Secţiunea 1a - SECŢIUNEA 1 A : Proceduri şi metode de cooperare administrativă aplicabile cu privire la exporturile care utilizează certificate de origine tip A, declaraţii pe factură şi certificate de circulaţie EUR.1. - Regulamentul 2454/02-iul-1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 8 Decembrie 2015
SECŢIUNEA 1A:SECŢIUNEA 1A: Proceduri şi metode de cooperare administrativă aplicabile cu privire la exporturile care utilizează certificate de origine tip A, declaraţii pe factură şi certificate de circulaţie EUR.1.
SUBSECŢIUNEA 1:Principii generale
Art. 97k
(1)Fiecare ţară beneficiară asigură aplicarea sau aplică:
a)regulile privind originea produselor exportate, stabilite în secţiunea 1;
b)normele privind completarea şi emiterea certificatelor de origine tip A, al căror specimen este prezentat în anexa 17;
c)dispoziţiile cu privire la utilizarea declaraţiilor pe factură, al căror specimen este prezentat în anexa 18;
d)dispoziţiile cu privire la metodele de cooperare administrativă menţionate la articolul 97s;
e)dispoziţiile cu privire la acordarea derogărilor menţionate la articolul 89.
(2)Autorităţile competente ale ţărilor beneficiare cooperează cu Comisia sau cu statele membre, în special:
a)prin furnizarea, la cererea Comisiei, a oricărui sprijin necesar în vederea monitorizării de către aceasta a bunei gestionări a sistemului în ţara în cauză, inclusiv cu ocazia vizitelor de control la faţa locului efectuate de Comisie sau de autorităţile vamale ale statelor membre;
b)fără a aduce atingere articolelor 97s şi 97t, prin verificarea caracterului originar al produselor, precum şi a îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute în prezenta secţiune, inclusiv prin vizite la faţa locului, la cererea Comisiei sau a autorităţilor vamale ale statelor membre în cadrul anchetelor asupra originii.
(3)În cazul în care, într-o ţară beneficiară, se desemnează o autoritate competentă care să emită certificate de origine tip A, se verifică documente care constituie dovezi de origine şi se emit certificate de origine tip A în vederea exporturilor către Uniunea Europeană, se consideră că respectiva ţară beneficiară a acceptat condiţiile prevăzute la alineatul (1).
(4)În cazul în care o ţară sau un teritoriu este admis(ă) sau readmis(ă) ca ţară beneficiară în privinţa produselor menţionate în Regulamentul (UE) nr. 978/2012, mărfurile originare din acea ţară sau din acel teritoriu beneficiază de sistemul generalizat de preferinţe, cu condiţia să fi fost exportate din ţara sau teritoriul beneficiar la data menţionată la articolul 97s sau după această dată.
(5)Dovada de origine este valabilă 10 luni de la data emiterii sale în ţara exportatoare şi trebuie depusă în acest interval de timp pe lângă autorităţile vamale ale ţării importatoare.
(6)În sensul subsecţiunilor 2 şi 3 din prezenta secţiune, în cazul în care o ţară sau un teritoriu a fost eliminat(ă) din lista ţărilor beneficiare menţionată la articolul 97s alineatul (2), obligaţiile stabilite la articolul 97k alineatul (2), articolul 97l alineatul (5), 97t alineatele (3), (4), (6) şi (7) şi articolul 97u alineatul (1) se aplică în continuare acelei ţări sau acelui teritoriu, timp de trei ani de la data eliminării din lista respectivă.
(7)Obligaţiile menţionate la alineatul (6) se aplică Republicii Singapore timp de trei ani începând de la 1 ianuarie 2014.
SUBSECŢIUNEA 2:Proceduri la export în ţara beneficiară
Art. 97l
(1)Certificatele de origine tip A, al căror model este prezentat în anexa 17, se emit pe baza unei cereri scrise prezentate de exportator sau de reprezentantul autorizat al acestuia, însoţită de orice alte documente justificative, pentru a dovedi că produsele pentru export îndeplinesc condiţiile necesare în vederea emiterii unui certificat de origine tip A.
(2)Autorităţile competente din ţările beneficiare pun certificatul de origine tip A la dispoziţia exportatorului imediat după efectuarea sau asigurarea exportului. Cu toate acestea, autorităţile competente din ţările beneficiare pot, de asemenea, să emită un certificat de origine tip A după exportul produselor care fac obiectul acestuia, dacă:
a)nu a fost emis în momentul exportului din cauza unor erori, a unor omisiuni involuntare sau a unor circumstanţe speciale; sau
b)s-a dovedit autorităţilor competente că certificatul de origine tip A a fost emis, dar nu a fost acceptat la import din motive tehnice; sau
c)destinaţia finală a produselor în cauză a fost determinată în timpul transportului sau a depozitării şi după o eventuală divizare a transportului, în conformitate cu articolul 74.
(3)Autorităţile competente din ţările beneficiare pot emite retroactiv un certificat doar după ce verifică dacă informaţiile cuprinse în cererea exportatorului pentru un certificat de origine tip A eliberat retroactiv coincid cu cele din documentele de export corespunzătoare şi că nu a fost eliberat un certificat de origine tip A în momentul exportului produselor respective. Menţiunea «Issued retrospectively», «Delivre a posteriori» sau «emitido a posteriori» trebuie să figureze în caseta 4 a certificatului de origine tip A eliberat retroactiv.
(4)În caz de furt, pierdere sau distrugere a unui certificat de origine tip A, exportatorul poate solicita autorităţilor competente care l-au emis un duplicat întocmit pe baza documentelor de export aflate în posesia acestora. Cuvântul «Duplicate», «Duplicata» sau «Copia», data eliberării şi numărul de serie al certificatului original trebuie indicate în caseta 4 a duplicatului certificatului de origine tip A. Duplicatul este valabil de la aceeaşi dată ca şi originalul.
(5)Pentru a verifica dacă produsul pentru care se solicită un certificat de origine tip A respectă regulile de origine aplicabile, autorităţile guvernamentale competente au dreptul să solicite prezentarea oricăror documente justificative sau să efectueze orice verificări pe care le consideră adecvate.
(6)Completarea casetelor 2 şi 10 din certificatul de origine tip A este opţională. Caseta 12 poartă menţiunea «Uniunea Europeană» sau numele unuia dintre statele membre. Data eliberării certificatului de origine tip A se înscrie în caseta 11. Semnătura înscrisă în caseta rezervată autorităţilor guvernamentale competente care emit certificatul, precum şi cea a semnatarului autorizat al exportatorului, înscrisă în caseta 12, trebuie să fie olografe.
Art. 97m
(1)Declaraţia pe factură poate fi întocmită de orice exportator care îşi desfăşoară activitatea într-o ţară beneficiară pentru orice transport format din unul sau mai multe colete conţinând produse originare a căror valoare totală nu depăşeşte 6 000 EUR, cu condiţia ca pentru această procedură să se aplice cooperarea administrativă menţionată la articolul 97k alineatul (2).
(2)Exportatorul care întocmeşte o declaraţie pe factură trebuie să poată prezenta în orice moment, la cererea autorităţilor vamale sau a altor autorităţi guvernamentale competente din ţara exportatoare, toate documentele corespunzătoare care fac dovada caracterului originar al produselor în cauză.
(3)Declaraţia pe factură se întocmeşte de către exportator fie în franceză, fie în engleză, prin dactilografierea, ştampilarea sau imprimarea pe factură, pe avizul de expediţie sau pe orice alte documente comerciale, a declaraţiei al cărei text este prezentat în anexa 18. Dacă este întocmită de mână, declaraţia trebuie scrisă cu cerneală şi cu litere de tipar. Declaraţiile pe factură poartă semnătura olografă originală a exportatorului.
(4)Utilizarea unei declaraţii pe factură presupune îndeplinirea următoarelor condiţii:
a)se completează o singură declaraţie pe factură pentru fiecare transport;
b)dacă mărfurile din transport au fost deja supuse, în ţara exportatoare, unei verificări în ceea ce priveşte definiţia noţiunii de «produse originare», exportatorul poate menţiona această verificare în declaraţia pe factură.
(5)În cazul aplicării unui cumul în temeiul articolelor 84, 8 5 sau 86, autorităţile guvernamentale competente din ţara beneficiară cărora li s-a solicitat emiterea unui certificat de origine tip A pentru produse la fabricarea cărora s-au utilizat materiale originare dintr-o parte cu care este autorizat cumulul se bazează pe următoarele elemente:
- în cazul cumulului bilateral, pe dovada de origine prezentată de furnizorul exportatorului şi emisă în conformitate cu dispoziţiile subsecţiunii 5;
- în cazul cumulului cu Norvegia, Elveţia sau Turcia, pe dovada de origine livrată de furnizorul exportatorului şi emisă în conformitate cu regulile de origine SGP ale Norvegiei, Elveţiei sau Turciei, după caz;
- în cazul cumulului regional, pe dovada de origine livrată de furnizorul exportatorului, şi anume un certificat de origine tip A, al cărui model este prezentat în anexa 17, sau, după caz, o declaraţie pe factură, al cărei text este prezentat în anexa 18;
- în cazul cumulului extins, pe dovada de origine livrată de furnizorul exportatorului şi emisă în conformitate cu prevederile acordului de liber schimb relevant dintre Uniunea Europeană şi ţara în cauză.
În cazurile menţionate la primul paragraf prima, a doua, a treia şi a patra liniuţă, rubrica 4 a certificatului de origine tip A poartă, după caz, menţiunea «EU cumulation», «Norway cumulation», «Switzerland cumulation», «Turkey cumulation», «regional cumulation», «extended cumulation with country x» sau «Cumul UE», «Cumul Norvege», «Cumul Suisse», «Cumul Turquie», «cumul regional», «cumul etendu avec le pays x».
SUBSECŢIUNEA 3:Proceduri la punerea în liberă circulaţie în Uniunea Europeană
Art. 97n
(1)Certificatele de origine tip A sau declaraţiile pe factură sunt prezentate autorităţilor vamale ale statelor membre importatoare în conformitate cu procedurile privind declaraţia vamală.
(2)Dovezile de origine care sunt prezentate autorităţilor vamale ale ţării importatoare după expirarea perioadei de valabilitate menţionate la articolul 97k alineatul (5) pot fi acceptate în scopul aplicării preferinţelor tarifare atunci când neprezentarea acestor documente în termenul stabilit se datorează unor circumstanţe excepţionale. în alte cazuri de neprezentare la timp, autorităţile vamale ale ţării importatoare pot accepta dovezile de origine dacă produsele le-au fost prezentate înainte de expirarea termenului menţionat.
Art. 97o
(1)În cazul în care, la cererea importatorului şi în condiţiile stabilite de autorităţile vamale ale statului membru importator, produsele demontate sau neasamblate în sensul regulii generale 2 litera (a) pentru interpretarea Sistemului armonizat care se clasifică la secţiunea XVI sau XVII sau la poziţia 7308 sau 9406 din Sistemul armonizat sunt importate în tranşe, autorităţilor vamale li se poate prezenta o singură dovadă de origine pentru respectivele produse la importul primei tranşe.
(2)La cererea importatorului şi în condiţiile stabilite de autorităţile vamale ale statului membru importator, autorităţilor vamale li se poate prezenta o singură dovadă de origine la importul primei tranşe atunci când mărfurile:
a)sunt importate în cadrul unor fluxuri comerciale frecvente şi continue cu o valoare comercială semnificativă;
b)fac obiectul aceluiaşi contract de vânzare, ale cărui părţi contractante sunt stabilite în ţara exportatoare sau în statul membru (statele membre);
c)sunt clasificate la acelaşi cod (opt cifre) al Nomenclaturii combinate;
d)provin exclusiv de la acelaşi exportator, sunt destinate aceluiaşi importator şi fac obiectul formalităţilor de intrare la acelaşi birou vamal din acelaşi stat membru.
Această procedură se aplică pe o perioadă stabilită de autorităţile vamale competente.
Art. 97p
(1)În cazul în care produsele originare sunt plasate sub controlul unui birou vamal al unui singur stat membru, este posibil să se înlocuiască dovada de origine iniţială cu unul sau mai multe certificate de origine tip A în scopul expedierii unora sau a tuturor acestor produse în altă parte în Uniunea Europeană sau, dacă este cazul, în Norvegia, Elveţia sau Turcia.
(2)Certificatele de origine tip A înlocuitoare sunt emise de biroul vamal sub controlul căruia sunt plasate produsele. Certificatul înlocuitor se întocmeşte pe baza unei cereri scrise a reexportatorului.
(3)În rubrica din dreapta sus a certificatului înlocuitor se indică numele ţării intermediare în care este emis. Rubrica 4 cuprinde menţiunile «Replacement certificate» sau «Certificat de remplacement», precum şi data emiterii şi seria certificatului de origine iniţial. Numele reexportatorului se indică în rubrica 1. Numele destinatarului final poate fi indicat în rubrica 2. în rubricile 3 - 9 se preiau toate caracteristicile produselor reexportate de pe certificatul iniţial, iar în rubrica 10 se indică datele facturii reexportatorului.
(4)Viza autorităţii vamale care a emis certificatul înlocuitor se aplică în rubrica 11. Responsabilitatea autorităţilor se limitează la emiterea certificatului înlocuitor. Datele din rubrica 12 referitoare la ţara de origine şi la ţara de destinaţie se preiau din certificatul iniţial. Această rubrică este semnată de reexportator. Reexportatorul care semnează cu bună credinţă această rubrică nu răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe certificatul iniţial.
(5)Biroul vamal căruia i se cere să efectueze operaţiunea menţionată la alineatul (1) notează pe certificatul iniţial greutatea, numărul şi natura produselor reexpediate şi indică seria certificatului sau certificatelor înlocuitoare corespunzătoare. Biroul vamal păstrează certificatul iniţial timp de cel puţin trei ani. La certificatul înlocuitor se poate anexa o fotocopie a certificatului iniţial.
(6)În cazul produselor care beneficiază de preferinţe tarifare în temeiul unei derogări acordate în conformitate cu dispoziţiile articolului 89, procedura prevăzută la prezentul articol se aplică numai dacă produsele sunt destinate Uniunii.
Art. 97q
(1)Produsele expediate de către persoane fizice către persoane fizice sub formă de colete mici sau produsele care fac parte din bagajele personale ale călătorilor se admit ca produse originare beneficiind de preferinţele tarifare menţionate la articolul 66, fără a fi necesar să se prezinte un certificat de origine tip A sau o declaraţie pe factură, cu condiţia:
a)ca respectivele produse:
(i)să nu constituie importuri cu caracter comercial;
(ii)să fi fost declarate ca îndeplinind condiţiile necesare pentru a beneficia de sistem;
b)să nu existe îndoieli asupra veridicităţii declaraţiei menţionate la litera (a) punctul (ii).
(2)Importurile sunt considerate lipsite de caracter comercial dacă se îndeplinesc simultan următoarele condiţii:
a)importurile sunt ocazionale;
b)importurile constau exclusiv din produse pentru uzul personal al destinatarilor, al călătorilor sau al familiilor acestora;
c)prin natura şi cantitatea produselor, este evident că acestea nu sunt importate în scopuri comerciale.
(3)Valoarea totală a produselor menţionate la alineatul (2) nu depăşeşte 500 EUR, în cazul coletelor mici, sau 1 200 EUR în cazul produselor care fac parte din bagajele personale ale călătorilor.
Art. 97r
(1)Constatarea unor mici neconcordanţe între datele înscrise pe certificatul de origine tip A sau pe declaraţia pe factură şi cele înscrise pe documentele prezentate biroului vamal în vederea îndeplinirii formalităţilor pentru importul produselor nu conduce ipso facto la anularea certificatului sau a declaraţiei dacă se stabileşte în mod clar că respectivul document corespunde produselor prezentate.
(2)Erorile formale evidente pe un certificat de origine tip A, pe un certificat de circulaţie a mărfurilor EUR.l sau pe o declaraţie pe factură nu conduc la respingerea documentului dacă nu sunt de natură să ridice dubii în privinţa corectitudinii afirmaţiilor din respectivul document.
SUBSECŢIUNEA 4:Metode de cooperare administrativă
Art. 97s
(1)Ţările beneficiare comunică Comisiei denumirile şi adresele autorităţilor guvernamentale situate pe teritoriul lor care sunt împuternicite să emită certificate de origine tip A, specimenele ştampilelor folosite de aceste autorităţi, precum şi denumirile şi adresele autorităţilor guvernamentale responsabile cu verificarea certificatelor de origine tip A şi a declaraţiilor pe factură.
Comisia transmite aceste informaţii autorităţilor vamale ale statelor membre. Atunci când informaţiile sunt comunicate în cadrul modificării unor comunicări precedente, Comisia va indica data intrării în vigoare a noilor ştampile conform instrucţiunilor date de autorităţile guvernamentale competente ale ţărilor beneficiare. Aceste informaţii sunt de uz strict oficial; totuşi, atunci când mărfurile trebuie puse în liberă circulaţie, autorităţile vamale în cauză pot autoriza importatorul sau reprezentantul său autorizat să consulte specimenele ştampilelor.
Ţările beneficiare care au furnizat deja informaţiile prevăzute la primul paragraf nu au obligaţia de a le furniza din nou decât dacă între timp au intervenit schimbări.
(2)În scopul aplicării articolului 97k alineatul (4), Comisia va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (seria C) data la care o ţară sau un teritoriu admis(ă) sau readmis(ă) ca ţară beneficiară în privinţa produselor menţionate în Regulamentul (UE) nr. 978/2012 şi-a îndeplinit obligaţiile stabilite la alineatul (1) din prezentul articol.
(3)La cererea autorităţilor competente din ţările beneficiare, Comisia va trimite ţărilor beneficiare specimene ale ştampilelor utilizate de autorităţile vamale ale statelor membre pentru emiterea certificatelor de circulaţie a mărfurilor EUR.l.
Art. 97t
(1)Verificarea ulterioară a certificatelor de origine tip A şi a declaraţiilor pe factură se face prin sondaj sau ori de câte ori autorităţile vamale ale statelor membre au îndoieli întemeiate în privinţa autenticităţii lor, a caracterului originar al produselor în cauză sau a respectării celorlalte cerinţe prevăzute în prezenta secţiune.
(2)Atunci când solicită o verificare ulterioară, autorităţile vamale ale statelor membre înapoiază autorităţilor guvernamentale competente din ţara beneficiară exportatoare certificatul de origine tip A, factura, în cazul în care aceasta a fost prezentată, şi declaraţia pe factură sau o copie a acestor documente, indicând, după caz, motivele verificării. în sprijinul cererii de verificare se furnizează toate documentele şi informaţiile obţinute care indică faptul că datele înscrise pe dovada de origine sunt incorecte.
Dacă autorităţile vamale din statele membre iau hotărârea să suspende acordarea preferinţelor tarifare pe perioada cât aşteaptă rezultatele verificării, acestea acordă importatorului liberul de vamă pentru produse sub rezerva oricăror măsuri de precauţie pe care le consideră necesare.
(3)Atunci când se prezintă o cerere de verificare ulterioară, această verificare are loc, iar rezultatele se comunică autorităţilor vamale ale statelor membre în termen de maximum şase luni sau, în cazul cererilor adresate Norvegiei, Elveţiei sau Turciei pentru verificarea atestatelor de origine înlocuitoare întocmite pe teritoriul lor, pe baza unui certificat de origine tip A sau a unei declaraţii pe factură întocmite într-o ţară beneficiară, în termen de maximum opt luni de la data trimiterii cererii. Rezultatele trebuie să fie de aşa natură încât să stabilească dacă dovada de origine în cauză se aplică produselor exportate efectiv şi dacă produsele respective pot fi considerate produse originare din ţara beneficiară.
(4)În cazul certificatelor de origine tip A emise în cadrul unui cumul bilateral, răspunsul include unul sau mai multe exemplare ale certificatului sau certificatelor de circulaţie a mărfurilor EUR.l sau, dacă este necesar, ale declaraţiei sau declaraţiilor pe factură corespunzătoare.
(5)În cazul în care există îndoieli întemeiate, dacă nu se primeşte niciun răspuns în termenul de şase luni menţionat la alineatul (3) sau dacă răspunsul nu conţine informaţii suficiente pentru a stabili originea reală a produselor, autorităţilor competente li se trimite o a doua comunicare. Dacă, după cea de-a doua comunicare, rezultatele verificării nu sunt comunicate autorităţilor solicitante în termen de patru luni de la data trimiterii celei de-a doua comunicări sau dacă aceste rezultate nu confirmă autenticitatea documentului respectiv sau originea reală a produselor, autorităţile solicitante refuză dreptul la preferinţe tarifare, cu excepţia unor situaţii excepţionale.
(6)În cazul în care procedura de verificare sau orice alte informaţii disponibile demonstrează că sunt încălcate regulile de origine, ţara beneficiară exportatoare, din proprie iniţiativă sau la cererea autorităţilor vamale ale statelor membre, efectuează verificările necesare sau dispune efectuarea de urgenţă a unor verificări pentru identificarea şi prevenirea unor asemenea încălcări. în acest context, Comisia sau autorităţile vamale ale statelor membre pot participa la anchete.
(7)În scopul verificării ulterioare a certificatelor de origine tip A, exportatorii păstrează toate documentele necesare care fac dovada caracterului originar al produselor în cauză, iar autorităţile guvernamentale competente din ţara beneficiară exportatoare păstrează copii ale certificatelor şi ale tuturor documentelor de export aferente. Aceste documente se păstrează timp de cel puţin trei ani de la sfârşitul anului în care a fost emis certificatul de origine tip A.
Art. 97u
(1)Articolele 97s şi 97t se aplică, de asemenea, între ţările din acelaşi grup regional în vederea comunicării de informaţii Comisiei sau autorităţilor vamale ale statelor membre şi a verificării ulterioare a certificatelor de origine tip A sau a declaraţiilor pe factură emise în conformitate cu dispoziţiile privind cumulul regional de origine.
(2)În scopul aplicării articolelor 85, 97m şi 97p, acordul încheiat între Uniunea Europeană, Norvegia, Elveţia şi Turcia cuprinde, inter alia, angajamentul de a-şi oferi reciproc sprijinul necesar în materie de cooperare administrativă.
În scopul aplicării articolului 86 alineatele (7) şi (8) şi articolului 97k, ţara cu care Uniunea Europeană are un acord de liber schimb în vigoare şi care a acceptat să participe la un cumul extins cu o ţară beneficiară acceptă, de asemenea, să ofere ţării beneficiare respective un sprijin în materie de cooperare administrativă similar celui pe care l-ar oferi autorităţilor vamale ale statelor membre conform dispoziţiilor pertinente ale acordului de liber schimb în cauză.
SUBSECŢIUNEA 5:Proceduri în vederea cumulului bilateral
Art. 97v
(1)Dovada caracterului originar al produselor din Uniunea Europeană se face:
a)fie prin prezentarea unui certificat de circulaţie a mărfurilor tip EUR.l, al cărui model figurează în anexa 21,
b)fie prin prezentarea unei declaraţii pe factură, al cărei text figurează în anexa 18. Declaraţia pe factură poate fi întocmită de orice exportator pentru loturile expediate care conţin produse originare a căror valoare totală nu depăşeşte 6 000 EUR sau de un exportator autorizat din Uniunea Europeană.
(2)Exportatorul sau reprezentantul său autorizat introduce în rubrica 2 a certificatului de circulaţie a mărfurilor EUR.l menţiunile «GSP beneficiary countries» şi «EU» sau «Pays beneficiaires du SPG» şi «UE».
(3)Dispoziţiile prezentei secţiuni cu privire la emiterea, utilizarea şi verificarea ulterioară a certificatelor de origine tip A se aplică mutatis mutandis certificatelor de circulaţie a mărfurilor EUR.l şi, cu excepţia dispoziţiilor privind emiterea lor, declaraţiilor pe factură.
(4)Autorităţile vamale ale statelor membre pot autoriza orice exportator, denumit în continuare «exportator autorizat», care expediază frecvent produse originare din Uniunea Europeană în cadrul cumulului bilateral, să întocmească declaraţii pe factură, indiferent de valoarea produselor în cauză, dacă respectivul exportator oferă autorităţilor vamale toate garanţiile necesare verificării:
a)caracterului originar al produselor, şi
b)respectării celorlalte cerinţe aplicabile în statele membre.
(5)Autorităţile vamale pot acorda statutul de exportator autorizat sub rezerva oricăror condiţii pe care le consideră adecvate. Autorităţile vamale atribuie exportatorului autorizat un număr de autorizaţie vamală, care trebuie să figureze pe declaraţia pe factură.
(6)Autorităţile vamale supraveghează utilizarea autorizaţiei de către exportatorul autorizat. Autorităţile vamale pot retrage autorizaţia în orice moment.
Autorităţile vamale retrag autorizaţia în oricare dintre următoarele cazuri:
a)exportatorul autorizat nu mai oferă garanţiile menţionate la alineatul (4);
b)exportatorul autorizat nu mai îndeplineşte condiţiile menţionate la alineatul (5);
c)exportatorul autorizat se foloseşte în mod abuziv de autorizaţie.
(7)Un exportator autorizat poate să nu semneze o declaraţie pe factură dacă prezintă autorităţilor vamale un angajament scris prin care acceptă responsabilitatea deplină pentru orice declaraţie pe factură în care este menţionat ca şi cum ar fi semnat-o olograf.
SUBSECŢIUNEA 6:Ceuta şi Melilla
Art. 97w
Dispoziţiile prezentei secţiuni cu privire la emiterea, utilizarea şi verificarea ulterioară a dovezilor de origine se aplică mutatis mutandis produselor exportate dintr-o ţară beneficiară către Ceuta şi Melilla şi produselor exportate din Ceuta şi Melilla către o ţară beneficiară în cadrul cumulului bilateral.
Ceuta şi Melilla sunt considerate un singur teritoriu.
Autorităţile vamale spaniole răspund de aplicarea prezentei secţiuni în Ceuta şi Melilla.