Capitolul x - DISPOZIŢII FINALE - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 4 Decembrie 2024 până la: 4 Martie 2026
CAPITOLUL X:DISPOZIŢII FINALE
Art. 46: Abrogare
(1)Directiva 2003/71/CE se abrogă de la 21 iulie 2019, cu excepţia:
a)articolului 4 alineatul (2) literele (a) şi (g) din Directiva 2003/71/CE, care se abrogă de la 20 iulie 2017; şi
b)articolului 1 alineatul (2) litera (h) şi a articolului 3 primul paragraf litera (e) din Directiva 2003/71/CE, care se abrogă de la 21 iulie 2018.
(2)Trimiterile la Directiva 2003/71/CE se interpretează ca trimiteri la prezentul regulament şi se citesc în conformitate cu tabelul de corespondenţă din anexa VI la prezentul regulament.
(3)Prospectele aprobate în conformitate cu normele naţionale de transpunere a Directivei 2003/71/CE înainte de 21 iulie 2019 sunt reglementate în continuare de normele naţionale respective până la expirarea valabilităţii lor sau până la expirarea unui termen de 12 luni de la 21 iulie 2019, oricare dintre aceste evenimente are loc primul.
Art. 47: Raportul ESMA privind prospectele
(1)Pe baza documentelor făcute publice prin intermediul mecanismului menţionat la articolul 21 alineatul (6), ESMA publică în fiecare an un raport care cuprinde statistici privind prospectele aprobate şi notificate în Uniune, precum şi o analiză a tendinţelor, ţinând seama de:
a)tipurile de emitenţi, în special categoriile de persoane menţionate la articolul 15a alineatul (1) primul paragraf literele (a)-(d);

b)tipurile de emisiuni, în special valoarea totală a ofertelor, tipul de valori mobiliare, tipul de locuri de tranzacţionare şi valoarea nominală.
(2)Raportul menţionat la alineatul (1) conţine în special:
a)o analiză a măsurii în care regimurile de informare prevăzute la articolele 14a şi 15a şi documentul de înregistrare universal menţionat la articolul 9 sunt utilizate în întreaga Uniune;

b)statistici privind prospectele de bază şi condiţiile finale, precum şi prospectele elaborate sub forma mai multor documente distincte sau sub forma unui document unic;
c)statistici privind volumul mediu şi global de oferte publice de valori mobiliare care intră sub incidenţa prezentului regulament, emise de către societăţi necotate la bursă, societăţi ale căror valori mobiliare sunt tranzacţionate în cadrul unor MTF, inclusiv pe pieţe de creştere pentru IMM-uri, şi societăţi ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe pieţe reglementate. Acolo unde este cazul, aceste statistici prezintă defalcat ofertele publice iniţiale şi ofertele ulterioare, precum şi titlurile de capital şi valorile mobiliare, altele decât titlurile de capital;
d)statistici privind utilizarea procedurilor de notificare prevăzute la articolele 25 şi 26, inclusiv o defalcare pe state membre a numărului certificatelor de aprobare notificate în legătură cu prospecte, documente de înregistrare şi documente de înregistrare universale.
(3)Pe lângă cerinţele prevăzute la alineatele (1) şi (2), ESMA include în raportul menţionat la alineatul (1) următoarele informaţii:
a)o analiză a măsurii în care derogările menţionate la articolul 1 alineatul (4) primul paragraf literele (da) şi (db) şi la articolul 1 alineatul (5) primul paragraf litera (ba) sunt utilizate în întreaga Uniune, inclusiv statistici privind documentele menţionate la articolele respective care au fost depuse la autorităţile competente;
b)statistici privind documentele de înregistrare universale menţionate la articolul 9 care au fost depuse la autorităţile competente.

Art. 47a:
[textul din Art. 47^A din capitolul X a fost abrogat la 04-dec-2024 de Art. 1, punctul 28. din Regulamentul 2809/23-oct-2024]
Art. 48: Reexaminare
(1)Până la 31 decembrie 2028, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind aplicarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.

(2)Raportul conţine, printre altele, o evaluare al cărei scop este de a stabili dacă, în lumina obiectivelor lor, rezumatul prospectului, regimurile de informare menţionate la articolele 14a şi 15a, documentul de înregistrare universal menţionat la articolul 9 şi cadrul referitor la verificarea şi aprobarea prospectului menţionat la articolul 20 sunt în continuare adecvate. Raportul conţine toate elementele următoare:
a)numărul de prospecte UE de emisiuni pentru creştere elaborate de persoane din fiecare dintre categoriile menţionate la articolul 15a alineatul (1) primul paragraf literele (a)-(d), precum şi o analiză a evoluţiei fiecărui asemenea număr şi a tendinţelor în alegerea locurilor de tranzacţionare de către persoanele care au dreptul să folosească prospectele UE de emisiuni pentru creştere;
b)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă prospectul UE de emisiuni pentru creştere asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
c)numărul de prospecte UE subsecvente aprobate şi o analiză a evoluţiei acestui număr;
d)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă prospectul UE subsecvent asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
e)costul cu pregătirea prospectului UE subsecvent şi a prospectului UE de emisiuni pentru creştere şi cu obţinerea aprobării acestora comparativ cu costurile actuale de pregătire şi aprobare pentru un prospect standard, indicând în plus economiile financiare totale realizate şi costurile care pot fi reduse în continuare atât pentru prospectul UE subsecvent, cât şi pentru prospectul UE de emisiuni pentru creştere;
f)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă documentul prevăzut în anexa IX asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
g)o analiză a măsurii în care procedurile de verificare şi aprobare ale autorităţilor competente, în conformitate cu articolul 20 şi cu actele delegate adoptate în temeiul respectivului articol, asigură un nivel adecvat de convergenţă în materie de supraveghere în întreaga Uniune şi rămân adecvate în raport cu obiectivele urmărite; această analiză se bazează pe un raport furnizat de ESMA cel târziu cu un an înainte de data raportului de reexaminare de către Comisie;
h)o analiză a măsurii în care posibilitatea ca statele membre să impună publicarea de informaţii la nivel naţional în conformitate cu articolul 3 alineatul (2d) conduce la convergenţa cerinţelor naţionale de publicare a informaţiilor sub pragul de derogare relevant prevăzut la articolul 3 alineatul (2) sau la articolul 3 alineatul (2a) şi a măsurii în care această publicare de informaţii la nivel naţional constituie un obstacol în calea ofertei publice de valori mobiliare în statele membre respective.
(21)Până la 31 decembrie 2025, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport care analizează problema răspunderii pentru informaţiile furnizate într-un prospect, evaluând dacă ar putea fi justificată o armonizare suplimentară a răspunderii pentru prospecte în Uniune şi, dacă este cazul, propune modificări ale dispoziţiilor privind răspunderea prevăzute la articolul 11.

(3)Pe baza analizei menţionate la alineatul (2), raportul evaluează dacă sunt necesare eventuale modificări la prezentul regulament pentru a facilita şi mai mult atragerea de capital de către societăţile mai mici, asigurând în acelaşi timp un nivel suficient de protecţie a investitorilor, inclusiv dacă trebuie adaptate pragurile relevante.
(4)De asemenea, raportul evaluează dacă codurile LEI şi ISIN pot fi obţinute de către emitenţi, în special IMM-uri, la un cost rezonabil şi într-o perioadă de timp rezonabilă. Raportul ţine seama de rezultatele evaluării inter pares menţionate la articolul 20 alineatul (13).
Art. 48a: Dispoziţii tranzitorii
(1)Prospectele aprobate până la 4 iunie 2026 continuă să fie reglementate până la sfârşitul perioadei lor de valabilitate de versiunea prezentului regulament în vigoare la data aprobării lor.
(2)Prin derogare de la alineatul (1), prospectele aprobate în conformitate cu articolul 14 până la 4 martie 2026 continuă să fie reglementate de articolul respectiv până la sfârşitul perioadei lor de valabilitate.
(3)Prin derogare de la alineatul (1), prospectele aprobate în conformitate cu articolul 15 până la 4 martie 2026 continuă să fie reglementate de articolul respectiv până la sfârşitul perioadei lor de valabilitate.

Art. 49: Intrarea în vigoare şi aplicarea
(1)Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2)Fără a aduce atingere articolului 44 alineatul (2), prezentul regulament se aplică de la 21 iulie 2019, cu excepţia articolului 1 alineatul (3) şi a articolului 3 alineatul (2), care se aplică de la 21 iulie 2018, precum şi cu excepţia articolului 1 alineatul (5) primul paragraf literele (a) şi (b şi a articolului 1 alineatul (5) al doilea paragraf), care se aplică de la 20 iulie 2017.
(3)Statele membre iau măsurile necesare pentru a se conforma articolului 11, articolului 20 alineatul (9), articolelor 31 şi 32, şi articolelor 38-43 până la 21 iulie 2019.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.