Subcapitolul 0 - Aşa cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, iar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici, analiza s-a făcut pe niveluri, dată fiind segmentarea pieţei Uniunii. Unele părţi interesate au susţinut că analiza prejudiciului ar trebui să ţină seama de toţi indicatorii de prejudiciu şi indicatorii de cauzalitate. Ele au făcut trimitere la Raportul Organului de apel din cauza Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia ( 111 ). Mai mult, aceste părţi i-au solicitat Comisiei să facă, de asemenea, distincţia între anvelopele noi şi cele reşapate şi între echipamentele originale şi anvelopele de rezervă, întrucât piaţa echipamentelor originale era protejată de concurenţa din China, făcând din nou trimitere la Raportul Organului de apel în cauza Statele Unite - Produse din oţel laminate la cald din Japonia ( 112 ). - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 0:
(718)Aşa cum s-a explicat la considerentul 697, situaţia economică a industriei din Uniune a fost analizată pe o bază agregată, iar în ceea ce priveşte anumiţi indicatori microeconomici, analiza s-a făcut pe niveluri, dată fiind segmentarea pieţei Uniunii. Unele părţi interesate au susţinut că analiza prejudiciului ar trebui să ţină seama de toţi indicatorii de prejudiciu şi indicatorii de cauzalitate. Ele au făcut trimitere la Raportul Organului de apel din cauza Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia (111). Mai mult, aceste părţi i-au solicitat Comisiei să facă, de asemenea, distincţia între anvelopele noi şi cele reşapate şi între echipamentele originale şi anvelopele de rezervă, întrucât piaţa echipamentelor originale era protejată de concurenţa din China, făcând din nou trimitere la Raportul Organului de apel în cauza Statele Unite - Produse din oţel laminate la cald din Japonia (112).
(111)Organul de apel în WT/DS184/AB/R, Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia, punctele 195-196.
(112)Organul de apel în WT/DS184/AB/R, Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia, punctul 207.
(719)Jurisprudenţa menţionată anterior indică faptul că autorităţile de anchetă care desfăşoară o anchetă referitoare la o parte a unei industrii naţionale "trebuie, în principiu, să examineze în mod similar toate celelalte părţi care compun industria, precum şi industria în ansamblul său (113)". Cu toate acestea, raportul Organului de apel nu le impune autorităţilor de anchetă obligaţia de a furniza toţi indicatorii de prejudiciu per segment.
(113)Organul de apel în WT/DS184/AB/R, Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia, punctul 204.
(720)În plus, faptele din cauza respectivă erau diferite. în Raportul Organului de apel din cauza Statele Unite ale Americii - Produse din oţel laminate la cald din Japonia, o parte semnificativă a producţiei interne a Statelor Unite - producţia captivă - era protejată de concurenţa directă a importurilor datorită structurii pieţei interne. în situaţia respectivă, Organul de apel nu a fost de acord cu "examinarea comparativă" a fiecărei părţi a pieţei interne, care "suprapunea" piaţa liberă şi cea captivă. în opinia Organului de apel, acest lucru "mărea" capacitatea autorităţilor de anchetă de a realiza o determinare adecvată cu privire la starea industriei interne în ansamblul său. în cazul de faţă însă, nu există niciun fel de protecţie a segmentelor de nivelul 1 şi 2 ale pieţei Uniunii. Vânzările de importuri din China sunt concentrate în principal pe piaţa pieselor de schimb, ceea ce reprezintă o situaţie de fapt care nu este impusă de structura pieţei din Uniune. Mai mult, produsul în cauză a fost vândut şi producătorilor de echipamente originale. Aşadar, afirmaţia conform căreia piaţa echipamentelor originale a Uniunii era protejată de concurenţa chineză şi, prin urmare, ar trebui să fie analizată separat, a fost respinsă.
(721)Mai mult, aşa cum s-a remarcat la considerentul 695, jurisprudenţa confirmă, la rândul său, că atunci când se examinează dacă există sau nu un prejudiciu pentru întreaga industrie din Uniune, o astfel de analiză se poate axa pe segmentul cel mai afectat de importurile subvenţionate. în cazul de faţă, circa 65 % din importurile chineze de anvelope vizează nivelul 3. În consecinţă, o analiză adecvată a prejudiciului nu poate ignora impactul importurilor subvenţionate, în special într-o situaţie de piaţă în care vânzările de anvelope de nivelul 3 sunt în continuă creştere şi în care toate nivelurile care alcătuiesc piaţa de anvelope a Uniunii sunt interconectate.
(722)Din aceste motive, Comisia a considerat că a efectuat o examinare corespunzătoare a industriei în ansamblul său.