Secţiunea 3 - (c) Concluzie - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163
Acte UE
Jurnalul Oficial 283L
În vigoare Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 3:(c) Concluzie
(565)În conformitate cu anexa III la regulamentul de bază, Comisia a notificat GC printr-un document separat tranzacţiile individuale examinate în cursul anchetei, astfel încât GC să poată realiza orice investigaţii suplimentare pe care le considera necesare. în răspunsul său la scrisoarea Comisiei, GC a susţinut că condiţiile prevăzute în regulamentul antisubvenţie de bază anexa III secţiunea II punctul (3) nu erau îndeplinite, deoarece guvernul chinez a instituit un cadru legislativ strict pentru monitorizarea tranzacţiilor efective în cazul importurilor de cauciuc natural. GC a făcut totodată referire la faptul că legislaţia în vigoare prevede sancţiuni şi răspunderi juridice în caz de încălcare. în plus, vama dispune de suficiente resurse umane pentru a pune regimul în aplicare la nivel local şi pentru a aplica penalităţi. în fine, dacă se constată contrabandă şi nereguli, ratingul de credit al societăţii va fi redus.
(566)Aşa cum se menţionează la considerentul 561 de mai sus, Comisia recunoaşte că GC a instituit un cadru legislativ pentru monitorizarea regimului de perfecţionare. Cu toate acestea, aşa cum s-a menţionat la considerentele 561-562 de mai sus, Comisia a constatat de asemenea că cadrul legislativ prezenta unele deficienţe şi că, în practică, el nu era pus efectiv în aplicare în ceea ce priveşte societăţile incluse în eşantion. GC nu a prezentat niciun element de probă care să contrazică constatările Comisiei în această privinţă şi nu a inclus nicio informaţie nouă referitoare la tranzacţiile specifice notificate de Comisie.
(567)Prin urmare, Comisia a concluzionat că sistemul GC de monitorizare a regimului de perfecţionare nu era efectiv aplicat în ceea ce priveşte cauciucul natural. în plus, Comisia a stabilit că regimul de perfecţionare aplicat cauciucului natural utilizat la anvelopele exportate a condus la rambursări excesive, care constituie o subvenţie ce poate face obiectul unor măsuri compensatorii în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) din regulamentul de bază, deoarece ele conduc la o rambursare excesivă a impunerilor la import aplicate iniţial asupra factorilor de producţie importaţi pentru care se solicită rambursarea.
(568)Aceste rambursări excesive sunt şi specifice, având în vedere faptul că ele sunt subordonate performanţei la export în sensul articolului 4 alineatul (4) litera (a) din regulamentul de bază.
(569)În urma comunicării constatărilor finale, GC şi Grupul Giti au prezentat observaţii în acest sens. GC şi-a reiterat afirmaţia anterioară conform căreia exista un cadru juridic strict a cărui aplicare era asigurată în mod corespunzător şi că Comisia nu putea trage o concluzie pe baza câtorva cazuri izolate, în care societăţile nu respectaseră legile ce reglementează regimul de perfecţionare. Ca răspuns la aceste afirmaţii, Comisia a reiterat că faptele nu justifică afirmaţia GC potrivit căreia ar fi existat doar câteva cazuri izolate în care producătorii- exportatori nu ar fi respectat legislaţia aplicabilă. într-adevăr, aşa cum se menţionează la considerentul 562, toţi producătorii-exportatori incluşi în eşantion care utilizau acest regim nu au plătit o parte a taxelor la import care erau datorate. De asemenea, GC nu a efectuat o examinare suplimentară a tranzacţiilor în cauză. Prin urmare, Comisia a respins acest argument.
(570)În urma comunicării constatărilor finale, Grupul Giti a susţinut că Comisia i-a încălcat drepturile la apărare, incluzând sistemul de rambursare a taxelor într-un stadiu atât de avansat al anchetei şi că aceasta nu avea competenţa de a examina sistemul, întrucât el nu făcuse obiectul avizului de deschidere.
(571)În ceea ce priveşte afirmaţiile potrivit cărora Comisia ar fi încălcat dreptul la apărare al producătorului- exportator, Comisia a observat că avizul de deschidere permitea examinarea sistemului de rambursare a taxelor, întrucât secţiunea 3 a acestuia făcea trimitere în mod specific la reducerile tarifare la import. în plus, în secţiunea 3.13.3 a documentului de informare, Comisia informase deja părţile interesate că examina acest sistem. Prin urmare, afirmaţia conform căreia Comisia nu ar fi respectat dreptul la apărare al Grupului Giti a fost respinsă.
(572)În plus, Grupul Giti a susţinut că importurile de cauciuc amestecat nu ar trebui să facă obiectul unei rambursări a taxelor, deoarece taxa normală la import pentru acest produs este zero. în plus, grupul a afirmat că încarcă cu regularitate datele de import, ratele consumului şi cantităţile exportate pe o platformă web care este monitorizată constant de autorităţile vamale, iar acestea efectuează verificări la faţa locului.
(573)Ca răspuns la aceste afirmaţii, Comisia a remarcat următoarele. Comisia a acceptat afirmaţia că nivelul taxei pentru cauciucul amestecat este zero şi că, prin urmare, nu poate face obiectul unei rambursări. în consecinţă, calculul rambursării excesive provenite din acest sistem a fost revizuit pentru toţi producătorii-exportatori incluşi în eşantion vizaţi. Valorile finale ale subvenţiilor sunt prezentate la considerentul 580 de mai jos.
(574)În ceea ce priveşte sistemul de monitorizare al autorităţilor vamale, Comisia nu a negat faptul că Grupul Giti încărcase într-adevăr anumite informaţii pe platforma web referitoare la importul şi utilizarea cauciucului natural. Acestea sunt însă, în esenţă, declaraţii pe propria răspundere, astfel cum s-a menţionat la considerentul 561 de mai sus. Chiar şi în aceste condiţii, dintr-un total de 11 de producători-exportatori care au fost verificaţi de Comisie, doar un singur producător din Grupul Giti a făcut obiectul unui control la faţa locului la sediul său. în plus, acest control a constat doar într-o simplă reconciliere a stocurilor. Comisia a considerat că un astfel de control nu este suficient pentru a asigura o verificare eficace şi, prin urmare, a respins această afirmaţie.