Capitolul x - DISPOZIŢII FINALE - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
CAPITOLUL X:DISPOZIŢII FINALE
Art. 46: Abrogare
(1)Directiva 2003/71/CE se abrogă de la 21 iulie 2019, cu excepţia:
a)articolului 4 alineatul (2) literele (a) şi (g) din Directiva 2003/71/CE, care se abrogă de la 20 iulie 2017; şi
b)articolului 1 alineatul (2) litera (h) şi a articolului 3 primul paragraf litera (e) din Directiva 2003/71/CE, care se abrogă de la 21 iulie 2018.
(2)Trimiterile la Directiva 2003/71/CE se interpretează ca trimiteri la prezentul regulament şi se citesc în conformitate cu tabelul de corespondenţă din anexa VI la prezentul regulament.
(3)Prospectele aprobate în conformitate cu normele naţionale de transpunere a Directivei 2003/71/CE înainte de 21 iulie 2019 sunt reglementate în continuare de normele naţionale respective până la expirarea valabilităţii lor sau până la expirarea unui termen de 12 luni de la 21 iulie 2019, oricare dintre aceste evenimente are loc primul.
Art. 47: Raportul ESMA privind prospectele
(1)Pe baza documentelor făcute publice prin intermediul mecanismului menţionat la articolul 21 alineatul (6), ESMA publică în fiecare an un raport care cuprinde statistici privind prospectele aprobate şi notificate în Uniune, precum şi o analiză a tendinţelor, ţinând seama de:
a)tipurile de emitenţi, în special categoriile de persoane menţionate la articolul 15 alineatul (1) literele (a)-(d); şi
b)tipurile de emisiuni, în special valoarea totală a ofertelor, tipul de valori mobiliare, tipul de locuri de tranzacţionare şi valoarea nominală.
(2)Raportul menţionat la alineatul (1) conţine în special:
a)o analiză a măsurii în care regimurile de informare prevăzute la articolele 14 şi 15 şi documentul de înregistrare universal menţionat la articolul 9 sunt utilizate în întreaga Uniune;
b)statistici privind prospectele de bază şi condiţiile finale, precum şi prospectele elaborate sub forma mai multor documente distincte sau sub forma unui document unic;
c)statistici privind volumul mediu şi global de oferte publice de valori mobiliare care intră sub incidenţa prezentului regulament, emise de către societăţi necotate la bursă, societăţi ale căror valori mobiliare sunt tranzacţionate în cadrul unor MTF, inclusiv pe pieţe de creştere pentru IMM-uri, şi societăţi ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe pieţe reglementate. Acolo unde este cazul, aceste statistici prezintă defalcat ofertele publice iniţiale şi ofertele ulterioare, precum şi titlurile de capital şi valorile mobiliare, altele decât titlurile de capital;
d)statistici privind utilizarea procedurilor de notificare prevăzute la articolele 25 şi 26, inclusiv o defalcare pe state membre a numărului certificatelor de aprobare notificate în legătură cu prospecte, documente de înregistrare şi documente de înregistrare universale.
Art. 47a: Limitarea în timp a regimului prospectului UE pentru redresare
Regimul prospectului UE pentru redresare prevăzut la articolul 7 alineatul (12a), la articolul 14a, la articolul 20 alineatul (6a) şi la articolul 21 alineatul (5a) expiră la 31 decembrie 2022.
Prospectele UE pentru redresare aprobate între 18 martie 2021 şi 31 decembrie 2022 sunt reglementate în continuare în conformitate cu articolul 14a până la expirarea valabilităţii lor sau până la expirarea unui termen de 12 luni de la 31 decembrie 2022, oricare dintre aceste evenimente are loc primul.

Art. 48: Reexaminare
(1)Până la 21 iulie 2022, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind aplicarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.
(2)Raportul evaluează, printre altele, dacă, în lumina obiectivelor urmărite, rezumatul prospectului, regimurile de informare menţionate la articolele 14, 14a şi 15 şi documentul de înregistrare universal prevăzut la articolul 9 sunt în continuare adecvate. Raportul include în special următoarele:
a)numărul de prospecte UE pentru creştere ale persoanelor din fiecare dintre categoriile menţionate la articolul 15 alineatul (1) literele (a)-(d), precum şi o analiză a evoluţiei fiecărui asemenea număr şi a tendinţelor în alegerea locurilor de tranzacţionare de către persoanele autorizate să folosească prospectul UE pentru creştere;
b)o analiză pentru a stabili dacă prospectul UE pentru creştere asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
c)numărul de prospecte UE pentru redresare aprobate şi o analiză a evoluţiei acestui număr, precum şi o estimare a capitalizării bursiere suplimentare reale mobilizate de prospectele UE pentru redresare la data emiterii, pentru a acumula experienţă cu privire la prospectul UE pentru redresare în vederea evaluării ex post;
d)costul cu pregătirea prospectului UE pentru redresare şi obţinerea aprobării acestuia comparativ cu costurile actuale de pregătire şi aprobare pentru un prospect standard, un prospect de emisiuni secundare şi un prospect UE pentru creştere, indicând în plus economiile financiare totale realizate şi costurile care pot fi reduse în continuare, precum şi costurile totale pe care le implică asigurarea conformităţii cu prezentul regulament pentru emitenţi, ofertanţi şi intermediarii financiari, împreună cu un calcul al acestor costuri ca procent din costurile operaţionale;
e)o analiză pentru a stabili dacă prospectul UE pentru creştere asigură un echilibru just între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească şi pentru a evalua accesibilitatea informaţiilor esenţiale pentru investiţii;
f)o analiză pentru a stabili dacă ar fi bine să se prelungească durata regimului prospectului UE pentru creştere, inclusiv dacă pragul menţionat la articolul 14a alineatul (1) al doilea paragraf, dincolo de care un prospect UE pentru creştere nu poate fi folosit, este corect;
g)o analiză pentru a stabili dacă măsurile prevăzute la articolul 23 alineatele (2a) şi (3a) şi-au îndeplinit obiectivul de a oferi mai multă claritate şi flexibilitate, atât intermediarilor financiari, cât şi investitorilor, şi dacă ar fi bine ca respectivele măsuri să rămână permanente.

(3)Pe baza analizei menţionate la alineatul (2), raportul evaluează dacă sunt necesare eventuale modificări la prezentul regulament pentru a facilita şi mai mult atragerea de capital de către societăţile mai mici, asigurând în acelaşi timp un nivel suficient de protecţie a investitorilor, inclusiv dacă trebuie adaptate pragurile relevante.
(4)De asemenea, raportul evaluează dacă codurile LEI şi ISIN pot fi obţinute de către emitenţi, în special IMM-uri, la un cost rezonabil şi într-o perioadă de timp rezonabilă. Raportul ţine seama de rezultatele evaluării inter pares menţionate la articolul 20 alineatul (13).
Art. 49: Intrarea în vigoare şi aplicarea
(1)Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2)Fără a aduce atingere articolului 44 alineatul (2), prezentul regulament se aplică de la 21 iulie 2019, cu excepţia articolului 1 alineatul (3) şi a articolului 3 alineatul (2), care se aplică de la 21 iulie 2018, precum şi cu excepţia articolului 1 alineatul (5) primul paragraf literele (a) şi (b şi a articolului 1 alineatul (5) al doilea paragraf), care se aplică de la 20 iulie 2017.
(3)Statele membre iau măsurile necesare pentru a se conforma articolului 11, articolului 20 alineatul (9), articolelor 31 şi 32, şi articolelor 38-43 până la 21 iulie 2019.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.