Capitolul 3 - OPERAREA SIMULATORULUI ÎN VEDEREA DETERMINĂRII EMISIILOR DE CO 2 ŞI A CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL ÎN SCOPUL ÎNMATRICULĂRII, VÂNZĂRII ŞI INTRODUCERII ÎN CIRCULAŢIE A VEHICULELOR NOI - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei
Acte UE
Jurnalul Oficial 349L
În vigoare Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
CAPITOLUL 3:OPERAREA SIMULATORULUI ÎN VEDEREA DETERMINĂRII EMISIILOR DE CO2 ŞI A CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL ÎN SCOPUL ÎNMATRICULĂRII, VÂNZĂRII ŞI INTRODUCERII ÎN CIRCULAŢIE A VEHICULELOR NOI
Art. 9: Obligaţia de a determina şi de a declara emisiile de CO2 şi consumul de combustibil ale vehiculelor noi
(1)Producătorii de vehicule determină emisiile de CO2 şi consumul de combustibil pentru fiecare vehicul nou, cu excepţia vehiculelor noi care utilizează tehnologiile pentru vehicule menţionate în apendicele 1 la anexa III, care urmează să fie vândut, înmatriculat sau pus în circulaţie în Uniune, utilizând cea mai recentă versiune a simulatorului menţionat la articolul 5 alineatul (3). Cu privire la autobuzele grele, producătorul vehiculului sau producătorul vehiculului provizoriu aplică metoda prevăzută la punctul 2 din anexa I.
În ceea ce priveşte vehiculele cu tehnologiile de propulsie enumerate în apendicele 1 la anexa III care urmează să fie vândute, înmatriculate sau puse în circulaţie în Uniune, producătorul vehiculului sau producătorul vehiculului provizoriu determină doar parametrii de intrare specificaţi pentru aceste vehicule în modelele prevăzute în tabelul 5 din anexa III, utilizând cea mai recentă versiune a simulatorului menţionat la articolul 5 alineatul (3).
Un producător de vehicule poate opera simulatorul în scopul specificat la prezentul articol numai dacă deţine o licenţă, acordată în conformitate cu articolul 7, pentru scenariul specific în cauză. Un producător de vehicule provizorii operează simulatorul sub licenţa unui producător de vehicule.
(2)Producătorii de vehicule înregistrează rezultatele simulării efectuate în conformitate cu alineatul (1) primul paragraf în evidenţele producătorului, întocmite în conformitate cu modelul stabilit în partea I din anexa IV.
Cu excepţia cazurilor menţionate la articolul 21 alineatul (3) al doilea paragraf şi la articolul 23 alineatul (6), este interzisă orice modificare ulterioară a evidenţelor producătorului.
În plus, producătorii de autobuze grele trebuie să înregistreze rezultatele simulării în dosarul cu informaţii privind vehiculul. Producătorii de vehicule provizorii care produc autobuze grele trebuie să înregistreze informaţiile relevante în dosarul cu informaţii privind vehiculul.
(3)Producătorul de camioane medii şi grele creează hash-uri criptografice evidenţelor producătorului şi ale dosarului cu informaţii pentru client.
Producătorul vehiculului primar creează hash-uri criptografice ale evidenţelor producătorului şi ale dosarului cu informaţii privind vehiculul.
Producătorul vehiculului provizoriu creează hash-ul criptografic al dosarului cu informaţii privind vehiculul.
Producătorul de vehicule complete sau vehicule completate care sunt autobuze grele creează hash-uri criptografice ale evidenţelor producătorului, ale dosarului cu informaţii pentru client şi ale dosarului cu informaţii privind vehiculul.
(4)Camioanele şi vehiculele complete sau vehiculele completate care sunt autobuze grele ce urmează să fie înmatriculate, vândute sau introduse în circulaţie trebuie să fie însoţite de dosarul cu informaţii pentru client întocmit de producător în conformitate cu modelul stabilit în partea II din anexa IV
Fiecare dosar cu informaţii pentru client trebuie să includă o copie criptată imprimată a evidenţelor producătorului menţionate la alineatul (3).
Producătorii de autobuze grele trebuie să pună dosarul cu informaţii privind vehiculul la dispoziţia producătorului care execută următoarea etapă din lanţul de producţie.
(5)Certificatul de conformitate sau, în cazul vehiculelor omologate în conformitate cu articolul 45 din Regulamentul (UE) 2018/858, certificatul de omologare individual care însoţeşte fiecare vehicul trebuie să includă, imprimate, hash-urile criptografice menţionate la alineatul (3) al prezentului articol.
(6)În conformitate cu punctul 11 din anexa III, producătorul poate transfera altor vehicule rezultatele determinărilor realizate cu simulatorul.
Art. 10: Modificările, actualizările şi defectarea instrumentelor electronice
(1)În cazul unor modificări sau actualizări ale simulatorului, producătorul vehiculului începe să utilizeze simulatorul modificat sau actualizat în termen de cel mult 3 luni de la data la care modificările şi actualizările au fost puse la dispoziţia publicului pe platforma de distribuţie electronică dedicată.
(2)În cazul în care emisiile de CO2 şi consumul de combustibil ale vehiculelor noi nu pot fi determinate în conformitate cu articolul 9 alineatul (1) din cauza unei defecţiuni a simulatorului, producătorul vehiculului notifică acest lucru Comisiei fără întârziere, prin intermediul platformei de distribuţie electronică dedicate.
(3)În cazul în care emisiile de CO2 şi consumul de combustibil al vehiculelor noi nu pot fi determinate în conformitate cu articolul 9 alineatul (1) din cauza unei defecţiuni a simulatorului, producătorul vehiculului efectuează simularea pentru vehiculele respective în termen de şapte zile calendaristice de la data menţionată la alineatul (1). Până atunci, se suspendă obligaţiile prevăzute la articolul 9 în cazul vehiculelor pentru care este în continuare imposibilă determinarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2.
În cazul în care apare o defecţiune a simulatorului într-o etapă a lanţului de producţie a autobuzelor grele anterioară etapelor de producţie de completare sau etapei complete, obligaţia prevăzută la articolul 9 alineatul (1) de a opera simulatorul în etapele ulterioare de producţie se amână cu maximum 14 zile calendaristice de la data la care producătorul responsabil cu etapa anterioară de producţie a pus dosarul cu informaţii privind vehiculul la dispoziţia producătorului responsabil de etapa de producţie de completare sau completă.
Art. 11: Accesibilitatea informaţiilor de intrare şi de ieşire ale simulatorului
(1)Evidenţele producătorului, dosarul cu informaţii privind vehiculul şi certificatele referitoare la proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentelor, unităţilor tehnice separate şi sistemelor trebuie să fie păstrate de către producătorul vehiculului timp de cel puţin 20 de ani de la producerea vehiculului şi trebuie să fie disponibile, la cerere, pentru autoritatea de omologare şi pentru Comisie.
(2)La cererea unei entităţi autorizate a unui stat membru sau la cererea Comisiei, producătorul vehiculului are obligaţia de a pune la dispoziţie evidenţele producătorului sau dosarul cu informaţii privind vehiculul în termen de 15 zile lucrătoare.
(3)La cererea unei entităţi autorizate a unui stat membru sau la cererea Comisiei, autoritatea de omologare care a acordat licenţa în conformitate cu articolul 7 sau a certificat proprietăţile legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale unei componente, ale unei unităţi tehnice separate sau ale unui sistem în conformitate cu articolul 17 pune la dispoziţie, în termen de 15 zile lucrătoare, fişa de informaţii menţionată la articolul 6 alineatul (2) sau respectiv la articolul 16 alineatul (2).