în domeniul formării profesionale:
a)organizează, coordonează şi verifică activitatea de pregătire profesională a personalului din unitate, în conformitate cu reglementările în vigoare;
b)identifică nevoile de pregătire profesională a personalului din unitate, pe baza analizei informaţiilor obţinute din diagnoza nevoilor de formare;
c)analizează rezultatele pregătirii personalului pe sectoare de activitate şi face propuneri de alocare a resurselor financiare necesare pentru dezvoltarea profesională a acestuia;
d)coordonează şi asigură desfăşurarea stagiilor de practică în unitate de către elevii şi studenţii din instituţiile de învăţământ pentru formarea personalului de penitenciare;
e)coordonează şi urmăreşte desfăşurarea programelor stabilite pentru perioada de stagiu al funcţionarilor publici debutanţi şi întocmeşte deciziile pentru definitivarea sau eliberarea din funcţie a acestora la încheierea stagiului;
f)avizează şi centralizează programele privind pregătirea de specialitate întocmite de către şefii ierarhici şi stabileşte planurile tematice pentru pregătirea prin discipline de sprijin;
g)stabileşte, organizează şi coordonează planurile tematice pentru pregătirea fizică şi executarea şedinţelor de tragere cu armamentul din dotare şi întocmeşte documentele necesare pentru desfăşurarea acestora;
h)organizează şi coordonează desfăşurarea evaluărilor anuale ale pregătirii continue la nivelul unităţii;
i)elaborează proiectele deciziilor directorului penitenciarului-spital referitoare la organizarea şi desfăşurarea pregătirii profesionale a funcţionarilor publici din unitate;
j)întocmeşte şi actualizează evidenţa participării personalului la diferite forme de pregătire profesională organizate de Administraţia Naţională a Penitenciarelor sau de formatori externi, ţine evidenţa documentelor privind pregătirea autoplanificată şi acordarea unor drepturi conexe acestei forme de pregătire;
k)ţine permanent legătura cu organizaţiile profesionale medicale în vederea participării personalului medical la formele de pregătire stabilite în programele naţionale de educaţie medicală continuă;
l)întocmeşte şi înaintează Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România documentaţia necesară pentru acreditarea unităţii ca formator de educaţie medicală continuă, precum şi creditarea formelor de pregătire organizate şi desfăşurate la nivelul unităţii, pentru asistenţii medicali;
m)întocmeşte, împreună cu şefii structurilor, programe de integrare profesională la încadrarea personalului contractual şi la schimbarea profilului de activitate a funcţionarilor publici;
n)aduce la cunoştinţa personalului ofertele educaţionale ale formatorilor externi pentru pregătirea autoplanificată;
o)organizează, coordonează şi urmăreşte activitatea de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici cu statut special, asigură centralizarea calificativelor acordate şi întocmeşte analiza privind rezultatele evaluării anuale;
p)colaborează cu instituţii acreditate de formare profesională.
Art. 49
Structura resurse umane şi formarea profesională are următoarele atribuţii în domeniul organizării-mobilizării:
a)analizează structura personalului pe sectoare de activitate, evaluează şi stabileşte necesarul resurselor umane şi prezintă propuneri pentru transformarea, suplimentarea sau radierea unor posturi;
b)operează în statul de organizare modificările intervenite cu privire la structura funcţională şi mişcarea personalului;
c)elaborează şi înaintează conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor proiectul de reorganizare structurală şi funcţională a unităţii, în conformitate cu normativele de personal aplicabile;
d)asigură desfăşurarea activităţilor privind mobilizarea, în conformitate cu prevederile legale;
e)întocmeşte şi ţine la zi documentele de mobilizare la locul de muncă a personalului civil cu obligaţii militare din unitate;
f)elaborează şi actualizează documentele planului de mobilizare;
g)întocmeşte şi prezintă informări şi dări de seamă privind stadiul pregătirii de mobilizare;
h)asigură protecţia informaţiilor clasificate specifice domeniului de organizare-mobilizare.
Art. 50
La nivelul structurii resurse umane şi formare profesională sunt constituite următoarele tipuri de documente:
a)registre de evidenţă cu privire la sancţiunile disciplinare aplicate personalului din unitate, deciziile de personal, dosarele de personal, legitimaţiile pentru personalul din unitate, cartelele de acces în unitate, candidaţii înscrişi la concursuri, acordarea gradaţiilor, acordarea sporului de vechime în muncă şi acordarea sporului de fidelitate;
b)condici de predare-primire a corespondenţei;
c)corespondenţa cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor, Ministerul Justiţiei, cu alte instituţii, cu persoane fizice şi răspunsul la petiţiile acestora;
d)situaţii statistice privind structura de personal din unitate, dinamica de personal, fluctuaţia personalului şi situaţia centralizatoare privind posturile prevăzute, încadrate şi vacante;
e)dosarele profesionale ale personalului din unitate, cu excepţia ofiţerilor cu funcţii de conducere, care se află la Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
f)fişele de evidenţă ale personalului unităţii;
g)registrul general de evidenţă a personalului contractual din unitate;
h)reglementări privind domeniul propriu de activitate, inclusiv ordine şi decizii în domeniile resurse umane, pregătire profesională şi organizare-mobilizare, emise de ministrul justiţiei, respectiv de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, pentru personalul din sistemul administraţiei penitenciare din competenţă;
i)documente privind organizarea, desfăşurarea şi rezultatele concursurilor de ocupare a posturilor vacante din unitate;
j)situaţii, informări, note, referate, documente, alte materiale privind activitatea de resurse umane şi perfecţionare a pregătirii profesionale pentru personalul din unitate;
k)documentaţia referitoare la salariile de merit, sporul de până la 50%, avansarea în grad profesional sau funcţie, semnul onorific şi alte forme de premiere;
l)rapoarte de analiză a activităţii, planuri şi programe de activitate;
m)note de constatare privind rezultatele verificărilor efectuate în unitate în privinţa activităţilor din domeniul asigurării resurselor umane şi pregătirii acestora;
n)programări ale persoanelor care vor fi examinate psihologic;
o)avize psihologice şi recomandări de specialitate;
p)alte documente din aria de competenţă profesională;
q)decizii de personal.