Capitolul 1 - Declaraţii vamale în scris - Regulamentul 2454/02-iul-1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2015
CAPITOLUL 1:Declaraţii vamale în scris
Art. 198
(1)În cazul în care o declaraţie vamală se referă la două sau mai multe articole, se consideră că datele referitoare la fiecare articol reprezintă o declaraţie separată.
(2)Părţile componente ale echipamentelor industriale care se clasifică la un singur cod din Nomenclatura Combinată se consideră ca reprezentând un singur articol de marfă.
Art. 199
(1)Fără a se aduce atingere eventualei aplicări a dispoziţiilor penale, depunerea la biroul vamal a unei declaraţii semnate de către declarant sau de către reprezentantul acestuia sau a unei declaraţii de tranzit depuse prin intermediul tehnicilor electronice de prelucrare a datelor angajează răspunderea declarantului sau a reprezentantului acestuia în conformitate cu dispoziţiile în vigoare cu privire la:
- corectitudinea informaţiilor înscrise în declaraţie;
- autenticitatea documentelor prezentate; şi
- respectarea tuturor obligaţiilor care decurg din plasarea respectivelor mărfuri sub regimul avut în vedere.

(2)În cazul în care declarantul utilizează sisteme informatice pentru întocmirea declaraţiilor vamale, inclusiv în cazul declaraţiilor de tranzit întocmite în conformitate cu articolul 353 alineatul (2) litera (b), autorităţile vamale pot prevedea ca semnătura olografă să poată fi înlocuită cu o altă tehnică de identificare bazată, eventual, pe utilizarea de coduri. Această facilitate se acordă numai în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile tehnice şi administrative stabilite de autorităţile vamale.
Autorităţile vamale pot prevedea, de asemenea, ca declaraţiile întocmite cu ajutorul sistemelor informatizate vamale, inclusiv declaraţiile de tranzit întocmite în conformitate cu articolul 353 alineatul (2) litera (b), să poată fi autentificate direct prin aceste sisteme, în locul aplicării manuale sau mecanice a ştampilei biroului vamal şi a semnăturii funcţionarului competent.

(3)Autorităţile vamale pot permite, în condiţiile şi în conformitate cu modalităţile pe care le stabilesc, ca anumite date ale declaraţiei scrise menţionate în anexa 3 7 să fie înlocuite prin transmisia acestor date către biroul vamal desemnat în acest scop pe cale electronică, sub formă codată, după caz

Art. 200
Documentele prezentate în sprijinul declaraţiei se păstrează de către autorităţile vamale cu excepţia cazurilor în care există dispoziţii contrare sau dacă pot fi utilizate de către persoana interesată pentru alte operaţiuni. În acest din urmă caz, autorităţile vamale adoptă toate dispoziţiile necesare pentru a se asigura că documentele respective nu se pot folosi ulterior decât pentru cantitatea sau valoarea mărfurilor pentru care ele rămân valabile.
Art. 201
(1)Declaraţia vamală se depune la unul din următoarele birouri vamale:
a)biroul vamal competent pentru locul în care mărfurile sunt prezentate sau cerute să fie prezentate la vamă, în conformitate cu legislaţia vamală;
b)biroul vamal competent pentru a asigura supravegherea locului în care este stabilit exportatorul sau a celui în care mărfurile sunt condiţionate sau încărcate pentru export, cu excepţia cazurilor prevăzute la articolele 789, 790, 791 şi 794.
Declaraţia vamală poate fi depusă imediat ce mărfurile sunt prezentate sau puse la dispoziţia autorităţilor vamale în vederea controlului.
(2)Autorităţile vamale pot autoriza depunerea declaraţiei vamale înainte ca declarantul să fie în măsură să prezinte mărfurile sau să le pună la dispoziţie în vederea controlului acestora, la biroul vamal unde se depune declaraţia vamală sau la un alt birou vamal sau loc desemnat de aceste autorităţi.
Autorităţile vamale pot stabili un termen, care este determinat în funcţie de împrejurări, în care mărfurile trebuie prezentate sau puse la dispoziţie. În cazul în care mărfurile nu sunt prezentate sau puse la dispoziţie în acest termen, se consideră că declaraţia vamală nu a fost depusă.
Declaraţia vamală nu poate fi acceptată decât după ce mărfurile respective au fost prezentate autorităţilor vamale sau au fost puse la dispoziţie în vederea controlului acestora, la cererea autorităţilor vamale.

(3)Autorităţile vamale pot permite depunerea declaraţiei vamale la un alt birou vamal decât cel la care mărfurile sunt prezentate sau vor fi prezentate sau puse la dispoziţie pentru control, dacă este îndeplinită una dintre următoarele condiţii:
a)birourile vamale menţionate în fraza introductivă se află în acelaşi stat membru;
b)mărfurile vor fi supuse unei proceduri vamale de către titularul unei autorizaţii unice pentru declaraţia simplificată sau pentru procedura de vămuire la domiciliu.

Art. 202
(1)Declaraţia se depune la biroul vamal competent în zilele şi în orele de program.
Cu toate acestea, la solicitarea declarantului şi cu suportarea de către acesta a cheltuielilor aferente, autorităţile vamale pot autoriza depunerea declaraţiei în afara zilelor şi orelor de program.
(2)Declaraţia prezentată funcţionarilor unui birou vamal situat în alt loc anume desemnat în acest scop prin acordul încheiat între autorităţile vamale şi persoana interesată se consideră ca fiind prezentată la biroul vamal respectiv.
(3)Depunerea declaraţiei de tranzit comunitar şi prezentarea mărfurilor se fac la biroul de plecare în zilele şi între orele stabilite de autorităţile vamale.
Biroul de plecare poate, la cererea şi pe cheltuiala principalului obligat, să autorizeze prezentarea mărfurilor în alt loc.

Art. 203
(1)Data acceptării declaraţiei se înscrie pe declaraţie.
(2)Declaraţia de tranzit comunitar este acceptată şi înregistrată de către biroul de plecare în zilele şi între orele stabilite de autorităţile vamale.

Art. 204
Autorităţile vamale pot permite sau pot solicita efectuarea rectificărilor prevăzute la articolul 65 din cod prin depunerea unei noi declaraţii care să înlocuiască declaraţia originală. În acest caz, data primirii declaraţiei originale se consideră ca dată relevantă pentru stabilirea drepturilor datorate şi pentru aplicarea celorlalte dispoziţii ce reglementează regimul vamal în cauză.
Art. 205
(1)Modelul oficial de declaraţie vamală a mărfurilor întocmită în scris în cadrul procedurii normale, în scopul plasării mărfurilor sub un anumit regim vamal sau al reexportării acestora în conformitate cu articolul 182 alineatul (3) din cod este Documentul Administrativ Unic.
(2)În cazul în care dispoziţiile privind regimul vamal respectiv permit acest lucru, pot fi folosite în acest scop şi alte formulare.
(3)Dispoziţiile alineatelor (1) şi (2) nu exclud:
- acordarea scutirii de obligaţia prezentării declaraţiei scrise prevăzute la articolele 225-236 pentru punerea în liberă circulaţie, exportul sau importul temporar;
- posibilitatea ca statele membre să elimine obligaţia prezentării formularului prevăzut la alineatul (1) în cazul în care se aplică dispoziţiile speciale stabilite la articolele 237 şi 238 pentru trimiterile poştale (simple şi colete poştale);
- utilizarea de formulare speciale pentru facilitarea declarării în anumite cazuri, dacă autorităţile vamale permit acest lucru;
- posibilitatea ca statele membre să elimine obligaţia prezentării formularului prevăzut la alineatul (1) în cazul existenţei unor acorduri sau înţelegeri prezente sau viitoare încheiate între administraţiile a două sau mai multe state membre, în scopul simplificării formalităţilor pentru toate sau o parte dintre schimburile comerciale efectuate între acele state membre;
- posibilitatea ca persoanele interesate să folosească listele de încărcătură în scopul îndeplinirii formalităţilor de tranzit comunitar pentru transporturile alcătuite din mai multe tipuri de mărfuri, în cazul în care se aplică articolul 353 alineatul (2) şi articolul 441;

- tipărirea cu ajutorul sistemelor publice sau private de prelucrare a datelor, în condiţiile stabilite de statele membre, dacă este cazul chiar şi pe hârtie obişnuită, de declaraţii de export, de import şi de tranzit, în cazul în care se aplică articolul 353 alineatul (2), precum şi de documente care să ateste statutul comunitar al mărfurilor care nu circulă sub regimul de tranzit comunitar intern.

- posibilitatea ca statele membre, în cazul în care utilizează un sistem informatic de prelucrare a declaraţiilor, să prevadă ca declaraţia, în sensul alineatului (1), să fie constituită de documentul administrativ unic tipărit cu ajutorul acestui sistem.
(4)
[textul din Art. 205, alin. (4) din partea 1, titlul VII, capitolul 1, sectiunea 2 a fost abrogat la 01-ian-2007 de Art. 1, punctul 12. din Regulamentul 3665/21-dec-1993]
(5)În cazul în care legislaţia comunitară se referă la o declaraţie de export, reexport sau import, sau la o declaraţie în urma căreia se plasează mărfurile sub un alt regim vamal, statele membre nu pot cere alte documente administrative cu excepţia celor care:
- sunt create în mod expres prin acte comunitare sau prevăzute de aceste acte;
- decurg din convenţii internaţionale compatibile cu tratatul;
- sunt obligatorii pentru operatorii care, la cererea lor, doresc să beneficieze de un avantaj sau de o anumită facilitate;
- sunt necesare, în conformitate cu dispoziţiile tratatului, pentru punerea în aplicare a unor reglementări specifice a căror aplicare nu se poate realiza numai prin utilizarea documentului menţionat la alineatul (1).
Art. 206
Dacă este necesar, formularul Documentului Administrativ Unic se foloseşte şi în perioada de tranziţie prevăzută de actul de aderare a Spaniei şi Portugaliei, în legătură cu schimburile comerciale dintre Comunitate, astfel cum era constituită la 31 decembrie 1985, şi Spania sau Portugalia, precum şi între aceste două state membre pentru mărfuri pentru care nu beneficiază încă de eliminarea totală a drepturilor vamale şi a taxelor cu efect echivalent sau care se supun altor măsuri stabilite prin actul de aderare.
În conformitate cu primul paragraf, exemplarul 2 sau, după caz, exemplarul 7 al formularelor utilizate în schimburile comerciale cu Spania şi Portugalia sau între aceste state membre se distruge.
Documentul Administrativ Unic se foloseşte şi în schimburile comerciale efectuate cu mărfuri comunitare între părţi ale teritoriului vamal al Comunităţii pentru care se aplică dispoziţiile Directivei 77/388/CEE a Consiliului (1) şi părţi ale acestui teritoriu cărora nu li se aplică aceste dispoziţii sau în schimburile comerciale efectuate între părţi ale acestui teritoriu în care nu se aplică aceste dispoziţii.
(1)JOL 145, 13.6.1977, p. 1.
Art. 207
Fără a aduce atingere dispoziţiilor articolului 205 alineatul (3), administraţiile vamale ale statelor membre pot renunţa, în general, în scopul îndeplinirii formalităţilor pentru export sau import, la prezentarea anumitor exemplare ale Documentului Administrativ Unic destinate autorităţile din statul membru respectiv, cu condiţia ca informaţiile în cauză să fie disponibile pe alte suporturi.
Art. 208
(1)Documentul Administrativ Unic se prezintă sub forma unor subseturi conţinând numărul de exemplare necesare pentru îndeplinirea formalităţilor referitoare la regimul vamal sub care se plasează mărfurile.
(2)În cazul în care regimul de tranzit comunitar sau regimul de tranzit comun este precedat sau urmat de un alt regim vamal, se poate prezenta un subset care să conţină numărul necesar de exemplare pentru îndeplinirea formalităţilor aferente regimului de tranzit, în cazul în care se aplică articolul 353 alineatul (2), precum şi regimului vamal precedent sau ulterior.

(3)Subseturile prevăzute la alineatele (2) şi (3) se iau:
- fie din setul complet alcătuit din 8 exemplare, în conformitate cu modelul din anexa 31;
- fie, mai ales în cazul tipăririi cu ajutorul unui sistem informatic pentru prelucrarea declaraţiilor, două seturi succesive de câte patru exemplare, în conformitate cu modelul din anexa 32.
(4)Fără a se aduce atingere dispoziţiilor articolului 205 alineatul (3), articolelor 222-224 sau articolelor 254-289, formularele de declaraţie se pot completa, după caz, cu unul sau mai multe formulare suplimentare, prezentate în subseturi conţinând exemplarele de declaraţie prevăzute pentru îndeplinirea formalităţilor referitoare la regimul vamal sub care se plasează mărfurile, la care se pot anexa, după caz, exemplarele prevăzute pentru îndeplinirea formalităţilor referitoare la regimurile vamale anterioare sau ulterioare.
Aceste subseturi se iau:
- fie din setul complet de 8 exemplare, în conformitate cu modelul din anexa 33;
- fie din două seturi de câte patru exemplare, în conformitate cu modelul din anexa 34.
Formularele suplimentare constituie parte integrantă a Documentului Administrativ Unic la care se referă.
(5)Prin derogare de la alineatul (4), autorităţile vamale pot stabili să nu se folosească formulare suplimentare în cazul în care se utilizează un sistem informatic de prelucrare a declaraţiilor pentru tipărirea lor.
Art. 209
(1)În cazul aplicării dispoziţiilor articolului 208 alineatul (2), fiecare parte interesată răspunde numai de datele privind regimul pentru care face cerere în calitate de declarant, principal obligat sau reprezentant al unuia dintre aceştia.
(2)În sensul alineatului (1), în cazul în care foloseşte un Document Administrativ Unic eliberat pe durata regimului vamal anterior, declarantului i se cere ca înainte de a prezenta declaraţia să verifice, pentru cazurile care îl privesc, exactitatea datelor existente şi aplicabilitatea lor pentru mărfurile în cauză şi pentru regimul solicitat şi să efectueze completărilor necesare.
În cazurile prevăzute la primul alineat, declarantul informează imediat biroul vamal la care se depune declaraţia în legătură cu orice diferenţă constatată între mărfurile respective şi datele existente. În acest caz, declarantul întocmeşte declaraţia pe exemplare noi ale formularului de document unic.
Art. 210
în cazul în care se foloseşte Documentul Administrativ Unic pentru a acoperi mai multe regimuri vamale succesive, autorităţile vamale verifică concordanţa datelor înscrise în declaraţiile referitoare la diferitele regimuri în cauză.
Art. 211
Declaraţia trebuie întocmită într-una dintre limbile oficiale ale Comunităţii, care este acceptată de autorităţile vamale ale statului membru în care se îndeplinesc formalităţile.
Dacă este necesar, autorităţile vamale ale statului membru de destinaţie pot cere declarantului sau reprezentantului său din acest stat membru traducerea declaraţiei în limba oficială sau în una dintre limbile oficiale ale acestuia din urmă. Traducerea înlocuieşte datele corespunzătoare din declaraţia în cauză.
Prin derogare de la alineatul precedent, declaraţia se întocmeşte în limba oficială sau într-una din limbile oficiale ale statului membru de destinaţie în toate cazurile în care declaraţia din acest din urmă stat membru se întocmeşte pe alte exemplare decât cele prezentate iniţial biroului vamal al statul membru de plecare.
Art. 212
(1)Documentul Administrativ Unic trebuie completat în conformitate cu nota explicativă de la anexa 37 şi, după caz, ţinând seama de instrucţiunile suplimentare prevăzute în alte reglementări comunitare.
În cazul în care o declaraţie vamală este utilizată ca declaraţie sumară de intrare, în conformitate cu articolul 36c alineatul (1) din cod, această declaraţie include, pe lângă datele cerute pentru procedura specifică din anexa 37, datele cerute pentru o declaraţie sumară de intrare, care figurează în anexa 30a.

(2)Autorităţile vamale asigură accesul neîngrădit al utilizatorilor la exemplare ale notei explicative prevăzute la alineatul (1).
(3)Administraţiile vamale ale fiecărui stat membru pot completa această notă explicativă, dacă este necesar.
(4)Statele membre comunică Comisiei lista datelor pe care le solicită pentru fiecare din procedurile prevăzute în anexa 37. Comisia publică lista cu aceste date.

Art. 213
Codurile care se folosesc la completarea formularelor prevăzute la articolul 205 alineatul (1) se găsesc în anexa 38.
Statele membre comunică Comisiei lista codurilor naţionale utilizate pentru rubricile 37 a doua subdiviziune, 44 şi 47 prima subdiviziune. Comisia publică lista acestor coduri.

Art. 214
În cazurile în care reglementările impun existenţa unor exemplare suplimentare ale formularului prevăzut la articolul 205 alineatul (1), declarantul poate folosi în acest sens exemplare suplimentare sau fotocopii ale formularului respectiv.
Aceste exemplare suplimentare sau fotocopii se semnează de către declarant, se prezintă autorităţilor vamale şi se vizează de către acestea din urmă în aceleaşi condiţii ca şi documentul administrativ unic. Ele sunt acceptate de către autorităţile vamale ca şi cum ar fi documente oficiale, dacă autorităţile vamale stabilesc că acestea îndeplinesc condiţiile de calitate şi lizibilitate.
Art. 215
(1)Formularul menţionat la articolul 20 5 alineatul (1) se tipăreşte pe hârtie finisată pentru scriere, autocopiantă şi care cântăreşte cel puţin 40 g/m2. Hârtia trebuie să fie suficient de opacă pentru ca informaţiile de pe o parte să nu afecteze lizibilitatea informaţiilor de pe cealaltă parte şi rezistenţa ei trebuie să fie astfel încât să nu se rupă sau să se şifoneze cu uşurinţă în cursul folosirii normale.
Hârtia este de culoare albă pentru toate exemplarele. Cu toate acestea, în cazul exemplarelor utilizate pentru tranzitul comunitar în conformitate cu articolul 353 alineatul (2), casetele 1 (prima şi cea de-a treia subdiviziune), 2, 3, 4, 5, 6, 8, 15, 17, 18, 19, 21, 25, 27, 31, 32, 33 (prima subdiviziune din partea stângă), 35, 38, 40, 44, 50, 51, 52, 53, 55 şi 56 au fond verde.

Formularele se tipăresc în verde.

(2)Dimensiunile casetelor au la bază o unitate de măsură de o zecime de ţol pe orizontală şi o şesime de ţol pe verticală. Subdiviziunile casetelor au la bază o unitate de măsură de o zecime de ţol pe orizontală.
(3)Marcajul colorat al diferitelor exemplare de formular se realizează în modul următor:
a)la formularele în conformitate cu modelele din anexele 31 şi 33:
- exemplarele 1, 2, 3, şi 5 prezintă pe marginea din dreapta o bandă continuă colorată în roşu, verde, galben şi respectiv albastru;
- exemplarele 4, 6, 7 şi 8 prezintă pe marginea din dreapta o bandă întreruptă colorată în albastru, roşu, verde şi respectiv galben;
b)la formularele în conformitate cu modelele din anexele 32 şi 34, exemplarele 1/6, 2/7, 3/8 şi 4/5 prezintă pe marginea din dreapta o bandă continuă şi la dreapta acesteia o bandă întreruptă colorată în roşu, verde, galben şi respectiv albastru.
Lăţimea acestor benzi este de aproximativ 3 mm. Banda întreruptă cuprinde o serie de pătrate cu latura de 3 mm fiecare, cu spaţii de 3 mm între ele.
(4)În anexa 35 sunt prezentate exemplarele pe care datele cuprinse în formularele indicate în anexele 31 şi 33 trebuie să apară printr-un procedeu de autocopiere.
În anexa 36 sunt prezentate exemplarele pe care datele conţinute în formularele indicate în anexele 32 şi 34 trebuie să apară printr-un procedeu de autocopiere.
(5)Formatul formularelor este de 210 x 297 mm, cu o toleranţă maximă în lungime de 5 mm în minus şi de 8 mm în plus.
(6)Administraţiile vamale ale statelor membre pot solicita ca formularele să specifice numele şi adresa imprimeriei sau să prezinte un semn care să permită identificarea acesteia. De asemenea, ele pot condiţiona tipărirea formularelor de obţinerea în prealabil a unei aprobări tehnice.
Art. 216
Lista căsuţelor care pot fi completate în cazul unei declaraţii de plasare sub un regim vamal determinat în cazul utilizării documentului administrativ unic este inclusă în anexa 37.

În cazul în care o declaraţie vamală este cerută pentru mărfuri care urmează a părăsi teritoriul vamal al Comunităţii, în conformitate cu articolul 182b din cod, această declaraţie include, pe lângă datele cerute pentru procedura specifică din anexa 3 7, datele cerute pentru o declaraţie sumară de ieşire care figurează în anexa 30a.

Art. 217
Datele de identificare necesare în cazul utilizării unuia dintre formularele prevăzute la articolul 205 alineatul (2) sunt prevăzute în formularul în cauză şi sunt completate, după caz, de dispoziţii privind regimul vamal în cauză.
Art. 218
(1)Declaraţia vamală pentru punerea în liberă circulaţie este însoţită de următoarele documente:
a)factura în baza căreia se declară valoarea în vamă a mărfurilor, în conformitate cu articolul 181;
b)în cazul în care acest lucru este cerut în conformitate cu articolul 178, declaraţia cu elementele necesare pentru stabilirea valorii în vamă a mărfurilor declarate, întocmită în condiţiile stabilite la articolul menţionat anterior;
c)documentele necesare pentru aplicarea unui regim tarifar preferenţial sau a altor măsuri de derogare de la regimul de drept comun aplicabil mărfurilor declarate;
d)toate celelalte documente cerute pentru aplicarea dispoziţiilor ce reglementează punerea în liberă circulaţie a mărfurilor declarate.
(2)La prezentarea declaraţiei, autorităţile vamale pot cere documentele de transport sau, după caz, documentele aferente regimului vamal anterior.
În cazul în care în vamă se prezintă o singură marfă în mai multe ambalaje, ele pot cere să se prezinte lista coletelor sau un document echivalent indicând conţinutul fiecărui ambalaj.
(3)Cu toate acestea, în cazul în care mărfurile sunt eligibile pentru drepturile forfetare menţionate în secţiunea II (D) a dispoziţiilor preliminare din Nomenclatura Combinată sau sunt eligibile pentru exonerarea de drepturi de import, nu este necesar să se solicite documentele menţionate la alineatul (1) literele (a), (b) şi (c), cu excepţia cazului în care autorităţile vamale consideră că acest lucru este necesar în sensul aplicării dispoziţiilor care reglementează punerea în liberă circulaţie a mărfurilor în cauză.

Art. 219
(1)Mărfurile care fac obiectul declaraţiei de tranzit sunt prezentate împreună cu documentul de transport.
Autorităţile vamale ale biroului de plecare pot renunţa la prezentarea acestui document la data îndeplinirii formalităţilor vamale, cu condiţia ca acesta să fie păstrat la dispoziţia lor.
Cu toate acestea, documentul de transport trebuie prezentat la cererea autorităţilor vamale sau a oricărei alte autorităţi competente, în timpul transportului.

(2)Fără a se aduce atingere nici unei măsuri de simplificare aplicabile, documentul vamal de export/expediţie sau de reexport al mărfurilor de pe teritoriul vamal al Comunităţii sau orice document cu putere juridică echivalentă se prezintă biroului de plecare împreună cu declaraţia de tranzit aferentă.
(3)Autorităţile vamale pot solicita, dacă este cazul, prezentarea documentului aferent regimului vamal anterior.
Art. 220
(1)Fără să se aducă atingere dispoziţiilor speciale, documentele care însoţesc declaraţia de plasare sub un regim vamal cu incidenţă economică sunt următoarele:
a)pentru regimul de antrepozitare vamală:
- tipul D; documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1) literele (a) şi (b),
- altele decât tip D; nici un document;
b)pentru regimul de perfecţionare activă
- sistemul drawback; documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1),
- sistemul de suspendare; documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1) literele (a) şi (b) şi, când este necesar, autorizaţia scrisă pentru regimul vamal respectiv sau o copie a cererii pentru autorizaţie când se aplică al doilea paragraf al articolului 508 alineatul (1);

c)pentru transformare sub control vamal, documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1) literele (a) şi (b) şi, când este necesar, autorizaţia scrisă pentru regimul vamal respectiv sau un exemplar al cererii de autorizare atunci când se aplică articolul 508 alineatul (1)

d)pentru regimul de import temporar:
- cu scutire parţială de drepturi de import; documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1),
- cu scutire totală de drepturi de import; documentele prevăzute la articolul 218 alineatul (1) literele (a) şi (b) şi, când este necesar, autorizaţia scrisă pentru regimul vamal respectiv sau un exemplar al cererii de autorizare atunci când se aplică articolul 508 alineatul (1)

e)pentru regimul de perfecţionare pasivă, documentele prevăzute la articolul 221 alineatul (1) şi, când este necesar, autorizaţia scrisă sau o copie după cererea de autorizaţie unde se aplică al doilea paragraf al articolului articolul 508 alineatul (1).

(2)Articolul 218 alineatul (2) se aplică declaraţiilor de intrare sub orice regim vamal cu impact economic.
(3)Autorităţile vamale pot permite păstrarea autorizaţiei unui regim sau a copiei cererii de autorizare la dispoziţia lor în loc de a însoţi declaraţia.

Art. 221
(1)Declaraţia de export sau reexport este însoţită de orice document necesar în vederea unei corecte aplicări a drepturilor de export şi a dispoziţiilor care reglementează exportul mărfurilor în cauză.
(2)Pentru declaraţiile de export sau reexport se aplică articolul 218 alineatul (2).