Capitolul ii - Înfiinţarea şi înregistrarea cabinetului medical - Ordonanta 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale - Republicare
M.Of. 568
În vigoare Versiune de la: 23 Mai 2025
CAPITOLUL II:Înfiinţarea şi înregistrarea cabinetului medical
Art. 4
(1)Denumirea cabinetului medical va cuprinde obligatoriu forma de organizare a acestuia.
(2)Cabinetele medicale au obligaţia de a afişa la loc vizibil specificul tuturor serviciilor furnizate şi programul de activitate.
(3)Publicitatea derulată de unităţile sanitare în care sunt promovaţi medici se va realiza cu respectarea normelor privind publicitatea şi reclama medicilor, reglementate prin Codul de deontologie medicală.
Art. 5
(1)În funcţie de forma de organizare, cabinetele medicale se înfiinţează la cererea medicului, a grupului de medici sau a medicului delegat sau a reprezentantului legal al unităţii în structura căreia se înfiinţează cabinetul.
(2)Cabinetele medicale prevăzute la art. 1 alin. (4) lit. e) se pot înfiinţa de instituţiile publice la solicitarea angajatorului cu condiţia ca acestea să fie prevăzute în statul de organizare propriu.
(3)Actul de înfiinţare al cabinetelor medicale este certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, prevăzut la art. 1 alin. (8), care se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se păstrează de către direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti care a emis certificatul, iar un exemplar se înmânează titularului cabinetului medical sau reprezentantului legal al acestuia, după caz. Certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale atestă înfiinţarea cabinetului medical, indiferent de forma de organizare a acestuia.
(4)Documentaţia necesară pentru înregistrarea cabinetului medical se stabileşte prin Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale şi înscrierea acestora în Registrul unic al cabinetelor medicale, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.
(5)Cabinetele medicale, indiferent de forma de organizare, pot înfiinţa sedii secundare. Înfiinţarea de sedii secundare respectă întreaga procedură de înfiinţare a cabinetelor medicale, aprobată prin ordinul ministrului sănătăţii prevăzut la alin. (4).
(6)Lista actualizată a cabinetelor medicale cu: denumire, adresă şi lista specialităţilor se postează pe site-ul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(7)Reorganizarea, schimbarea sediului, precum şi schimbarea denumirilor pentru cabinetele medicale se avizează de către direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
(8)Până la obţinerea avizului prevăzut la alin. (7) solicitat ca urmare a reorganizării persoanei juridice deţinătoare a cabinetului medical, schimbarea sediului social fără afectarea sediului lucrativ şi schimbarea denumirilor cabinetelor medicale, avizele şi autorizaţiile deţinute de către acesta îşi păstrează valabilitatea, dacă structura organizatorică a cabinetului medical nu se modifică ca urmare a reorganizării persoanei juridice deţinătoare, conform declaraţiei pe propria răspundere depuse de către reprezentantul legal al acesteia.