Ordonanta 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale - Republicare

M.Of. 568

În vigoare
Versiune de la: 23 Mai 2025
Ordonanta 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale - Republicare
Dată act: 29-aug-1998
Emitent: Guvernul
CAPITOLUL 1:Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Cabinetul medical este unitatea, cu sau fără personalitate juridică, care furnizează servicii publice de asistenţă medicală umană preventivă, curativă, de recuperare, paleativă şi de urgenţă.
(2)Serviciile de asistenţă medicală acordate în cabinetele medicale se realizează de medici cu practică autorizată conform legislaţiei în vigoare şi alte categorii de personal medical autorizat conform legislaţiei în vigoare.
(3)Cabinetele medicale pot fi înfiinţate şi pot furniza servicii de asistenţă medicală în una dintre următoarele forme:
a)cabinet medical organizat potrivit prevederilor prezentei ordonanţe pentru medicii care îşi exercită profesia ca profesie liberală;
b)societate, potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c)asociaţie sau fundaţie, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
d)în cadrul cultelor religioase şi lăcaşelor de cult religios;
e)cabinete de medicină sportivă, cu respectarea prevederilor Legii nr. 321/2007 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de medicină sportivă.
f)cabinete în cadrul instituţiilor publice de asistenţă socială;
g)cabinete în cadrul unităţilor de învăţământ;
h)cabinete în cadrul persoanelor juridice pentru angajaţii proprii, în cadrul serviciilor interne de prevenire şi protecţie.

(4)Cabinetele medicale, fără personalitate juridică, în care medicii îşi exercită profesia ca profesie liberală sunt:
a)cabinete medicale individuale;
b)cabinete medicale grupate;
c)cabinete medicale asociate;
d)societăţi civile medicale;
e)cabinete medicale de medicina muncii organizate de persoane juridice, pentru angajaţii proprii, în cadrul serviciilor interne de prevenire şi protecţie;

f)cabinete medicale din structura ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
g)cabinete de recuperare, medicină fizică şi balneologie din cadrul centrelor de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoanele adulte cu dizabilităţi din structura instituţiilor publice de asistenţă socială;
h)cabinete medicale şcolare/cabinete stomatologice şcolare din cadrul unităţilor de învăţământ;

(5)Cabinetele medicale se pot înfiinţa şi funcţiona potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu îndeplinirea următoarelor condiţii:
a)obiectul de activitate să fie unic - servicii de asistenţă medicală umană sau obiect principal de activitate: servicii de asistenţă medicală şi, după caz, obiect secundar: servicii publice conexe actului medical, alte activităţi referitoare la sănătatea umană şi/sau învăţământ, cercetare, dezvoltare în domeniul medical;
b)administratorul sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie să fie medici membri ai Colegiului Medicilor din România sau ai Colegiului Medicilor Stomatologi din România.
(6)Cabinetele medicale se pot înfiinţa potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cu îndeplinirea următoarelor condiţii:
a)să aibă ca scop şi obiective furnizarea de servicii de asistenţă medicală umană;
b)preşedintele sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului director să fie medici membri ai Colegiului Medicilor din România sau ai Colegiului Medicilor Stomatologi din România.
(7)Prin cabinetele medicale, indiferent de forma de organizare, serviciile medicale se furnizează exclusiv de personal autorizat conform legislaţiei în vigoare.
(8)Cabinetele medicale înfiinţate conform alin. (4) se înregistrează în Registrul unic al cabinetelor medicale, partea I, la nivelul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Cabinetele medicale înfiinţate conform alin. (5), (6), (9) şi (10) se înregistrează în Registrul unic al cabinetelor medicale, partea a II-a, la nivelul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Cabinetele medicale cu obiect secundar de activitate servicii publice conexe actului medical se înregistrează în Registrul unic al cabinetelor medicale, partea a III-a, prevăzut la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind serviciile publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, pentru serviciile publice conexe actului medical furnizate şi în Registrul unic al cabinetelor medicale, partea I sau partea a II-a, după caz, pentru restul serviciilor furnizate.
(9)Cultele religioase şi lăcaşele de cult religios pot înfiinţa şi organiza în structura lor, pe baza hotărârii organelor de conducere, cabinete medicale care furnizează servicii de asistenţă medicală în regim ambulatoriu cu condiţia ca serviciile medicale să fie furnizate exclusiv de personal autorizat conform legislaţiei în vigoare.
(10)Cabinetele de medicină sportivă se pot organiza conform prevederilor prezentei ordonanţe, cu respectarea condiţiilor prevăzute de prevederile Legii nr. 321/2007 şi de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(11)Cabinetele medicale de medicina muncii prevăzute la alin. (4) lit. e) se pot organiza conform prevederilor prezentei ordonanţe de către persoane juridice care au încheiate contracte de muncă cu medici specialişti de medicina muncii cu drept de liberă practică şi cu respectarea, în mod cumulativ, a condiţiilor prevăzute de:
a)Legea nr. 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicină a muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
b)Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c)Standardele minimale pentru acreditarea cabinetelor medicale de medicina muncii şi a baremului minimal de dotare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 240/2004;
d)Normele privind structura funcţională a cabinetelor medicale şi de medicină dentară, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.338/2007, cu modificările ulterioare.
(12)Prin excepţie de la prevederile alin. (5) şi (6), ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie pot înfiinţa şi organiza în structura lor sau în structura unităţilor subordonate, pe baza aprobării ordonatorului principal de credite, cu avizul direcţiilor medicale sau structurilor similare, cabinete medicale care furnizează servicii medicale în regim ambulatoriu, cu condiţia ca serviciile medicale să fie furnizate exclusiv de personal autorizat conform legislaţiei în vigoare.
(13)Normele de organizare şi funcţionare pentru cabinetele prevăzute la alin. (12) se aprobă prin ordin al conducătorilor ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, cu avizul Ministerului Sănătăţii.
(14)Prin excepţie de la prevederile alin. (8), cabinetele medicale prevăzute la alin. (12) se înregistrează în Registrul unic al cabinetelor medicale înfiinţat la nivelul direcţiilor medicale şi structurilor similare din compunerea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
(15)Înfiinţarea cabinetelor medicale prevăzute la alin. (4)-(6) şi la alin. (9) şi (10), indiferent de forma juridică a acestora, se realizează cu avizul Colegiului Medicilor din România şi a Colegiului Medicilor Stomatologi din România, după caz.

(16)Înfiinţarea cabinetelor în cadrul instituţiilor publice de asistenţă socială se realizează în condiţiile Ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia încadrării sau încheierii unei forme legale de colaborare cu medic de recuperare, medicină fizică şi balneologie.
(17)Înfiinţarea cabinetelor medicale/cabinetelor stomatologice şcolare se realizează cu respectarea condiţiilor prevăzute de Metodologia privind asigurarea asistenţei medicale a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar şi studenţilor din instituţiile de învăţământ superior pentru menţinerea stării de sănătate a colectivităţilor şi pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei nr. 2.508/4.493/2023, cu condiţia existenţei medicului de familie/stomatolog, după caz, încadrat cu timp parţial sau integral.

Art. 2
(1)Cabinetul medical individual este forma de exercitare a profesiei de medic, în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea medicul cu drept de liberă practică, titular, care poate avea salariaţi sau colaboratori medici şi/sau orice altă categorie de personal, autorizaţi conform legislaţiei în vigoare.
(2)Cabinetele medicale individuale se pot grupa în baza unei convenţii încheiate potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a-şi crea facilităţi tehnico-economice în vederea exercitării profesiei, cum ar fi folosirea în comun a patrimoniului şi/sau a salariaţilor ori colaboratorilor, şi îşi păstrează individualitatea în relaţiile cu terţii.
(3)Cabinetele medicale individuale se pot asocia, în baza unei convenţii încheiate potrivit Legii nr. 287/2009, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul exercitării în comun a activităţii profesionale şi a asigurării accesului facil al pacienţilor la servicii de asistenţă medicală. Titularii cabinetelor medicale asociate intră în relaţii cu terţii, în numele asocierii din care fac parte, păstrându-şi individualitatea în relaţie cu terţii.
(4)În conformitate cu prevederile art. 1.881 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, societatea civilă medicală se constituie, în baza unui contract de societate, din doi sau mai mulţi medici care au drept de liberă practică şi poate avea ca salariaţi ori colaboratori medici şi/sau orice altă categorie de personal, autorizaţi conform legislaţiei în vigoare. În relaţiile cu terţii, societatea civilă medicală este reprezentată de persoana desemnată de aceasta, prevăzută în contractul de societate civilă.
(5)Prin convenţiile prevăzute la alin. (2) şi (3), precum şi prin contractul de societate prevăzut la alin. (4) se stabilesc condiţiile de organizare, durata şi modalitatea de încetare ale acestora.
(6)
[textul din Art. 2, alin. (6) din capitolul 1 a fost abrogat la 07-mar-2025 de Art. IV din Ordonanta urgenta 8/2025]
Art. 3
(1)Cabinetele medicale grupate, precum şi cabinetele medicale asociate pot avea patrimoniu comun.
(2)Medicul poate schimba oricând forma de exercitare a profesiei, cu înştiinţarea autorităţii care a avizat înfiinţarea şi înregistrarea cabinetului medical.
CAPITOLUL II:Înfiinţarea şi înregistrarea cabinetului medical
Art. 4
(1)Denumirea cabinetului medical va cuprinde obligatoriu forma de organizare a acestuia.
(2)Cabinetele medicale au obligaţia de a afişa la loc vizibil specificul tuturor serviciilor furnizate şi programul de activitate.
(3)Publicitatea derulată de unităţile sanitare în care sunt promovaţi medici se va realiza cu respectarea normelor privind publicitatea şi reclama medicilor, reglementate prin Codul de deontologie medicală.

Art. 5
(1)În funcţie de forma de organizare, cabinetele medicale se înfiinţează la cererea medicului, a grupului de medici sau a medicului delegat sau a reprezentantului legal al unităţii în structura căreia se înfiinţează cabinetul.
(2)Cabinetele medicale prevăzute la art. 1 alin. (4) lit. e) se pot înfiinţa de instituţiile publice la solicitarea angajatorului cu condiţia ca acestea să fie prevăzute în statul de organizare propriu.
(3)Actul de înfiinţare al cabinetelor medicale este certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, prevăzut la art. 1 alin. (8), care se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se păstrează de către direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti care a emis certificatul, iar un exemplar se înmânează titularului cabinetului medical sau reprezentantului legal al acestuia, după caz. Certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale atestă înfiinţarea cabinetului medical, indiferent de forma de organizare a acestuia.
(4)Documentaţia necesară pentru înregistrarea cabinetului medical se stabileşte prin Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale şi înscrierea acestora în Registrul unic al cabinetelor medicale, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.
(5)Cabinetele medicale, indiferent de forma de organizare, pot înfiinţa sedii secundare. Înfiinţarea de sedii secundare respectă întreaga procedură de înfiinţare a cabinetelor medicale, aprobată prin ordinul ministrului sănătăţii prevăzut la alin. (4).
(6)Lista actualizată a cabinetelor medicale cu: denumire, adresă şi lista specialităţilor se postează pe site-ul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(7)Reorganizarea, schimbarea sediului, precum şi schimbarea denumirilor pentru cabinetele medicale se avizează de către direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
(8)Până la obţinerea avizului prevăzut la alin. (7) solicitat ca urmare a reorganizării persoanei juridice deţinătoare a cabinetului medical, schimbarea sediului social fără afectarea sediului lucrativ şi schimbarea denumirilor cabinetelor medicale, avizele şi autorizaţiile deţinute de către acesta îşi păstrează valabilitatea, dacă structura organizatorică a cabinetului medical nu se modifică ca urmare a reorganizării persoanei juridice deţinătoare, conform declaraţiei pe propria răspundere depuse de către reprezentantul legal al acesteia.

CAPITOLUL III:Organizarea, funcţionarea şi finanţarea cabinetului medical
Art. 6
(1)Cabinetele medicale, indiferent de forma de organizare, pot desfăşura:
a)activităţi conform Clasificării activităţilor din economia naţională, secţiunea 862, ca obiect unic sau principal de activitate;
b)servicii publice conexe actului medical, prin personal autorizat, în condiţiile legii, conform Clasificării activităţilor din economia naţională, secţiunea 869;
c)activităţi de învăţământ, cercetare, dezvoltare în domeniul medical, conform Clasificării activităţilor din economia naţională, secţiunea 85 şi 72.
(2)Medicul sau personalul medical care desfăşoară activitate medicală în cadrul cabinetului medical răspunde în mod individual, potrivit prevederilor titlului XVI din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru deciziile profesionale, în cazul eventualelor prejudicii aduse pacienţilor.
(3)Controlul privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, se exercită de către personalul împuternicit de Ministerul Sănătăţii, din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat şi al direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi de către personalul cu atribuţii din cadrul Colegiului Medicilor din România şi Colegiului Medicilor Stomatologi din România, în funcţie de obiectul de activitate al cabinetului medical.
(4)Controlul privind respectarea normelor legale în furnizarea serviciilor de sănătate de către cabinetele medicale se exercită, în condiţiile legii, de către personalul prevăzut la alin. (3) şi personalul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi al caselor de asigurări de sănătate, după caz.
(5)Prin excepţie de la prevederile alin. (3), controlul privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale prevăzute la art. 1 alin. (4) lit. f) se exercită de către direcţiile medicale şi structurile similare din compunerea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.

Art. 7
Cabinetul medical trebuie să dispună de o dotare minimă, stabilită prin ordin al ministrului sănătăţii la propunerea Colegiului Medicilor din România sau a Colegiului Medicilor Stomatologi din România, după caz, în funcţie de obiectul de activitate al cabinetului medical.

Art. 8
Cabinetele medicale pot realiza venituri conform prevederilor Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9*)
(1)Veniturile realizate din activitatea cabinetului medical se impozitează potrivit dispoziţiilor legale privind impunerea veniturilor realizate din activitatea desfăşurată pe bază de liberă iniţiativă.
(11)[textul din Art. 9, alin. (1^1) din capitolul III a fost abrogat la 01-ian-2012 de Art. VI, litera B. din Ordonanta 30/2011]
(2)Cheltuielile efectuate pentru perfecţionare continuă, investiţii, dotări şi alte utilităţi necesare înfiinţării şi funcţionării cabinetelor medicale, organizate în forma prevăzută la art. 1 alin. (3) şi la art. 15 alin. (1), se scad din veniturile realizate.
*) Se abroga prevederile referitoare la persoane juridice.

Art. 10
Reprezentarea cabinetului medical în raporturile juridice şi profesionale se realizează de către medicul titular al cabinetului medical, de către grupul de medici asociaţi sau de către un medic delegat al acestora sau de către reprezentantul legal al unităţii în structura căreia este înfiinţat cabinetul medical.

Art. 11
[textul din Art. 11 din capitolul III a fost abrogat la 03-feb-2025 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta 9/2025]
Art. 12
(1)În conformitate cu prevederile art. 21 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cabinetele medicale au obligaţia să raporteze direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în a cărei arie de competenţă funcţionează, în funcţie de domeniul de asistenţă medicală furnizat, indicatorii statistici realizaţi din activitatea desfăşurată.
(2)Ministerul Sănătăţii elaborează şi pune la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale un nomenclator cu toţi indicatorii statistici solicitaţi specifici pentru fiecare domeniu de asistenţă medicală, aprobat, prin act administrativ, de către ministrul sănătăţii, şi un program informatic care va cuprinde culegerea informaţiilor şi transmiterea unitară a acestora către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cabinetele medicale care aparţin instituţiilor şi ministerelor cu reţea sanitară proprie au obligaţia să raporteze indicatorii statistici realizaţi din activitatea desfăşurată structurilor de specialitate din cadrul direcţiilor medicale sau structurilor similare proprii.

CAPITOLUL IV:Sancţiuni
Art. 13
(1)Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei funcţionarea cabinetelor medicale fără deţinerea certificatului de înregistrare prevăzut la art. 5 alin. (3).
(2)Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1) se fac de către personalul împuternicit de ministrul sănătăţii, din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat şi al direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3)Contravenţiei prevăzute la alin. (1) îi sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări, prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL V:Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 14
(1)Cabinetele medicale se pot înfiinţa în cadrul actualelor dispensare medicale, policlinici ori în alte spaţii puse la dispoziţie de autorităţile publice centrale sau locale ori în spaţii private, autorizate.
(2)Bunurile imobile aflate în proprietatea privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, utilizate în prezent pentru activităţi medicale, pot fi date în folosinţă gratuită, închiriate, concesionate ori vândute fără licitaţie publică cabinetelor medicale sau, după caz, unităţilor medico-sanitare cu personalitate juridică.
(3)Bunurile imobile aflate în proprietatea publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, utilizate în prezent pentru activităţi medicale, vor fi trecute în domeniul privat al statului, respectiv al unităţilor administrativ-teritoriale, potrivit art. 10 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia.
(4)Bunurile menţionate la alin. (3) vor putea fi concesionate, fără licitaţie publică, cabinetelor medicale sau, după caz, unităţilor medico-sanitare cu personalitate juridică, după finalizarea operaţiunii de inventariere prevăzute la art. 19 din Legea nr. 213/1998.
(5)Bunurile mobile aflate în dotarea actualelor dispensare şi policlinici pot fi date în folosinţă gratuită, la cerere, cabinetelor medicale, cu aprobarea direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, conform normelor Ministerului Sănătăţii şi Familiei.
(6)Personalul medico-sanitar care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, este încadrat cu contract de muncă pe durată nedeterminată şi îşi desfăşoară efectiv activitatea în spaţiile menţionate beneficiază cu prioritate de prevederile alin.' (2)-(5).'
(7)Condiţiile de concesionare se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

(8)Prevederile prezentului articol nu se aplică patrimoniului clinicilor universitare şi cabinetelor medicale din spitale, care rămân în patrimoniul public.
Art. 15
[textul din Art. 15 din capitolul V a fost abrogat la 03-feb-2025 de Art. I, punctul 12. din Ordonanta 9/2025]
Art. 16
[textul din Art. 16 din capitolul V a fost abrogat la 03-feb-2025 de Art. I, punctul 12. din Ordonanta 9/2025]
Art. 17
[textul din Art. 17 din capitolul V a fost abrogat la 03-feb-2025 de Art. I, punctul 12. din Ordonanta 9/2025]
Art. 18
Ministerul Sănătăţii şi Familiei împreună cu Colegiul Medicilor din România vor elabora, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanţe, normele metodologice de aplicare a acesteia, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea l.
Art. 19
Prezenta ordonanţă intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea l.
-****-
*) Republicată în temeiul art. III din Legea nr. 629 din 13 noiembrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 724 din 13 noiembrie 2001, dându-se textelor o nouă numerotare.
Ordonanţa Guvernului nr. 124 din 29 august 1998 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 328 din 29 august 1998, şi a fost aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 629/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 724 din 13 noiembrie 2001. Ordonanţa Guvernului nr. 124/1998 a mai fost modificată prin:
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116 din 30 iunie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 312 din 30 iunie 1999 (respinsă prin Legea nr. 535 din 9 octombrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 658 din 19 octombrie 2001);
- Ordonanţa Guvernului nr. 73 din 27 august 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 419 din 31 august 1999 (abrogată prin Ordonanţa Guvernului nr. 7 din 19 iulie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 435 din 3 august 2001), respinsă prin Legea nr. 206 din 19 aprilie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 275 din 24 aprilie 2002;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 266 din 7 decembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 662 din 15 decembrie 2000 (respinsă prin Legea nr. 534 din 9 octombrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 654 din 18 octombrie 2001).
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 568 din data de 1 august 2002
- *) art. 9 alin. (2) a fost abrogat prin Legea nr. 493/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 25 iulie 2002.