Secţiunea 1 - Generalităţi - Norma din 2002 generală de protecţie a muncii
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 17 Mai 2007
SECŢIUNEA 1:Generalităţi
Art. 26
În vederea stabilirii structurii organizatorice a activităţii de protecţie a muncii se vor aplica criteriile generale de organizare optimă a unei activităţi, astfel încât să se evite suprapunerile în desemnarea competenţelor şi răspunderilor şi să se asigure o dimensionare adecvată a elementelor de structură.
Art. 27
La stabilirea structurii organizatorice a activităţii de protecţie a muncii se va ţine seama de:
a)volumul activităţilor desfăşurate (număr personal, volum producţie etc.);
b)riscurile de accidentare şi îmbolnăvire profesională;
c)modul de organizare teritorială a activităţii.
Art. 28
Structura organizatorică a activităţii de protecţie a muncii se va stabili astfel:
a)la nivelul tuturor persoanelor juridice cu un număr de angajaţi mai mare de 50, se va organiza un compartiment de protecţie a muncii, subordonat direct angajatorului;
b)personalul cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii trebuie să urmeze cursuri de formare şi/sau perfecţionare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
c)compartimentul de protecţie a muncii cuprinde:
- serviciul de securitate a muncii;
- serviciul medical de medicină a muncii;
d)în cazul în care numărul de angajaţi la nivelul persoanelor juridice este mai mic de 50 (inclusiv), se vor desemna 1 - 2 persoane cu atribuţii şi în domeniul protecţiei muncii (specialişti în securitatea şi sănătatea în muncă);
e)în situaţia prevăzută la pct. d), dacă angajatorul este competent în domeniul protecţiei muncii, poate el însuşi să îşi asume atribuţiile pentru realizarea securităţii şi sănătăţii angajaţilor, fără a mai desemna alte persoane în acest scop.
Art. 29
Compartimentul de protecţie a muncii, respectiv angajaţii cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii trebuie să dispună de mijloace adecvate pentru desfăşurarea activităţii.