Secţiunea 2 - (b) Constatările anchetei - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 2:(b) Constatările anchetei
(558)În cursul anchetei, Comisia a constatat că toate societăţile incluse în eşantion se înregistraseră la Vamă pentru sistemul de perfecţionare menţionat la considerentul 557 de mai sus şi că, în conformitate cu dispoziţiile articolului 5 din Măsurile Vămii Republicii Populare Chineze pentru supravegherea bunurilor în regim de perfecţionare, toate primiseră scutiri de la "taxele colectate cu ocazia importului" (adică, de la taxele la import), în cazul importurilor de cauciuc natural utilizat la producţia de anvelope exportate.
(559)O astfel de structură corespunde unui sistem de rambursare a taxelor descris în regulamentul de bază anexa I punctul (i). în conformitate cu litera (i) din anexa I, sistemele de rambursare pentru inputurile de substituire pot constitui o subvenţie la export în măsura în care ele au ca efect o rambursare excesivă a impunerilor la import colectate iniţial pentru factorii de producţie importaţi pentru care se solicită rambursarea.
(560)Pentru a stabili dacă a existat o astfel de rambursare excesivă, în conformitate cu regulamentul de bază anexa III secţiunea II, Comisia a solicitat informaţii suplimentare din partea GC cu privire la regimul de perfecţionare în general şi, mai exact, cu privire la existenţa şi aplicarea efectivă a procedurilor de verificare şi monitorizare conexe.
(561)Din informaţiilor primite, rezultă că GC a instituit într-adevăr un cadru legislativ pentru monitorizarea regimului de perfecţionare. Cu toate acestea, Comisia a observat şi că unele elemente integrate în regim ar putea conduce la rambursări excesive:
- Regimul se bazează în principal pe declaraţii pe propria răspundere făcute de societăţi.
- Spre deosebire de practicile general acceptate, taxele la import sunt scutite de plată în avans. Autorităţile vamale păstrează doar dreptul de a le recupera ulterior.
- Intensitatea controalelor efectuate asupra societăţilor se bazează pe atribuirea unui punctaj de credit, care la rândul său se bazează în principal pe o declaraţie pe proprie răspundere şi include puncte suplimentare pentru apartenenţa la o industrie încurajată.
- Declaraţiile vamale se bazează pe rate de consum standard stabilite de autorităţile vamale. Rata de consum standard a cauciucului natural per anvelopă exportată era mult mai mare decât rata efectivă de consum verificată la sediile societăţilor incluse în eşantion.
(562)În plus, în cursul vizitelor de verificare la societăţile incluse în eşantion, a părut să reiasă că acest cadru nu era pus efectiv în aplicare. De exemplu, Comisia a constatat că, spre deosebire de cele stipulate în legislaţie, cauciucul natural destinat anvelopelor exportate nu era separat de restul cauciucului natural în depozite şi că la sediile societăţilor incluse în eşantion nu aveau loc verificări regulate la faţa locului.
(563)În plus, societăţile importau aşa-numitul "cauciuc amestecat" sub codul SA 40028000 (cu un nivel tarifar de 0 %). Acest cod SA ar trebui utilizat în mod normal pentru cauciucul compus, şi anume un amestec de cauciuc natural şi sintetic, compus în mod predominant din cauciuc sintetic. în realitate, cauciucul amestecat importat de societăţile incluse în eşantion conţinea 97,5 % cauciuc natural, avea aceleaşi caracteristici fizice ale cauciucului natural şi era folosit în acelaşi mod şi în aceleaşi proporţii ca şi cauciucul natural în procesul de producţie al societăţilor verificate.
(564)Prin urmare, trei dintre cele patru grupuri de societăţi incluse în eşantion nu plăteau toate taxele la import care ar fi trebuit să fie datorate.