Art. 11. - Art. 1 1 - Legea 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale

M.Of. 24

În vigoare
Versiune de la: 20 Iulie 2022
Art. 11
În înţelesul prezentei legi, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)concurenţă loială - situaţia de piaţă în care fiecare întreprindere încearcă să obţină vânzări, profit şi/sau cotă de piaţă, oferind cea mai bună combinaţie practică de preţuri, calitate şi servicii conexe, cu respectarea uzanţelor cinstite şi a principiului general al bunei-credinţe;
b)practici comerciale - acţiunea, omisiunea, demersul sau comunicarea comercială a unei întreprinderi, realizată în legătură directă cu producerea, furnizarea, promovarea şi comercializarea unui produs sau a unui serviciu;
c)uzanţe cinstite - ansamblu de practici sau reguli general recunoscute care se aplică în relaţiile comerciale dintre întreprinderi, în scopul prevenirii încălcării drepturilor şi intereselor legitime private ale acestora;
d)poziţie superioară de negociere - situaţia în care se află o întreprindere care nu deţine o poziţie dominantă conform prevederilor art. 6 alin. (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situaţie determinată de caracteristici ale pieţei, în măsură să favorizeze apariţia unor dezechilibre semnificative generate de factori, precum structura specifică a lanţului de producţie sau de distribuţie, vulnerabilitatea faţă de factori externi, perisabilitatea sau sezonalitatea, şi de relaţia specifică dintre aceasta şi alte întreprinderi care desfăşoară activitate pe pieţe diferite, relaţie analizată în baza următoarelor criterii cumulative:
1.existenţa unui raport dezechilibrat de forţe, ca urmare a unor elemente precum cota de piaţă sau notorietatea mărcii;
2.importanţa relaţiei comerciale pentru activitatea celeilalte întreprinderi, ca urmare a unor elemente precum ponderea semnificativă a vânzărilor sau a achiziţiilor sale în activitatea celeilalte întreprinderi, rolul critic al produselor sau serviciilor sale pentru derularea activităţii celeilalte întreprinderi sau existenţa unor investiţii semnificative din partea acesteia din urmă, realizate în vederea onorării raporturilor comerciale stabilite;
3.absenţa unei soluţii alternative echivalente pentru cealaltă întreprindere;
e)secret comercial - informaţiile care îndeplinesc cumulativ următoarele cerinţe:
1.sunt secrete în sensul că nu sunt, ca întreg sau astfel cum se prezintă sau se articulează elementele acestora, cunoscute la nivel general sau uşor accesibile persoanelor din cercurile care se ocupă, în mod normal, de tipul de informaţii în cauză;
2.au valoare comercială prin faptul că sunt secrete;
3.au făcut obiectul unor măsuri rezonabile, în circumstanţele date, luate de către persoana care deţine în mod legal controlul asupra informaţiilor respective, pentru a fi păstrate secrete;
f)deţinătorul secretului comercial - orice persoană fizică sau juridică care deţine controlul legal asupra unui secret comercial;
g)întreprindere - definită conform art. 2 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
h)angajat - persoană fizică ce a avut sau are calitatea de salariat, reprezentant sau colaborator extern al unei întreprinderi;
i)sesizare - petiţie/reclamaţie formulată în scris de către o persoană fizică sau juridică având ca obiect posibile practici de concurenţă neloială;
j)informaţii confidenţiale - orice informaţii, altele decât secretele comerciale, a căror dezvăluire neautorizată este de natură să producă daune unei întreprinderi.