Secţiunea 2 - (b) Constatările anchetei - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 2:(b) Constatările anchetei
(462)Comisia a concluzionat că unii dintre marii utilizatori industriali strategici de energie electrică sunt autorizaţi să încheie contracte de achiziţionare directă cu producători de energie, în loc să cumpere din reţea. Trei dintre cele patru grupuri de societăţi incluse în eşantion aveau astfel de acorduri de achiziţionare directă a energiei electrice în cursul perioadei de anchetă, în timp ce al patrulea grup se aproviziona cu energie electrică de la propria centrală electrică afiliată. în toate acordurile care au făcut obiectul anchetei, preţurile obţinute prin aceste contracte erau mai mici decât preţurile fixe stabilite la nivel de provincie pentru marii clienţi industriali.
(463)Posibilitatea de a încheia astfel de contracte directe nu este în prezent deschisă tuturor marilor consumatori industriali. La nivel naţional, legislaţia specifică, de exemplu, că "întreprinderile care nu se conformează politicii industriale naţionale şi ale căror produse şi procese sunt eliminate nu pot participa la tranzacţii directe (80)."
(80)Several Opinions of the Central Committee of the Communist Party of China and the State Council on Further Deepening the Reform of the Power System (Mai multe Avize ale Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi ale Consiliului de Stat privind aprofundarea pe mai departe a reformei a sistemului energetic) [Zhong Fa (2015) nr. 9];
(464)În practică, comercializarea directă a energiei electrice este efectuată de provincii. Societăţile trebuie să solicite autorităţilor provinciale aprobarea de a participa la regimul-pilot de achiziţionare directă a energiei electrice şi trebuie să îndeplinească anumite criterii. De exemplu, în Jiangsu, contractele de comercializare directă a energiei electrice sunt încheiate prin intermediul unei platforme centralizate de licitaţie pe internet. Cu toate acestea, numai societăţile care se "conformează liniilor directoare privind politica industrială naţională, cum ar fi Catalogul liniilor directoare pentru adaptarea structurilor industriale" sunt autorizate să participe la procedura de licitaţie. în mod similar, în Chongqing, "întreprinderile care nu se conformează politicii industriale a statului, precum şi produsele şi procesele care aparţin unor activităţi economice restricţionate sau eliminate, nu pot participa la tranzacţii directe (81)".
(81)Notice of issuing the pilot scheme of direct electricity trading in Chongqing (Aviz privind publicarea schemei-pilot de comercializare directă a energiei electrice în Chongqing), Oficiul Yu Fu [2016] nr. 167.
(465)În plus, nu există o negociere sau o procedură de ofertare bazate efectiv pe piaţă, deoarece cantităţile achiziţionate în baza contractelor directe nu se bazează pe cererea şi oferta reale. Într-adevăr, nici producătorii nici utilizatorii de energie electrică nu sunt liberi să vândă sau să cumpere direct toată energia electrică. Ei sunt restricţionaţi de contingente cantitative care le sunt alocate de guvernul local. De exemplu, în provincia Ningxia, guvernul local restricţiona activitatea platformei de tranzacţionare a energiei electrice prin alocarea aceleiaşi cote de Mwh absolut tuturor societăţilor, indiferent de cantităţile reale cerute de utilizatori şi pe care societăţile producătoare de energie electrică erau pregătite să le ofere.
(466)După comunicarea constatărilor finale, Giti a susţinut că, în provincia Ningxia, contingentele cantitative sunt, în realitate, substanţial diferite de la o societate la alta şi nu sunt repartizate uniform. Comisia a recunoscut că aceste cote nu sunt alocate în mod uniform. Acest lucru nu schimbă însă concluzia potrivit căreia nici producătorii nici utilizatorii de energie electrică nu sunt liberi să vândă sau să achiziţioneze direct toată energia lor electrică. în realitate, în pofida diferenţelor între cotele alocate societăţilor şi între perioadele de alocare, la nivelul tuturor utilizatorilor din provincii se aplicaseră numai două preţuri, cu o diferenţă de sub 1 % între ele. Acest lucru indică faptul că preţurile nu sunt fixate în mod liber între cumpărător şi vânzător. în plus, aşa cum Giti a recunoscut, grupul nu a fost în măsură să achiziţioneze toată energia electrică necesară prin intermediul procedurii de licitaţie în cursul perioadei de anchetă şi a trebuit să plătească rate mai mari ale energiei electrice stabilite de guvernul local în afara procedurii de licitaţie. Prin urmare, afirmaţia a fost respinsă.
(467)În plus, acordurile examinate de Comisie prevedeau că, dacă utilizatorul societăţii de energie electrică devia de la cotele alocate cu mai mult de 5 %, trebuia să plătească o penalizare, şi că veniturile suplimentare rezultate din penalizări vor fi acordate societăţii de stat furnizoare de electricitate.
(468)În plus, deşi preţurile ar trebui să fie negociate direct între producătorii şi utilizatorii de energie electrică, contractul final este semnat şi de către societatea de stat furnizoare de electricitate, iar facturile către societăţi continuă de fapt să fie emise de societatea de stat furnizoare de electricitate. în fine, toate contractele de cumpărare directă semnate trebuie să fie depuse la guvernul local pentru a fi înregistrate.
(469)Potrivit Comisiei, acest preţ redus al energiei electrice constituie o subvenţie în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, deoarece există o contribuţie financiară sub forma unor venituri la care GC (adică operatorul reţelei) renunţă, ceea ce conferă societăţilor în cauză un avantaj. Avantajul pentru beneficiari este egal cu economia realizată la preţul energiei electrice, întrucât energia electrică a fost furnizată la preţuri mai mici decât preţul normal din reţea, plătit de alţi mari utilizatori industriali. Această subvenţie este specifică în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) din regulamentul de bază, întrucât însăşi legislaţia limitează aplicarea acestui regim numai la întreprinderile care se conformează anumitor obiective ale politicii industriale stabilite de stat şi ale căror produse şi procese nu au fost eliminate ca neeligibile.
(470)Comisia a remarcat că GC extinde în prezent acest regim şi că a emis recent noi acte legislative pentru a mări numărul de tranzacţii directe pe piaţa energiei electrice (82). Această legislaţie nu era însă aplicabilă în cursul perioadei de anchetă şi nu a fost încă pusă în aplicare. în plus, Comisia va trebui să examineze modul exact în care noile norme vor funcţiona în practică, înainte de a putea concluziona că nu mai există distincţii între beneficiari. Prin urmare, Comisia concluzionează că regimul de subvenţii era pus în aplicare în cursul perioadei de anchetă şi că acesta este specific în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) şi al articolului 4 alineatul (3) din regulamentul de bază. în plus, regimul va continua să confere avantaje după încheierea perioadei de anchetă în conformitate cu articolul 15 alineatul (1) din regulamentul de bază.
(82)Notice on accelerating market-hased pawer trading and improving trading mechanisms (Aviz privind accelerarea comercializării în condiţii de piaţă a energiei electrice şi îmbunătăţirea mecanismelor de comercializare), publicat de CNDR şi de Administraţia Naţională a Energiei, 18 iulie 2018.