Art. 47. - Regulament din 2011 de organizare şi funcţionare a penitenciarelor-spital

M.Of. 622

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 25 Iunie 2015
Art. 47
Structura resurse umane şi formare profesională are următoarele atribuţii în domeniul evidenţei de personal:
a)verifică şi actualizează în statul de organizare al unităţii mişcările de personal şi modificările intervenite în evoluţia carierei profesionale;
b)stabileşte baza legală şi verifică îndeplinirea condiţiilor şi a criteriilor prevăzute de actele normative în vigoare pentru avansarea în grade profesionale, conferirea de ordine şi medalii şi acordarea altor drepturi de personal, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru personalul unităţii, întocmind documentaţia şi deciziile necesare, conform competenţelor;
c)stabileşte legalitatea şi întocmeşte deciziile pentru acordarea drepturilor salariale şi a altor drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare aplicabilă funcţionarilor publici cu statut special şi personalului contractual: creşteri salariale, gradaţii, spor de vechime în muncă şi alte sporuri (fidelitate, confidenţialitate, pericol deosebit, prevenţie, primă de stabilitate), concedii/indemnizaţii/stimulente pentru creşterea copilului, compensaţia lunară pentru chirie etc.;
d)actualizează permanent în documentele de evidenţă nominală aparţinând personalului unităţii datele cu caracter personal şi profesional de la încadrare până la încetarea raporturilor de serviciu/muncă ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual;
e)asigură întocmirea, actualizarea şi păstrarea documentelor de evidenţă nominală a personalului unităţii: fişe de evidenţă, fişe matricole, dosare profesionale, carnete de muncă, registrul general de evidenţă a salariaţilor contractuali;
f)eliberează şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu, a adeverinţelor provizorii şi a cartelelor de acces pentru personalul unităţii şi efectuează periodic controlul asupra existenţei şi stării acestora;
g)asigură implementarea prevederilor legale privind depunerea declaraţiilor de avere şi interese de către personalul unităţii, ţine evidenţa acestora şi asigură realizarea procedurilor de contact şi corespondenţă cu Agenţia Naţională de Integritate;
h)întocmeşte deciziile şi documentaţia pentru încetarea raporturilor de serviciu/muncă sau pentru modificările intervenite în raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual, în condiţiile şi cazurile prevăzute de legislaţia aplicabilă acestor categorii de personal;
i)întocmeşte şi înaintează la casele de pensii dosarele de pensionare ale funcţionarilor publici cu statut special şi ale personalului contractual, în conformitate cu reglementările în vigoare specifice sistemelor de pensii;
j)întocmeşte dosarele de rezervist pentru funcţionarii publici cu statut special cărora le-au încetat raporturile de serviciu, în condiţiile legii, şi le trimite centrelor militare zonale;
k)ţine evidenţa abaterilor comise, a sancţiunilor aplicate, precum şi a recompenselor acordate personalului unităţii şi emite deciziile de sancţionare, care sunt de competenţa directorului unităţii;
l)întocmeşte contractele individuale de muncă ale candidaţilor admişi la concursurile de încadrare a posturilor de personal contractual;
m)întocmeşte informările şi actele adiţionale de modificare a unor elemente din contractele individuale de muncă încheiate cu salariaţii contractuali, în condiţiile şi cazurile prevăzute de Legea nr. 53/2003, republicată;
n)completează, actualizează şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă modificările intervenite în registrul general de evidenţă a salariaţilor, conform aplicaţiei informatice;
o)stabileşte salariile de bază individuale pentru personalul contractual, cu respectarea prevederilor legale privind competenţa de gestiune a resurselor umane, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege; în cazul promovării în funcţie, la reluarea activităţii din concediul de creştere a copilului sau ca urmare a creşterilor salariale acordate prin lege, întocmeşte deciziile pentru alocarea la aceste drepturi;
p)întocmeşte documentaţia cu privire la structura organizatorică pe categorii de personal şi specialităţi medicale;
q)întocmeşte analiza indicatorilor de management al resurselor umane, conform metodologiei de calcul al indicatorilor de performanţă ai managementului penitenciarului-spital;
r)întocmeşte periodic situaţii, informări şi raportări statistice privind gestiunea resurselor umane, la solicitarea direcţiei medicale din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, direcţiei de sănătate publică şi a altor instituţii care monitorizează activitatea medicală a penitenciarelor-spital;
s)la solicitarea personalului unităţii, eliberează adeverinţe privind vechimea în muncă şi în specialitate, încadrarea în condiţii de muncă, precum şi alte elemente cu privire la activitatea desfăşurată în sistemul penitenciar;
t)asigură securitatea şi protecţia datelor de personal gestionate împotriva accesului neautorizat şi păstrează confidenţialitatea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii.