Actul din 2024 SCHEMĂ de ajutor de stat privind sprijinirea investiţiilor în dezvoltarea capacităţilor de stocare a energiei electrice (baterii) cu finanţare din Fondul pentru modernizare
M.Of. 982
În vigoareCriteriu | Da/Nu/NA | Obs. | |
Conformarea formală cu toate cerinţele specifice formulate în Ghidul solicitantului: | |||
1. Cererea de finanţare a fost încărcată în platforma electronică şi are toate secţiunile completate? | |||
2. Cererea de finanţare include toate anexele obligatorii, în formatul solicitat prin Ghidul solicitantului? | |||
3. Declaraţia unică este semnată de reprezentantul legal, datată şi încărcată în platformă, conform Ghidului solicitantului? | |||
4. Declaraţia unică cuprinde informaţii referitoare la colectarea şi furnizarea datelor privind beneficiarul real? | |||
5. Declaraţia privind conformitatea cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat (anexa nr. 1.a la Ghidul solicitantului) a fost încărcată în platforma electronică, completată, datată, semnată şi cu numele complet al persoanei semnatare? | |||
6. Declaraţiile privind conflictul de interese pentru reprezentantul legal al solicitantului şi responsabilul de proiect au fost încărcate în platforma electronică, completate, datate şi semnate cu numele complet al persoanei semnatare (anexa nr. 9 la Ghidul solicitantului)? | |||
7. Declaraţia privind tipul întreprinderii a fost încărcată în platforma electronică, completată, datată şi semnată cu numele complet al persoanei semnatare (anexa nr. 8 la Ghidul solicitantului)? NOTĂ: Regiile autonome nu trebuie să depună această declaraţie. | |||
8. Declaraţia/Declaraţiile de inactivitate depusă(e) la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a/au fost încărcată(e) în platforma electronică (doar pentru întreprinderile care nu au desfăşurat activitate în unul dintre ultimii 3 ani)? | |||
9. Declaraţia pe propria răspundere cu privire la neîncadrarea în categoria "întreprindere în dificultate" (anexa nr. 6 la Ghidul solicitantului) a fost încărcată în platforma electronică, completată, datată, semnată cu numele complet al persoanei semnatare? | |||
10. Bugetul proiectului a fost încărcat în platforma electronică şi completat, datat şi semnat cu numele complet al persoanei semnatare (anexa nr. 7 la Ghidul solicitantului)? | |||
11. Planul de informare şi publicitate datat şi semnat cu numele complet al persoanei semnatare a fost încărcat în platforma electronică? | |||
12. Documentele care atestă constituirea legală a solicitantului, respectiv actul constitutiv/statutul/actul normativ de înfiinţare sau documente echivalente cu traducere autorizată, şi certificatul constatator (emis cu maximum 30 de zile înainte de depunerea cererii de finanţare), după caz, valabile la data depunerii cererii de finanţare au fost încărcate în platforma electronică? NOTĂ: Depunerea certificatului constatator este obligatorie odată cu depunerea cererii de finanţare pentru solicitanţii deja înscrişi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) din România la data depunerii cererii de finanţare. | |||
13. Actul de împuternicire este încărcat în platforma electronică? (dacă este cazul) NOTĂ: Declaraţiile pe propria răspundere vor fi semnate exclusiv de către reprezentantul legal al solicitantului. | |||
14. Documentele de aprobare a proiectului, confirmare/alocare a contribuţiei solicitantului (de exemplu, hotărârea Adunării generale a acţionarilor (AGA)/Consiliului de administraţie (CA)/asociaţilor/asociatului unic al societăţii) privind asigurarea cofinanţării proiectului şi acoperirea contravalorii cheltuielilor, altele decât cele eligibile (care să cuprindă cel puţin, dar fără a se limita la, denumirea proiectului, valoarea totală, din care eligibilă şi neeligibilă, indicatorii tehnico-economici ai proiectului) au fost încărcate în platforma electronică? | |||
15. Studiul de fezabilitate (nu mai vechi de 2 ani) elaborat conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi documentul de aprobare a acestuia au fost încărcate în platforma electronică? | |||
16. Din echipa de elaborare a studiului de fezabilitate face parte personal autorizat de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) în domeniul proiectării instalaţiilor electrice şi s-a anexat studiului de fezabilitate documentul doveditor? | |||
17. Actul de reglementare privind protecţia mediului/Dovada depunerii la autoritatea competentă a documentelor pentru obţinerea actului de reglementare pentru protecţia mediului este încărcat(ă) în platforma electronică? NOTĂ: La momentul depunerii cererii de finanţare solicitantul trebuie să facă cel puţin dovada depunerii la autoritatea competentă a documentelor pentru obţinerea actului de reglementare pentru protecţia mediului, iar în etapa de contractare este obligatorie depunerea actului de reglementare pentru protecţia mediului. | |||
18. Avizul tehnic de racordare pentru locul de producere, cu instalaţie de stocare, a fost încărcat în platforma electronică? NOTĂ: Depunerea avizului tehnic de racordare nu este obligatorie odată cu depunerea cererii de finanţare, dar este obligatorie la încheierea contractului de finanţare. | |||
Eligibilitate | |||
A. Eligibilitatea solicitantului | |||
Solicitantul îndeplineşte toate criteriile de natură instituţională, legală şi financiară conform prevederilor din Ghidul solicitantului: | |||
a) Solicitantul are personalitate juridică, este legal constituit şi se încadrează în una dintre categoriile de solicitanţi eligibili menţionate în Ghidul solicitantului: microîntreprindere/întreprindere mică/întreprindere mijlocie/întreprindere mare/regie autonomă? NOTĂ: Nu sunt eligibili solicitanţii care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii. Se probează prin: - documente care atestă constituirea legală a solicitantului (actul constitutiv/statutul/actul normativ de înfiinţare, alte documente de înfiinţare echivalente cu traducere autorizată, valabile la data depunerii cererii de finanţare); - certificatul constatator (emis cu maximum 30 de zile înainte de depunerea cererii de finanţare) eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, pentru solicitanţii deja înscrişi la ONRC din România la data depunerii cererii de finanţare; - declaraţia privind tipul întreprinderii (anexa nr. 8 la Ghidul solicitantului). | |||
b) Solicitantul nu se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos: 1. este în incapacitate de plată/este în stare de insolvenţă conform prevederilor legale în vigoare aplicabile; 2. este în stare de faliment, lichidare, are afacerile conduse de un administrator judiciar sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege, ori face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în stare de faliment, lichidare, pentru conducerea afacerilor de un administrator judiciar, conform prevederilor legale în vigoare aplicabile; 3. nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, conform prevederilor legale în vigoare aplicabile; 4. este declarat într-o situaţie gravă de încălcare a prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice şi/sau a obligaţiilor asumate printr-un contract/acord de finanţare din fonduri publice, conform prevederilor legale în vigoare aplicabile; 5. solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a suferit condamnări definitive cauzate de o conduită profesională îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata; 6. pentru solicitant şi/sau reprezentantul legal s-a stabilit printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă că aceştia se fac vinovaţi de abatere profesională gravă deoarece au încălcat actele normative cu putere de lege şi normele administrative sau standardele etice aplicabile sectorului profesional din care face parte persoana sau entitatea ori deoarece se fac vinovaţi de o conduită abuzivă care îi afectează credibilitatea profesională, atunci când o astfel de conduită trădează o intenţie frauduloasă sau o neglijenţă gravă, în sensul art. 136 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1.046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.296/2013, (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013, (UE) nr. 1.304/2013, (UE) nr. 1.309/2013, (UE) nr. 1.316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012; 7. pentru solicitant şi/sau reprezentantul legal s-a stabilit printr-o hotărâre judecătorească definitivă că aceştia se fac vinovaţi de comiterea de infracţiuni pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale, spălare de bani şi finanţarea terorismului sau în alte activităţi ilegale, în sensul art. 136 alin. (1) lit. d) şi următoarele din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1.046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.296/2013, (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013, (UE) nr. 1.304/2013, (UE) nr. 1.309/2013, (UE) nr. 1.316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene; 8. solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a fost subiectul unei judecăţi de tip res judicata pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene; 9. face obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, a unui furnizor/administrator de ajutor de stat sau a instanţei, prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă; 10. este "întreprindere în dificultate" în conformitate cu prevederile art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare. Se probează prin: - declaraţia pe propria răspundere cu privire la neîncadrarea în categoria "întreprindere în dificultate" (anexa nr. 6 la Ghidul solicitantului); - declaraţia unică (anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - declaraţia privind conformitatea cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat (anexa nr. 1.a la Ghidul solicitantului). | |||
c) Solicitantul demonstrează capacitatea financiară pentru susţinerea implementării proiectului prin indicatorul de solvabilitate, respectiv prin raportul dintre datorii totale şi capitaluri proprii care trebuie să fie pozitiv şi mai mic de 7,5 în ultimele 2 exerciţii financiare. NOTĂ: Dacă solicitantul nu îndeplineşte criteriul privind indicatorul de solvabilitate, trebuie să prezinte la depunere o scrisoare de confort (care va cuprinde obligatoriu menţiunile din Ghidul solicitantului), emisă de o instituţie bancară sau nebancară din România/alte state membre ale Uniunii Europene şi autorizată de Banca Naţională a României (BNR). Se probează cu: - bilanţul contabil (consolidat, unde este cazul) auditat/semnat de cenzori, dacă acest lucru este solicitat de legislaţia în vigoare, depus şi înregistrat la organul fiscal competent, pentru ultimele 3 exerciţii financiare încheiate, anterioare anului de depunere a cererii de finanţare în corelare cu secţiunea "Capacitate solicitant" din aceasta; - contul de profit şi pierdere şi datele informative (consolidat, unde este cazul) auditat/semnat de cenzori, dacă acest lucru este solicitat de legislaţia în vigoare, însoţit de lista entităţilor incluse în consolidare, pentru ultimul exerciţiu financiar încheiat, anterior anului de depunere a cererii de finanţare, în corelare cu secţiunea "Capacitate solicitant" din aceasta; - documente de confirmare/alocare a contribuţiei solicitantului (de exemplu: hotărârea AGA/CA/asociaţilor/asociatului unic al societăţii) privind asigurarea cofinanţării proiectului şi acoperirea contravalorii cheltuielilor, altele decât cele eligibile (care să cuprindă cel puţin, dar fără a se limita la, denumirea proiectului, valoarea totală, din care eligibilă şi neeligibilă, indicatorii tehnico-economici ai proiectului); - declaraţia unică (secţiunea B din anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului) din care să reiasă că acesta va asigura resursele financiare necesare implementării optime a proiectului. | |||
d) Reprezentantul legal al solicitantului şi responsabilul de proiect nu se află în situaţie de conflict de interese, astfel cum este definit de legislaţia naţională şi europeană. Se probează prin: - declaraţia unică (secţiunea D din anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - declaraţia privind conflictul de interese (anexa nr. 9 la Ghidul solicitantului). | |||
B. Eligibilitatea proiectului | |||
a) Scopul şi obiectivele proiectului trebuie să fie în concordanţă cu tipurile de acţiuni şi cu activităţile eligibile din ghid. Se probează prin: - secţiunile "Obiectivele proiectului" şi "Activităţi previzionate" din cererea de finanţare; - studiul de fezabilitate. | |||
b) Proiectul respectă principiul "demararea lucrărilor", prevăzut la art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, adică nu s-au demarat alte activităţi cu excepţia celor referitoare la obţinerea de terenuri şi lucrările pregătitoare (cum ar fi obţinerea avizelor, realizarea studiilor de prefezabilitate, de fezabilitate, proiectul tehnic etc.), achiziţia de teren etc. Se probează prin: - declaraţia privind conformitatea cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat (anexa nr. 1.a la Ghidul solicitantului); - declaraţia unică (anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului). | |||
c) Proiectul respectă principiul "efectului stimulativ" conform prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. Se probează prin: - declaraţia privind conformitatea cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat (anexa nr. 1.a la Ghidul solicitantului); - declaraţia unică (anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului). | |||
d) Durata de implementare a proiectului nu depăşeşte 24 de luni de la semnarea contractului de finanţare şi data de 31 decembrie 2029. Se probează prin: - secţiunea "Activităţi previzionate" din cererea de finanţare; - studiul de fezabilitate. | |||
e) Proiectul trebuie să fie localizat în România. Se probează prin: - secţiunea "Localizare proiect" din cererea de finanţare. | |||
f) Proiectul trebuie să vizeze construirea unei instalaţii de stocare a energiei electrice de tipul "în spatele contorului", conectată la o instalaţie existentă de producere a energiei din surse regenerabile, inclusiv centrale hidroelectrice. Se probează prin: - cererea de finanţare - secţiunea "Descriere investiţie" şi studiul de fezabilitate. | |||
g) Proiectul pentru care se solicită finanţare nu a mai beneficiat de finanţare din fonduri publice, cu excepţia studiilor preliminare (notă conceptuală, studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie, alte studii etc.) şi dacă acestea nu sunt solicitate pentru finanţare în cadrul acestei proceduri de ofertare concurenţială. Se probează prin: - declaraţia unică (secţiunile A şi C din anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - secţiunea "Solicitant/Finanţări anterioare" din cererea de finanţare. | |||
h) Bugetul proiectului respectă formatul prestabilit în anexa nr. 7, respectă încadrarea în categoriile de cheltuieli, sunt indicate sursele de finanţare ale investiţiei şi este corelat cu devizul general din Studiul de fezabilitate? Se probează prin: - bugetul proiectului (anexa nr. 7 la Ghidul solicitantului); - secţiunea "Buget" din cererea de finanţare şi încadrarea în categoriile de cheltuieli din anexa nr. 4 la Ghidul solicitantului. | |||
i) Terenurile/Imobilele necesare realizării investiţiei sunt puse la dispoziţia proiectului, iar construcţia acesteia este posibilă? În acest sens se va demonstra dreptul de folosinţă prin deţinerea unui drept real (de exemplu: act de proprietate/contract de concesiune/superficie/administrare etc.), unde se face investiţia, valabil cel puţin 5 ani de la data previzionată pentru efectuarea plăţii finale în cadrul proiectului. În plus, unde dreptul de proprietate nu este obligatoriu se va prezenta acordul proprietarilor asupra terenurilor private unde accesul se face conform prevederilor Codului civil. În plus, terenurile: - sunt disponibile pentru investiţii; - suprafaţa terenului este acoperitoare pentru investiţia propusă; - sunt libere de sarcini în sensul în care nu există niciun act sau fapt juridic care împiedică sau limitează, total sau parţial, exercitarea unuia sau mai multor atribute ale dreptului de proprietate, astfel încât proprietarul să poată realiza activităţile proiectului; - nu fac obiectul unor litigii în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti cu privire la situaţia juridică; - nu fac obiectul revendicărilor potrivit unor legi speciale în materie sau dreptului comun. Se probează prin: - orice document/înscris care atestă deţinerea unui drept real de folosinţă (de exemplu: act de proprietate/contract de concesiune/superficie/administrare etc.) asupra imobilului (teren şi/sau clădire) unde se face investiţia, valabil cel puţin 5 ani de la data previzionată pentru efectuarea plăţii finale în cadrul proiectului. În plus, unde dreptul de proprietate nu este deţinut de beneficiar se va prezenta şi acordul proprietarilor asupra terenurilor private unde accesul se face conform prevederilor Codului civil; - dovada iniţierii demersului de obţinere a dreptului de folosinţă, în situaţia în care solicitantul nu prezintă documentele mai sus enumerate (la depunerea cererii de finanţare); - extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, în care este intabulat dreptul real de folosinţă, care să probeze că terenul este liber de orice sarcini (în sensul în care nu există niciun act sau fapt juridic care împiedică sau limitează, total sau parţial, exercitarea unuia sau mai multor atribute ale dreptului de proprietate, astfel încât proprietarul să poată realiza activităţile proiectului), că nu face obiectul unor litigii în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti cu privire la situaţia juridică, că nu face obiectul revendicărilor potrivit unor legi speciale în materie sau dreptului comun. | |||
În situaţia în care instalaţia de stocare se instalează pe un teren care este grevat de ipotecă constituită în scopul realizării proiectului, aplicantul va depune, la contractarea proiectului, o scrisoare din partea instituţiei creditoare conform căreia aceasta este de acord cu realizarea investiţiei şi se angajează că nu va executa terenul respectiv şi investiţia finanţată din Fondul pentru modernizare pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la punerea proiectului în exploatare; - secţiunea A din declaraţia unică (anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - certificat de urbanism aferent proiectului propus, în termen de valabilitate. În cazul proiectelor ce vor fi amplasate pe terenuri agricole situate în extravilan, având categoria de folosinţă arabil, păşune, vii şi livezi, precum şi pe cele amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare solicitanţii vor prezenta în etapa de precontractare documente doveditoare privind clasa a III-a, a IV-a şi a V-a de calitate a terenului, respectiv studiul pedologic şi agrochimic. Totodată, solicitanţii vor avea în vedere îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 92 alin. (2) lit. j) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. La semnarea contractului de finanţare (în cazul selectării cererii de finanţare aferente proiectului pentru finanţare), solicitantul va face dovada deţinerii dreptului de folosinţă conferit de un drept real asupra terenului (de exemplu: dreptul de proprietate/concesiune/superficie/administrare etc.) pentru imobilele (teren şi/sau clădiri) care fac obiectul proiectului pentru care la cererea de finanţare au fost depuse acte prevăzute de lege pentru iniţierea demersului de obţinere a acestor drepturi. | |||
j) Fezabilitate tehnică a proiectului Propunerea de proiect este clară, coerentă, realistă şi fezabilă (cu referire la operaţiunile propuse, termenele de realizare) şi se bazează pe o analiză de opţiuni fundamentată corect şi pe o nevoie corect estimată a investiţiei (cea mai bună opţiune selectată pentru implementare, inclusiv justificarea opţiunii alese, se bazează pe o analiză de opţiuni unde au fost analizate principalele alternative). Se probează prin: - studiul de fezabilitate (nu mai vechi de 2 ani) elaborat în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare. | |||
k) Instalaţia de producere a energiei electrice din surse regenerabile la care va fi direct conectată instalaţia de stocare pentru care se solicită finanţare este în funcţiune şi produce energie electrică? Se probează prin: - declaraţia unică (secţiunea A din anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - certificatul de racordare aferent instalaţiei de producere a energiei din surse regenerabile; - documentul doveditor pentru punerea sub tensiune finală. NOTĂ: La momentul depunerii cererii de finanţare solicitantul trebuie să facă cel puţin dovada obţinerii notificării de punere sub tensiune pentru perioada de probă de la operatorul de reţea relevant, iar în etapa de contractare este obligatorie depunerea certificatului de racordare şi a documentului doveditor pentru punerea sub tensiune finală. | |||
l) Capacitatea de stocare absoarbe anual cel puţin 75% din energia sa din instalaţia de producţie de energie din surse regenerabile la care este conectată direct. Se probează cu: - secţiunea A din anexa nr. 3 - Declaraţia unică la Ghidul solicitantului; - secţiunea "Indicatori prestabiliţi" din cererea de finanţare; - studiul de fezabilitate. | |||
m) Proiectul nu face parte din categoria: (i) proiectelor combinate de energie din surse regenerabile şi de stocare (în spatele contorului), capacitatea de stocare nu este conectată la o instalaţie existentă de producere a energiei din surse regenerabile; (ii) proiectelor ce implică baterii care utilizează tehnologii pe bază de plumb, NiCd sau NiMH; (iii) proiectelor prin care este propusă înlocuirea de capacităţi vechi de stocare a energiei electrice; (iv) proiectelor care vizează stocarea energiei exclusiv extrase din SEN; (v) proiectelor care au beneficiat de finanţare pentru sisteme de stocare energie electrică din alte programe de finanţare nerambursabile; (vi) proiectelor depuse în parteneriat. Se probează prin: - declaraţia unică (anexa nr. 3 la Ghidul solicitantului); - studiul de fezabilitate; - cererea de finanţare. | |||
n) Valoarea ajutorului de stat solicitat nu depăşeşte 100% din cheltuielile eligibile ale proiectului. De asemenea, nu depăşeşte 10 milioane euro pe întreprindere/proiect. Se probează prin: - secţiunea "Bugetul proiectului" din cererea de finanţare; - anexa nr. 7 - Bugetul proiectului la Ghidul solicitantului. | |||
o) Valoarea ajutorului de stat solicitat pe MWh instalat de stocare este de maximum 100.000 euro. | |||
Cererea de finanţare este admisă în urma procedurii de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii? | |||
|_| Da | |_| Nu | ||
Comentarii | |||
Grila de evaluare tehnico-economică a cererii de finanţare | Maxim | Minim |
1. Cuantum ajutor de stat solicitat pentru proiect din cheltuielile eligibile/MWh instalat de stocare Se urmăreşte o cât mai bună proporţie pentru ca solicitantul, ţinând cont de scăderea costurilor cu tehnologia, să acopere o mare parte din investiţie din fonduri proprii, astfel încât subvenţia publică oferită per MWh instalat de stocare să fie cea mai joasă şi să se evite supracompensarea. Cuantumul ajutorului de stat se raportează la capacitatea instalată de stocare (euro/MWh instalat). | ||
Acordarea punctajului: - valoarea cea mai mică a ajutorului de stat solicitat (euro/MWh) - 100 pct. - valoarea cea mai mare a ajutorului de stat solicitat (euro/MWh) - 0 pct. - valorile intermediare ale ajutorului de stat solicitat (euro/MWh) se calculează conform ecuaţiei dreptei: ax + b = y, unde: x este valoarea ajutorului de stat solicitat y este punctajul obţinut a şi b sunt coeficienţii dreptei, care se vor calcula înlocuind valorile x şi y în ecuaţia dreptei după cum urmează; - când x este valoarea maximă a ajutorului de stat solicitat, y este 0; - când x este valoarea minimă a ajutorului de stat solicitat, y este 100. | 100 | 0 |
Total punctaj | 100 | 0 |
Categorii de cheltuieli | Subcategorie de cheltuieli | Eligibile |
Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului | Cheltuieli pentru obţinerea terenului | NU |
Cheltuieli pentru amenajarea terenului | DA | |
Cheltuieli cu amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială | NU | |
Cheltuieli pentru relocarea/protecţia utilităţilor | NU | |
Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului | Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului | DA |
Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică | Studii de teren | NU |
Raport privind impactul asupra mediului | NU | |
Alte studii specifice | NU | |
Cheltuieli pentru documentaţii-suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii | NU | |
Expertizare tehnică | NU | |
Certificarea performanţei energetice şi auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranţă rutieră | NU | |
Proiectare (Temă de proiectare, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general, documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, proiect tehnic şi detalii de execuţie | NU | |
Cheltuieli pentru organizarea procedurilor de achiziţie | NU | |
Cheltuieli pentru consultanţă | NU | |
Cheltuieli pentru managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii | NU | |
Cheltuieli pentru auditul financiar | NU | |
Cheltuieli cu asistenţă tehnică din partea proiectantului | NU | |
Cheltuieli cu plata diriginţilor de şantier | DA | |
Cheltuieli pentru coordonator în materie de securitate şi sănătate - conform Hotărârii Guvernului nr. 300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile, cu modificările şi completările ulterioare | NU | |
Cheltuieli pentru investiţia de bază | Cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii | DA |
Cheltuieli cu montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale | DA | |
Cheltuieli cu utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj | DA | |
Cheltuieli cu utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care nu necesită montaj şi echipamente de transport | NU | |
Cheltuieli cu dotările | DA | |
Cheltuieli cu active necorporale | DA | |
Cheltuieli cu organizarea de şantier | Cheltuieli pentru lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier | DA |
Cheltuieli conexe organizării şantierului | DA | |
Cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe, costul creditului | Cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe, costul creditului | NU |
Cheltuieli diverse şi neprevăzute | Cheltuieli diverse şi neprevăzute | NU |
Cheltuieli pentru informare şi publicitate | Cheltuieli pentru informare şi publicitate | NU |
Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste | Cheltuieli pentru pregătirea personalului de exploatare | NU |
Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste | NU | |
Cheltuieli aferente marjei de buget | Cheltuieli aferente marjei de buget | NU |
Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preţ | Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preţ | NU |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (22)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (21)
- Regulamentul 441/17-mar-2022 de modificare a anexelor V şi XIV la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/404 în ceea ce priveşte rubricile referitoare la Regatul Unit şi la Statele Unite din listele cu ţările terţe autorizate pentru introducerea în Uniune a transporturilor de păsări de curte, de materiale germinative provenite de la păsări de curte şi de carne proaspătă provenită de la păsări de curte şi de la vânat cu pene
- Regulamentul 1001/09-iul-2020 de stabilire a unor norme detaliate de aplicare a Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte funcţionarea Fondului pentru modernizare care sprijină investiţiile în vederea modernizării sistemelor energetice şi a îmbunătăţirii eficienţei energetice a anumitor state membre
- Directiva 2001/11-dec-2018 privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile (reformare)