Art. iv. - Art. IV: Clauze financiare - Acord de imprumut din 1997 intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Proiect privind reabilitarea scolilor)

M.Of. 307

În vigoare
Versiune de la: 10 Februarie 2004
Art. IV: Clauze financiare
4.01_
a)Împrumutatul va ţine sau va face să fie ţinute înregistrări şi conturi adecvate, care să reflecte, în conformitate cu practicile contabilităţii, operaţiunile, resursele şi cheltuielile, referitoare la Proiect, ale departamentelor şi ale agenţiilor Împrumutatului, responsabile cu realizarea Proiectului sau a oricărei părţi a acestuia;
b)Împrumutatul:

(i) va ţine evidenţele şi conturile la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv acelea pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, în conformitate cu principiile de audit corespunzătoare, aplicate, în mod consecvent, de către auditori independenţi, acceptaţi de către Bancă;

(ii) va furniza Băncii, de îndată ce este posibil, dar în nici un caz nu mai târziu de 6 (şase) luni de la sfârşitul fiecărui an fiscal, raportul de audit întocmit de către auditorii menţionaţi anterior, având aria de cuprindere şi detalierea pe care Banca le va fi cerut în mod rezonabil; şi

(iii) va furniza Băncii alte informaţii privind înregistrările, conturile şi auditul aferent acestora, aşa cum Banca le va solicita, periodic, în mod rezonabil;

c)pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul de împrumut au fost efectuate pe baza declaraţiilor de cheltuieli, Împrumutatul:
 

(i) va ţine sau va face să fie ţinute, în conformitate cu paragraful a) al acestei secţiuni, înregistrări şi conturi care să reflecte astfel de cheltuieli;

(ii) va păstra, cel puţin un an după ce Banca a primit raportul de audit pentru anul în care s-a făcut ultima tragere din contul de împrumut, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plată, chitanţe şi alte documente), care evidenţiază astfel de cheltuieli;

(iii) va permite reprezentanţilor Băncii să examineze aceste documente; şi

(iv) va asigura că astfel de documente şi conturi sunt incluse în auditul anual, la care se face referire în paragraful b) al acestei secţiuni, şi că raportul acestui audit conţine o opinie separată a auditorilor menţionaţi, din care să rezulte că declaraţiile de cheltuieli prezentate spre aprobare pe parcursul acelui an fiscal, împreună cu procedurile şi controalele interne implicate în pregătirea lor, pot fi folosite ca fundamentare a cererilor de tragere aferente.