Secţiunea 5 - (e) Specificitate - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 5:(e) Specificitate
(376)De asemenea, Comisia a stabilit că subvenţiile acordate în temeiul acestei măsuri sunt specifice în temeiul articolului 4 alineatul (2) din regulamentul de bază. în particular, industria chimică şi SRF sunt menţionate în mod specific în legislaţia GC. Faptul că legislaţia asigură o acoperire largă a industriilor şi că SRF sau Cinda ar putea investi în alte industrii nu invalidează aceste constatări. După comunicarea constatărilor finale, CNRC a pus la îndoială această constatare. Acesta a susţinut că finanţarea în cadrul iniţiativei BR nu se limitează în mod explicit la anumite întreprinderi sau industrii. în particular, CNRC a subliniat că lista domeniilor prioritare din Opţiunile orientative nu este exhaustivă.
(377)Comisia a reamintit anumite caracteristici ale finanţării preferenţiale chineze. în locul implementării unor programe de finanţare clar stabilite, cu criterii de eligibilitate stricte, se preferă identificarea la nivelul politic cel mai înalt a anumitor industrii încurajate. Actorii financiari, cum ar fi băncile responsabile de politici, SRF sau Cinda, respectă aceste orientări în practica lor reală. în acest context, Comisia ia în mod regulat măsuri compensatorii împotriva subvenţiilor acordate acestor industrii încurajate, invocând caracterul specific al acestora, în măsură în care ele pot fi considerate "anumite întreprinderi" în sensul articolului 4 alineatul (2) din regulamentul de bază (64). în cazul de faţă, CNRC nu a contestat faptul că industria chimică face parte dintre aceste industrii încurajate. Faptul că lista putea fi extinsă la alte industrii nu modifică această constatare.
(64)A se vedea Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/969 al Comisiei, JO din 9.6.2017, L 146,17, considerentele 149-151.
(378)În plus, după cum se menţionează la considerentele 348 şi 349 de mai sus, legislaţia vizează în mod specific societăţile exportatoare şi se referă la "obţinerea accesului pe pieţele internaţionale". Având în vedere subordonarea sa la export [după cum se va preciza mai pe laig în continuare în secţiunea (f)], măsura trebuie considerată şi ea ca fiind specifică în temeiul articolului 4 alineatul (4) litera (a) din regulamentul de bază.