Capitolul 3 - EDUCATIA, FORMAREA PROFESIONALA SI TINERETUL - Tratat din 25-mar-1957 DE INSTITUIRE A COMUNITĂŢII EUROPENE - VERSIUNE CONSOLIDATĂ

Acte UE

Jurnalul Oficial 325C

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2016
CAPITOLUL 3:EDUCATIA, FORMAREA PROFESIONALA SI TINERETUL
Art. 149: (FOSTUL ARTICOL 126)
(1)Comunitatea contribuie la dezvoltarea unei educatii de calitate, prin încurajarea cooperarii dintre statele membre si, în cazul în care este necesar, prin sprijinirea si completarea actiunii acestora, respectând pe deplin responsabilitatea statelor membre fata de continutul învatamântului si de organizarea sistemului educational, precum si diversitatea lor culturala si lingvistica.
(2)Actiunea Comunitatii urmareste:
- sa dezvolte dimensiunea europeana a educatiei si, în special, prin învatarea si raspândirea limbilor statelor membre;
- sa favorizeze mobilitatea studentilor si a profesorilor, inclusiv prin încurajarea recunoasterii universitare a diplomelor si a perioadelor de studiu;
- sa promoveze cooperarea dintre institutiile de învatamânt;
- sa dezvolte schimbul de informatii si de experienta privind problemele comune sistemelor educationale din statele membre;
- sa favorizeze dezvoltarea schimburilor de tineri si de formatori socio-educativi;
- sa încurajeze dezvoltarea educatiei la distanta,
(3)Comunitatea si statele membre favorizeaza cooperarea cu tarile terte si cu organizatiile internationale care au competente în domeniul educatiei si, în special, cu Consiliul Europei.
(4)Pentru a contribui la realizarea obiectivelor mentionate de prezentul articol, Consiliul adopta:
- actiuni de încurajare, cu exceptia oricarei armonizari a actelor cu putere de lege si a normelor administrative ale statelor membre, hotarând în conformitate cu procedura prevazuta la articolul 251 si dupa consultarea Comitetului Economic si Social si a Comitetului Regiunilor;
- recomandari, hotarând cu majoritate calificata la propunerea Comisiei.
Art. 150: (FOSTUL ARTICOL 127)
(1)Comunitatea pune în aplicare o politica de formare profesionala care sprijina si completeaza actiunile statelor membre, respectând pe deplin responsabilitatea statelor membre fata de continutul si organizarea formarii profesionale.
(2)Actiunea Comunitatii urmareste:
- sa faciliteze adaptarea la transformarile industriale, în special prin formarea si reconversia profesionala;
- sa îmbunatateasca formarea profesionala initiala si formarea continua, pentru a facilita insertia si reinsertia profesionala pe piata fortei de munca;
- sa faciliteze accesul la formarea profesionala si sa favorizeze mobilitatea formatorilor si a persoanelor care urmeaza un program de formare si, în special, a tinerilor;
- sa stimuleze cooperarea în domeniul formarii dintre institutiile de învatamânt sau de formare profesionala si întreprinderi;
- sa dezvolte schimbul de informatii si de experienta privind problemele comune sistemelor de formare ale statelor membre.
(3)Comunitatea si statele membre favorizeaza cooperarea cu tarile terte si cu organizatiile internationale care au competente în domeniul formarii profesionale.
(4)Consiliul, hotarând în conformitate cu procedura prevazuta la articolul 251 si dupa consultarea Comitetului Economic si Social si a Comitetului Regiunilor, adopta masuri pentru a contribui la realizarea obiectivelor mentionate de prezentul articol, cu exceptia oricarei armonizari a actelor cu putere de lege si a normelor administrative ale statelor membre.