Subcapitolul 4 - 3.10.4. Reduceri sau restituiri ale impozitelor locale - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 4:3.10.4. Reduceri sau restituiri ale impozitelor locale
(537)Una dintre societăţile din Grupul Hankook a beneficiat de o restituire din partea guvernului local a impozitelor colectate în conformitate cu reglementările naţionale.
(538)Temeiul juridic al acestui program este:
- Measures of Huaian Municipal Economic Development Zone for Realization of Preferenţial Tax Policies (Măsuri ale Zonei de dezvoltare economică municipale Huaian pentru realizarea politicilor fiscale preferenţiale) (1996)
(539)Conform unui acord cu guvernul local, societatea era eligibilă pentru restituirea integrală a impozitului pe profit pentru primii doi ani ulterior primului an în care societatea a trebuit să plătească impozit pe profit (începând, deci, din 2003). în perioada cuprinsă între anii 3 şi 5, societatea era eligibilă pentru o cotă redusă a impozitului pe profit, de 15 %, precum şi pentru o rambursare de 100 % a părţii din impozitul pe profit plătite guvernului local. în perioada cuprinsă între anii 6 şi 10, societatea era eligibilă pentru o rambursare de 75 % a părţii din impozitul pe profit plătite guvernului local. începând cu anul 11, întreprinderea era eligibilă pentru o rambursare de 50 % a părţii din impozitul pe profit plătite guvernului local.
(540)Societatea a explicat că guvernul şi-a schimbat politica de-a lungul anilor şi că, prin urmare, societatea nu a fost eligibilă pentru acest tip de restituiri şi cote preferenţiale decât până în 2012. În ceea ce priveşte restituirile eligibile care nu fuseseră încă plătite până în 2012, li se promisese că urmau să fie plătite în viitor, atunci când bugetul guvernului local va permite acest lucru. În consecinţă, societatea beneficia în continuare de o rambursare în cursul perioadei de anchetă.
(541)Comisia consideră că scutirea de impozite în cauză constituie o subvenţie în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, deoarece există o contribuţie financiară sub forma unor venituri la care GC renunţă, ceea ce conferă societăţii în cauză un avantaj. Avantajul pentru beneficiar este egal cu economiile realizate prin plata unui impozit redus. Această subvenţie este specifică în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) din regulamentul de bază, deoarece societatea a beneficiat de o reducere a impozitelor locale prevăzută în mod expres pentru aceasta, şi la care alte societăţi nu au avut acces.
(542)Întrucât Comisia nu a găsit niciun element de probă potrivit căruia programul ar fi fost încă operaţional în cursul perioadei de anchetă, Comisia a stabilit, pe baza informaţiilor primite de la societăţile incluse în eşantion, că acestea beneficiau în continuare de avantaje în cadrul acestui program.
(543)După comunicarea documentului de informare, societatea şi-a reiterat afirmaţia potrivit căreia nu fusese eligibilă pentru restituiri decât până în 2012. Cu toate acestea, nu a fost prezentat niciun nou element de probă care să modifice concluzia Comisiei.
(544)Valoarea subvenţiei care poate face obiectul unor măsuri compensatorii a fost calculată din punctul de vedere al avantajului acordat beneficiarilor în cursul perioadei de anchetă. Acest avantaj a fost calculat ca diferenţa dintre totalul impozitelor care trebuie plătite în conformitate cu cota normală de impozitare şi totalul impozitelor plătite efectiv în cursul perioadei de anchetă.
(545)Pentru Grupul Hankook, valoarea subvenţiei în legătură cu acest regim specific a fost de 0,13 %.