Acord de imprumut din 1997 intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Proiect privind reabilitarea scolilor)
M.Of. 307
În vigoare
2.03.Data limită de tragere va fi 31 ianuarie 2004 sau o altă dată ulterioară pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Împrumutatului această dată ulterioară.(i) perioadă de dobândă înseamnă o perioadă de 6 luni, care se încheie la data imediat precedentă fiecărei date specificate în secţiunea 2.06 a acestui acord, începând cu perioada de dobândă în care acest acord este semnat; (ii) costul împrumuturilor calificate înseamnă costul, aşa cum este stabilit în mod rezonabil de către Bancă şi exprimat ca un procent anual din împrumuturile neachitate ale Băncii, angajate înainte de 30 iunie 1982, excluzând acele împrumuturi sau porţiuni ale acestora pe care Banca le-a alocat pentru a finanţa: (A) investiţiile Băncii; şi (B) împrumuturi care au putut fi făcute de Bancă după 1 iulie 1989, care au o rată de dobândă calculată altfel decât aşa cum se specifică în paragraful a) al acestei secţiuni; (iii) semestru înseamnă primele 6 luni sau ultimele 6 luni ale unui an calendaristic; |
(i) va ţine evidenţele şi conturile la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv acelea pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, în conformitate cu principiile de audit corespunzătoare, aplicate, în mod consecvent, de către auditori independenţi, acceptaţi de către Bancă; (ii) va furniza Băncii, de îndată ce este posibil, dar în nici un caz nu mai târziu de 6 (şase) luni de la sfârşitul fiecărui an fiscal, raportul de audit întocmit de către auditorii menţionaţi anterior, având aria de cuprindere şi detalierea pe care Banca le va fi cerut în mod rezonabil; şi (iii) va furniza Băncii alte informaţii privind înregistrările, conturile şi auditul aferent acestora, aşa cum Banca le va solicita, periodic, în mod rezonabil; |
(i) va ţine sau va face să fie ţinute, în conformitate cu paragraful a) al acestei secţiuni, înregistrări şi conturi care să reflecte astfel de cheltuieli; (ii) va păstra, cel puţin un an după ce Banca a primit raportul de audit pentru anul în care s-a făcut ultima tragere din contul de împrumut, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plată, chitanţe şi alte documente), care evidenţiază astfel de cheltuieli; (iii) va permite reprezentanţilor Băncii să examineze aceste documente; şi (iv) va asigura că astfel de documente şi conturi sunt incluse în auditul anual, la care se face referire în paragraful b) al acestei secţiuni, şi că raportul acestui audit conţine o opinie separată a auditorilor menţionaţi, din care să rezulte că declaraţiile de cheltuieli prezentate spre aprobare pe parcursul acelui an fiscal, împreună cu procedurile şi controalele interne implicate în pregătirea lor, pot fi folosite ca fundamentare a cererilor de tragere aferente. |
(i) dreptul Împrumutatului de a trage sume din orice grant sau împrumut, acordat Împrumutatului pentru finanţarea Proiectului, va fi fost suspendat, anulat sau terminat, total sau parţial, conform termenilor prevăzuţi în acord; (ii) orice astfel de împrumut va fi datorat şi plătibil înainte de scadenţa convenită; |
(i) o astfel de suspendare, anulare, terminare sau plată anticipată nu este datorată neîndeplinirii de către Împrumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul acestui acord; şi (ii) fonduri adecvate pentru Proiect sunt disponibile Împrumutatului din alte surse, în termenii şi condiţiile conforme cu obligaţiile asumate de Împrumutat în cadrul acestui acord. |
Ministerul Finanţelor Str. Apolodor Nr. 17 Bucureşti Romania Telex: 11230 |
International Bank for Reconstruction and Development 1818 H Street, N.W. Washington, D.C. 20433 United States of America |
INTBAFRAD Washington, D.C. | Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI) |
ROMANIA, | BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE |
prin | ŞI DEZVOLTARE, |
reprezentantul autorizat | prin |
vicepreşedintele | |
pentru Regiunea Europa şi Asia Centrală |
1.Tabelul de mai jos prezintă categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate pe fiecare categorie:
Categoria | Suma din împrumut alocată | % de cheltuieli pentru a fi finanţat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(1) | Lucrări pentru partea A a Proiectului | 59.150.000 | 53% din cheltuieli efectuate anterior datei de 1 iunie 2003 şi 46% din cheltuieli efectuate după această dată | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) | Bunuri: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(a) | Mobilier şcolar pentru partea A a Proiectului | 3.950.000 | 74% | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(b) | Echipamente şi vehicule pentru partea B a Proiectului | 410.000 | 100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale (franco-uzină) şi 82% din cheltuieli locale pentru articole procurate local | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) | Servicii de consultanţă şi pregătire: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(a) | Servicii pentru planificarea şi proiectarea documentaţiilor tehnice pentru partea A a Proiectului | 5.250.000 | 100% din cheltuieli externe şi 95% din cheltuieli locale | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(b) | Pregătire | 215.000 | 100% | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(c) | Alte servicii de consultanţă | 1.025.000 | 100% din cheltuieli externe şi 82% din cheltuieli locale | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(4) | Nealocate | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOTAL: | 70.000.000 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Partea A: Reabilitarea şcolilor
Furnizarea de bunuri, lucrări şi servicii de consultanţă pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea cu mobilier a aproximativ 1.200 (o mie două sute) de şcoli preuniversitare.Data scadenţei | Rambursarea ratelor de capital - exprimate în dolari S.U.A. - *) |
15 decembrie 2002 | 1.390.000 |
15 iunie 2003 | 1.435.000 |
15 decembrie 2003 | 1.485.000 |
15 iunie 2004 | 1.535.000 |
15 decembrie 2004 | 1.585.000 |
15 iunie 2005 | 1.640.000 |
15 decembrie 2005 | 1.695.000 |
15 iunie 2006 | 1.750.000 |
15 decembrie 2006 | 1.810.000 |
15 iunie 2007 | 1.870.000 |
15 decembrie 2007 | 1.930.000 |
15 iunie 2008 | 1.995.000 |
15 decembrie 2008 | 2.065.000 |
15 iunie 2009 | 2.135.000 |
15 decembrie 2009 | 2.205.000 |
15 iunie 2010 | 2.280.000 |
15 decembrie 2010 | 2.355.000 |
15 iunie 2011 | 2.435.000 |
15 decembrie 2011 | 2.515.000 |
15 iunie 2012 | 2.600.000 |
15 decembrie 2012 | 2.685.000 |
15 iunie 2013 | 2.775.000 |
15 decembrie 2013 | 2.870.000 |
15 iunie 2014 | 2.965.000 |
15 decembrie 2014 | 3.065.000 |
15 iunie 2015 | 3.165.000 |
15 decembrie 2015 | 3.275.000 |
15 iunie 2016 | 3.385.000 |
15 decembrie 2016 | 3.495.000 |
15 iunie 2017 | 3.610.000 |
Momentul plăţii anticipate | Prima Rata de dobândă (exprimată ca un procent pe an), aplicabilă împrumutului la data plăţii anticipate, înmulţită cu: |
Nu mai mult de 3 ani înainte de scadenţă | 0,15 |
Mai mult de 3 ani, dar nu mai mult de 6 ani înainte de scadenţă | 0,30 |
Mai mult de 6 ani, dar nu mai mult de 11 ani înainte de scadenţă | 0,55 |
Mai mult de 11 ani, dar nu mai mult de 16 ani înainte de scadenţă | 0,80 |
Mai mult de 16 ani, dar nu mai mult de 18 ani înainte de scadenţă | 0,90 |
Mai mult de 18 ani înainte de scadenţă | 1,00 |
(i) înaintea selecţiei oricărui furnizor în cadrul procedurilor de cumpărare internaţională, Împrumutatul va furniza Băncii un raport privind compararea şi evaluarea cotaţiilor primite; şi (ii) vor fi aplicate procedurile prevăzute în paragrafele 2 f), 2 g) şi 3 ale anexei nr. 1 la Ghid. |
3.Consultanţi individuali
Serviciile pentru specialişti în hărţi şcolare, pentru specialişti în managementul Proiectului, pentru specialişti în achiziţii, pentru specialişti în managementul întreţinerii, pentru specialişti în expertize tehnice şi pentru specialişti în supravegherea lucrărilor de construcţii vor fi procurate în cadrul contractelor, până la o sumă totală care să nu depăşească 2.300.000 dolari S.U.A. echivalent, adjudecate consultanţilor individuali, în conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1-5.3 ale Ghidului consultanţilor.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (6)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (6)
- Hotararea 92/2004 pentru aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României si Banca Internaţională pentru Reconstrucţie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb la 9 octombrie 2003 şi la Bucureşti (a 20 noiembrie 2003, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
- Hotararea 1046/2003 pentru aprobarea amendamentului convenit prin scrisoarea semnată la Zagreb la 6 mai 2003 şi la Bucureşti la 30 mai 2003, între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
- Hotararea 993/2002 pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Zagreb la 18 aprilie 2002 si la Bucuresti la 27 mai 2002, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997