Hotararea 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor
M.Of. 512
În vigoare
(1)Scopul prezentei hotărâri îl constituie instituirea unei scheme de ajutor de stat sub forma restituirii sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, prevăzute de Codul fiscal, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, denumită în continuare restituire de accize.
(11)Acordarea ajutorului de stat în baza prezentei scheme se face cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, denumit în continuare Regulament, şi este exceptată de la obligaţia notificării către Comisia Europeană.
g)prin motorină se înţelege motorina cu codurile NC de la 2710 19 41 până la 2710 19 49.
(5)În înţelesul prezentei hotărâri:
a)prin Cod fiscal se înţelege Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată până la data de 31 decembrie 2015 inclusiv, respectiv Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată începând cu data de 1 ianuarie 2016 inclusiv;
b)prin Cod de procedură fiscală se înţelege Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată până la data de 31 decembrie 2015 inclusiv, respectiv Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată începând cu data de 1 ianuarie 2016 inclusiv.
(1)Plata ajutorului de stat se efectuează în limita bugetului alocat schemei, conform angajamentelor legale emise în baza deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei, până la data de 31 decembrie 2017 inclusiv.
(2)Bugetul total maxim estimat al schemei este de 1.971,4 milioane lei, respectiv echivalentul a 416,08 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării, astfel:
a)credite de angajament pentru perioada 2014-2017 în vederea emiterii deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei pentru motorina achiziţionată potrivit schemei de ajutor de stat;
b)credite bugetare pentru perioada 2014-2017 în vederea restituirii accizei în baza deciziilor de aprobare a cererilor de restituire emise.
(3)Schema de ajutor de stat se finanţează cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pentru Programul «Transferuri în cadrul schemelor de ajutor de stat reprezentând sume restituite la accize pentru motorina utilizată drept combustibil», din cadrul bugetului Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, după cum urmează:
a)pentru anul 2016 bugetul estimat este de 643,2 milioane lei;
b)pentru anul 2017 bugetul estimat este 661,7 milioane lei.
(4)Numărul total estimat al operatorilor economici care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 20.114, numărul mediu anual de operatori economici beneficiari fiind de 20.114.
(5)Măsura instituita potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) şi (3) se acorda pentru motorina achiziţionată după data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată prin Legea nr. 63/2015, şi până la data de 31 decembrie 2016.
(6)Ministrul finanţelor publice sau altă persoană împuternicită în acest sens are calitatea de ordonator principal de credite pentru prezenta schemă de ajutor de stat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Aplicarea nivelului diferenţiat de accize stabilit prin diminuarea cu 189,52 lei/1.000 litri, respectiv cu 224,30 lei/tonă a nivelului standard prevăzut pentru motorină se realizează prin restituirea către operatorii economici licenţiaţi în Uniunea Europeană a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor pentru motorină şi nivelul accizelor diferenţiat, pentru cantităţile de motorină aprovizionate de pe teritoriul României.
c)în cazul operatorilor economici stabiliţi în România, dacă:
(i)nu sunt declaraţi inactivi potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală sau nu se află în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii;
(ii)nu beneficiază de alte compensaţii pentru activitatea de transport desfăşurată cu vehiculele eligibile;
(iii)atât la momentul depunerii cererii de înregistrare în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize, cât şi la momentul depunerii cererii de restituire de accize, nu înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, astfel cum rezultă din certificatul de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi din certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale. Această condiţie se consideră îndeplinită şi dacă:
1.operatorul economic are depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, iar suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit; şi/sau
2.în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, dar are înscrise menţiuni cum ar fi eşalonare/plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare, şi/sau, după caz, în certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, însă din conţinutul certificatului ori al altui document eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale reiese că acestea sunt eşalonate, amânate la plată ori există un plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare; şi/sau
3.în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, iar conform certificatului acestea sunt mai mici sau egale cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care acesta le are de încasat de la autorităţile contractante;
1.(i)de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, utilizând un card de gestiune a alimentărilor sau un inel emiţător/receptor;
g)nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit prevederilor cap. 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei, definite potrivit art. 2 alin. (18) din Regulament;
h)nu se află în procedură de executare silită, faliment, orice formă de reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională sau lichidare;
(6)În sensul prezentei hotărâri, prin card de gestiune a alimentărilor cu carburant, respectiv inel emiţător/receptor se înţelege dispozitivele electronice personalizate pentru fiecare vehicul, utilizate ca modalitate de alimentare şi care sunt valabile doar pentru alimentarea vehiculului eligibil pentru care sunt utilizate.
(2)În cazul operatorilor economici care aprovizionează vehiculele eligibile direct de la operatori economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, prin intermediul unui card de gestiune a alimentărilor, respectiv al unui inel emiţător/receptor, baza pentru restituirea de accize reprezintă cantitatea totală de motorină rezultată prin însumarea cantităţilor alimentate efectiv de fiecare vehicul eligibil în parte.
(1)Suma de restituit, aferentă diferenţei dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, stabilite pentru motorină potrivit Codului fiscal, reprezintă valoarea exprimată în lei a rezultatului obţinut prin înmulţirea bazei de restituire prevăzute la art. 6 cu 189,52 lei/1.000 litri.
(2)Suma de restituit se stabileşte fără subdiviziuni, prin reducere atunci când fracţiunile în bani sunt mai mici de 50 şi prin majorare atunci când fracţiunile în bani sunt mai mari sau egale cu 50.
(1)Operatorii economici care doresc să solicite restituirea sumelor prevăzute la art. 7 alin. (1) au obligaţia ca, înainte de a efectua prima solicitare, să se înregistreze în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economic eligibili pentru restituirea de accize, denumit în continuare Registru, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1.
(3)Între Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., prin Ministerul Transporturilor, se încheie un protocol de colaborare cu privire la transmiterea:
a)informaţiilor referitoare la operatorii economici din România care nu mai îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (i), lit. d), g) şi h), care se transmit de către Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, către Autoritatea Rutieră Română. Protocolul va conţine prevederi privind frecvenţa cu care se comunică informaţiile către Autoritatea Rutieră Română pentru operatorii deja înregistraţi în Registru;
b)informaţiilor prevăzute în anexele nr. 2 şi 5, necesare pentru efectuarea controlului ulterior, care se comunică de către Autoritatea Rutieră Română, la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(1)În vederea înregistrării în Registru, Administratorul schemei verifică:
a)îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) prin confruntarea cu informaţiile referitoare la operatorul economic, pe care le deţine în baza sa de date;
b)îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pe baza informaţiilor referitoare la vehicule, pe care le deţine în baza sa de date, şi/sau, după caz, a documentelor anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor;
c)îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c), d), g) şi h), pe baza documentelor anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor;
d)îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f) prin analizarea informaţiilor din documentele anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor.
(2)În urma acestei verificări:
a)cererea se aprobă în situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) referitoare la operatorul economic sunt îndeplinite şi numai pentru vehiculele înscrise în cerere care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5;
b)cererea se respinge în situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) referitoare la operatorul economic nu sunt îndeplinite.
(3)Decizia de aprobare ori de respingere a cererii de înregistrare în Registru este comunicată operatorului economic solicitant în termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii prevăzute la art. 8 alin. (2), cu justificarea corespunzătoare a motivelor care au condus la aceasta.
(4)Cererile aprobate se operează în Registru de către Administratorul schemei.
(7)Invalidarea în Registru a operatorului economic se face din oficiu de către Administratorul schemei şi în cazul în care operatorul economic a fost radiat ca urmare a încetării activităţii sale economice, a fost declarat inactiv conform prevederilor Codului de procedură fiscală sau a intrat în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii. În aceste cazuri, invalidarea operează de la data la care operatorul economic nu mai îndeplineşte condiţiile de eligibilitate conform prezentei proceduri.
(1)Cererea de restituire de accize este însoţită de următoarele documente, prezentate în format electronic sau pe suport hârtie:
a)în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, un borderou centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 5, precum şi copii de pe facturile de achiziţie a motorinei împreună cu anexele la facturi, emise de către staţiile de distribuţie sau de către terţi. Borderoul se întocmeşte pe baza informaţiilor din facturile de achiziţie a motorinei şi din anexele la facturi;
b)în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la rezervoarele proprii de alimentare, un borderou centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 6, precum şi copii de pe facturile de achiziţie a motorinei. Acest borderou se întocmeşte pe baza informaţiilor stocate pe unităţile electronice de stocare prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f).
(2)Facturile de achiziţie a motorinei trebuie să conţină informaţiile prevăzute de Codul fiscal.
(3)Facturile pentru alimentările de combustibil şi anexele acestora sunt emise, de regulă, de staţiile de distribuţie, în situaţia în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emiţător/receptor sunt gestionate de către aceste staţii. În cazul în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emiţător/receptor nu sunt gestionate de staţiile de distribuţie, ci de către terţi, aceştia vor emite şi facturile pentru alimentările de combustibil şi anexele acestora.
(4)În cazul operatorilor economici care alimentează direct de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, pe anexele la facturi trebuie să fie înscrise cel puţin următoarele informaţii: staţia de alimentare, data alimentării, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, numărul de identificare al cardului de gestiune a alimentărilor ori, după caz, al inelului emiţător/receptor, cantitatea de motorină alimentată exprimată în litri pe fiecare vehicul, numărul de kilometri înregistraţi la bordul vehiculului la momentul alimentării.
(3)Înregistrarea cererii de restituire angajează răspunderea solicitantului sau a reprezentantului acestuia cu privire la toate informaţiile prezentate în cerere şi în documentele anexate acesteia.
(5)De asemenea, Administratorul schemei trebuie să verifice dacă:
a)baza de restituire prevăzută la art. 6 alin. (4) este corect determinată, prin confruntarea datelor şi informaţiilor din borderouri cu celelalte documente şi informaţii prevăzute la art. 13;
b)suma de restituit înscrisă în cererea solicitantului este corect determinată, potrivit algoritmului prevăzut la art. 7, şi se referă numai la alimentări efectuate în perioada în care operatorul economic, precum şi vehiculele sunt eligibile în Registru.
(8)După aprobarea legilor bugetare anuale şi a celor de rectificare, Ministerul Finanţelor Publice transmite Administratorului schemei plafoane trimestriale, în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare. Administratorul schemei emite decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanţelor Publice. Deciziile de restituire aprobate pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completării unor informaţii eronate se restituie Autorităţii Rutiere Române de către ordonatorul principal de credite.
(10)Plafonul trimestrial alocat şi neconsumat se reportează în trimestrul următor.
(1)Administratorul schemei trebuie să soluţioneze cererile de restituire în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data depunerii. În cazul aprobării cererii se emite o decizie de aprobare a cererii de restituire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, care se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care un exemplar rămâne la Administratorul schemei, un exemplar se comunică solicitantului şi un exemplar se transmite ordonatorului principal de credite, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. Emiterea deciziilor care nu se încadrează în plafonul trimestrial se amână pentru trimestrul următor, în limita bugetului anual alocat schemei.
(11)În situaţia în care Administratorului schemei nu i s-au transmis plafoanele trimestriale prevăzute la art. 14 alin. (8), termenul maxim de soluţionare a cererilor de restituire prevăzut la alin. (1) curge de la data primirii de către Administratorul schemei a respectivelor plafoane.
(2)În cazul în care operatorul economic nu îndeplineşte cerinţele prevăzute în sarcina sa de prezenta hotărâre se emite o decizie de respingere a cererii de restituire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8, care se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar rămâne la Administratorul schemei şi un exemplar se comunică solicitantului în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
(3)Deciziile emise de Administratorul schemei pot fi contestate potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite exclusiv în baza deciziei de aprobare a cererii de restituire emise de către Administratorul schemei care constituie document justificativ prin care se atestă realitatea şi modul de determinare a cuantumului obligaţiei de plată.
(5)Plata se efectuează în lei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data comunicării deciziei, astfel:
a)într-un cont bancar din România, în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene;
b)într-un cont deschis la Trezoreria Statului, în cazul operatorilor economici stabiliţi în România.
(6)Prin ordin al ministrului finanţelor publice se stabileşte procedura de punere în aplicare a prevederilor alin. (4) şi (5).
(3)Controlul ulterior al prezentei scheme de ajutor de stat se efectuează potrivit Codului de procedură fiscală, prin organele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
a)în cazul operatorilor economici licenţiaţi în România, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală;
Administratorul schemei va informa prin site-ul său data de la care va pune la dispoziţia operatorilor economici un sistem informatizat de administrare a schemei, precum şi manualul de utilizare a acestuia. De la data respectivă operatorii economici nu vor mai transmite documentele prevăzute de prezenta hotărâre pe suport hârtie, cu excepţia documentelor solicitate de Administratorul schemei.PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu p. Ministrul delegat pentru buget, Gheorghe Gherghina, secretar de stat Ministrul transporturilor, Ioan Rus Ministrul economiei, Constantin Niţă Ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism, Florin Nicolae Jianu p. Ministrul afacerilor externe, George Ciamba, secretar de stat |
Nr. crt. | Denumirea operatorului economic | Statul membru în care este stabilit | Codul de înregistrare fiscală | Tipul de transport efectuat | Data înregistrării în registru a operatorului economic/ | Data invalidării în registru a operatorului economic | Motivul invalidării/ revalidării operatorului economic | Numărul de înmatriculare al vehiculului | Data înregistrării/ revalidării vehiculului | Data invalidării în registru a vehiculului | Motivul invalidării/ revalidării vehiculului |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1 | |||||||||||
... | |||||||||||
2 | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
n |
Nr. ........... din ..................
CERERE pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize
Societatea/Reprezentantul1) ..........................., cu sediul social în localitatea ......................., str. .............. nr. ..., bl. ........, sc. ........., ap. ........., ţara şi, după caz, judeţul/sectorul ................., cod poştal ................., cod de înregistrare fiscală/cod de înregistrare în scopuri de TVA .................., telefon .............., fax ..............., e-mail ......................, reprezentată prin ...................., domiciliat în ................., str. ........... nr. ..., bl. ........., sc. ..., et. ........., ap. ............, judeţul/sectorul ...................., posesorul buletinului/cărţii de identitate/paşaportului seria ....... nr. .............., eliberat/ă de ....................., având funcţia de ...................., solicit înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor.
Societatea desfăşoară activitatea de transport de marfă/persoane2) în baza Certificatului de transport în cont propriu nr. .............../Licenţei comunitare nr. 3) ..................
Anexez la prezenta cerere, în format electronic/hârtie, următoarele documente:
a)copie de pe certificatul de înregistrare fiscală/înregistrare în scopuri de TVA;
b)certificatul de atestare fiscală valabil la data depunerii cererii de înregistrare în registru, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre;
c)certificatul fiscal privind impozitele şi taxele locale valabil la data depunerii cererii de înregistrare în registru, eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura impozitelor şi taxelor locale, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre;
d)copie de pe Contractul/Contractele nr. ....................., încheiat/încheiate cu emitentul cardului de gestiune a alimentărilor ori cu al inelului emiţător/receptor, după caz;
e)copie de pe dovada deţinerii dispersorului electronic pentru distribuţie prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. f) din hotărâre, în cazul operatorilor economici stabiliţi în România;
f)declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (i) şi (ii) din hotărâre4);
g)declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. d), g) şi h) din hotărâre;
h)declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că nu sunt încadrat în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii;
i)anexa nr. 3 la hotărâre cuprinzând lista vehiculelor eligibile.
Data ................
Numele şi prenumele reprezentantului legal ................
Semnătura şi ştampila ..................
Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete, iar documentele anexate cererii sunt reale, corecte şi legale.
___
1) Cererea se întocmeşte da către operatorul economic sau de reprezentantul prevăzut la art. 4 alin. (4) din hotărâre.
2) Se bifează transport de mărfuri sau de persoane, după caz.
3) Se menţionează nr. certificatului de transport în cont propriu sau nr. licenţei comunitare, după caz, prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3) din hotărâre. Operatorii licenţiaţi în alte state membre care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu nu au obligaţia menţionării niciunui document.
4) Numai în cazul operatorilor economici stabiliţi în România.Nr. crt. | Caracteristicile vehiculului (masa totală maximă autorizată/ numărul de locuri) | Numărul de înmatriculare al vehiculului | Certificatul de înmatriculare (serie şi număr) | Statul membru în care este înmatriculat vehiculul | Documentul care atestă modul de deţinere a autovehiculului (proprietar/locator) | Licenţe - serie/nr. pentru fiecare vehicul în parte (prevăzute la art. 5 din hotărâre) |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | ||||||
2 | ||||||
... |
(1)_
Nr. ............. din ...............
CERERE de restituire a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, prevăzute de Codul fiscal
__
1)Înregistrarea cererii de restituire angajează răspunderea solicitantului sau a reprezentantului acestuia cu privire la toate informaţiile prezentate în cerere şi în documentele anexate acesteia.
1.Denumirea operatorului economic/reprezentantului2) .............................
__
2)Cererea se întocmeşte de către operatorul economic sau reprezentantul acestuia prevăzut la art. 4 alin. (4) din hotărâre.
2.Adresa operatorului economic/reprezentantului: localitatea ......................... str. .............. nr. .............. ţara şi, după caz, judeţul/sectorul ........., codul poştal ..............
3.Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ............................
4.Datele contului deschis la Trezorerie pentru operatorii economici stabiliţi în România/Datele contului bancar pentru operatorii economici stabiliţi în alte state membre, cu menţionarea codului IBAN ...........................................
5.Perioada de restituire acoperită de cerere ...........................
6.Cantitatea de motorină pentru care se solicită restituirea: ......................... mii litri
7.Suma de restituit: .................. lei
(2)Anexăm la prezenta cerere, în format electronic/hârtie, următoarele documente:
a)copii de pe facturile de achiziţie a motorinei împreună cu anexele la facturi, precum şi borderoul centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 53) la hotărâre; şi/sau, după caz;
__
3)În cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice.
b)copii de pe facturile de achiziţie a motorinei, precum şi borderourile de alimentare de la rezervoarele proprii întocmite pentru fiecare vehicul în parte, conform modelului prevăzut în anexa nr. 64) la hotărâre;
__
4)În cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la rezervoarele proprii de alimentare pentru consum propriu deţinute la punctele sale de alimentare.
c)în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu, copii ale scrisorilor de transport C.M.R. aferente transporturilor pentru care solicită restituirea;
d)certificatul de atestare fiscală, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre;
e)certificatul fiscal privind impozitele şi taxele locale, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura impozitelor şi taxelor locale, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre;
f)declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (ii) din hotărâre;
g)declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că nu sunt încadrat în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
Solicităm restituirea prin virament în contul menţionat la pct. 4.
Numele şi prenumele ..................
Semnătura solicitantului ..............
Data .............
Operatorul economic ....................
Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ........................
Adresa .......................
BORDEROUL*) alimentărilor cu motorină de la staţii de distribuţie în trimestrul ....... din anul ..........
Nr. crt. | Nr. de înmatriculare a vehiculului | Nr. cardului de gestiune/inelului emiţător/receptor | Cantitatea (litri) | Factura |
1. | ||||
Total | ||||
2. | ||||
Total | ||||
TOTAL GENERAL: | ||||
Data ...................
Numele şi prenumele reprezentantului legal ..................
Semnătura şi ştampila ......................
Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete, facturile reflectând operaţiuni reale.
___
*) Se completează pe baza anexelor la facturi şi trebuie să cuprindă doar alimentările realizate în trimestrul pentru care se solicită restituirea.
Operatorul economic .......................Nr. crt. | Nr. de identificare/inventar a rezervorului | Nr de înmatriculare a vehiculului | Cantitatea |
0 | 1 | 2 | 3 |
TOTAL: | |||
Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt reale, corecte şi complete.
ANEXA nr. 7:DECIZIE de aprobare a cererii de restituire a accizei
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Autoritatea Rutieră Română
Nr. de înregistrare ...................
Data .......................
DECIZIE de aprobare a cererii de restituire a accizei
Către:
Denumirea operatorului economic/reprezentantului fiscal .....................
Codul de identificare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA .....................
Nr./data înregistrării în Registru1) ..............................
Adresa: localitate ...................., str. ............. nr. ...., bl. ........, ap. ..........., et. ..........., judeţul/sectorul ................., codul poştal ............... .
În temeiul art. 15 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că se aprobă cererea de restituire cu nr. de înregistrare ....................., pentru suma de .......... lei, aferentă bazei de restituire de ............. mii litri motorină.
1.Modalitate de determinare a sumei:
1.1.Acciza solicitată la restituire ............. lei
1.2.Acciza aprobată la restituire ................ lei
1.3.Acciza respinsă la restituire ................ lei
2.Motivele de fapt ale respingerii
.........................................................
3.Temeiul de drept
..................................
Restituirea sumelor aprobate conform prezentei decizii se efectuează de ordonatorul principal de credite, în contul/cod IBAN comunicat de dumneavoastră în cererea de restituire de accize, respectiv:
.................................
Împotriva prezentei decizii operatorul economic poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Aprobat, Funcţia .................... Numele şi prenumele ................ Data ........................ Semnătura ................ | Întocmit, Funcţia ................... Numele şi prenumele .................... Data ........................ Semnătura .................. |
____
1) Prin Registru se înţelege Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize.
ANEXA nr. 8:DECIZIE de respingere a cererii de restituire a accizei
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Autoritatea Rutieră Română
Nr. de înregistrare .................
Data ......................
DECIZIE de respingere a cererii de restituire a accizei
Către:
Denumirea operatorului economic/reprezentantului fiscal .........................
Codul de identificare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA .........................
Nr./data înregistrării în Registru1) ...............................
Adresa: localitate ......................, str. .............. nr. ..., bl. .............., ap. ......., et. ..........., judeţul/sectorul ...................., codul poştal ....................... .
În temeiul art. 15 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că cererea de restituire cu nr. de înregistrare .........................., pentru suma de ............. lei, aferentă bazei de restituire de ....... mii litri motorină se respinge.
Motivele de fapt ale respingerii:
............................
Temeiul de drept:
.........................
Împotriva prezentei decizii operatorul economic poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Aprobat, Funcţia .................... Numele şi prenumele ................ Data ........................ Semnătura ................ | Întocmit, Funcţia ................... Numele şi prenumele .................... Data ........................ Semnătura .................. |
___
1) Prin Registru se înţelege Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (11)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (3)
- Hotararea 961/2016 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor
- Hotararea 15/2015 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor
- Hotararea 906/2014 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (7)
- Regulamentul 1073/21-oct-2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006
- Regulamentul 1072/21-oct-2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri
- Directiva 2007/46/CE/05-sep-2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective
Acte influenţate numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (66)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (66)
- Decizie nr. 665/2020 din 24-iun-2020, Curtea de Apel Cluj, obligare emitere act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. 445/2020 din 04-mar-2020, Tribunalul Cluj, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. 191/2019 din 20-dec-2019, Curtea de Apel Oradea, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)