Capitolul iv - Eliberarea vizei - Regulamentul 810/13-iul-2009 privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize)

Acte UE

Jurnalul Oficial 243L

În vigoare
Versiune de la: 28 Iunie 2024
CAPITOLUL IV:Eliberarea vizei
Art. 24: Eliberarea vizei uniforme
(1)Perioada de valabilitate a unei vize si durata sederii autorizate au la baza examinarea desfasurata în conformitate cu articolul 21.
O viza poate fi eliberata pentru una sau doua intrari sau pentru intrari multiple. Perioada de valabilitate nu trebuie sa depaseasca cinci ani.
[textul din Art. 24, alin. (1) din titlul III, capitolul IV a fost abrogat la 02-feb-2020 de Art. 1, punctul 18., alin. (A) din Regulamentul 1155/20-iun-2019]
Fără a aduce atingere articolului 12 alineatul (1) litera (a), perioada de valabilitate a unei vize cu o singură intrare include o «perioadă de graţie» de 15 zile calendaristice.

Statele membre pot decide sa nu acorde o astfel de perioada de gratie din motive de ordine publica sau din cauza relatiilor internationale ale oricaruia dintre statele membre.
(2)Sub rezerva îndeplinirii de către solicitant a condiţiilor de intrare prevăzute la articolul 6 alineatul (1) literele (a), (c), (d) şi (e) din Codul frontierelor Schengen, vizele cu intrări multiple cu o perioadă lungă de valabilitate se eliberează pentru următoarele perioade de valabilitate:
a)pentru o perioadă de valabilitate de un an, cu condiţia ca solicitantul să fi obţinut şi să fi utilizat în mod legal trei vize în cei doi ani anteriori;
b)pentru o perioadă de valabilitate de doi ani, cu condiţia ca solicitantul să fi obţinut şi să fi utilizat în mod legal, în cursul celor doi ani precedenţi, o viză anterioară cu intrări multiple cu o perioadă de valabilitate de un an;
c)pentru o perioadă de valabilitate de cinci ani, cu condiţia ca solicitantul să fi obţinut şi să fi utilizat în mod legal, în cursul celor trei ani precedenţi, o viză anterioară cu intrări multiple cu o perioadă de valabilitate de doi ani.
Vizele de tranzit aeroportuar, precum şi vizele cu valabilitate teritorială limitată eliberate în conformitate cu articolul 25 alineatul (1) nu sunt luate în considerare pentru eliberarea vizelor cu intrări multiple.
(21)Prin derogare de la alineatul (2), perioada de valabilitate a vizei eliberate poate fi scurtată în cazuri individuale, dacă există îndoieli întemeiate cu privire la îndeplinirea condiţiilor de intrare pe durata întregii perioade.
(21^1) Valabilitatea vizelor cu intrări multiple nu este restricţionată de valabilitatea documentului de călătorie.

(22)Prin derogare de la alineatul (2), consulatele evaluează în cadrul cooperării locale Schengen, dacă este necesar ca normele privind eliberarea vizelor cu intrări multiple stabilite la alineatul (2) să fie adaptate pentru a se ţine seama de circumstanţele locale şi de riscurile în materie de migraţie şi securitate, în vederea adoptării unor norme mai favorabile sau mai restrictive în conformitate cu alineatul (2d).
(23)Fără a se aduce atingere alineatului (2), solicitanţilor care dovedesc necesitatea sau îşi justifică intenţia de a călători frecvent sau cu regularitate li se poate elibera o viză cu intrări multiple cu o perioadă de valabilitate de până la cinci ani, cu condiţia ca respectivii solicitanţi să facă dovada integrităţii lor şi a faptului că sunt persoane de încredere, în special a utilizării legale a vizelor anterioare, a situaţiei lor economice în ţara de origine şi a intenţiei lor reale de a părăsi teritoriul statelor membre înainte de expirarea vizei solicitate.
(24)În cazul în care este necesar, pe baza evaluării menţionate la alineatul (2b) din prezentul articol, Comisia adoptă, prin intermediul unor acte de punere în aplicare, normele privind condiţiile de eliberare a vizelor cu intrări multiple prevăzute la alineatul (2) din prezentul articol, care trebuie să fie aplicate în fiecare jurisdicţie pentru a se ţine seama de circumstanţele locale, de riscurile în materie de migraţie şi securitate şi de relaţia globală a Uniunii cu ţara terţă în cauză. Aceste acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 52 alineatul (2).

(3)De îndata ce a fost adoptata o decizie de eliberare a unei vize, se introduc în VIS datele specificate la articolul 10 alineatul (1) din Regulamentul VIS.
(4)De îndată ce decizia privind eliberarea unei vize a fost luată de autoritatea competentă şi pusă la dispoziţie în contul securizat în conformitate cu articolul 7g alineatul (2) din Regulamentul VIS, platforma UE pentru cererile de viză trimite solicitantului un mesaj electronic în conformitate cu articolul 7g alineatul (1) din regulamentul respectiv.
Decizia este pusă la dispoziţia solicitantului în contul securizat.
Notificarea deciziei privind eliberarea unei vize poate fi efectuată prin alte mijloace de notificare solicitate de solicitant şi permise de statul membru.
(5)Pentru cererile care nu sunt depuse prin intermediul platformei UE pentru cererile de viză, eliberarea unei vize este notificată solicitanţilor de către autorităţile statului membru emitent.

Art. 25: Eliberarea vizei cu valabilitate teritoriala limitata
(1)Vizele cu valabilitate teritoriala limitata se elibereaza în mod exceptional, în urmatoarele cazuri:
a)atunci când statul membru vizat considera ca este necesar, din motive de ordin umanitar, de interes national sau datorita anumitor obligatii internationale,
(i)sa acorde o derogare de la principiul obligativitatii îndeplinirii conditiilor de intrare specificate la articolul 5 alineatul (1) literele (a), (c), (d) si (e) din Codul Frontierelor Schengen;
(ii)sa elibereze o viza chiar daca statul membru consultat în conformitate cu articolul 22 a obiectat cu privire la eliberarea unei vize uniforme; sau
(iii)sa elibereze o viza din motive de urgenta, chiar daca nu a avut loc consultarea prealabila în conformitate cu articolul 22;
sau
(iv)să elibereze o viză din motive de urgenţă, chiar dacă nu au fost finalizate verificările răspunsurilor pozitive în conformitate cu articolele 9a-9g din Regulamentul VIS;

b)atunci când, din motive considerate justificate de consulat, o nouă viză este eliberată pentru o şedere în cursul aceleiaşi perioade de 180 de zile unui solicitant care, în cursul respectivei perioade de 180 de zile, a utilizat deja o viză uniformă sau o viză cu valabilitate teritorială limitată permiţând o şedere de 90 de zile.

(2)Viza cu valabilitate teritoriala limitata este valabila pe teritoriul statului membru care o elibereaza. Aceasta poate fi valabila, în mod exceptional, pe teritoriul a mai mult de un stat membru, sub rezerva acordului fiecarui stat membru.
(3)În cazul în care solicitantul detine un document de calatorie care nu este recunoscut de unul sau mai multe, dar nu de toate statele membre, se elibereaza o viza valabila pentru teritoriul statelor membre în care documentul de calatorie este recunoscut. În cazul în care statul membru emitent nu recunoaste documentul de calatorie al solicitantului, viza eliberata este valabila exclusiv pentru statul membru în cauza.
(4)Atunci când o viza cu valabilitate teritoriala limitata a fost eliberata în cazurile descrise la alineatul (1) litera (a), autoritatile centrale ale statului membru emitent transmit fara întârziere informatiile relevante autoritatilor centrale din celelalte state membre, prin intermediul procedurii mentionate la articolul 16 alineatul (3) din Regulamentul VIS.
(5)De îndata ce a fost adoptata o decizie de eliberare a unei vize, se introduc în VIS datele specificate la articolul 10 alineatul (1) din Regulamentul VIS.
(6)Eliberarea unei vize în format digital nu aduce atingere competenţei statelor membre în ceea ce priveşte recunoaşterea documentelor de călătorie, inclusiv a documentelor de călătorie care nu sunt recunoscute de unul sau mai multe state membre, dar nu de toate statele membre.

Art. 25a: Cooperarea în materie de readmisie
(1)În funcţie de nivelul de cooperare a unei ţări terţe cu statele membre în materie de readmisie a migranţilor în situaţie neregulamentară, evaluat pe baza unor date relevante şi obiective, articolul 14 alineatul (6), articolul 16 alineatul (1), articolul 16 alineatul (5) litera (b), articolul 23 alineatul (1) şi articolul 24 alineatele (2) şi (2c) nu se aplică solicitanţilor sau categoriilor de solicitanţi care sunt resortisanţi ai unei ţări terţe despre care se consideră că nu cooperează îndeajuns în conformitate cu prezentul articol.
(2)Comisia evaluează în mod regulat, cel puţin o dată pe an, cooperarea ţărilor terţe în materie de readmisie, ţinând seama, în special, de următorii indicatori:
a)numărul de decizii de returnare emise pentru persoanele din ţara terţă în cauză, aflate în situaţie de şedere ilegală pe teritoriul statelor membre;
b)numărul de returnări forţate efective ale persoanelor pentru care s-au emis decizii de returnare ca procent din numărul de decizii de returnare emise pentru resortisanţii ţării terţe în cauză, inclusiv, dacă este cazul, în temeiul acordurilor de readmisie ale Uniunii sau bilaterale, numărul de resortisanţi ai ţărilor terţe care au tranzitat teritoriul ţării terţe în cauză;
c)numărul de cereri de readmisie pentru fiecare stat membru acceptate de ţara terţă în cauză, ca procent din numărul de astfel de cereri care i-au fost înaintate;
d)nivelul cooperării practice cu privire la returnare în diferitele etape ale procedurii de returnare, cum ar fi:
(i)asistenţa furnizată în identificarea persoanelor aflate în situaţie de şedere ilegală pe teritoriul statelor membre şi în eliberarea în timp util a documentelor de călătorie;
(ii)acceptarea documentului european de călătorie pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală sau a permisului de liberă trecere;
(iii)acceptarea readmisiei persoanelor care urmează să fie returnate legal în ţara lor;
(iv)acceptarea zborurilor şi a operaţiunilor de returnare.
O astfel de evaluare se bazează pe utilizarea unor date fiabile furnizate de statele membre, precum şi de instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii. Comisia raportează Consiliului cu privire la evaluarea sa în mod regulat, cel puţin o dată pe an.
(3)Un stat membru poate, de asemenea, să notifice Comisiei dacă se confruntă cu probleme practice grave şi persistente în ceea ce priveşte cooperarea cu o ţară terţă în materie de readmisie a migranţilor în situaţie neregulamentară, pe baza aceloraşi indicatori ca cei enumeraţi la alineatul (2). Comisia informează imediat Parlamentul European şi Consiliul despre notificare.
(4)Comisia examinează în termen de o lună orice notificare transmisă în temeiul alineatului (3). Comisia informează Parlamentul European şi Consiliul cu privire la rezultatele examinării sale.
(5)În cazul în care, pe baza analizei menţionate la alineatele (2) şi (4) şi ţinând seama de măsurile luate de Comisie pentru a îmbunătăţi nivelul de cooperare a ţării terţe în cauză în domeniul readmisiei şi de relaţiile globale ale Uniunii cu ţara terţă respectivă, inclusiv în domeniul migraţiei, Comisia consideră că o ţară nu cooperează îndeajuns şi că, prin urmare, este necesar să se ia măsuri sau în cazul în care, în termen de 12 luni, o majoritate simplă a statelor membre au notificat Comisiei în conformitate cu alineatul (3), Comisia poate, în timp ce îşi continuă eforturile pentru a îmbunătăţi cooperarea cu ţara terţă în cauză, să prezinte Consiliului o propunere în vederea adoptării:
a)unei decizii de punere în aplicare de suspendare temporară a aplicării, pentru toţi resortisanţii ţării terţe în cauză ori pentru anumite categorii ale acestora, a uneia sau mai multora dintre următoarele dispoziţii: articolul 14 alineatul (6), articolului 16 alineatul (5) litera (b), articolul 23 alineatul (1) sau articolul 24 alineatele (2) şi (2c);
b)în cazul în care, în urma unei evaluări efectuate de către Comisie, măsurile aplicate în conformitate cu decizia de punere în aplicare menţionată la litera (a) din prezentul alineat sunt considerate ineficace, a unei decizii de punere în aplicare prin care să se aplice, în mod treptat, una dintre taxele de viză prevăzute la articolul 16 alineatul (2a) pentru toţi resortisanţii ţării terţe în cauză sau pentru anumite categorii ale acestora.
(6)Comisia evaluează în mod continuu şi raportează pe baza indicatorilor prevăzuţi la alineatul (2) dacă se poate stabili înregistrarea unei îmbunătăţiri substanţiale şi susţinute în ceea ce priveşte cooperarea cu ţara terţă în cauză în materie de readmisie a migranţilor în situaţie neregulamentară şi, ţinând seama, de asemenea, de relaţiile globale ale Uniunii cu respectiva ţară terţă, poate prezenta Consiliului o propunere de abrogare sau de modificare a deciziilor de punere în aplicare menţionate la alineatul (5).
(7)În termen de cel mult şase luni de la intrarea în vigoare a deciziilor de punere în aplicare menţionate la alineatul (5), Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport referitor la progresele înregistrate în ceea ce priveşte cooperarea cu respectiva ţară terţă în materie de readmisie.
(8)În cazul în care, pe baza analizei menţionate la alineatul (2) şi ţinând seama de relaţiile globale ale Uniunii cu ţara terţă în cauză, în special în ceea ce priveşte cooperarea în materie de readmisie, Comisia consideră că ţara terţă în cauză cooperează suficient, aceasta poate înainta Consiliului o propunere de adoptare a unei decizii de punere în aplicare privind solicitanţii sau categoriile de solicitanţi care sunt resortisanţi ai ţării terţe respective şi care solicită o viză pe teritoriul ţării terţe respective, prevăzând una sau mai multe dintre următoarele măsuri:
a)reducerea taxei de viză menţionate la articolul 16 alineatul (1) la 60 EUR;
b)reducerea la 10 zile a termenului în care trebuie luate deciziile privind o cerere menţionate la articolul 23 alineatul (1);
c)creşterea perioadei de valabilitate a vizelor cu intrări multiple în temeiul articolului 24 alineatul (2). Respectiva decizie de punere în aplicare se aplică pentru maximum un an. Aceasta poate fi reînnoită.

Art. 26: Eliberarea vizei de tranzit aeroportuar
(1)Viza de tranzit aeroportuar este valabila pentru tranzitarea zonelor de tranzit international din aeroporturile situate pe teritoriul statelor membre.
(2)Fara a se aduce atingere articolului 12 litera (a), perioada de valabilitate a vizei include o "perioada de gratie" suplimentara de 15 zile.
Statele membre pot decide sa nu acorde o astfel de perioada de gratie din motive de ordine publica sau din cauza relatiilor internationale ale oricaruia dintre statele membre.
(3)Fara a se aduce atingere articolului 12 litera (a), vizele de tranzit aeroportuar cu intrari multiple pot fi eliberate pentru o perioada de valabilitate de maximum sase luni.
(4)Atunci când se iau decizii cu privire la eliberarea unor vize de tranzit aeroportuar cu intrari multiple, urmatoarele criterii sunt deosebit de relevante:
a)necesitatea solicitantului de a tranzita în mod frecvent si/sau regulat; si
b)integritatea si încrederea pe care le prezinta solicitantul, în special utilizarea cu respectarea legii a vizelor uniforme, a vizelor cu valabilitate teritoriala limitata sau a vizelor de tranzit aeroportuar eliberate anterior, situatia sa economica în tara sa de origine si intentia sa veridica de a-si continua calatoria.
(5)În situatia în care solicitantul trebuie sa detina o viza de tranzit aeroportuar în conformitate cu dispozitiile articolului 3 alineatul (2), viza de tranzit aeroportuar este valabila numai pentru tranzitarea zonelor de tranzit international ale aeroporturilor aflate pe teritoriul statului membru (statelor membre) respectiv (respective).
(6)De îndata ce a fost adoptata o decizie de eliberare a unei vize, se introduc în VIS datele specificate la articolul 10 alineatul (1) din Regulamentul VIS.
Art. 26a: Vize digitale
Vizele se eliberează în format digital în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1683/95. Vizele digitale sunt o înregistrare în VIS şi au un număr unic de viză.

Art. 27: Completarea câmpurilor de date ale vizei digitale
(1)Comisia adoptă, prin intermediul unor acte de punere în aplicare, normele privind completarea câmpurilor de date pentru vizele digitale prevăzute în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1683/95. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 52 alineatul (2) din prezentul regulament.
(2)Statele membre pot adăuga menţiuni naţionale în secţiunea «Observaţii» a vizei, în conformitate cu articolul 10 alineatul (1) litera (n) din Regulamentul VIS. Respectivele menţiuni nu dublează menţiunile obligatorii stabilite în conformitate cu procedura menţionată la alineatul (1) din prezentul articol.

Art. 28: Anularea autocolantului de viză completat
În cazul în care se detectează o eroare pe un autocolant de viză pentru o viză care nu este eliberată în format digital, autocolantul de viză se invalidează prin trasarea unei cruci cu cerneală indelebilă pe autocolant şi se eliberează o viză digitală cu datele corecte.

Art. 29: Aplicarea autocolantului de viza
(1)Autocolantul de viză se aplică pe documentul de călătorie.
(11)Comisia adoptă, prin intermediul unor acte de punere în aplicare, norme detaliate privind aplicarea autocolantului de viză. Aceste acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 52 alineatul (2).

(2)În cazul în care statul membru care elibereaza viza nu recunoaste documentul de calatorie al solicitantului, pentru aplicarea vizei se utilizeaza fila separata.
(3)În situatia în care un autocolant de viza a fost aplicat pe fila separata de aplicare a vizei, aceasta informatie se introduce în VIS, în conformitate cu articolul 10 alineatul (1) litera (j) din Regulamentul VIS.
(4)Vizele individuale eliberate persoanelor înscrise în documentul de calatorie al solicitantului se aplica pe respectivul document de calatorie.
(5)În cazul în care documentul de calatorie în care sunt incluse aceste persoane nu este recunoscut de statul membru emitent, autocolantele de viza individuale se aplica pe fila separata prevazuta în acest scop.
Art. 30: Drepturile care decurg din eliberarea unei vize
Simpla detinere a unei vize uniforme sau a unei vize cu valabilitate teritoriala limitata nu confera în mod automat dreptul de intrare.
Art. 31: Informarea autoritatilor centrale ale altor state membre
(1)Un stat membru poate solicita ca autorităţile sale centrale să fie informate cu privire la vizele eliberate de alte state membre resortisanţilor anumitor ţări terţe sau unor categorii specifice de astfel de resortisanţi, cu excepţia vizelor de tranzit aeroportuar.

(2)Statele membre notifică Comisia cu privire la introducerea sau eliminarea cerinţei de informare, cu cel târziu 25 de zile calendaristice înainte de punerea în aplicare a măsurii. Informaţia respectivă se furnizează, de asemenea, în cadrul cooperării locale Schengen din jurisdicţia în cauză.

(3)Comisia informeaza statele membre cu privire la astfel de notificari.
(4)[textul din Art. 31, alin. (4) din titlul III, capitolul IV a fost abrogat la 02-feb-2020 de Art. 1, punctul 22., alin. (B) din Regulamentul 1155/20-iun-2019]
Art. 32: Respingerea cererilor de viza
(1)Fara a se aduce atingere articolului 25 alineatul (1), cererea de viza se respinge:
a)daca solicitantul:
(i)prezinta un document de calatorie contrafacut, fals sau falsificat;
(ii)nu furnizeaza o justificare pentru scopul si conditiile sederii prevazute;
(iia)nu furnizează o justificare pentru scopul şi condiţiile tranzitului aeroportuar preconizat;

(iii) nu furnizeaza dovada unor mijloace de întretinere suficiente, atât pe durata sederii prevazute, cât si pentru întoarcerea în tara de origine sau de resedinta sau pentru tranzitul catre o tara terta în care este sigur ca urmeaza sa fie primit, sau daca nu este în masura sa dobândeasca astfel de mijloace în mod legal;
(iv)a petrecut deja 90 de zile în cursul perioadei curente de 180 de zile pe teritoriul statelor membre pe baza unei vize uniforme sau a unei vize cu valabilitate teritorială limitată;

(v)este o persoana care face obiectul unei alerte în SIS emisa în scopul de a i se refuza intrarea;
(vi)este considerat ca reprezentând o amenintare pentru ordinea publica, siguranta interna sau sanatatea publica, astfel cum este definita la articolul 2 punctul 19 din Codul Frontierelor Schengen, sau relatiile internationale ale unuia din statele membre, în special daca în bazele de date nationale ale statelor membre a fost emisa o alerta în scopul de a i se refuza intrarea pentru motivele enumerate anterior; sau
(vii)nu dovedeste ca detine o asigurare medicala de calatorie corespunzatoare si valabila, dupa caz;
sau
b)daca exista îndoieli întemeiate cu privire la autenticitatea documentelor justificative înaintate de catre solicitant sau cu privire la veridicitatea datelor pe care le cuprind, la gradul de încredere care poate fi acordat declaratiilor solicitantului sau cu privire la intentia acestuia de a parasi teritoriul statelor membre înainte de expirarea vizei pe care o solicita.
(2)O decizie de respingere şi motivele pe care se întemeiază aceasta, astfel cum se prevede în anexa VI, se pun la dispoziţia solicitantului în contul securizat. Decizia respectivă este întocmită în limba oficială a (limbile oficiale ale) statului membru care a luat decizia finală cu privire la cerere şi într-o altă limbă oficială a Uniunii. Statele membre pot adăuga documente suplimentare care susţin decizia respectivă.
De îndată ce decizia de respingere a fost luată de autoritatea competentă şi pusă la dispoziţie în contul securizat în conformitate cu articolul 7g alineatul (2) din Regulamentul VIS, platforma UE pentru cererile de viză trimite solicitantului un mesaj electronic în conformitate cu articolul 7g alineatul (1) din regulamentul respectiv. În cazul în care un solicitant este reprezentat de o altă persoană, mesajul electronic respectiv se trimite ambelor persoane.
Termenul pentru introducerea unei căi de atac în temeiul dreptului intern împotriva unei decizii de respingere începe din momentul în care solicitantul accesează decizia în contul securizat. Termenul se calculează în funcţie de fusul orar în care solicitantul îşi are reşedinţa, astfel cum este indicat în formularul de cerere.
Se consideră că decizia a fost accesată de solicitant în a opta zi de la data la care a fost trimis mesajul electronic prin care solicitantul este informat cu privire la disponibilitatea deciziei în contul securizat al solicitantului. Din ziua respectivă, se presupune că decizia a fost notificată solicitantului.
Platforma UE pentru cererile de viză indică data notificării efective sau presupuse a deciziei către solicitant. În cazul unei notificări presupuse, un mesaj electronic automat este trimis solicitantului de către platforma UE pentru cererile de viză.
În cazul în care contul securizat nu poate fi utilizat din motive tehnice, solicitanţii pot contacta consulatul competent sau autorităţile centrale sau prestatorul extern de servicii.
Notificarea deciziilor menţionate în prezentul alineat se poate face prin alte mijloace solicitate de solicitant şi autorizate de statul membru.
În cazul cererilor care nu sunt depuse prin intermediul platformei UE pentru cererile de viză în cazurile menţionate la articolul 9 alineatul (1b) şi la articolul 35, o decizie de respingere şi motivele pe care se bazează aceasta se notifică solicitantului prin intermediul formularului standard prevăzut în anexa VI, în limba oficială a (limbile oficiale ale) statului membru care a luat decizia finală cu privire la cerere şi într-o altă limbă oficială a Uniunii.

(3)Solicitantii carora li s-a refuzat eliberarea unei vize au drept de exercitare a unei cai de atac. Calea de atac este îndreptata împotriva statului membru care a luat decizia finala cu privire la cerere si în conformitate cu legislatia nationala a respectivului stat membru. Statele membre furnizeaza solicitantilor informatii referitoare la procedura care trebuie urmata în situatia exercitarii unei cai de atac, astfel cum se precizeaza în anexa VI.
(4)[textul din Art. 32, alin. (4) din titlul III, capitolul IV a fost abrogat la 02-feb-2020 de Art. 1, punctul 23., alin. (C) din Regulamentul 1155/20-iun-2019]
(5)Datele privind viza refuzata se introduc în VIS în conformitate cu articolul 12 din Regulamentul VIS.
Art. 32a: Confirmarea unei vize valabile într-un nou document de călătorie
(1)Titularii de viză al căror document de călătorie a fost pierdut, furat, a expirat sau a fost anulat şi a căror viză este încă valabilă solicită confirmarea vizei într-un nou document de călătorie, dacă doresc să folosească viza în continuare. Noul document de călătorie este de acelaşi tip şi este eliberat de aceeaşi ţară ca documentul de călătorie pierdut, furat, expirat sau anulat. Viza este confirmată de autoritatea care a eliberat viza sau de o altă autoritate a aceluiaşi stat membru, comunicată de statul membru care a eliberat viza.
(2)Titularii de viză menţionaţi la alineatul (1) solicită confirmarea vizei într-un nou document de călătorie prin intermediul platformei UE pentru cererile de viză, utilizând un formular de cerere simplificat. Aceştia trebuie să furnizeze următoarele date:
a)numele, numele la naştere, prenumele, data şi locul naşterii, sexul, cetăţenia;
b)numărul vizei;
c)datele documentului de călătorie pierdut, furat, expirat sau anulat;
d)datele noului document de călătorie;
e)copie electronică a paginii cu date biografice din noul document de călătorie;
f)dovada pierderii sau a furtului documentului de călătorie;
g)după caz, identitatea se schimbă de la eliberarea vizei respective.
(3)Titularul vizei trebuie să plătească o taxă de confirmare a vizei de 20 EUR.
(4)Titularul vizei este obligat să se prezinte personal, astfel cum l-a informat statul membru.
(5)Noul document de călătorie îndeplineşte condiţiile prevăzute la articolul 12 şi este verificat în conformitate cu articolul respectiv.
(6)Fără a aduce atingere drepturilor de consultare respective, consulatul sau autorităţile centrale competente ale statului membru competent pot consulta bazele de date menţionate la articolul 9a alineatul (3) din Regulamentul VIS atunci când se solicită confirmarea vizei.
(7)În cazul în care consulatul competent sau autorităţile centrale ale statului membru competent stabilesc că o viză valabilă poate fi confirmată într-un nou document de călătorie, acestea introduc datele în dosarul de cerere din VIS în conformitate cu articolul 12a din Regulamentul VIS.
(8)De îndată ce o decizie privind confirmarea unei vize într-un nou document de călătorie a fost luată de autoritatea competentă şi pusă la dispoziţie în contul securizat în conformitate cu articolul 7g alineatul (2) din Regulamentul VIS, platforma UE pentru cererile de viză trimite solicitantului un mesaj electronic în conformitate cu articolul 7g alineatul (1) din regulamentul respectiv.
Decizia privind confirmarea unei vize într-un nou document de călătorie este pusă la dispoziţia titularului vizei în contul securizat. Confirmarea respectivă este atestată printr-un număr de confirmare.
(9)În cazul în care consulatul competent sau autorităţile centrale ale statului membru competent nu poate (pot) stabili dacă o viză valabilă poate fi confirmată într-un nou document de călătorie, în special din cauza unor îndoieli cu privire la identitatea titularului vizei, acestea refuză confirmarea şi revocă viza valabilă, în conformitate cu articolul 34.
(10)O decizie negativă privind confirmarea unei vize valabile într-un nou document de călătorie nu îl împiedică pe titularul vizei să depună o nouă cerere de viză. Acest lucru nu aduce atingere dreptului solicitantului de a exercita o cale de atac în conformitate cu articolul 34 alineatul (7).