Art. 9. - Art. 9: Obligaţia de a determina şi de a declara emisiile de CO 2 şi consumul de combustibil ale vehiculelor noi - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei
Acte UE
Jurnalul Oficial 349L
În vigoare Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 9: Obligaţia de a determina şi de a declara emisiile de CO2 şi consumul de combustibil ale vehiculelor noi
(1)Producătorii de vehicule determină emisiile de CO2 şi consumul de combustibil pentru fiecare vehicul nou, cu excepţia vehiculelor noi care utilizează tehnologiile pentru vehicule menţionate în apendicele 1 la anexa III, care urmează să fie vândut, înmatriculat sau pus în circulaţie în Uniune, utilizând cea mai recentă versiune a simulatorului menţionat la articolul 5 alineatul (3). Cu privire la autobuzele grele, producătorul vehiculului sau producătorul vehiculului provizoriu aplică metoda prevăzută la punctul 2 din anexa I.
În ceea ce priveşte vehiculele cu tehnologiile de propulsie enumerate în apendicele 1 la anexa III care urmează să fie vândute, înmatriculate sau puse în circulaţie în Uniune, producătorul vehiculului sau producătorul vehiculului provizoriu determină doar parametrii de intrare specificaţi pentru aceste vehicule în modelele prevăzute în tabelul 5 din anexa III, utilizând cea mai recentă versiune a simulatorului menţionat la articolul 5 alineatul (3).
Un producător de vehicule poate opera simulatorul în scopul specificat la prezentul articol numai dacă deţine o licenţă, acordată în conformitate cu articolul 7, pentru scenariul specific în cauză. Un producător de vehicule provizorii operează simulatorul sub licenţa unui producător de vehicule.
(2)Producătorii de vehicule înregistrează rezultatele simulării efectuate în conformitate cu alineatul (1) primul paragraf în evidenţele producătorului, întocmite în conformitate cu modelul stabilit în partea I din anexa IV.
Cu excepţia cazurilor menţionate la articolul 21 alineatul (3) al doilea paragraf şi la articolul 23 alineatul (6), este interzisă orice modificare ulterioară a evidenţelor producătorului.
În plus, producătorii de autobuze grele trebuie să înregistreze rezultatele simulării în dosarul cu informaţii privind vehiculul. Producătorii de vehicule provizorii care produc autobuze grele trebuie să înregistreze informaţiile relevante în dosarul cu informaţii privind vehiculul.
(3)Producătorul de camioane medii şi grele creează hash-uri criptografice evidenţelor producătorului şi ale dosarului cu informaţii pentru client.
Producătorul vehiculului primar creează hash-uri criptografice ale evidenţelor producătorului şi ale dosarului cu informaţii privind vehiculul.
Producătorul vehiculului provizoriu creează hash-ul criptografic al dosarului cu informaţii privind vehiculul.
Producătorul de vehicule complete sau vehicule completate care sunt autobuze grele creează hash-uri criptografice ale evidenţelor producătorului, ale dosarului cu informaţii pentru client şi ale dosarului cu informaţii privind vehiculul.
(4)Camioanele şi vehiculele complete sau vehiculele completate care sunt autobuze grele ce urmează să fie înmatriculate, vândute sau introduse în circulaţie trebuie să fie însoţite de dosarul cu informaţii pentru client întocmit de producător în conformitate cu modelul stabilit în partea II din anexa IV
Fiecare dosar cu informaţii pentru client trebuie să includă o copie criptată imprimată a evidenţelor producătorului menţionate la alineatul (3).
Producătorii de autobuze grele trebuie să pună dosarul cu informaţii privind vehiculul la dispoziţia producătorului care execută următoarea etapă din lanţul de producţie.
(5)Certificatul de conformitate sau, în cazul vehiculelor omologate în conformitate cu articolul 45 din Regulamentul (UE) 2018/858, certificatul de omologare individual care însoţeşte fiecare vehicul trebuie să includă, imprimate, hash-urile criptografice menţionate la alineatul (3) al prezentului articol.
(6)În conformitate cu punctul 11 din anexa III, producătorul poate transfera altor vehicule rezultatele determinărilor realizate cu simulatorul.