Secţiunea 1 - 3.2.1.1. Acordarea de împrumuturi preferenţiale - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163
Acte UE
Jurnalul Oficial 283L
În vigoare Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 1:3.2.1.1. Acordarea de împrumuturi preferenţiale
(129)Potrivit GC, acesta nu avea competenţa de a solicita informaţii de la băncile de stat care nu răspunseseră la chestionar, întrucât acestea funcţionau independent de GC.
(130)Comisia nu a fost de acord cu această opinie. în primul rând, în opinia Comisiei, GC are acces la informaţiile solicitate de la toate entităţile de stat (fie societăţi, fie instituţii publice/financiare) în care GC este acţionarul principalul sau majoritar. într-adevăr, conform Legii Republicii Populare Chineze privind activele publice ale întreprinderilor (35), agenţiile de supraveghere şi administrare a activelor publice înfiinţate de Comisia de supraveghere şi administrare a activelor publice a Consiliului de Stat, pe de o parte, şi guvernele populare locale, pe de altă parte, îndeplinesc sarcinile şi responsabilităţile investitorului de capital într-o întreprindere cu capital de stat, în numele guvernului. Astfel, aceste agenţii au dreptul să primească venituri din active, să participe la luarea deciziilor majore şi să selecteze personalul de conducere al întreprinderilor cu capital de stat. în plus, conform articolului 17 din sus-menţionata Lege privind activele publice ale întreprinderilor, întreprinderile cu capital de stat au obligaţiile de a accepta administrarea şi supravegherea de către guverne şi de către departamentele şi agenţiile guvernamentale relevante, de a accepta supravegherea publică şi de a-şi asuma responsabilitatea faţă de investitorii de capital.
(35)Legea Republicii Populare Chineze privind activele publice ale întreprinderilor, Decretul nr. 5 al Preşedintelui Republicii Populare Chineze, 28 octombrie 2008, articolele 11 şi 12.
(131)Pe lângă aceasta, GC are totodată autoritatea necesară pentru a interacţiona cu instituţiile financiare chiar şi atunci când nu sunt deţinute de stat, deoarece acestea intră sub jurisdicţia autorităţii de reglementare bancare chineze (ARBC). De exemplu, în conformitate cu articolele 33 şi 36 din Legea privind supravegherea bancară (36), ARBC are autoritatea de a solicita tuturor instituţiilor financiare stabilite în RPC să prezinte informaţii, cum ar fi situaţii financiare, rapoarte statistice şi informaţii privind operaţiunile comerciale şi gestionarea acestora. ARBC poate să dispună, totodată, ca instituţiile financiare să divulge informaţii publicului.
(36)Legea Republicii Populare Chineze privind reglementarea şi supravegherea industriei bancare, Ordinul nr. 58 al Preşedintelui Republicii Populare Chineze, 31 octombrie 2006.
(132)În plus, deşi au furnizat unele explicaţii de ordin general referitoare la funcţionarea sistemelor lor de aprobare a creditelor şi de management al riscului, niciuna dintre băncile de stat cooperante nu a furnizat informaţii specifice referitoare la împrumuturile acordate societăţilor incluse în eşantion, afirmând că făceau obiectul unor obligaţii statutare şi de reglementare şi al unor clauze contractuale privind caracterul confidenţial al informaţiilor legate de societăţile incluse în eşantion.
(133)Prin urmare, Comisia a solicitat grupurilor de producători-exportatori incluse în eşantion să acorde acces la informaţiile specifice societăţilor, deţinute de toate băncile, atât de stat cât şi private, de la care au primit împrumuturi. Deşi societăţile incluse în eşantion au consimţit să acorde acces la datele bancare care le aparţineau, băncile au refuzat să furnizeze informaţiile detaliate solicitate.
(134)În cele din urmă, cu excepţia celor trei bănci de stat menţionate la considerentul 48, niciuna dintre celelalte instituţii financiare care acordaseră credite societăţilor incluse în eşantion nu a transmis Comisiei informaţiile referitoare la structura corporativă şi la structura proprietăţii. în plus, niciuna dintre instituţiile financiare nu a furnizat niciun fel de informaţii specifice cu privire la evaluarea riscurilor legate de împrumuturile acordate grupurilor de producători-exportatori incluse în eşantion.
(135)Având în vedere că nu deţinea nicio informaţie cu privire la majoritatea băncilor de stat care acordau împrumuturi societăţilor incluse în eşantion, şi nicio informaţie la nivelul individual al societăţilor cu privire la împrumuturile acordate de băncile cooperante, Comisia a considerat că nu a primit informaţii esenţiale care să fie relevante pentru acest aspect al anchetei.
(136)Prin urmare, Comisia a informat GC că, dacă este necesar, va recurge la utilizarea datelor disponibile în conformitate cu articolul 28 alineatul (1) din regulamentul de bază atunci când va examina existenţa şi amploarea presupusei subvenţionări acordate prin împrumuturi preferenţiale.
(137)În răspunsul la scrisoarea Comisiei, precum şi în observaţiile făcute pe marginea documentului de informare şi a comunicării constatărilor finale, GC a obiectat în privinţa aplicării articolului 28 alineatul (1) din regulamentul de bază privind acordarea de împrumuturi preferenţiale. GC a reiterat faptul că nu avea nicio autoritate asupra băncilor. De asemenea, în opinia GC, acesta cooperase în cea mai mare măsură posibilă, Comisia îi impusese o sarcină suplimentară nerezonabilă, iar informaţiile lipsă nu erau "necesare" în sensul articolului 28 din regulamentul de bază, întrucât ele erau deja disponibile graţie răspunsurilor la chestionare.
(138)Comisia şi-a menţinut poziţia conform căreia GC are autoritatea de a solicita informaţii de la bănci, din motivele explicate la considerentele 130-131 de mai sus. Aceasta a recunoscut că GC a transmis băncilor chestionarele relevante şi că a primit răspunsuri de la trei bănci de stat. Comisia a folosit informaţiile astfel furnizate şi le-a completat cu date disponibile numai pentru acele părţi care lipseau.
(139)Aceste informaţii lipsă se referă în principal la două aspecte: în primul rând, informaţii privind structura de proprietate şi de guvernanţă a băncilor necooperante. Aceste informaţii îi erau necesare Comisiei pentru a stabili dacă aceste bănci sunt organisme publice sau nu. în al doilea rând, informaţiile specifice societăţilor din partea băncilor cooperante - cum ar fi, de exemplu, procesul intern de aprobare a împrumuturilor al băncii şi evaluarea bonităţii efectuată de bănci pentru împrumuturile acordate societăţilor incluse în eşantion - erau necesare în sensul articolului 28 din regulamentul de bază pentru a determina dacă societăţile incluse în eşantion beneficiaseră de împrumuturi cu dobânzi preferenţiale. în plus, aceste documente interne pot fi furnizate numai de bănci şi, prin urmare, nu puteau fi furnizate prin răspunsurile la chestionare ale societăţilor incluse în eşantion.
(140)În fine, Comisia nu a considerat că impusese o sarcină excesivă pentru GC. De la bun început, Comisia şi-a limitat ancheta la acele instituţii financiare care acordaseră împrumuturi societăţilor incluse în eşantion. De asemenea, Comisia nu a împovărat GC cu sarcina de a identifica aceste instituţii financiare, deoarece lista cu numele şi adresele băncilor, precum şi cererea de transmitere a chestionarelor, a fost furnizată GC chiar la începutul anchetei, în decembrie 2017. Acest lucru a oferit GC timp suficient pentru a răspunde solicitării Comisiei. Cu toate acestea, GC a transmis efectiv băncilor chestionarele Comisiei doar la 28 martie 2018, acordându-le un termen de trei zile lucrătoare pentru a răspunde. Această întârziere nu poate fi atribuită Comisiei. Prin urmare, Comisia a considerat că a depus toate eforturile pentru a facilita sarcinile care reveneau GC.
(141)Astfel, Comisia şi-a menţinut poziţia, reiterând că a trebuit să recurgă parţial la datele disponibile atunci când a examinat existenţa şi amploarea presupusei subvenţionări acordate prin împrumuturi preferenţiale.